1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543297 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Gusse: Ja vi får väll hoppas på att sundströms fajt kanske blir någon sorts tändvätska för modo i sista perioden.

Cyklob: Gästrin 2+10 i första perioden, hmm känns mer och mer som att hans plats nog blir långt ut på avbytarbänken... om ens där.

Paddan:

Meeen...inte starttidrekordet, utan antalet hål på en kväll-rekordet.

Sa någon hockey? Äh, snart drar ES igång. Då kan man börja bry sig.

knaskamilla: Vafaan, jag är väl ingen golfare heller...

Paddan: Gästrins fru är min chef ,,hon svamlade om att han själv trodde att han skulle få svårt att platsa i nån av dom fyra femmorna ..så hans självförtroeende är inte på topp..

Paddan: Känns snart som hela laget kan sitta i båset och krizan får agera Målvakt/Back/Forward :)

Gusse: Jag kan tänka mig det, känns som att han stått och stampat på samma ställe utan någon nämnvärd utveckling under en längre period. Fast vad gäller skridskoåkningen så har han denna försäsong inte sett ut som om han hade betong i benen, som han gjorde under fjolårssäsongen.

Paddan: Gästrin kanske borde prova lyckan utomlands typ Italien eller något. Där skulle han garanterat höra till dom bättre spelarna + att hans sjävförtroende skulle växa med.

Missförstå mig inte, men det är ju f-n jädrigt positivt att det börjar hända lite "incidenter" på isen. Så som Susse's matchstraff med kastade handskar etc. Inte den första spelaren man förväntar sig detta av. Lite jävlaranamma är aldrig fel.

Jag sitter lugn i båten än så länge, och sprider lite goda vibbar. :)

MODOJohan: Själv tycker jag det låter lite frustration över det hela. Hade varit smartare att ta ut lite jävlaranamma på tacklingar mm än att slåss. Visst det kanske väcker laget som inser att de måste kämpa lite, men de kan lika gärna vara frustration över att vi är inte lika bra som vi tror fastän vi ger gärnet.

Man får hoppas att det är en klocka som väcker både spelare och ledning.

Paddan:

Från SkAIKs hemsida: "Skellefteå spelar årets första hemmamatch då man ikväll tar emot MoDo för en träningsmatch. Matchen börjar 19.00 och som vanligt rapporterar vi från matchen direkt från Skellefteå Kraft Arena. Periodrapporter kommer i varje paus."

Ni kan alltså gå och lägga er nu. Det blir ingen mer rapport, det är bara två pauser i hockey.

Albert Hall: Typiskt, vi får alltså vänta till nästa Skellefteåmatch för att få reda på hur sista perioden slutade i Kraftlös Arena.

Paddan: Precis, gå och lägg dig och dröm om att Modo vände och vann. Strömbrytaren är nog kvar imorron också.

nu går saikarnas hemsida väldigt trööögt

Gusse: .....Liksom Modos målskytte:)

Paddan: Kunde spåra 4-3 till SAIK efter 17:40 i 3:e (Svenska fans)

65selander: Då har dom lyckas göra fler än 1 mål iallefall

Gusse: Äh, det är säkert tre självmål. SM-guld, SM-guld, SM-guld!

65selander: Känns som ganska självklart att det var Werner som gjorde 4-3 målet.

MorganaLefaey: jepp!!

Skellefteå - MODO 4-3 (1-0,0-0,3-3)
Period 1
1-0 12.13 Fredrik Krekula (P Helmersson)
Period 3
2-0 41.05 Per Helmersson (A Virtanen, M Täthinen)
2-1 42.33 Niklas Öhman (O Steen)
3-1 43.38 Johan Ramstedt (D Welser, F Krekula)
3-2 50.29 Robert Döme PP1
3-3 51.58 Magnus Gästrin (O Steen, M Pettersson) PP1
4-3 57.14 Magnus Wernblom (F Öberg)

Skott: 26-35 (13-10, 8-8, 5-17)
Utv. SAIK: - MODO:

MorganaLefaey: Gästrin fick i varje fall göra mål i dagens match. 3-3 målet gjorde han. Niklas Öhman bokfördes för 2-1 målet och vem som gjorde 3-2 målet framgår inte av matchrapporten.

Paddan: Jahapp, tydligen var det Döme som gjorde 3-2. Dessutom verkar vi ha haft två bortdömda mål i sista perioden.

Paddan: Verkar som om rapporteringen är väldigt partiskt eller så var domaren petig. MoDo verkar dock skottvilliga, speciellt i PP och det är ju ett stort steg framåt.

Att sen SAIK verkar klarat vinsten på grund av en grym målis tyder väl det på en klart godkänd insats av de våra. Speciellt med tanke på att det saknas 5-6 st ur ordinarie lag.

