1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533119 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Metal Guru: Det handlar om att man för några veckor sedan slog sig för bröstet, skröt och sa att man hade den bredd som krävs, men när det nu kommer till kritan så duger inte killarna på bänken och knappast ens de som är utlånade...

Ambroo: du debatterar ju inte här. du skriver bara en massa skit.

Är det inte så, Ambroo: att MoDo signar spelare enkom för att andra lag inte ska kunna fylla på sina skadeskjutna trupper? Man har alltså ingen tanke på att låta dem spela, utan det är mest för att retas med andra lag...

Poffa: Det är inte bara ditt nick som antyder att du är lagomt uppblåst... Ta och landa innan det spricker.

Lumber Jack: Jadu, vad det handlar om... Varför ens lägga sig en debatt man inte följt?

Poffa: Äh, sedan igår är det nog SM-guld som gäller igen.

Lumber Jack: Seså, var inte för hård mot barnet så här innan jul. Det är inte hans fel att han bara förstår mittsäsongsvärvningar för att klara kontrakt eller fylla upp hålen efter skadorna.

Lumber Jack: Jag känner mig snäll idag så därför tänker jag ändå svara dig... Visst har våra junisar fått möjligheter. Namn som Österholm, Johansson, Sjölund och Nyberg har fått prova på A-lagsspel, men de har inte tagit chansen. Man gnällde väl till en början och ville att de skulle satsas på dessa, men med facit i hand så ska vi vara glada för att Nubben värvade ett par medelmåttor att fylla ut truppen med för annars hade raset kommit tidigare och varit än värre.

Ambroo: Jo, den befintliga truppen har tagit oss till en andra plats så här långt. Bra, visst. Men vi siktar på att vinna, till skillnad från er som numer ser klarat kontrakt som en framgång.

Ambroo: Vad handlar det om då? Att vi eventuellt kommer att värva inför slutspelet om det dyker upp något intressant namn, annars kör vi på med befintlig trupp. Skulle det vara nån form av motsägelse?

Lumber Jack: Nu var det väl ändå inte det som det här handlar om? Det som är på tapeten är ju att ni, enligt är själva, har en enormt bred trupp men likförbannat så måste ni förstärka när ni gör ett marginellt tapp och således så duger helt plötsligt inte den befintliga truppen... Logik?

Ambroo: Skillnaden är att vid skador ger MoDo sina juniorer en chans, ja det gör så gott som alla klubbar. Är man sedan i överlägsen serieledning och inte krigar runt strecken så är det ännu mer märkligt att man inte törs göra det. Men vad fan, det går nog bra ändå. Fråga Hahl.

scim: Vad tyckte vi?

Ambroo:

Det tyckte väl ni inför säsongen också men ack vad ni bedrog er.

Wayne Gresky: Perspektiv... Kom igen när skadelistan är liiite längre hos er och gör ett nytt försök då.

Poffa: Inte? Ja men då borde ju den befintliga truppen duga då?

Gidde: Så här säger Google att
franskan ska uttydas: "Following the wound of Peter Sarno, who will not be able to play probably any more until the end of the season, the HC Freiburg-Gottéron engaged the Finnish attacker Pasi Tuominen (1974). Tuominen, 90 kg and 185 cm, were under contract until now with the Swedish club of Modo Ornskoldsvik and will evolve/move with the dragons until the end of the season. Thus the trainer Serge Pelletier has a player who can play as a center or a winger. It is not yet certain if Tuominen will be able to play this evening with the dragons."
Då är det väl bara att börja köpa på sig ögonlappar då för ett ögonlappstifo för att välkomna Weinis "hem" igen. 

Ambroo: Vi behöver inte förstärka för att hålla vissa lag bakom oss. Däremot så skulle ju ett nytt kanonnamn på anfallssidan inte minska våra guldchanser. Vi drömmer om lite bättre namn än Mikko Laine t ex.

Min franska är urdålig, så jag överlåter det åt någon annan ;-)

Såg just att det tydligen blev Fribourg för "Tummen"

Skönt att det inte blev något lag i ES i alla fall...

Ambroo: Nej då. Där har du allt fel.

Poffa: Det var väl ändå du som indirekt pekade på det då ni trots er breda trupp behöver förstärka.

knaskamilla: Det var väl just det jag ville få fram med mitt inlägg.

Ambroo: Ja, inte vet jag. Varför gör ni det?

Ambroo:

Det är väl bättre att ha en bred trupp där de sämsta inte är jättebra, än en trupp där man "måste" låna in junisar för att det krisar när folk blir skadade?

Ambroo: Är jag så förutsägbar? Skönt att höra att man håller linjerna.

Wayne Gresky: Så man slipper matcha...slipper!

