Hawerchuk: Jyrki verkar som sagt var avskriven. I övrigt så stod det i ÖA idag att Morrison är 192 cm lång och väger 93 kg, vilket kommer från Elit Prospects. Kollar man in hans profil på playersdb.com så står det 6ft 0,3in och 220 lbs vilket är 185 cm och 99kg.
Jag hoppas att ÖA (och EP) är de som har rätt.
Poffa: Har inte orkat läsa alla inlägg angående förvärvet. Men tänkte ta upp det hela igen och kanske då tar upp sådant som det redan snackats om.
Her vi gå. Flipp eller Flopp eller helt enkelt mittimellan. Modo skall väl inte höjas till skyarna när det gäller förvärv med nordamerikanskt ursprung, så redan där blir man en aning orolig. Ytterligare saker som gör att man blir fundersam är att han inte spelat någon hockey innan dags dato. Även fast han tydligen tidigt sagt att Europa var dit han ville denna säsong. Sedan att produktionen varit lite lägre än 0.5p/match ger inte så mycket indikation på hur det kommer se ut här. Kan bli klart mer eller så kan det bli klart sämre.
Något som däremot är positivt är att efter chat med fans på andra sidan pölen så verkar det som om killen vunnit AHL skills competition då det gäller snabbhet på grillorna. Har också tydligen varit ganska populär bland fans därborta, men det behöver inte heller säga så mycket.
Hur som hellst så är det intressant att modo värvar något. Nu väntar man bara på en back.
Wayne Gresky: Så här på fredagseftermiddagen tänkte jag bjuda på en "utvisningsconga"
Den går så här:
Bonka på en trummaaaa
Ni är jättedummaaaa
Så har då Ecke värvat igen. Denna gång blev det en 31-årig finländare vid namn Tommi Kovanen.
" Det vi sökt är en spelskicklig rörlig back som passar in bra med de nya regelbedömningarna som råder, säger Ecke. Här får vi dessutom en spelare med bra ledaregenskaper.
Det är ingen bjässe i försvaret som MODO förstärker med. Tommi Kovanen mäter 175 centimeter och väger 77 kilo.
- Hans rörlighet och fina passningsspel är det som vi framförallt fäst oss vid, säger MODO Hockeys sportchef vidare."
knaskamilla: Jag som tyckte att hans utseende påminde lite grann om bröderna Öhman.
Annars så verkar det populärt på modohockey.se att byta användarnamn lite nu och då, helst ett användarnamn per dag. Vad man nu tror sig uppnå med detta.
knaskamilla: Det verkar som att det eventuellt kan bli lite problem med kontraktsskrivandet.
"Lückner berättar att han inte är helt insatt i historien, men vet att Kovanen som är lagkapten i laget, blivit lovad att få lämna JYP om han skulle få anbud från utlandet, ett löfte som sedan bröts. Men Kovanen fortsatte sedan spela, men relationen blev till slut allt frostigare."
Pasi berättar lite om Kovanen:
"– Han har ett väldigt gott rykte hemma i Finland. Jag har aldrig spelat med honom men vet att han är oerhört skridskoskicklig, är väldigt passningssäker och har ett bra skott. Kovanen är också väldigt duktig i power play, säger Modo-forwarden Pasi Tuominen som verkligen ser fram emot den här övergången."
Jahapp, då var det dags för Oscar Steen att packa väskorna och bege sig till Finland, som ersättare i Tre Kronor för Tim Eriksson.
Av de spelare i NHL som fortfarande inte har skrivit något kontrakt så kan jag bara hitta tre spelare med bombkarraktär, Jason Allison, Peter Bondra och Brian Leetch. Alla tre har någongång i sin karriär spelat ihop med en MODO spelare...