Paddan:
Vet inte varför, men jag får känslan av att Timmy och Susse snackat med varandra och att det är en av anledningarna till att Timmy skriver kontrakt. Min gissning är att Susse skriver treårskontrakt då säsongen i NHL är över.
Lumber Jack:
Kontrakt med Susse, Gunno, Weinis, en stor och stark back samt med en Hora, va? Så sitter jag nöjd.
Lumber Jack:
Äääh, vi gör tvärtom istället. Det blir bättre. Jag är ju stor och stark, spelar back i normala fall och har ett skapligt skott. Du är ju idealisk i rollen som Hora, va. Du med ditt långa hår.
Poffa: Så har vi då fått ett officiellt meddelande från MoDo Hockey:
"Nu är också allt klart - Mattias Timander har skrivit ett nytt treårskontrakt med MODO!
- Det känns skönt att det hela är klart, säger "Timmy". Jag är mer än nöjd och det känns också bra med den positiva anda som råder i MODO Hockey. Med nya arenan och den satsning klubben gör är det utan tvekan mycket intressant på gång. Roligt vara med på det tåget.
MODO:s nye sportchef Erik "Ecke" Holmberg är förstås mycket tillfreds med att förhandlingarna med Timander gått i lås.
- Svårt tänka mig en mycket viktigare byggsten för vårt byggande av kommande trupp, säger han. Vi är naturligtvis mycket glada över det treårskontrakt, som vi är överens med Mattias om och vi fortsätter arbetet med att bygga en slagkraftig trupp med våra resurser.
I truppen är det helt klart glädje över Mattias Timanders påskrift.
Lagkaptenen Per Svartvadet:
- Helt perfekt och bättre backförvärv är svårt tänka sig. Det är bra att klubben fortsätter bygga truppen med spelare som har stort hjärta för föreningen och det känns också att det är nu det ska satsas mera än någonsin med tanke på att vi ska in i nya arenan och allt."
Albert Hall: Nja, det där med "Jag är mer än nöjd" handlar faktiskt om hans senaste bullrecept som tydligen blev ovanligt lyckat.
Fast, som vanligt betalar vi för mycket till nollor och slänger iväg världsspelare, se bara på Martin Wilde och Tommy Kiviaho.
Tänker nämligen besöka en som sitter inne med lite inside om en vecka ungefär :-)