Salle: Funderar på om det var fotboll man spelade

"Fredrik Öberg försöker hoppa förbi när han blir fasttryckt mot sargen av Peter Öberg. Olyckligt så fastnar han och Peter Öberg gör illa sig. Fredrik Öberg åker då på matchstraff för fasthållning vilket känns rätt märkligt, desto härligare däremot att se hur Öberg joggar ikapp för att kolla att det är bra med namnen och hur de bägge lämnar banan tillsammans."

Paddan: Det finns ingen sarg i fotboll, dummer.

Salle: Öh, vadå, arenafotboll då... eller vad det kallas i USA där man plockat bort en bit av vardera kortsidan och placerat fotbollsmål där istället.

Paddan: Inte kallas det då fotboll inte. Möjligen något Amerikaniserat.

Salle: Jag har spelat fotboll med sarg.

El Maco: Jag med. Med Sund IF i gamla Gärdeladan i S-vall och i ännu äldre Timrå Isstadion.

Dream Team: Futsal är det internationella namnet grabbar :-)

65selander: Ofan. Five-a-side trodde jag var mer gångbart.

Paddan: Riktigt skönt att vi lyckades pricka in 3 mål. Kanske är förbannelsen borta nu ? :). Men skulle vara trevligt med någon information om hur modo spelade som. Om det såg ut som i tidigare matcher eller om det var bättre. Men man får väll vänta och läsa dagens ÖA.

Cyklob: tydligen mycket utvisningar och alla våra mål i pp är ett gott tecken men är nyfiken på att höra vad Harald tycker om lagets insatts.

wap.hockeysnack.com
Ska bli riktigt intressant att läsa vad harald säger i morgon. Skönt med lite pp mål. Nästa match kommer nog målen i 5 mot 5 igång också. Nu väntar jag på mål i mängder mot löven och en vinst.

wap.hockeysnack.com
Säsongens sämsta match, tydligen. Låter bra, vi kommer dominera ES i år. Sundströms fight har i alla fall fått uppmärksamhet. Det är en notis om den i Aftonbladets Stockholmsupplaga.

Cyklob: "Man får väll vänta och läsa dagens ÖA."

Där kan man bl.a. läsa: "Både 3–2 och 3–3 var returmål i powerplay, genom nyförvärven Robert Döme och Magnus Gästrin."

MorganaLefaey: Mål i 5 mot 5 är numera mycket sällsynta. Enda chansen är väl om någon gör mål under de första sekunderna av matchen eftersom det är i princip den enda stunden som det liras fem mot fem.

Förlora mot Skellefteå, som troligtvis kommer vara den mest våldtagna nykomligen någonsin i vinter.. >.

"Olyckligt var att Peter Öberg i slutminuterna tvingades utgå när han slog upp en gammal axelskada efter en tackling av just Fredrik Öberg."

Men OVANLIGT med axelskador i Modo..

shinzawai: Väl valt tillfälle att göra det på försäsongen då. Vi brukar alltid förlora mot de allra sämsta lagen. Väsby vann en match i elitserien...
För att inte tala om hur många gånger vi förlorat mot Timrå!

shinzawai: Läge att plocka in Svatos med andra ord, han skulle passa in fint!

Wayne Gresky: Du är alltså inte bekymrad över att man åker på spö och det faktumet att de två senaste träningsmatcherna har varit Modos sämsta? Det låter ju inte direkt som att det går åt rätt håll. Ja ja, man ska inte måla fan på väggen, vi får göra en reversed Leksand i vinter.

shinzawai: Är väl mer bekymrad över att viljan att vinna varje match verkar saknas. I ett slutspel så krävs det en bra blandning av hunger och rutin. Men vi har inte överdrivet stora problem med skador, en relativt bred trupp, en rutinerad tränare och en bra blandning av gammalt och ungt. Att vi skulle missa slutspel ser jag som en omöjlighet.

Wayne Gresky: "Att vi skulle missa slutspel ser jag som en omöjlighet."

Innan igår hade jag varit benägen att säga, "att vi skulle kunna förlora mot SAIK ser jag som en omöjlighet.".. ;)

Wayne Gresky: Även utan vilja borde man kunna spela bättre än man verkar göra. Att ha ett godkänt passningsspel tycker inte jag har med vilja att göra t.ex.

shinzawai: Nu skall vi inte vara negativa. Ingenting är omöjligt.

NuMo: Näjje, men det är en viktig säsong. Jätteviktigast.

NuMo: Hmmm! Vem räknas som två??? Är det Per & Anton? Kari med sin storlek (fast det borde väl kunna kvittas mot Antos)? Eller Lintners dubblerande/velande mellan back&forwardspositionerna?

"Noterbart: I Skellefteå finns åtta spelare med tidigare MODO-anknytning, nämligen; Richard Lintner, Fredrik Bergqvist, Kari Haakana (spelade inte igår), Per-Anton Lundström, Magnus Wernblom, Anders Söderberg och Per Helmersson. "

Salle: Daniel Sondell då. Att du inte kunde det.

« · 742733 · »