Ambroo: Det kan ju vara bra så man matcha killar som knappt håller div 1 klass...

Wayne Gresky: Vad märkligt att man inte förväntade sig något annat svar från din sida...

shinzawai: Gästrin känns som en nödlösning om allt annat skiter sig, jag tror inte att det är det Ecke planerar...
Ecke är nog sugen på guldet redan i år ska du se. :)

Poffa: Varför då skryta om att man har si och så många forwards när 4-5 av dem knappt håller elitklass?

Ambroo: Bredden har vi. Vi slipper värva skadade 35-åriga tjecker som inte varit bra på 5 år bara för att det inte finns något annat på marknaden...

Jag hoppas istället på en skadad 34-årig slovak, men det verkar ju dödsdömt om man får tro vissa andra här.

Tar vi tillbaka Gästrin pga Pasis bajbaj blir jag väääldigt besviken.

Ambroo: Jo, men vi har lärt oss av ert misstag och låter inte laget stå och falla med ett par bra spelare. Sparka Nubben!

Ambroo: I dagens hockey är det väl hårfin skillnad mellan trupp och marknad?!

"Har ni någon ersättare på gång?
- Visst ska vi se över truppen, vi är ju en man kort. Jag ser över marknaden."

Hmm, var det inte ni som hade den bredaste truppen och oändligt med forwards?

Wayne Gresky:

Om det nu skulle vara sant, så tycker jag rätt synd om den utländska klubb som tydligen redan tecknat kontrakt med honom ;-)

Wayne Gresky: Medan vi andra spekulerar vad som låg bakom Pasis flytt så vet den här IQ-befriade tomten på ÖA anledningen.
"Pasi Tuominen lämnar Modo Hockey - efter en säsong. Detta på grund av sin ljumskskada."

Poffa: Säg att bomben är nära nu!

Deas: Deas: Måste han verkligen släppas från sitt kontrakt om han spelar i Europa? Spelare som varit avstängda i Europa har ju kunnat lira i NHL utan problem.

Att han sedan inte kan eller vill göra comeback av andra orsaker är ju en annan sak.

Wayne Gresky: Palffy har enligt uppgift lagt ner alla planer på comeback. Har inte kvar länken nu men han hade goda anledningar.

Gör han comeback måste han dessutom släppas från sitt kontrakt med Pittsburgh och de behöver en målskytt. De skulle väl iof kanske släppa honom ändå med tanke på hans feta kontrakt.

Poffa: Är det bombläge nu?

Kommer dock komma en förstärkning, hej Weinhandl.

"Har ni någon ersättare på gång?
- Visst ska vi se över truppen, vi är ju en man kort. Jag ser över marknaden."

expressen.se/index.jsp?a=803951

Men fan, jag gillar Pasi.

NuMo: Jag tycker också att Eckes formulering var rätt luddig. Hade det bara varit en ekonomisk fråga hade han ju kunnat säga ekonomiska ramar. Nu lämnade han utrymme för annan spekulation. Det verkar ju lite konstigt att släppa honom just nu när Salle är skadad och Molinder borta. Vi hoppas på bomben och garderar med Gästrins återkomst (hemska tanke). Ziggy vore en julklapp som heter duga!

Poffa:

"Med tanke på de ramar som vi i Modo Hockey har och jobbar med känns det bäst att vi gåt skilda vägar"

Vad är det för ramar Ecke pratar om tro. Har vi inte råd att ha kvar en spelare som äntligen är skadefri? Eller har vi inte råd att ha kvar en spelare helt enkelt? Är det så någon mening att ens fundera på Weinis eller någon annan bombliknande spelare?

Jag var ju egentligen besviken på Touminen redan ifjol, trots fjorton mål. De kom ju ofta i klungor i ganska betydelselösa matcher, om det nu finns något sådant.

Hawerchuk:

Känns som att vi ligger på för ett ledningsmål iaf : D

48:11 MOD Skott Peter Öberg
46:38 MOD Skott Tobias Viklund
46:11 MOD Skott Mattias Timander
46:01 MOD Skott Mikael Pettersson
45:51 MOD Skott Mikael Pettersson
44:04 MOD Skott Justin Morrison
42:27 MOD Skott Johan Nilsson
41:53 MOD Skott Pasi Tuominen
41:53 MOD Skott Mattias Hellström

yaqop: Stana har tydligen gjort några idioträddningar. Så det känns som att Modo är närmast.

Hawerchuk:

Allright, hur nära är vi 3-2 målet då?
Har inte tillgång till webradion.

Enligt Sedin är axeln ur led, ingen handledskada alltså. Grattis på födelsedagen Salle.

« · 805023 · »