Frisco: Meeeeen, asså, var e nyförvärven???????? Säsongen börjar ju om bara några dagar och det här ser inte bra ut, äh...sparka Ecke!!!!
Inte ett nyförvärv på evigheter juh, va gör karln???? Sitter och sover i kontorsstolen??? Nä, nu vill jag se ett kvalitetsförvärv som Robert Tedenby eller något sånt...
Äh, det får väl bli lite middag och en liten musikal medan jag väntar på att stjärnspelarna droppar in.
Paddan:
Många hoppas tydligen på just det. Helst ska man dessutom ha värvat minst ett par spelare från klubbar som fortfarande spelar slutspel, man ska ha plockat ett par spelare från NHL, trots att man inte får prata med dem förrän de spelat klart och dessutom ska man ha skrivit kontrakt med samtliga som man ville behålla från truppen, helst någon gång strax efter jul.
Själv förstår jag inte paniken. För övrigt så är visst någon eller några från MODO-ledningen över i Finland och kollar in slutspelet där borta.
Paddan:
En back från Hämeenlinna kanske? Jukka-Pekka Laamanen, inte så stor, men en poängmaskin. Eller vad sägs om 13+19 som back på 55 matcher?
MODOJohan:
Vi ska inte ha idioter på planen. Låt han gå till Färjestad.
Jag tycker det räcker som det är nu, så att de yngre backarna får utvecklas ännu mer nästa år :)
Lite mera muskler bara så blir det där bra.