1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533873 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
shinzawai:

Det brukar väl vara så, sidan ligger nere och sen kommer en värvarnyhet? Eller...jag vet inte.

Tror att Kalle Sahlstedt kan vara på ingång. Trots kontrakt så tror jag att Kärpät släpper honom. Ingen av parterna var nöjda med förra säsongen säger rykten.

Icing-Ove: Åfyfangeoss!

shinzawai:
Sahlstedt? Bra eller Anus?

Icing-Ove: Väldigt väldigt bra. Det har jag skrivit på Modohockey.se också. Jag vill VERKLIGEN ha den killen, speciellt nu när vi har Skröder.

Icing-Ove: En instinkt säger mig att det kommer att vara ungefär som att äta en fin middag på förstklassig restaurang: hutlöst dyrt, väldigt litet resultat och man kommer ut därifrån med en känsla av tomhet.

Paddan:
Äh, det sa du säkert om Micke Wahlberg också. Dyr gammal, trött Tysklandsproffs.

Icing-Ove: Äh, nu är du orättvis. Sno beskrivningen på Lars Jansson och hänga på den på Wahlberg.

Baserade mina åsikter på oerhört vetenskapliga bevis, en titt på utdelningen i poängligan säsongen 04/05 fast jag brukar allt som oftast ha fel, även när jag har rätt, så han skulle säkert bli en storsuccé.

Paddan: Sahlstedt är en kronisk och pålitlig poängmaskin, skulle vi ha chans på den mannen så är det bara att vara tacksam uppåt.

shinzawai: Något som är kroniskt tycker jag har en negativ klang över sig, fast det kanske är så att poängmakeri kan vara en sjukdom det också. Min personliga känsla är i varje fall att det kostar mer än det smakar, ungefär som kaffet i Kempis.

Paddan: Vi har ingen aning vad Sahlstedt skulle kosta. Generellt är finnar mkt billigare än svennar, det är därför de är så många i ES, inte bara för att de är skickliga med klubbor.

shinzawai: Kalle Sahlstedt... Var det inte han som blev utnämnd till omgångens coach en gång när MoDo mötte HV borta, fast Wennerberg gjorde sin karriärs bästa byte med en kraftfull offensiv tackling, rundande av mål och en läcker balja därpå? Säsongens mål.

Kalle sköt en fladderpuck från 3 meter i mål, vilket AB hyllade.

Lumber Jack: Jo, det var det. (Här pratar man för sig själv.)
Poffa skrev ett argt brev till AB vill jag minnas.

Lumber Jack:

Nej, jag skrev aldrig något brev. Inte vad jag minns i alla fall. Däremot var jag mer än lovligt förbannad.

Lumber Jack: Gud, jag minns det som det var igår. För den manövern är Wennerberg för alltid en hjälte, trots att numera spelar för jävulen.

Lumber Jack: Omgångens coach, nä nu har det snöat för mycket på kalufsen, du menar väl omgångens artist.

Paddan: F´låt, jag ska inte bete mig som Poffa igen.

Förra fredagen skrev jag, "det bidde inge", och då fick vi en spelare typ minutrar senare.

Så; "det bidde inge".

shinzawai:

Det funkar ju inte om du inte menar det. Skådespeleri genomskådare Ecke lätt.

Poffa: Inte för att jag har något att jämföra med, men det känns som att man höjt priset för guld- och silversponsorer mm till kommande säsong. Dessutom känns det som att de som är Matchens Företag får lite mer för pengarna i den nya arenan.

Poffa: 16.00, nuttn. Fan, Ecke genomskådade mig.

"Fräcke Ecke, idag ingen ny Foppa shoppa. Så ska det va, om penga ska räcke"

Nu måst ja gnäll, Horava hoppas på NHL...

Icing-Ove: Och jag vill berömma:

"- Jag håller på och förhandlar med Modo. Vi är jättenära nu.
Rightskytten Miloslav Horava hoppas kunna imponera på NHL-scouterna i Globen och på en VM-biljett för Tjeckien.
- Blir det inget NHL inom kort vill jag stanna i Modo. De vill ha ett besked av mig snart och kan inte vänta så länge till. Jag är jättenöjd med säsongen där och trivdes bra."

Yeah Milo yeah!

wap.hockeysnack.com
Gick det inte rykten om att bygherren Percy klängde på Horava också? Fast lika bra som farsan blir han nog inte,

Är det tänkt så här av Fräcke Ecke? :

1. Skröder ersätter Tuzzilago
2. Sundström ersätter Pavlikovski
3. Nordgren ersätter Paradvy (Nordgren känns rätt avskriven dock)
4. Andersson ersätter Sicak

Tror ni att Sundström är tänkt som center? Ecke skulle ju ha en stridsvagn (Skröder), en playmaker (Sundström??) och en sniper (Nordgren)

Blir det mer än två forwards som värvas ytterligare?

