1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532741 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky: När var sista ansökningsdagen för sportchefsjobbet i Luleå förresten? Någon som blivit kallad på intervju än?

Poffa: Kanske Hellge som tränat under Sandlin vill ta hand om barmarkssträningen?

Wayne Gresky: Blir inga matcher för dig då. Med tanke på att jag tar alla matcher mot FBK, inkl finalserien.

shinzawai: Jag tar kvalserien, någon måste ju rädda oss kvar efter att ni andra klantat till det...

shinzawai:

Bra svar på hellges fråga.

Lillis var geniförklarad ifjol, och idiotförklarad i år.
Listan kan göras lång över tränare som lyckats bra ena säsongen, och så fort det går lite emot så får dom sparken, eftersom det naturligtvis är deras fel. Jim Brithen är ett till sådant exempel.

Mina personliga favoriter är Lückner (stanna gärna!), Kenta samt Mellin.
Utanför ES är det väl Bobo man tänker på direkt, samt Thornberg,

Utanför Sveriges gränser har jag ännu sämre koll.

Däremot vet jag vilka jag INTE gillar, så det är därför Mårts och Murray går bort direkt ;-)

shinzawai: Du menar ungefär samma system som tre kronor körde med för några år sen, plocka in någon från gatan för ett par matchers coaching? Tja varför inte?

hellge: Finns inga bra eller dåliga tränare. När ett lag spelar bra är det ett självspelande piano och dåliga tränare är bara ursäkter för dåliga hockeyspelare. Eller?

Modo kanske borde bli banbrytande och köra med en läktartränare. Vi här inne kanske kan turas om? Pax för att ta alla matcher mot Mora och Linköping!

Gidde:

Nämn tre bra tränare, Lippi behöver du inte nämna.

Gidde: Murray har Blues nu såg jag. Skulle bara vara kul att ha någon annan tränare än de vanliga som går runt runt. Men först får gärna Harald stanna ett år till.

Wayne Gresky: Helt allvarligt, den där Nordgren måste vara en av historiens mest långsinta (har diskuterats tidigare av undertecknad). Först var han sur på MoDo i några år. Sen gick det över till att bara handla om Bengt Hedin ytterligre några år. Vilket blev tydligt då han blev så smickrad av Ecke och hans talkonster och nästan skrev på i sommar. Vem säger att han nu inte är sur på hela mellaneuropa och därför blivit uppsatt för transfer.

Och nu, nu är han alltså sur på Kenta. Är det Liam i Oasis som ska värvas eller? Undra om det verkligen är bra för laget att ha en sån kronisk surpuppa i vårt glada gäng?

Weinis säger jag, låt die puppe leka med lillsyrran...

shinzawai:

"Nästan hellre" skrev jag väl! :)

Gidde: Pirro? Nä nu blommar asfalten.

Wayne Gresky:

Men ge er nu...

Gärna Kenta (men jag tvivlar på det)

Inte Mårts (gnällspik) och absolut inte Andy Murray.
Nästan hellre Pirro än någon av de ovanstående, det säger ju det mesta ;-)

hellge: Tar vi Kenta så verkar det ju som att vi kan glömma Nordgren...
Är Andy Murray fortfarande ledig?

NuMo:

Mårts, Lückner och Kenta är nog mina favoriter på tränarsidan utan att rangordna dem. Drar Harald får Kenta gärna knacka på. Fast det är bäst att han knackar hårt då valvdörrar är tjocka.

Och visst förstår man om han vill knacka på, byta de dragiga oisolerade plywoodväggarna mot det kraftfulla valvets gemyt...

Lückner flirtar med Modo genom att går ut med att det är Modo som gäller annars får det bli utlandet.

Bendelin fick kritik för dålig matchning av juniorerna i VM och han vill dra över pölen. Tänk om det är en fint. Det kanske är Modos unga juniorer han vill utveckla.

Lill-Kenta sägs vara på väg till HV. Men tänk om han knackar på "Valvets" dörr. Fina omklädningsrum, varmt och mysigt.

Pär Mårts verkar ska byta familj. Det kanske blir Modo, han brukar ju ta över efter Lückner. Frågan är bara följer Jonatha Hedström med?

www.hockeysnack.com/medlem/NuMo/filarkiv.php?showfile=byta_familj.jpg

Gidde: Det ser ju inte ut som om han packat väskan än...

Ann:

Nej, bara nästan perfekt.
En defekt har du tyvärr...

;-)

Ann: Onekligen! :-)

Lumber Jack: vaddå USA förr????....Så har min man det varje gång han kommer hem...Jag är nog perfekt jag!

Ann: Det är ett förfall utan dess like. Annat var det i USA förr, ett föregångsland på de flesta områden.

