1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543247 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Bad_Brett: Det verkar finnas oklarigheter om huruvida Palffy får spela i NHL igen eller inte. Är hans axel helt fräsh hoppas jag han har stake nog att återvända till Pittsburgh för lägre lön :D

hellge:

Du har rätt! Tvåstegsbomben innebär inte fission, den innebär fusion! Litium har nummer 3 i det periodiska systemet. De två stegen motsvarar alltså två 3:or --> 33 --> ZIGMUND PALFFY!

hellge: Ska vi droppa lite namn på free agents som skulle kunna kallas bomb.

Några exempel på atombombsklass:
Patrik Elias+Scott Gomez (Salles gamla polare)
John Leclair+Eric Lindros (återförenade i MoDo!)
Teemu Selanne+Steve Yzerman (Kan göra nytta)
Jeremy Roenick+Marian Gaborik (Ja tack!)
Saku Koivu+Martin Straka (Playmakers var det!)
Jason Spezza+Brad Richards (vem skulle tacka nej till dessa två?)

Sen är ju Sedinarna faktiskt nästan i samma klass eller tom bättre än flera av dessa spelare idag, men det skulle ändå inte vara lika magiskt.

Angående "MODO är ett hett alternativ" så har det uttalats från ganska många spelare under denna SS. Ryno, Pajen, Alavaara, Hållberg mf har alla uttryckt att MODO är ett hett och intressant alternativ.

Sedinarna? Ja kan Almtorp få NHL-kontrakt så kan säkert Bröderna Morot få hemlängtan, men, näe.

Bad_Brett: Devils verkar ju göra vad som helst för att bli av med Mogilny så why not :) Kan packetlösningen Påhlsson/Hedström vara en bomb? Poffa skriver ju att andra klubbar vill vara med och alla i Elitserien har väl bjudit på Hedström? Påhlsson kanske har hemlängtan..Vad vet jag.

shinzawai: Förhandlingstaktik, twinsen vil trippla sin lön. Smart att kunna säga "Screw you guys, we're going home!" om de inte får sin vilja igenom. Vancouver har ett ganska tufft läge med en förstakedja på dekis och dålig bredd i truppen. Skulle vara ett hårt slag för dem att tappa Daniel och Henrik så jag gissar att de lättar lite på lädret så att de blir kvar.

Wayne Gresky: Ja, kanske Yzerman skulle vilja spela i the heart of hockey. Det skulle dessutom ge stor förödelse hos lillebror, vilket av många ses som ett plus.

I första jhand skulle jag nog välja Martin och Saku eller Spezza och Richards. Sen tar jag Daniel och Henke.

asså seriöst tror ni verkligen att modo skulle värva nå spelare av den kallibern,knappast....

Martin S: "Devils verkar ju göra vad som helst för att bli av med Mogilny så why not :) Kan packetlösningen Påhlsson/Hedström vara en bomb? Poffa skriver ju att andra klubbar vill vara med och alla i Elitserien har väl bjudit på Hedström? Påhlsson kanske har hemlängtan..Vad vet jag."

Den bömben skulle vara en tung pjäs. Om Timråsupportrarna ogillar MoDo redan nu. Vad skulle hända då? De skulle bygga en mur söder om Härnösand.

Påhlsson har väl sommarhus här i stan. Hans svärmor bor i stan, hon jobbar tror jag som studievägledare på Mittuniveritetet i Hernta. Påhlsson vore en mycket trevlig bomb.

thebigmodogoz: Nope, jag definerade bara ordet atombomb.

" Nope, jag definerade bara ordet atombomb"

Wayne Gresky: Med Lithiumavförning

hellge: Avfyrining ska det vara.

..ber om ursäkt...

Bad_Brett:

...Då de på förstasidan beskrivs som NHL-bomb 1 & 2.

