1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481601 inlägg · 4079 ämnen

AIK - MoDo Hockey 2023-01-13

« · 2445393 · » Till forumet


Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Majbrasan: Både ock att Löven tappar poäng. Jag ser ju gärna att Östersund håller sig kvar och dåligt då att Tingsryd går om dem i tabellen. Östersund är ju bra både för resväg, Norrlandspatriotism och viss derbykänsla och när vi går upp är de ett bra lag att låna ut spelare till som ska stå på tillväxt och ändå ha dem i närområdet.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Jag tycker att Brickley vart lite bättre ju längre matchen gick. Bäst att jag tillägger att det runnit ner ett gäng wirre.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Jan-Erik : Bra kväll. Vi spelar hyfsat och drygar ut lite till lagen underifrån. Trots 2-3målet kändes sista perioden ganska säker, älskar Karlin
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Jan-Erik : Ja ÖIK ska vara kvar! De får gärna ta alla poäng de kan nu för vi har spelat klart mot dom. 🙂
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Jan-Erik :
Läggmatch av Löven
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Gäsp: instämmer fullt ut, har bara tagit 1 långburk per period 😊
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Ohlsson 5 ugglor i ÖA, välförtjänt. Hoppas han kommer in i det stimm han var i då han spelade i Tiken.
Kommentera


Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
NuMo: Kul att vinna!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove:
Bra match, AIK har gått framåt men vårt djup gör skillnad. Tror vi kommer gå stark framöver
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove:

DIF nu 5 raka förluster, undra ifall de ångrar att de sparkade fagervall. Poängsnittet har blivit sämre med garpenlöv.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: Vann vi?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Rytter: Som sagt, älskar alltid DIF-fansen. Klubben verkar dock inte lära sig. HA är en liga som håller bra klass och det går fort.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: Det ryker från Dyngdiket , undra varför ?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: Tror dom blir farliga när Stoppel får in en ny tränare igen, vill inte möta Djurgårn i slutspel, överlåter gärna detta till Löven
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Tarasov: Vi känns tunga. Lagmaskin. Skönt att se Vela och Brickan glider in i laget och trivs direkt.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: NU ÄR JAG FULL SPELA NORÉN!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove:

Vela är som en stridsvagn, sätter många tuffa tacklingar och spelar fysiskt. Sedan älskar han att gå in framför mål. Kommer bli bra i slutspelet detta. Kan bli fina kamper mellan Vela och Rahimi. Verkar sådär lagom grinig också.

Men det man imponeras av är hans hårda jobb. Kolla hans backcheck i 4 mot 4 i tredje. Var på väg att bli en 3 mot 1 för AIK, men han jobbade arslet av sig och var med och styrde bort anfallet.

Brickley betydligt bättre idag, men tar nog några matcher till innan han kommer in i vårt spelsätt. Duktig på att hitta blad med sina passningar och har ett tungt skott, synd att han inte fick näta när han avlossade kanonen i slottet. Ser väldigt lugn och trygg ut med pucken.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Rytter: Spelare som han och Brickley är underskattade. Väldigt nöjd att klubben visar skalle och värvar helt rätt!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Smurfen: Plusgrader?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Rytter: Bekräftat att Mika Hannula kritat på för Dif.

Dif.se:
”Mika har lagt ner sin karriär men vill gärna mjölka sitt kära Djurgården på några kronor och mest av allt hänga med polarna i spelarbussen” K-G Stoppel.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Donald: fast nu driver du? Han är väl typ 45 bast?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: Brickley borde träna skott med Ove. Pucken ska sitta i kryllan!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Nucky:
Tycker inte man skall dricka sprit på fredagar
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
S-vikaren: Sebastian Ohlsson har gjort 7 poäng senaste 5 matcherna.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
S-vikaren: Det kommer så småningom.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Bad_Brett: Löneförhöjning!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Tarasov: Nä inte jag heller därför håller jag mig till öl och wirre på fredagar.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
mightyquinn: Då är det väl lika bra att ni åker ut direkt?! Det är ok för oss, din hälsa går naturligtvis först.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Gäsp: Glöm aldrig det viktiga i livet
Uppladdat:

