1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543249 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Icing-Ove:

Hyfsat besviken man skulle bli om Sundström inte alls dök upp i MoDodressen i höst. (Med tanke på hur mycket som tyder på att han gör det.)

knaskamilla: Bulis har det ryktas om men ingen har nämnt Zednik som en eventuell bomb? När briserar bomben då? Det går ju rykten att SAIK har signat Hedström och att kontraktet kommer att signas på torget i Sheleftyou under festivalen.

Martin S:

Men hallå. Antingen har de signat Alf eller inte - om de har gjort det kommer han väl knappast att behöva skriva på ett kontrakt en gång till? Knäppt rykte, det där.

På tal om bomber så undrar jag om Poffa kommer att berätta vad hans bomb bestod av ifall den inte blir av.

knaskamilla:

Ja, då är det lite läge att måla om hans nya villa i Övik i en fin svart färg :-)

Nu är jag väl en som är lite fundersam på hans inställning och lite nervös att han kommer att glida runt och inte ta i för fullt, men hoppas ju att han dyker upp och börjar ta itu med barmarksträningen.

Så länge Niklas inte känner sig "tvingad" att återbetala något till den lokala publiken så kan det nog bli bra (Om han skriver på dvs)

Vill ju inte ha någon som (precis som Ove säger) glider omkring och duttar. Nej nu vill vi ha en kanonkille.

Martin S: Lite skoj skulle det vara om Jonte skrev på för SAIK och vi skrev med tre stycken, helst samma dag.

knaskamilla: Hade tänkt försöka skapa lite Jonteliknande feber, men insåg... när jag fick höra följande lilla episod förra veckan... att Susse är klar för MoDo.

Det rör sig alltså om en kille, som under sin lunch förra veckan får syn på Susse går fram till honom och frågar om Susse kommer att spela i MoDotröjan till hösten. Det enda han får till svar är ett stort leende.

Ergo, välkommen hem Susse!

MODOJohan: Susse har aldrig gjort sig känd som en duttare.

Tyckte mig se på icing-oves länk till Canadians forum att Susse var poppis där borta. Med glidarinställning blir man knappast poppis i Kanada.

Martin S: Kan tänka mig hur man skulle uppföra sig om man vaknade sent (vilket man alltid gör) och jäktar till jobbet för att där få läsa att Bulis, Zednik och Susse har skrivit på. Något liknande ett apatiskt tillstånd skulle ske och troligast skulle man bli skickat till företagshälsovården omgående.

MorganaLefaey: ¨

Sundström klar

Oväntat? Knappast. En gammal avdankad spelare som återvänder till sitt ursprung...inte helt osannolikt.

Men han kommer säkert att medföra mycket rutin i laget. Något som är nog så viktigt.

Grattis, dårå.

250kg kärlek: Nej, knappast oväntat. Hans främsta vapen, numer, är väl det defensiva spelet. där han kommer att göra stor nytta inte minst i boxplay. Det skulle dock förvåna mig om det stannar här vad gäller nyförvärv för MoDo inför kommande säsong. Kan man bygga en kedja kring Niklas med ett par offensiva kort då kan det bli riktigt bra. Frågan är vilken roll han kommer att få i laget. Blir han den som övriga spelare, som det blev när Foppa "kom hem", gömmer sig bakom, eller kommer man kunna utnyttja lagspelet bättre den här gången?

250kg kärlek:

Det känns som att Aftonbladet och Hockeymagasinet också bara har översatt det som redan har översatts här.

knaskamilla:
Ja, Aftonbladet gillar när man ger dem nyhetstips, så jag gav dem ett till:

knaskamilla: Nu verkar modohockey.se ligga nere igen...är det dags?

Wayne Gresky: Iofs så ligger väl modohockey.se nere lite nu och då. Sedan brukar inget ske förrän det blir normal arbetsdag.

MorganaLefaey: Då kan man väl fylla på länkarna med Susse-information med en från Habs-forum med några födelsedagsgratulationer till honom.

MorganaLefaey: Ja det var ju en konspirationsteori här tidigare om att sidan låg nere när ett nyförvärv skulle presenteras. Nu som du säger skulle vi ha över 500 spelare i truppen om den teorin skulle hålla. Vi kan ju dock se att harald uttalat sig i ämnet nu också. Så det hela är nog rätt officiellt vid det här laget...

Wayne Gresky: Då återstår ju frågan, hur långt kontrakt har Susse kommit överens med klubben om? Minst ett tvåårigt kontrakt, skulle jag tippa.

Wayne Gresky: Såg det. Så nu vågar t o m jag ropa hej. Jättekul verkligen. Hoppas nu Susse kan anpassa sig hyfsat fort till ett mer europeisk stil och att han inte har kört fast i den något opassande rollen som brunkare han haft dom senaste åren. En forwardsplats kvar alltså. Det känns perfekt.

Hawerchuk: Återstår då att se hur snabbt den platsen blir fylld, eller om den informationen jag tidigare hört... om att man tänkt vänta till november med att fylla den sista forwardsplatsen.