Ann:

Hehe, tyvärr!

Av egen erfarenhet dessutom ;-)

Gidde: Vet du inte att ni män inte har mycket talan...?? ;)

Gidde: Det är så mycket spekulationer nu så, det är ju inte ens klart att han ska återvända till elitserien ens :). När Ecke eller Nubben säger något om situationen och Nordgren då litar jag lite mer på detta faktiskt :). Men det är alltid lika roligt med att det händer lite på ryktes sidan med ;)

Knylan:

Har han ingen talan själv alltså?

Vill inte farmor och farfar också ha nära till sin lilla skatt?

MODOJohan: Jag tror det ligger till så här egentligen jag. Nordgren är på väg att få lämmna Rapperswil-Jona. Och då börjar ju självklart spekulationerna om vart han kommer att hamnna någonstans. Och eftersom han spelat i Timrå men ursprungligen kommer från Ö-vik är det väll egentligen inte så konstigt att både MoDo och Timrå dyker upp som tänkbara klubbar.

Men detta behöver ju för den delen inte alls betyda att han ens återvämder till Sverige, han kan ju lika gärna hitta någon annan klubb i Europa.

Sedan är det ju endå silly season :)

Knylan: Du har nog hittat alla anledningar till varför Nordgren skulle välja Timrå. Tyvärr så räcker det inte långt. Jag tror inte att Nordgren kommer hem denna säsong.

Wayne Gresky: Nubben har pengar undanstoppade som SKA användas om det dyker upp en spelare av den kalibern. Dessutom så vill Gunnos flickvän att deras lilla skatt ska komma så nära sina morföräldrar som möjligt vid ev. hemflytt. Slutligen så är bytet av tränare i TIK bara positivt i fallet Nordgren då han och Kenta inte direkt var bästisar på slutet...

Wayne Gresky: Jag är rätt övertygad att det blir TIK eller Modo om han vill bli svensk igen.

shinzawai: Tror förresten inte att han väljer Frölunda...

shinzawai: Skulle inte förvåna mig annars om det blir ett Hedin-liknande koncept med kontrakt för resten av säsongen.

shinzawai: Det är iof sant, men jag tror nog att det står mellan dom 2 klubbarna om han nu väljer Sverige endå jag :).

shinzawai: Äh, det är ju enkelt. Svarten tränar forwards, Krizan tränar målvakterna och Hedin tränar backarna... synd bara att det bara är de som tränar forwards och målvakter som får vara spelande tränare i MoDo kommande säsong...

Cyklob: Både Modo och Timrå har oklart med tränare nästa år, det kan bli en faktor att ta med i beräkningen.

shinzawai: Skulle vi få Nordren så se till att signa upp han på något år framöver i sådana fall. Men min gissning är att det står väll mellan MoDo och Timrå i Sverige. Sedan återstår det ju och se vad han väljer :)

shinzawai: Den första delen, att de har sex utlänningar i truppen och att fem får spela verkar stämma. Vem som sedan får lämna laget är väl mer osäkert. Med tanke på att herr Nordgren inte levererat på det sätt som klubben hoppats på och att det finns andra lag som verkligen vill ha honom så verkar väl inte en affär helt omöjlig. Har TIK några pengar kvar? Ecke sitter nog på en skaplig hög med pengar...

Salle: Nordgren vore en våt dröm.

Salle: Det var det som det stod om på sportexpressen kanalen. Stod att Nordgren var på väg hem till Sverige. Men sedan har det vaeit dött kring detta, förens du tog upp det nu.

shinzawai: Källan är en iofficiell, men trovärdig, sådan.

Salle: "Det sägs" får gärna följas upp av en källa.

Paddan: Det är väl inte Hedin heller... :-)

Salle: Men, duuu... Nordgren är väl inte back, eller...

Det sägs att iom att Rapperswill signade Scott Langkow så har dom för många utlänningar i laget och att Nordgren blir den som får lämna klubben.

Nåt för MoDo? Eller är det ännu en Hedin?

knaskamilla:

Exakt!

Eller åtminstone nästan rätt....

Gidde:

Gfidde i stället för Gvidde?

Gidde:

Har ju en förmåga att stava Viklund med W också...

Jag skäms, speciellt eftersom jag själv vill ha mitt namn stavat med F och inte med ett V...

Fy på mig!
Ska försöka bättra på min stavning av namn på spelare, jag lovar..

;-)

Gidde: Tack! Då slapp jag påpeka hädelsen. ;)

hellge:

Äh, Wargh som Warg!

;-)

Gidde: Pratar du om Tommy Wargh, de andra snackar om Fredrik Warg. (=

Lumber Jack: Jag vill inte tala ur någon annans mun.

« · 818919 · »