1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543340 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Cyklob: Det snackas och ryktas att det var Gunnar Perssons beslut att sparka Välivaara. Enligt mig så finns det iallafall två sämre backar än Jyrkki hos LHC. Om Välivaara signar så är jag en av de första som kommer att göra vågen, vi behöver en back.

Av de spelare i NHL som fortfarande inte har skrivit något kontrakt så kan jag bara hitta tre spelare med bombkarraktär, Jason Allison, Peter Bondra och Brian Leetch. Alla tre har någongång i sin karriär spelat ihop med en MODO spelare...

Jason: Handlar säkerligen om att dom vill ge Junland chansen. Samt givetvis en ekonomisk fråga i det hela.

Nikki: Nu är du nog lite hård mot Morrison, han spelade trots allt AHL-hockey förra säsongen, med skaplig poängproduktion, medan Tussilagon kom från tre säsongers spel i italienska ligan.

Tuzzolinovarning över det hela tycker jag.

MODOJohan: Och hur fan tror du att vi skulle kunna köpa loss honom?
Tror du att de släpper sin bäste back gratis? Ja, vi får väl sitta och hoppas att Ingolstadt går i konkurs då...

"Verteidiger Jakub Ficenec verlängert in Ingolstadt vorzeitig bis 2009

Verteidiger Jakub Ficenec hat seinen bis 2007 laufenden Vertrag beim ERC Ingolstadt um zwei weitere Jahre verlängert. Das gab Sportmanager und Geschäftsführer Stefan Wagner am Sonntag bei der Saisoneröffnungsfeier während der Mannschaftsvorstellung bekannt.
„Jakub zählt zum Besten, was die DEL im Defensivbereich zu bieten hat. Wir freuen uns, dass er bis 2009 für die Panther spielt“, so Wagner.
Der Top- Verteidiger hat den härtesten Schlagschuss der DEL und trägt seit Mai 2003 das Trikot des ERC Ingolstadt. In den 169 Spielen für die Panther, erzielte er 53 Tore und 75 Assits.

vom 13. August 2006, 14:58:19"

scim: Den här killen blir inte ens utvisad!

MODOJohan: Den där Fiserknäck får ju goda lovord på Ingolstadts hemsida

"Publikumsliebling Jakub Ficenec gehört zu den absolut besten Verteidigern, die die DEL je gesehen hat. Mit seiner absolut brillianten Schusstechnik und einem hammerharten Schlagschuss (der härteste der Liga) ist er von der blauen Linie mit das gefährlichste was die Liga zu bieten hat. Aber auch in der Defensive überzeugt der sympathische Tscheche immer und ist in der Lage sehenswerte Checks zu fahren. Traditionell hat Jakub wie auch viele andere osteuropäische Eishockeyspieler gute läuferische Fähigkeiten und bildet zusammen mit Ken Sutton das erste Verteidigerpärchen beim ERC."

Publikfavorit, briljant skotteknik med en storslägga som vapen, bra skridskoåkning 

Powerforward? Det brukar väl betyda att han kan bli utvisad men inte göra mål.

Jag är skeptisk.

Mats Edström:

Jämfört med den riktiga Bomben så var nog detta knappt en ett-öres :)

Åtmintone så får vi hoppas det, om bara Bomben någonsin blir verklighet..

Poffa: Inte ens ett litet smatterband?

Wayne Gresky: Det här var ingen bomb. Inte ens en kinapuff.

Poffa: Och så kom den äntligen. Poffas bomb!!!
Så oväntat...

Poffa:

Något sådant. Ännu mer effektivt är det ju om man ser ut som han den där jätten i Metallurg Magnitogorsk (?) - han behövde bara stå still och vänta på att någon åkte in i honom så föll denne som en fura.

Poffa:

"Själv är jag nöjd om han drar upp tempot. Och om han ersätter Salle i PP."

AMEN!!
Högre tempo, inte lägre i PP, det är nyckeln till framgång!

Albert Hall: Fet och otränad, hmm, nu måste du ha suttit och tittat på en bild av Renberg igen. Morrison är givetvis i fysiskt toppskick... i varje fall ända tills första träningen är avslutad.

Albert Hall: Eller var det därifrån han inte kom?

Poffa: Håller med. Hinote undantagen, när hade vi en lyckad jänkare/kanadick i organisationen? Verkar som om jantelagen förstör det inom transatlanterna vi värvar dem för. :)

Själv är jag nöjd om han drar upp tempot. Och om han ersätter Salle i PP.

Paddan: Ahh, Manitoba Moose! Därifrån kom ju Obsut. Han kanske är nått att hänga i julgranen ändå, trots att han är fet och otränad. Jag antar att det är artistkontrakt?

shinzawai: För att gilla att spela fysiskt så hade han ju i varje fall inte särskilt mycket utvisningsminuter, fast det är ju inget som den svenska domarnivån inte kan ändra på.

