1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan ˇ 543247 inlägg ˇ 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Albert. Nu tycker inte jag att du behöver visa här att du tycker om tjejers underkroppar.

(För visst var det så att Gidde menade något annat med den där kombinationen än vad det ser ut som?)

knaskamilla: De menar nog något åt det här hållet...

knaskamilla:

Jag tror faktiskt att Albert menade exakt samma som jag menar när jag skriver sådär, och det har Paddan klurat ut jättebra :)

knaskamilla:

Det är nog säkrast att jag lämnar diskussionen nu. Den har spårat ur, från omsättningar till underliv.

Albert Hall:

Äh. Du är bara rädd för att någon ska komma på att du inte vet vad du pratar om.

Vågar man hoppas på ett Pressmedelande lagom till helgen.

Modoante: Låt oss hoppas. Jag längtar efter att få skrika i falsett med knutna nävar.

shinzawai:

Behöver du ett pressmedelande för det? Låt någon polare sparka dig i pungen så lär du också skrika i falsett med knutna nävar.

Poffa: inte p˙ungen!!1111111ettaetta

Vissa underskrifter calls for celebration, så är det bara. Sundström är en sådan "FUCK YEEEAAÄÄiiiiiihhhh"-värvning.

Om Almtorp drar eller har dragit till NHL, betyder det att vi kan inkassera 375.000 kronor då?

Joakim Eriksson som det pratades en del om till MODO är tydligen klar för LHC.

Poffa:

Hmm, är jag långt efter alla andra i just den här frågan tro?

Poffa:

typ något...

Poffa: ungefär modohockey.se uppdaterar spelartruppen-sen

Poffa:

Nå, inte vara ledsen. Du kom i alla fall på det inom en minut.

Wayne Gresky:

Ja va faan, jag råkade gå och pinka och vips så är man på läktarn direkt.

knaskamilla:

Du ska vara snäll, annars hämtar jag tillbaka kartongerna.

Poffa:

Vilka? De du slängde eller de som står i förrådet? Förresten var jag snäll!

Poffa:

Nu gör du mig rädd!!

Om du missat Jocke Eriksson, då börjar jag bli mycket orolig över vad din "bomb" verkligen kommer att innehålla!!!! ;-)

Gidde:

Tänk om bomben VAR Jocke Eriksson...

Gidde:

Jocke Eriksson är blaha blaha i jämförelse.

knaskamilla:

Hehe, jadu, så illa kan det ju faktiskt vara också, men jag tror och hoppas fortfarande på Poffa!

Poffa:

Hoppas verkligen det Poffa, annars kommer jag att spöa skiten ur dig på Puttom i sommar ;-)

Gidde:

Lugna ner dig nu, din golftok. Bomben är inte klar än. Krutet är laddat och torrt, men någon stubintråd är inte apterad än.

Förväntningarna ökar på bombhotet. Nu verkar alla MoDoiter ha satt sin tilltro till Poffas bomb. Eftersom jag gillar SS, späder jag gärna på bombryktena. Men frågan är vad som händer om det inte är sant.

www.modohockey.se/forum_visatrad.cfm?trad=30903&startrow=1&katstart=1

Man undrar om Herr Poffa har planerat för om bomben inte briserar? Vad göra då? Flytta till Gävle eller nåt kanske? Snart kommer vi med största säkerhet att få läsa om bombrykten i Aftonbladet.

Håll drömmen levande....

Vi kör lite Young folks medan vi väntar...

myspace.com/peterbjornandjohn

hellge:

Poffa har ju haft fel förr, utan att flytta någonstans. Så han blir nog kvar även utan bomb...

hellge: Ryktet om bomben sprider sig som en löpeld, snart är det en religion. Hade bröderna Sedin varit bomben så kan jag omöjligt se vad allt detta hemlighetsmakeri skulle vara bra för. Tror inte att de är bomben.

hellge:

Någonting säger mig att det kommer bli bombhot av ett helt annat slag ifall Poffas bomb aldrig briserar. Mitt tips är att Poffa i sådana fall kommer låtsas att bomben var Martin Wildes comeback i MoDo-tröjan.

Själv sätter jag mina pengar på Conny.

Wayne Gresky: Om det inte är Sedin vad skulle det då kunna vara som väcker uppmärksamhet.

