1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543246 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Nä det är väl Super-Ecke som gör det men jag skulle kunna tro att Harald gärna vill träffa spelaren och snacka lite med honom för att sedan överlåta själva förhandlandte och pappersjobbet till Ecke och spelarens manager.

Salle: Han kanske hade lämnat "Bomben" på planet?

Salle: Han kanske skulle köpa ett plan?

NuMo: han kanske har en plan ?

Gusse: Högflygande eftersom han var på en flygplats. Kanske är Kim Staal åp ingång.

NuMo:

På tal om flygplats och kontrakt. Jag kan skriva med en italiensk lirare medans jag skriver. Sitter här mitt ibland det italienska landslaget i en riktig sport. Förutom Italia står det Zone på deras overaller.

Någon som är intresserad?

wap.hockeysnack.com
Poffa: På a säger jag fjollboll. På b säger jag 2 minuter för upprepade förseelser.

Frisco:

Sluta, du är ju beroende!!! ;-)

Salle: Det där med att Harlad åker från Gideå International utan packning och utan handbagage får mina tankar att gå till Berra i Sällskapsresan 1. Berra och hans polare drog väl till Mallis enbart med en tandborste som handbagage. Berra spelas som bekant av Sven Melander.

Vi hade en informell filmklubb som träffades och kollade enbart den filmen. Vi såg den en jävla massa gånger och kunde tillslut nästan varenda replik. Jodå, man skulle kunna ifrågasätta vår mentala hälsa, men det var rätt kul.

hellge:

Hittade ni till Peppes Bodega någon gång?! :)

wap.hockeysnack.com
Gidde: Det är nog av tävlingsmomentet man är beroende. Dagsrapport. Uppehåll hittills men regnet finns i form av moln över huvudet. Gnäll-Poffa åkte förbi ovan molnen för någon timme sen förresten. Han hälsade inte. Första matchen 13.00 mot Uppsala. Vi är lag 1 varje omgång. Det är bra. Alltid längre pauser än det lag vi ska möta. Lunchen blir sallad från McDonalds. Tur att de inte har Max i Norrtälje. Har nån förresten tittat på skylten Beställ här på Max i Övik. Skulle hälsovårdsnämnden se den så STÄNGT

Jag har nyförvärvsvittring... märkligt ord, men känslan är dock mycket mer positiv.

MODOJohan: Wilde på g?

Portello: Tja, han gjorde ju ett assist i natt i Hershey Bears vinstmatch i conferencefinalen mot Portland Pirates, som Bears leder med 3-1, så lite på g måste han väl vara...

Johan skrev:

”Jag har nyförvärvsvittring... märkligt ord, men känslan är dock mycket mer positiv.”

Konstiga ord är inte att förakta, de ska man vara rädd om och vårda ömt. Vittring betyder för övrigt sönderfall, väderkorn och luktspår om man kollar på www.synonymer.se. Sen är vittring en tidig platta av Magnus Uggla. Den kom efter ”Bobbo Viking” och ”Varför ska man ta livet av sig när man ändå inte får höra snacket efteråt” tror jag. Ganska stökig men också trevlig, utan pompopomp-refränger.

Annars håller låten ”Young folks” med Peter Bjorn and John på äta upp mig inifrån. Den visslas i skallen oavsett om man visslar eller inte. Mycket hemtrevlig låt. Lite Elvis Costello eller, Primal Scream, väldigt brittisk alltså. Fast jag tror att de är från Skellefteå. Sångerskan från Concretes, Victoria Bergsman extraknäcker mycket vackert också vilket ger stilpoäng.

Lyssna här: www.myspace.com/peterbjornandjohn

Jag litar på din intuition Johan. It smells like nyförvärv this week. Blir det någon Poffa-bomb så behöver jag den snart.

hellge: En rads läsning in i det inlägget så var jag säker på att det var en äkta hellge, snacka om att lyckas hitta sin egen stil!

hellge: Mina aningar är just att Ecke & Co. inte kommer hem från Riga tomhänta, utan att man har hittat ett par kort. Dock så låter jag det vara osagt om man skriver kontrakt med någon eller några, men som sagt, känslan är positiv.

Om inte idag så kan det nog trilla in något roligt under veckan.

MODOJohan: Jag kom också hem från Riga med ett par kort, fina vykort från diverse viktiga motiv som kommunistpartiets lokaler och tillverkningen av lastbilar, som man fick om man var snäll och donerade ett mynt till ungarnas "myntsamling".

Paddan: Visa dem inte för Lumber. För då sätter han sig ned på knä i värsta Hendrix-stil med en liten dunk tändvätska och eldar upp dem.