Bad_Brett: Äh, det fattar du väl att bomberna inte kan presenteras förrän vi skaffat såna här coola skyltar i arenan. Då får dessutom M_ultra sin uppenbarligen närmast fanatiska besatthet av pyroteknik tillgodosett.

Paddan: M_ultra och pyroteknik känns inte som en trygg kombination.

thebigmodogoz:
Är det bara av del kalibern så skulle jag bli besviken. Hört att 3 toppspelare skall kontrakteras. En stor och Stark forward www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=53454

en Snabb back:
www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=45072

samt en forward med ett ruskigt Skott!
www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=83932

Skulle kännas ganska bra med dessa i laget. Namnmässigt i alla fall...

:)

MorganaLefaey:

LOL

Där var du fyndig, har du varit på rea?! ;-)

Gidde:

Att jag varit på rea kan tolkas på två sätt, måste dock nästan erkänna mig skyldig till båda.
1. Skämtet var ruskigt lågt, ja så lågt så att det måste gått på rea.
2. Spelarna skulle verkligen ha tolkats som spelare på rea utav alla.

MorganaLefaey:

Hehe, jag tänkte mest på att du var FYNDIG ;-)

FYNDA => REA (du vet...)

Men mitt skämt var lika lågt, jag erkänner :)

Wayne Gresky: Leclair blir inte free agent. Han har tyvärr ett år kvar på sitt kontrakt med Penguins. Plus att han inte skulle göra mycket nytta förutom i PP.

Gidde: Ursäkta dig inte. En tillräckligt dålig ordvits är svårslagen ;)

Deas: LeClair vore roligare än bra. Min källa ljög då/var dåligt uppdaterad angående kontraktet.

Här vaknar man på soffan med TV:n på för fulla muggar. Så kikar man in här och ser detta.

[url=www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,834449,00.html]Damgaard lämnar MoDo.[/url]

Jag lyfter på nattmössan, tackar för tiden som varit och önskar lycka till.

Aftonbladet! Spelar i Tyskland till hösten
Danmarks lagkapten i ishockey lämnar Modo för Tyskland. Han har skrivit på ett ettårskontrakt med en tysk klubb, men ville på onsdagen inte tala om vilken.
– Allt har fallit på plats, medgav Damgaard i samband med förbundskaptenen Mikael Lundströms avskedsmottagning i Köpenhamn på onsdagen.
Den 31-årige Damgaaard har tidigare spelat i tyska Revier Löwen och har inte gjort någon hemlighet av att han ville byta klubb efter fyra år i Modo och Örnsköldsvik.

Gusse:

Tack och hej, Damgaard. Ingen större förlust, med tanke på vilken dålig säsong han gjorde.

Nu har man alltså två bortflugna backbjässars tröjor. Börjar nästan känna mig som Paddan.

Poffa:

Jag fyller på med en backtröja till, #38

De backar vi vill ha kvar kanske vi inte borde köpa tröjor av?!

Synd att Damgaard inte blev NHL-proffs som alla andra, då hade vi ju fått lite pengar för honom...
För, let's face it, har man tur kan man casha in ett par miljoner på vilken sopa som helst i dagsläget i stället för att släppa honom till någon allsvensk klubb.

Wayne Gresky: Låt oss hoppas att Chicago viftar några dollarbuntar framför Wennnerberg. 75% av övergångssumman skulle tillfalla oss i såna fall.

Undra om inte Flyers erbjuder Pär Styf ett långtidskontrakt också. Ecke Holmberg fick ju aldrig det där drömbudet från ST Louis, kanske inte är för sent ännu?

I morgon är det fredag. Undra om den dagen kan medföra någon form av glädjebesked?

Lumber Jack: Japp, imorn är det fredag. Då blir det kyckling och nyförvärv. En defensiv en från Domsjö.

Lumber Jack: Hmm, imorgon är det fredag säger du... tja, det borde väl betyda att Tampa skriver kontrakt med en fjärde målvakt denna vecka...

