Bragd-Birger:
Du anklagar mig för att ha tröttsam femöringsretorik, och det kommer från en person som lägger fram sina teorier som den totala sanningen utan att bifoga några som helst bevis.
Men en ofta upprepad lögn kan ibland uppfattas som sanningen. Så mitt förslag till dig är att du spelar in dina kommentarer på band och lyssnar på dem medans du ligger där i sängen och drömmer dig bort i dina Backstreet Boys-planscher. Till slut har du nog inbillat dig själv att det är sanningen, i alla fall.
Bragd-Birger:
Var är bevisen? Du skriver påståenden som du fortfarande inte bevisat. Dessutom är det svårt för mig att försöka bemöta dina "fakta", med tanke på att ett av dem är just att jag skulle förneka det. Men visst, jag kan försöka ändå.
1. Jag är på intet sätt sjukligt fixerad vid Timrå. Jag skriver inte mer inlägg om Timrå än jag gör om Luleå, Brynäs eller Frölunda. Att påstå att jag är fixerad för att jag skriver om Timrå, mot dig, i den här diskussionen är väl knappast något som man kan ta upp som ett bevis.
2. Ja, jag väljer att bestrida dina så kallade fakta tills dess de är annat än ett uppräknande av punkter som inte skulle ses som bevis ens i den mest ensidiga rättegång i någon diktatur.
3. Ni får vara precis hur kaxiga ni vill, jag tycker det är charmigt på något sätt. Ungefär som ett småsyskon som hela tiden pockar på uppmärksamhet. Jag förstår också var för den kommer, ni har kännt er förtryckta de sista 20 åren och måste ta igen för hela den tiden på ett par år.
4. Den här utmålningen av Övik som den hockeytokigaste staden känner jag inget som helst ansvar för. Snarare är det så att media har någon förvriden bild av MODO och Övik, och den väljer andra lags supporter att vinkla till något som vi påstår. Vi har ingen klack alls, den suger. Där är ni 100 gånger bättre. Publiksiffran kommer säkert öka nu när vi äntligen har en arena, förmodligen en av Sveriges absolut bästa, och det kanske leder till att klacken får ett uppsving av också. Vad det gäller Ice-Breakers så ser jag ett enkelt svar på varför det var så dålig uppslutning. Vi är helt enkelt vana vid att se alla NHL-proffs hemma över sommaren, de går där på stan, de äter på MammaMia och de står i kön på affären framför oss. En jippomatch blev ingenting som lockade en fin, varm sommareftermiddag.
På tal om engagemang förresten, vi hade 5000 på ispremiären. Förmodligen ser du det som undantaget som bevisar alla dina "regler". Men det får i så fall stå för dig.
Bragd-Birger:
En sak till. En sökning här på HS på ordet "modo" i Timrås gästbok de senaste tre månaderna gav 227 träffar. En sökning på Timrå i MODO:s gästbok de tre senaste månaderna gav 55 träffar.
Hade jag haft mer tid hade jag kollat hur många som var skrivna av Timråiter och hur många som var skrivna av MODO-iter, men tyvärr börjar min tid rinna ut. Jag har ett flyg att passa.
| 1 | Södertälje SK |
| 2 | AIK |
| 3 | Djurgårdens IF |
| 4 | Leksands IF |
| 5 | Hammarby IF |
| 6 | Brynäs IF |
| 7 | Västra Frölunda HC |
| 8 | Timrå IK |
| 9 | Västerås IK |
| 10 | Skellefteå AIK |
| 11 | MoDo Hockey |
| 1 | Djurgårdens IF |
| 2 | Färjestads BK |
| 3 | Brynäs IF |
| 4 | Leksands IF |
| 5 | AIK |
| 6 | MoDo Hockey |
| 7 | Frölunda HC |
| 8 | Södertälje SK |
| 9 | Luleå HF |
| 10 | HV 71 |
| 11 | Malmö IF |
| 12 | Timrå IK |
Poffa: Visst är det där en kul funktion?
En sökning på "TIK" i Modos gästbok ger ytterligare 100 träffar senaste tre månaderna.
En sökning på "Timrå" i Timrås gästbok ger föresten 1157 träffar medan en sökning på Modo på hemmaplan bara ger 516 träffar.
Foppa ger 35 träffar hos Modo. Zäta ger 31 hos Timrå.
Hasse Andersson ger tre träffar hos Modo, två hos Timrå.
Ordet "smart" gav 21 träffar i Timråboken. 10 träffar hos Modo.
Ordet "ödmjukhet" ger 25 träffar hos MoDo, medan samma ord resulterar i 141 träffar i Timråboken. Om det är att man begåvats med egenskapen eller om man på något sätt lider brist på detsamma berättar dock inte sökningen.
Google räknar träffar:
Wayne Gresky 516
Wayne Gretzky 1 050 000
Derek Jeter 3 020 000
Lyckos Sundsvall Hockey.
Heja Nyland!