450x300-oboy_5.jpgoboy_5.jpg

Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Confusius: Hahaha! Nä men jag är nog beredd att riskera hälsan ändå.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Gäsp: Då gjorde wirrarna dig klarsynt. Han gjorde en stark andra halva av matchen.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Jan-Erik : Haha underbart!! Endast Norrlänningar kan tycka att 30 mil är närområde :)
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
puffe: Nä du puffen oboy jordgubb går fet bort, skulle tro att JonteD och lill jontha myser med en kopp under filten nu.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Gäsp: Ove myser framför Text-TV.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Gäsp: kräsen har du blivit, måste man fjäska med lite bubbelläsk då?
Uppladdat:

450x300-zingo_1.jpgzingo_1.jpg

Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: 360 går hem i stugorna nu
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Confusius: Med tanke på hur svaga vi sett ut på sistone, och mot ett formstarkt AIK, så är det här en grymt stark seger!!

Jävligt kul att se killar som Vela, Sebbe, OP, och Södergran jobba och slita som dom gör. Vela har varit riktigt stark dom senaste matcherna. Han kommer att bli grymt viktig i slutspelet.

Tror vi att Vela och Brickley kommer att tillåta Hutchings fjanterier i slutspelet, svar NEJ?!!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Confusius: Håller med, vi är defenitivt ett lag för topp-8, typ
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: Eller är det från Jesus öron det ryker om ?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
puffe: Hahaha knappt ;)
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Confusius: Med lite medflyt så, vill helst inte att vi ska köra nån jävla play-in, det är bara trams
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Confusius: Gillar smarta grisar i mitt lag. Ser väldigt bra ut! Låter som att MoDo vill köpa en sniper.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Smurfen: Såg att Leffe D jagade Jesus på gångbanan. Skrek nåt om ODo. Hörde inget M.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
puffe: Grym bortaklack som vanligt i 08-land! Imponerad!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: Till och med Expressen skriver detta :

Man blir tårögd !!🥲
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Icing-Ove: Tyckte jag hörde någon som skrek här borta på Backenvägen också , då var det Jesus då
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Smurfen: Vela är kung! Dansken vill man ju krama.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
Nucky: Korrekt, spela alltid Norén.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo Hockey 2023-01-13
hk: Stark seger på hovet igår, det syns att Modo är långt ifrån toppform dock.
Kedjan med Sveningsson Jacobsson Niederbach gör alla en okej match individuellt men som enhet är det katastrof, speciellt defensivt och jag får gråa hår på Karlin varför han envisas med denna konstellation, det hade tyvärr varit bättre om dom inte spelade alls för då är vi säkrare bakåt.

AP börjar komma i fas igen och Södergran tar steg varje vecka, bara Mannbergs sista procent som saknas.

Trots att OP är iskall offensivt så är den kedjan med Karlsson Olsson hetast, skapar framåt samtidigt som dom är extremt starka defensivt.

Första kedjan är givetvis våran skickligaste men det känns lite orättvist att bedöma dom när Vela är ny i laget och Woods varit borta 6-7 veckor, dessutom skall väl JD in där inom kort igen.

Det som varit mindre bra är Berna och Näséns ohyggliga nonchalans emellanåt, Näsén är så rädd för att hamna i en närkamp så han släpper en given iceing för slippa vara först på pucken och Berna åker på en grilla halva matchen och funderar på vad som hände i senaste avsnittet av morden i midsomer, men likförbannat levererar dom framåt så kan man klaga?
Berg är våran sämsta back och har ohyggligt långt kvar till något som kan liknas form, skulle inte klaga om Norén fick lite speltid tills Berg är 100%.
Brickley ser ut som en korsning mellan Jesper Damgaard och Patrik Hersley, Stelopererad med ett jävulskt slagskott, dock får man ge han 6-7 matcher att hitta sin omgivning och sitt spel så där är jag inte orolig alls.

Karlin nöjd efter matchen, tycker att laget gör en mycket bättre match än mot Ssk och framförallt att man var mer fokuserad i defensiven.
Nu hemresa och undersöka Joch skada närmare på hemmaplan.
Kommentera

« · 2445393 · »