Icing-Ove: Weinhandl känns troligare än Nordgren

Icing-Ove: Jag hoppas inte Susse är tänkt som center. Isf har vi tre stycken primärt defensiva pjäser på dom positionerna. Susse, målgörare och en offensiv center i förstakedjan är vad som behövs.

Hawerchuk: vet inte om jag tycker att Svarten defensiv center.Dock gäller det att har en sniper i en kedja med susse som står för det offensiva.

Modoante: Sundström ska givetvis inte spela center utan ha en defensiv balansroll som ytter i förstakedjan.

Hawerchuk: om det blir som du säger så behöver vi ju fortfarande en center i andrakedjan en riktigt bra en också.

Modoante:
Sundström-Svartvadet-Salomonsson
Horava-Sahlstedt-Skröder

Icing-Ove: ok det är nog tillräckligt starka första och andra femmor.Känns viktigt att få får en riktigt stark andrafemma så att vi har flera formationer som kan producera.

wap.hockeysnack.com
I Bjästa har vi inga funderingar på någonting för tillfället. Jo en, var är Paddan? Är han en av alla mopedister som åker fram och tillbaka efter Nätragatan?

Modoante: Vi behöver en center till förstakedjan, Svarten ska givetvis inte ha den positionen. Det ska vara en offensivt starkare där om vi ska ha en chans på övre placeringar.

Hawerchuk:

Helt rätt. In med Green på den positionen.

Tack Ecke!

Milo stannar ett år till, minst.

MODOJohan: Här är då länken du glömde ;)

"Nu har Miloslav Horava skrivit på ett nytt ettårskontrakt med MODO Hockey.
-Jag är redan enormt inspirerad inför den säsongen, säger Milo. Som det ser ut får vi i MODO ett riktigt bra och slagkraftigt lag också.

Tränaren Harald Lückner var glad över beskedet om Milos kontrakt.
- Självklart, säger Harald. Han är en viktig byggsten i vår trupp och ska man bygga vidare på ett lag måste man ha kvar bra utvecklingsbara spelare.

- Att Milo är en bra målskytt det vet vi, säger Harald vidare. Men han är så mycket mera. Han är lagets ambitiösaste spelare och enormt utvecklingsbar. I spelet i övrigt förutom målskyttet är det mycket som kan förbättras."

Paddan: Härligt att milo stannar känns som om vi nu har förläng med alla som är värda att behålla förutom pavli då möjligtvis.

Modoante: Funderar på om "Som det ser ut får vi i MODO ett riktigt bra och slagkraftigt lag också" bara är en floskelaktig kommentar från Milo eller om Ecke har antytt något om eventuella toppförstärkningar till MoDo. Själv hoppas jag givetvis på det senare.

Paddan:

Det är många som säger det nu... så vi lär bli jävligt besvikna :)

Paddan: Timmy sa ju i nån intervju att att han vill se att klubben satsar tills nästa säsong innan han skriver på.Och dan efter så skrev han på nåra besked måste han ha fått av Ecke då.

Nikki: Äh, det ska bli en spännande säsong, det tar ju trots allt ett tag att... tror jag... att vänja sig vid en nya arena och en ny plats högt uppe i arenan. Tro om man behöver med sig syrgastuben upp?

Men något fint nyförvärv i klassen strax ovanför Kapusta kan man väl hoppas på...

Paddan:

Hav tålamod. Än har inte "min" bomb briserat.

I övrigt, skönt att Milo stannar. Glöm för övrigt Pavli, skriv med Green istället. Vi behöver ju en producerande center i förstalinan, enligt Hawerchuck, och där är ju Green det givna valet.

Poffa: Ajdå, lämnade du alltså en blindgångare hos AM?

Hmm, får Damgaard också samma utveckling om han skulle spela med en grön klubba?

Paddan:

Inga bomber hos AM. Om man inte pratar om bomberna som gick förbi medans vi höll på att grilla.

För att Damgaard ska komma upp i godkänd nivå så behöver han nog ett par-tre gröna klubbor.

Poffa: Bomber, har du någon baktanke med det?

Poffa: Precis.

wap.hockeysnack.com
AM: Kanelbullar?

AM:

Det var väl tre baktankar. Förresten, kort på kort-kort är det kort-kort-kort?

« · 712646 · »