Hawerchuk: Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om var han står. Men han ju alltid haft en väldigt smart spelstil så jag tror nog att han kan anpassa sig.

Är det bara jag som får bombvarning i Haralds sätt att uttala sig om det sista forwardsförvärvet? Man får känslan att det är en speciell spelare som de väntar på, ett riktigt ess! Ska poffas profetia slå in? Gud vad spännande!

Paddan: Oj, det skulle ju in ett "...är sann" på slutet av förra inlägget.

Paddan: Är det en stjänspelare så är ju ett 6-mån.kontrakt enda alernativet. Sen har vi ju överenskommelsen att en spelare måste vara kvar säsongen ut så november känns väl rätt rimligt.

Wayne Gresky: Det betyder alltså att spekulerandet om Poffas bomb kommer att pågå ända in i november månad.
...ungefär som en normal golfrunda för honom på Veckefjärden, med andra ord.

Paddan: Blir det något med Poffas bomb så antar jag att vi får höra det tidigare. Skiter det sig så kan vi nog få sett ett annat nyförvärv i slutet av oktober, början av november.

Örnen har landat på golfbanan och Foppa var där.

Wayne Gresky: Nu får vi väl, till att börja med, ställa förhoppningen till att Susses återanpassning till elitserien skall gå bättre än för Hasse och Timmy så att vi inte behöver vänta en hel säsong innan han börjar göra positiva insatser på isen

kärran: Oj, vilket fint konstverk. Men visst sitter den lite konstigt? Känns jobbigt att behöva tilta skallen varje gång man ska betrakta skapelsen.

Paddan:

Då blir han bra lagom till Forsbergs återkomst!

Som jag fattade det innehåller poffas bomb 2 spelare ? Dock inte sundström :D

Men man blir brydd när Harald säger man har bara 1 plats kvar att fylla medans Ecke sa för någon vecka sedan att man hade 3 ? :D

Cyklob: Nu har du nog virrat till det totalt. Nysta!

Cyklob: För att förtydliga:

"Hoppas göra klart med Niklas Sundström endera dagen. Sedan jagar klubben en spelskicklig center som också kan producera. Eventuellt också ytterligare en forward."

Hawerchuk: HAHA kanske vart för mycket pilsner i sommar värmen :). Tack för den rätta informationen ;)

wap.hockeysnack.com
Om susse är det sista innan 6månadslirarna kommer så blir jag orolig. Hoppas innerligt att så inte är fallet, utan att man får en center som kan hantera pp och sen kanske fyller på med en sniper som har artistkontrakt. Man skulle väl sikta högt, så man sitter och småhoppas att det kanske kommer en back också senare.

MorganaLefaey: Lär väll ha fel här med, men om mitt minne är rätt och alkoholen inte tagit över. Så har jag för mig att modo sagt att man inte ska ha några spelare på artistkontrakt denna säsongen. Man ska försöka sattsa svenskt så långt det går.

wap.hockeysnack.com
Är nog enklare att anpassa sig som forward än som back tror jag. Så vi chansar på att han kommer igång efter halva säsongen.

Cyklob: Jodå, det är målsättningen och jag tror det blir så också. Möjligen att man tvingas till någon målvakt på artistkontrakt om Krizan försvinner över pölen, Men det ska inte hända, hoppas jag.

wap.hockeysnack.com
Har också hört det tror jag. Men tyckte någon nämnde att om bomberna var toppspelare så skulle man nog få vänta till oktober innan de kom. Men kan ha wapat snett! Men hur som hellst tycker jag backsidan ser lite för osäker ut. Det kan funka bra men man kan inte va säker på att alla Småttingar blir bättre

MorganaLefaey: Vi har ju två rightsniprar, Milo och Pasi, kanske en leftsniprare vore bra. Helt klart är att vi behöver en dominant center, en sån som alla klubbar tycks speja efter.

Läste tidigare i ÖA att en målskytt var överst på önskelistan, blir förvirrad. Snälla, säg nu att det finns en ny sniper på kontrakt...

Enligt denna länk ska Roman Vopat vara klar för en svensk klubb. Informationen i övrigt på sidan verkar stämma. Bra översikt på övergångar tycker jag.

hellge: Inte konstigt att de inte hittar Inklas...de kanske borde leta efter Niklas istället? Sen är tydligen Timmy helt bortglömd också...

Wayne Gresky: Var står det Inklas?

Icing-Ove: Tro du det är MoDo?

hellge: i TÅ: "TÅ-sporten har under flera dagar förgäves sökt Inklas Sundström."

Icing-Ove: En spelare som gjorde blott fem poäng förra säsongen hoppas jag inte räknas som en bomb. Visst kanske Vopat skulle tillföra en del men jag kan aldrig tänka mig han är Poffs bomb.

Förresten är det inte lite konstigt att all media hävdar att Niklas Sundström har signat ett kontrakt idag? Dvs på hans födelsedag och även på en röd dag.

« · 723068 · »