Annars så undrar man om det sussar i säven

hellge: Jag blir så obeskrivligt lycklig om The Sundström skriver på. Ge mig! Jag fyller ju år snart!

Paddan: Fallet Green har att göra med vad som kommer istället. Efter Greens fjolårssäsong har hans värde stärkts betydligt och han har troligtvis rejäla lönekrav, vilket de misslyckade förhandlingarna tyder på. Så om det är rätt eller fel har att göra med vad Ecke fyller i truppen istället för den frejdige dansken med det glada humöret.

Lumber Jack: Självklart kommer det att bli en bomb som kommer att ersätta Green, något annat vore väl inte tänkbart antar jag.

Ser förresten att man ändrat motstånd i Brunflo Cup, HPK ersätts av Znojmesti Orli och det blir en intressant match mellan far och son Horava.

Paddan: Börjar tro att det inte kommer bli några bomber. Iofs så har väl klubben gått ut med att man skall utmana de 4a stora vilket måste ses som en större satsning än vi skall gå till slutspel som man haft tidigare säsonger. Men nog borde det ske något snart. Eller är det bara jag börjar bli less på att inget händer.

Paddan: Tycker det är konstigt att er "supermålis" Karol Krizan inte fått något erbjudande från NHL! Det verkar ju vara ett enormt sug efter målisar där. (Honken, Liv, Norrena)

MorganaLefaey: Det blir nog som tidigare säsonger att man avvaktar draften och NHL Awards för att se hur pass åderlåtna man blir och vilka som gamarna i NHL ännu inte satt tänderna i, av en eller annan anledning.

Fet-Ecke: Krizan har fått kontrakt från NHL, men då har det än så länge bara gällt tvåvägskontrakt och sådana har han sagt sig inte vara intresserad av. Dessutom är han ju heller inte draftad ännu, om det nu har någon betydelse nuförtiden.

Paddan: Han är väl ganska ung dessutom så han kanske anses behöva "mogna" innan han får ett "fett" envägskontrakt. Han är defenitivt en klassmålis så jag tror att det bara är en tidsfråga innan han är i NHL.

Paddan: Det har stor betydelse för om han drfatas kan ni tappa honom mycket sent, 15 juli?

Fet-Ecke:

Kan man få envägskontrakt som rookie?

Albert Hall:

Är det inte så att man måste ha uppnått en viss ålder (27?) för att kunna få envägskontrakt? Eller har jag helt missuppfattat saker och ting?

Albert Hall: Jag tror det, om spelaren är äldre än en viss ålder (jag vet inte vilken). Krizan lär iaf vara yngre än denna ålder och därför inte kunna få ett sådant kontrakt.

knaskamilla:

Möjligt, jag är absolut ingen expert på alla underliga regler dom har när det gäller övergångar till den där ligan där dom spelar på pytterink. Det är nog bäst att expertisen får berätta hur det ligger till.

Albert Hall: Inte en susning! Varför inte?

knaskamilla: Snabb du är Kamilla, eller så är det internet som är duktigt segt här idag...

Man kanske skulle överväga att fylla på de 19 rösterna i silly season-omröstningen? Undrar om det är Vesku som varit här och röstat några gånger?

Wayne Gresky:

Snabb? Albert postade sitt inlägg 10.36, jag svarade 10.44. Det är inte min definition av snabb.

Men det verkar som att du och jag åtminstone är överens om vad som gäller för envägskontrakt, förutom att vi inte kunnat spika någon ålder.

Fet-Ecke: Jo, med tanke på vilka "stjärnspelare" som hittills lämnat elitserien så är det väl bara en tidsfråga innan Krizan har packat väskan och är på väg över, för hans insatser under VM minskade väl inte direkt hans chanser att få ett kontrakt med en NHL-klubb.

Paddan: Men samtidigt, när man kollar på vilka målvakter de andra klubbarna kan mönstra nu så känns inte Zacke så dålig längre...

« · 721531 · »