Jag kräver en gissning från Wayne, men även från Brett.

hellge: Med tanke på att The Poff saknar all form av självkritik så lär han inte behöva gömma sig med sitt svullna hundhuvud. Han kommer att skrävla på som vanligt.

Tänk vad ni spekulerar. Jag har sagt det förut och säger det igen, bomben är inte apterad och redo att brisera. Det fattas t ex kontrakt, underskrifter och slutförhandlingar. Faller dessa igenom så kommer bomben aldrig bli något annat än en blindgångare.

Lumber Jack: "...gömma sig med sitt svullna hundhuvud. Han kommer att skrävla på som vanligt."

Ho ha ho, manlig vänskap...

"...jag gillar SS..."

Men dö'h. Hellge är möjligtvis inte en försvenskning av Helmut?

Annars tror jag bomben har något med Beirut att göra.

Poffa: Det är första gången som det pratas om blinddgångare.

www.hemnet.se

Skrolla dig fram till lägenheter i Gävletrakten...

Hawerchuk: Nä, Hellge har med den där ugglan i från A till Ö att göra.

Sillö säsong

Poffa: Finns det ens något intresse från spelar-ens/nas sida eller är det bara några inom klubben som suttit och krökat och tyckt att de kommit på några bra namn? Det måste ju iaf finnas ett seriöst intresse från spelarhåll att komma specifikt till MoDo om det ens ska kännas kittlande...

Wayne Gresky:

Klart att det finns ett intresse. Det handlar om förhandlingar där inte enbart MODO är inblandad. Det finns andra klubbar som vill vara med också. Flera stycken. Men MODO är ett hett alternativ.

hellge:

Glöm det där med lägenheter i Gävle. Det har aldrig sagts att det redan skulle vara klart eller att det skulle vara säkert. Det är bara ni som bestämt er för att ta det så.

Poffa: Hmm, då kan det alltså inte vara Sedinarna. Kan du avfärda dem i bömben?

Poffa: Ja, det skulle verkligen se illa ut om du satt och manade på Ove Molin i Läkerol arena, hemska tanke.

hellge:

Sedinarna har han väl redan avfärdat.

knaskamilla:

Har jag avfärdat någon förutom Susse?

knaskamilla: HAr han? Det har jag missat.

Poffa:

Jag vet inte, jag hade bara för mig att Sedinarna var uppe förut och att du sa att de inte var bomben. Men det kanske var Susse. Sedin, Susse, låter ju nästan likt.

Poffa: "Klart att det finns ett intresse. Det handlar om förhandlingar där inte enbart MODO är inblandad. Det finns andra klubbar som vill vara med också. Flera stycken. Men MODO är ett hett alternativ."

Det kan förståss vara andra NHL-klubbar som förhandlar. Den här kommentaren ovan var nog bara dimridå. Jag spelar på Sedinarna. Vem håller i oddsen?

Poffa: Du har ju inte sagt nånting alls mer än bomb. Fegt som vanligt. Allt för att gardera om du skulle ha fel.

Frisco:

Allt för att skydda källan. Smart, och snällt, kallas det.

hellge:

Eftersom det ändå är så dött på ryktesfronten så ska spekulera lite. Poffas bomb, som jag har förstått det, skall motsvara en mindre kärnladdning. När bomben briserar bör kärnan sönderfalla till två spelare med olika tröjnummer och olika mängder energi. Består laddningen av Uran-235 kan det tänkas att det sönderfaller till bland annat Krypton-89. Detta skulle rimligtvis innebära en förlängning av Jan Paradavũs kontrakt, men det är också möjligt att Mike Comrie eller Alexander Mogilny är på ingång.

Förutom detta förslag, finns det givetvis också vilda spekulationer, till exempel att Zigmund Palffy vill göra comeback, men reglerna säger att han inte kan återvända till NHL. Detta var Hawerchucks förslag och helt omöjligt låter det inte. Det troligaste är väl dock att det är Jan Bulis som är den där stjärncentern som det har pratats om. Han vill spela i en förstakedja och är antagligen för dålig för att göra det i något NHL-lag. Han är dessutom lagkamrat med Susse.

Bad_Brett: Lithium är ett grundämne som brukar användas till kärnvapenavfyriningar. Det är även en låt med Nirvana. Den skulle kunna spelas när Palffy och Mogilny presenteras på balkongen som är ut mot havet på Swedebank Arena.

« ˇ 719823 ˇ »