Poffa: Hmm, var det någon som sade Bryan Muir? ...i skottkapacitet alltså

Poffa: Undernärd.

knaskamilla: Du menar ungefär som när Timmy glömmer att bromsa?

Paddan:

"There's no questioning Morrison's ability. He's a big man and an excellent skater with an impressive top gear. Throw in a scorching shot and this is a player capable of dominating at the AHL level."

Man kan ju hoppas att han visar just den biten, kväll efter kväll. Men tills jag sett honom så är jag skeptisk.

Poffa: Och så här såg denne Morrison ut för ett par år sedan.

Poffa:

Om inte annat är det ju bra att ha lite tyngd bakom om han råkar snubbla in i någon, då blir det nästan som en tackling.

Albert Hall: Överviktig? Killen passerar ju inte ens tresiffrigt. Han är ju inte ens nära.

Poffa: Så här säger han själv i en artikel på Manitoba Moose hemsida för ett par säsonger sedan.

"The key to Morrison's success often seems to be his ability to get involved in a game physically. If he's able to finish a check early in a game or drive to the net rather than play from the perimeter, he ends up with a big night. But if he starts the game outside the action he usually spends the whole night there.

"Playing physically is just as important as scoring for me," said Morrison. "Everybody loves to score but I need to play physical and it's one of my strong points. As far as throwing body checks, I enjoy doing it and I think they're one in the same. The more physical I'm playing the more I'm scoring. I have to make sure I'm staying physical every night in order to make room for myself.

"If I'm physical right off the start of the game it gets me into the game quicker and it shows I'm not waiting around for something to happen. Young players tend to do that sometimes, let things come them. But if I'm dictating play and making it happen things open up for me. I have to make sure I do that on a nightly basis this year."

Poffa: Visst, ju mer överviktig ju bättre på att tacklas...

Poffa:

Eller hur. Nästan så att man inte orkar hoppas längre.

Paddan: "Erik Holmberg bekräftar också att MODO Hockey söker efter backar. Men vi chansar inte men vi kommer snart till skott även här, säger Ecke."

Det talar väl däremot för att vi snart har en back på plats, också.

knaskamilla: Ingen aning. Killen är tydligen 185 cm lång och väger 99kg. Det talar väl för att han kan tacklas. Men det har man ju sagt förut.

Poffa: Wow, det löste ju verkligen problemet med backarna. Imponerande, eller nåt.

Nä, för att MoDo skall vinna så är det helt enkelt så att Micke P inte får göra mål... 

Poffa:

Flipp eller flopp?

Poffa: Åfan, det var lite oväntat.

Lumber Jack:

Det blev en forward.

Ecke-citat ur dagens Tidningen Ångermanland:

"Vi letar med ljus och lykta efter en konstruktiv back"

Cyklob: *Jyrki Välivaara får lämmna Linköping pga dom har för många senior *

Är det där verkligen en trovärdig förklaring ? låter rätt krystat eller har Linköpings ledning så dålig koll på sina kontrakt ?

Paddan: Jyrki Välivaara får lämmna Linköping pga dom har för många senior backar. Det är absolut en spelare som platsar i dom flesta Elitserielagen. Deffensiv back med bra spelsinne samt bra skott. Är väll kanske något av en drömback just nu på spelarmarknaden. Blir riktigt besviken om inte ens Ecke försöker att locka honom till ö-vik.

Bättre att sattsa på spelare som man känner till och vet vad han går för änn att köpa någon gris i säcken.

Paddan: Mika håller inte rent framför mål, man flyttar inte på folk med en klubba i ögat.

MODOJohan:
Grina på du ;-)

MODOJohan: Äh, MIKA är ju bra på att hålla rent framför mål i varje fall. När Hedman och Adam, exempelvis, är inne så är det ju rena rama E4 mot mål för motståndarna. Nä, ge de en crosschecking i nacken så håller de sig borta...

TIKbiff: Jag är på väg. Men jag måste ju få grina lite först, inte sant?

MODOJohan:
Gå och lägg dig, du måste ha en febertopp nu ;-)

Paddan: Inte i dagens elitserie. Jag lägger min röst på att Modo börjar investera och det rejält. Se på Timrå (fan vad jag hatar att erkänna detta) men dom fullkomligt öser pengar på nyckelspelare, Hahl, Pärssinen och Hedström. Där har dom kostat på sig rejält.

Jag säger det igen (har inte nämnt det här) men Jakub Ficenec vill jag se i Modo nästa år.

MODOJohan: Låter som en spelare vi skulle behöva. Värva nu Ecke!!

MODOJohan: In med MIKA!

Jyrki Välivaara finns numera tillgänglig för kontraktering. Ecke...?

jag hänvisar till AB.

Poffa: Vet inte om jag tycker det är speciellt rätt att jaga en spelare som frölunda verkar rata för att han inte lyckas lära sig spela defensivt. Nog för att adams offensiv inte har funkat men defensiven i laget är lite knaper.

« · 774894 · »