MODOJohan: In Poffabomber och Johan we trust

Wayne: Man måste ju nischa in sig för att höras i bruset

hellge: Apropå nyförvärv eller de som inte väljer att bli någon annans nyförvärv, så kan jag "avslöja" detta när det gäller vår gullponke Karol.
* * *

"Krizan podával na MS kvalitné vykony. Ozvali sa mu uz záujemcovia z NHL?

Pocas turnaja som nic také neriesil. Uvidime, ci sa niekto ozve, ale ak aj nie, tak sklamany nebudem, pretoze mám zmluvu vo Svédsku. V kontrakte mám klauzulu, ze v prípade záujmu z NHL by som odíst mohol. Uvidíme ako sa to vyvinie, vyslovil sa na záver Karol Krizan."
* * *
Alltså, uppgifter som Aftonbladet och diverse fjolltidningar kommit med när det gäller Krizan och NHL dementeras av honom själv.
Ingen specifik klubb har varit i kontakt med honom. Och om ingen kontaktar honom, så blir han inte besviken därför att han har ett bra kontrakt och trivs i Sverige. Men som vi alla vet så kan han gå till NHL om han känner för det. Han ska avvakta och se hur det hela utvecklar sig.

MODOJohan: Underbart Johan. Guldstjärna.

shinzawai: Jag kan tyvärr inte så pass mycket tjeck/slovakiska att jag kan översätta ord för ord, men innebörden förstår jag och därav sammanfattningen.

Nu startar nedräkningen: 24 days to go...

MODOJohan: Även jag delar ut en guldstjärna.

hellge: Allt jag såg var en lysande gul lampa, men om jag kisar lite så kanske den omformas?

MODOJohan: från oss alla till bara dig...

[bild]www.earlylight.com/cards/postcards/goldstar.jpg[/bild]

MODOJohan: Hur funkar det där?

hellge: De 24 dagarna, är det till NHL:S deadline?

Johan: Oj feladresserat. Johan ska det vara.

De 24 dagarna, är det till NHL:S deadline?

Salle: That one is going straight into the book :)

hellge: Jajemensan, du har helt rätt. Den 15:e juni är datumet då jag sitter hemma och biter på naglarna hela dagen, och hela 24 timmarna ända in på den 25:e timmen

MODOJohan: Ska vi utse den 15:e juni till den officiella nagelbitardagen?

hellge: Det låter überbra, ja!

Johan eller någon annan:

"Ska vi utse den 15:e juni till den officiella nagelbitardagen?"

15:e Juli är det datum som gäller för övergångar till NHL, hävdar Mikenomad inne hos lillbrorsan. Stämmer det?

hellge: Fel.

Förväntade mig inte annat från lillasyster-fansen heller :)
15:e juni.

hellge: Motvilligt nog så måste jag länka till Djurgårdens sida eftersom det gav utslag på länk-letandet.

Längst ner i texten....

MODOJohan: 15 juli gäller väl för de som blir draftade denna säsong, och Krizan är ju fortfarande inte draftad.

Paddan o eller Johan: Kan man bli draftad när som helst då? Eller är det vigt till vissa tillfälen?

hellge: Nej numer så kan man inte bli draftad om man är över 22 år

för tillfället så kan NHL-klubbarna plocka kontraktsbundna spelare från Europa mellan 15 maj till 15 juni.

hellge: Det brukar vara strax efter galan där NHL delar ut Selke Trophy. i år är draften den 24 juni, i Vancouver.

MODOJohan: Om jag förstår det hela rätt är det, precis som du tidigare skrev, den 15:e juni som gäller för Karol.

Comprende.

Nu över till sillande

Paddan o Johan o andra: Kan det vara Jan Bulis som ingår i bömben.

hellge: Som jag fattat det så är det 15:e juni som gäller nu då Krizan har kontrakt.

hellge: Jag tror inte det, men med lite livlig fantasi och med tanke på vad de tydligen sade igår under VM-finalen så borde väl Susse kunna övertala Bulis att skriva på för MoDo. 20 mål och 20 assists, såna siffror skulle jag vilja se på defensiva centrar i MoDo kommande säsong. Fast med Bulis och Susse i laget blir det väl överskott på centrar.

Hawerchuk: Japp, 15:e, olidligt läbbigt.

Paddan: Speciellt defensiva

Paddan: Man kan inte få för många centrar. Se vad BÅG kunde göra med en himla massa centrar på en treveckors charterresa i Baltikum...

"Poffas bomb" hmmmm....när det gäller att ha förhoppningar grundade på rykten med nära nog obefintlig substans är ni utan konkurrens vinnare i årets silly season!

mikenomad: Motsatsen till gravallvar verkar inte vara din starkaste sida. Men tack ändå, vad får vi?

Hawerchuk: Ironiska generationen....det är alltså här kvarlevorna häckar!

Vad ni får? En timme i omklädningsrummet med Kapten Klänning...

« · 718681 · »