1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

Åh vad f-n håller Micke P på med ?

Sv: Åh vad f-n håller Micke P på med ?
scim: Visst kan det vara Mickes ord i artikeln, men den senare artikeln i TÅ går ju stick i stäv med orden i den tidigare. Endera är Micke en lögnare, eller så är kanske orden tillrättalagda, eller kanske finns inte alla orden med i en av artiklarna.

De här meningarna i första artikeln visar att Micke P har ett tydligt önskemål om ett längre kontrakt om han ska bli kvar i Modo. Det känns som om det fattas lite ord i intervjun mellan löftet att aldrig gå till en annan klubb och önskan att skriva ett längre kontrakt. Jag tror att Modo inte var lika intresserade som "Duracell" att skriva kontrakt.

"Klart är också att jag aldrig skulle lämna Modo för en annan klubb i Sverige.
- Jag har ett stort Modohjärta, påpekar han.
- Blir jag kvar vill jag skriva ett längre kontrakt med Modo. För då känns det som att vi stannar här för gott"

Vi får hoppas att Bengt Hedin sitter med ett gäng ess i slipsärmen, annars finns det en risk att det går det lika illa som det gjorde för Löven -89.

En fråga: Hur mycket stålars drar Modo in på försäljningarna egentligen? Per, Micke, Andreas, Tobbe x 500.000kr är väl 2miljoner plus eventuella NHL-försäljningar va?

mgamill:
klart att det kommer att fortsätta! vill du vara på samma jobb hela ditt yrkesverksamma liv? och inte var salle nr ett på den punkten heller det har varit flera före honom.

Wewillwintoday: Staal tror jag blir kvar.

Man kan väl kort säga att det var Salles handling som ligger som inspiration till att Alavaara, Hållberg, Micke P "vill prova nåt nytt". Detta kommer att fortsätta..............

Hmm visst ligger det till ungefär så här,
inför nästa säsong just nu?

Nyförvärv:
Mika Lehtinen

Stannar:
Magnus Wernblom
Anders Söderberg
Tommy Pettersson
Peter Högardh
Peter Öberg
Joakim Lindström
Magnus Hedlund
Mattias Wennerberg
Stefan Öhman
Miroslav Hlinka
Jan Öberg
Martin Johansson(hmm har han inte ett år till på kontraktet???)
Peter Hirsch

Förlorade:
Andreas Pihl
Pierre Hedin(troligen montreal)
Per Hållberg
Lars Jansson
Mattias Weinhandl(troligen nyislanders)
Kim staal (troligen Montreal)
Richard Lintner
Mikael Wahlberg
Mikael Petterson
Tobias Lundström

Har jag glömt någon?? Eller är det ngt som inte stämmer??

NuMountain:
håller vi på att göra som aik fast i långsammare takt?

NuMountain:

Jag är rätt säker på att det är Mickes ord vi läser i artikeln, att han inte menade vad han sa har han ju klart och tydligt visat. I mina ögon är han definitivt en svikare, jag blev minst sagt besviken när jag läste att han skrivit på för Leksand.

scim: Om vi antar att vi sväljer den artikeln med hull och hår så får vi nog verkligen akta oss för att kalla Micke P som svikare. Utgångspunkten blir ju att vi litar på det Micke säger. Något annat har alltså inträtt som gjort att han tvingats söka sig bort från klubben. Kan Modo Hockey vara svikaren? Ville man inte skriva det kontraktet med honom som han eftersträvade? Om vi litar på Mickes ord i den artikeln måste slutsatsen bli att något annat har styrt det än enbart Mickes vilja.

scim:

a) Tidningarna förvränger saker och ting till att inte alls likna det ursprungliga uttalandet, eller:

b) Micke snackade bull.

Så störande. Jag tycker att det borde finnas någon sorts offentlighetsprincip, så att spelarna slipper mörka och prata omkring saker och ting (och så att man får veta VARFÖR de gör som de gör).

Hittade artikeln! (Se länktips)

Micke P skrev ett 1-års kontrakt och sedan kan man väl gissa att det blir att tjäna EURO på kontinenten. Nu vill jag veta vad som verkligen sker i kontraktdiskussionerna. Tyvärr är ÖA ingen källa attt ösa ur direkt, så man får väl kolla på www.tidningen.to

NuM:

Micke P sa;

- Som det är idag funderar jag mellan Kassel och Modo. Klart är också att jag aldrig skulle lämna Modo för en annan klubb i Sverige.
- Jag har ett stort Modohjärta, påpekar han.
Självklart vill Modo behålla Mikael Pettersson och de förhandlar med honom om en fortsättning i klubben:
- Blir jag kvar vill jag skriva ett längre kontrakt med Modo. För då känns det som att vi stannar här för gott

Jag försöker just nu hitta artikeln på nätet.

NuMountain:
ja kan du inte läsa mellan raderna va? ;o)
nej sluta virra till det nu, eller är det jag som virrar?

riara: Står det på Leksands hemsida att Micke P endast kan tänka sig Modo i elitserien?

NuMountain:
text tv och leksands hemsida.

Renen:Ähh...Är lite positiv och önska honom lycka till i Leksand.Tror iaf att han kommer bli en Nyckelspelare för Leksand nästa säsong!

Renen: Har själv aldrig hört eller sett några sådana uttalanden. Skulle du vilja lägga ut länk till källan. Självklart vill man få det bekräftat så att man kan börja kalla honom svikare till förnamnet.

Renen:
ja inte trodde jag att leksand var ett tänkbart alt. i alla fall.

riara: Micke P sa så sent som för 14 dagar sen att Modo var enda alternativet i Svensk hockey. Svikare är bara förnamnet

Lumber Jack:
ja, det är väl meningen att man ska diskutera saker och ting på de här forumet men nu jäklar blev jag stum. STUM!

Lumber Jack:Timrå ville ju också ha honom men har skrev på för Leksand till slut!Fast egentligen skulle jag gärna se han i MoDo den här säsongen också!

Åh vad f-n håller Micke P på med ?
Han har tydligen skrivit på för Leksand.

Text-Tv 313

« · 86059