1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533356 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Om det inte hänt någon inom en vecka, så ska ni få veta hur läget ligger till med Timmy då.

Tänker nämligen besöka en som sitter inne med lite inside om en vecka ungefär :-)

Gidde: Åfan, så du ska besöka M_ultra

Paddan:

Nja, inte riktigt. Men den jag besöker vet hur tankarna går, så mycket kan jag säga...

Gidde:

Du ska åka och handla bröd på Lundbergs? :-)

Poffa: Hehe, om en vecka?!

I think not! :)

Gidde:

Äh. Jag kan gå och handla bröd på Lundbergs idag, så slipper folk vänta så länge.

knaskamilla: Gör det!
Detta verkar ju vara en het potatis.. :)

Gidde: "Tänker nämligen besöka en som sitter inne med lite inside.."

Har Timmy polare i finkan? :)

scim: Skönt att det finns fler som inte blivit hjärntvättade av "always look on the bright side of life..." ;)

shinzawai:
ASG

Nä, nu var det ju inte så det var..

Den här artikeln med/om Timmy, är jag blind, eller ligger den inte ute på nätet?

shinzawai: Verkar inte bättre...

Finns nog bara i papperstidningen då..

Gidde: Du är rätt snabb på att skriva va? Skriv av!! :)

shinzawai: Hehe, snabb stämmer, men det var väl en helsida om jag minns rätt...

Nä, det orkar jag tyvärr inte, sorry!

Gidde: Jävla ÖA. Lägg in då! :/

shinzawai: Skickade ett mail till sportchefen och krävde ändring, så det kanske hjälper?

Vi får se under dagen ;-)

Hawerchuk: Hmm, undrar om det var mailet som hjälpte, eller fanns det där hela tiden men utan länk till artikeln?

Gidde/Haw: Either way, jag fick läsa artikeln iaf. Det känns bättre nu iaf.

shinzawai: Du kan få läsa en annan artikel också, även om den inte handlar om Timmy.

Paddan:

Vet inte varför, men jag får känslan av att Timmy och Susse snackat med varandra och att det är en av anledningarna till att Timmy skriver kontrakt. Min gissning är att Susse skriver treårskontrakt då säsongen i NHL är över.

Poffa: Hmm, du tänker alltså på det där med "...det beror lite grann på vilka spelare som blir kvar i Modo...". Jo, jag har också en känsla av att något sånt varit i görningen.

Eller, vad säger jag... Susse är ju missnöjd med modoledningen och ska skriva kontrakt med Skellefteå så fort det är klart att de blir klara för elitserien... så menade jag ju. 

Poffa: Ecke sitter i en bra förhandlingssits nu. En mycket bra och stark stomme med såväl lovande som erfarna spelare, ny arena och otroligt trevliga och ödmjuka fans, för att nämna några fina egenskaper hos hockeyklubben som bara osar tradition och äkta kultur. Det ser bara bättre och bättre ut. Lite spetskompetens till på det här nu. Nordgren har förhoppningsvis utvecklats till MoDo-klass i ännäjchäll åsså en riktigt vass skaprättare på det.

På backsidan är det kanske dags att jag dammar av utrustning och ställer mina kilon till förfogande. Men jag vill nog ha lite dieselpengar i så fall, och korv efter matcherna.

Lumber Jack:

Kontrakt med Susse, Gunno, Weinis, en stor och stark back samt med en Hora, va? Så sitter jag nöjd.

Poffa: Jag ställer ju upp som back säger jag, och du får väl visa upp dina dolda talanger och bli Hora, va!

Poffa: Din kvinnosyn är underlig. Aha det var en klassisk ordvits. Kul.

Poffa: Äh, jag har modesta krav. Får vi bara hit Sushinskij, Ovechkin och Malkin så är jag nöjd.

Lumber Jack:

Äääh, vi gör tvärtom istället. Det blir bättre. Jag är ju stor och stark, spelar back i normala fall och har ett skapligt skott. Du är ju idealisk i rollen som Hora, va. Du med ditt långa hår.

Poffa: Så har vi då fått ett officiellt meddelande från MoDo Hockey:

"Nu är också allt klart - Mattias Timander har skrivit ett nytt treårskontrakt med MODO!
- Det känns skönt att det hela är klart, säger "Timmy". Jag är mer än nöjd och det känns också bra med den positiva anda som råder i MODO Hockey. Med nya arenan och den satsning klubben gör är det utan tvekan mycket intressant på gång. Roligt vara med på det tåget.

MODO:s nye sportchef Erik "Ecke" Holmberg är förstås mycket tillfreds med att förhandlingarna med Timander gått i lås.
- Svårt tänka mig en mycket viktigare byggsten för vårt byggande av kommande trupp, säger han. Vi är naturligtvis mycket glada över det treårskontrakt, som vi är överens med Mattias om och vi fortsätter arbetet med att bygga en slagkraftig trupp med våra resurser.

I truppen är det helt klart glädje över Mattias Timanders påskrift.
Lagkaptenen Per Svartvadet:
- Helt perfekt och bättre backförvärv är svårt tänka sig. Det är bra att klubben fortsätter bygga truppen med spelare som har stort hjärta för föreningen och det känns också att det är nu det ska satsas mera än någonsin med tanke på att vi ska in i nya arenan och allt."

Paddan: Och som vanligt så försöker man att undvika att göra som vissa klubbar, att läcka ut till pressen vilka nyförvärv det är man planerar att värva:
"- Vi har förstås många bollar i luften, men vi kommenterar inga värvningar eller rykten förrän allt är klart, säger "Ecke" Holmberg. Vi bygger vidare och förhoppningen är att vi har ett slagkraftigt lag när vi går in i vår nya arena till hösten."

Klockren banner igen.

Nu blir det en lång väntan tills, vad är det, 15 juni?

I förrgår beslutade Svenska Ishockeyförbundet att skrota det tämligen meningslösa projektet kallat transferfönster.

Nästa säsong kommer lagen, precis som för två år sedan, att kunna värva spelare fritt fram till 31 januari.

Gusse: Åhå, då kan vi ju vänta med alla nyförvärv. Schyrre.

Gusse: Finns det länk?

I övrigt ett positivt besked. Töntigt och helt meningslöst att ha ett transferfönster.

Heja Ecke.

Paddan: "Det känns skönt att det hela är klart, säger Timmy. Jag är mer än nöjd."

Om Timmy är mer än nöjd så har alltså Modo pröjsat för mycket.

Albert Hall: Nja, det där med "Jag är mer än nöjd" handlar faktiskt om hans senaste bullrecept som tydligen blev ovanligt lyckat.

Fast, som vanligt betalar vi för mycket till nollor och slänger iväg världsspelare, se bara på Martin Wilde och Tommy Kiviaho.

Modo värvar en forward av världsklass? :-D

Gosh, detta var dagens.

MODOJohan: Måste ju vara Paddans favorit.Martin Wilde.
Eller så Socker-Conny.

Portello: Wilde som forward? Njae....

Frisco:

Lär ju inte gå sämre än med honom som back.

Frisco: Varför inte? Han kanske är bättre som forward än back? Inte omöjligt va?

Portello: Tänk om Renberg lirat back....

Frisco: Tänk om Renberg kunde vara hel som Foppa ;-)

Frisco: Ojoj.Ingen skulle kunna ta sig förbi honom.

Länk till en artikel med Ecke i Tidningen Ångermanland.

Enligt TÅ så verkar Damaard få ett kontraktsförslag från MODO. Min fråga är: Varför?

« · 703555 · »