1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483566 inlägg · 4079 ämnen

Almtuna - Modo 2019-11-26

« · 2008395 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Steken84: Almtuna gjorde en bra match igår och Modo gjorde väl inte sin bästa så det är bara att bryta ihop och komma igen. Jag anser fortfarande att ni är det bästa laget .
Men....det gäller att vara bäst när det gäller. Alla förstår väl att jag hoppas av hela mitt hjärta att Timrå får SHL kvala och ta steget upp igen. Men jag ser också fram emot att Modo får möta Leksand i den andra kvalmatchen och då kommer jag att hålla alla tummar och tår att ni skickar ner masarna och får den revansch som ni är värda.
Heja Timrå och Modo ( utom när ni möter Timrå förstås
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Monno: Jag måste kika på det där tipset. Tipsen finns såklart kvar, men python fungerar 100% efter att jag installerat om min linux-burk. Måste kika på dependensies...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Ogie Ogilthorpe: Det är den jag inte kan åka på. Plötsligt gick det från en given nollpoängare till en match vi borde vinna...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Ogie Ogilthorpe: Passar på innan TIKarna hinner hit och kommer på detta:
13 December, då vore det ju perfekt med en tomte på läktaren!

;-)

JFK för den delen, visst är det dags för en halvtidsrapport på tippningen?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: SSK - MoDo, Fredag den 13:e December.....Du kanske ska hålla dig borta. Eller så blir det dubbeljinx, så jinxen blir inverterad och vi vinner?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Robin Ztorken L: Det verkar lösa sig självt tack och lov. Vi har inga bortamatcher i stockholmsområdet på ett bra tag som jag kan gå på.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Rytter: Jag skulle inte ha skrivit ”i följd” tänkte i min enfald att folk skulle begripa att det var vita hästen matchen jag syftade till.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Förluster kommer men jag tycker inte det är acceptabelt att förlora på det sätt som modo gjorde mot hästen och Almtuna!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Får hoppas Almtuna slutar på plats 9-12, så kan Åhström ansluta till oss innan allvaret börjar.
Alltid gillat den pojken, väldigt kreativ och bra fart på rören.

Tycker laget tappat en del firepower sedan Rosdahl blev skadad. Det försvagar inte bara andralinan med Olofsson(även om han skapar en del på egen hand), men 300-kedjan blir heller inget större hot utan Björklund.
Hade nog föredragit att man flyttar tillbaka Björklund till 300, och låter Karlström spela i andrakedjan tills Rosdahl är tillbaka.
Hoppas f.ö det är Hagelin som får stå på sidan när Rosdahl är tillbaka, och inte LP.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Du får sluta gå på matcherna live helt enkelt, spelarna blir nervösa när du är där :-))
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Robin Ztorken L: Det var nog den sämsta matchen på riktigt länge igår. Uddlöst, energifattigt och inte ens fjärdekedjan stod att känna igen.
Märklig coaching också då jag tycker att Hellkvist var oerhört sterotyp där...

Det betonas hur viktigt det är att hamna högst upp, men är det verkligen så? Jag tycker att det är lika mycket regel som undantag att några gör som Leksand ifjol. Även om det svider som fan att förlora två matcher på kortare tid (där jag varit på bägge) därför att vi helt enkelt inte vill tillräckligt så tycker jag att det inte är så mycket att orda om. Skitmatcher kommer.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Jag vet inte om jag kan hålla med att "skadan" inte är så illa.
Dessa tre helt bortkastade poäng kan betyda massor när serien summeras, känns inte så farligt nu men senare kan dom poängen vara helt avgörande.

Alla poäng är viktiga, oavsett när dom tas eller tappas och så här uruselt får det ju bara inte se ut!
Tycker man gör en strålande insats mot KHK, för att två dagar senare falla ihop som ett korthus. Bedrövligt!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo:

Vadå två liknande bortamatcher i rad? Tycker du på fullaste allvar att denna match och KHK är jämförbara?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
jonsson: Att man förlorar är absolut inget konstigt, att man förlorar för att man inte ens når 75% av sin kapacitet är något man kan kritisera!

Hade Modo varit ett mittenlag med ett mittenmaterial så hade dessa typer av matcher varit mer förståeliga, men för ett lag som nyss tangerat en vinsttrend och som har för avsiktat aspirera på första platsen så är dessa matcher obegripliga, att man i princip gör 2 liknande bortamatcher i följd är ännu mer obegripligt, att man börjat senaste 4 matcherna med att sitta kvar i omklädningsrummet och släppa in motståndarna målmässigt första 2 minutrarna är hål i huvudet.

Lyckligtvis ligger vi så pass bra till att ”skadan” gör ganska liten skada, men fortsätter denna trend att man mentalt är på julbord halva första perioderna så kommer vi addera på förlustkontot rejält innan denna säsongen är över.

Inte lite utan mycket skärpning nu från lagets sida på fredag vore önskvärt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Känner du mina föräldrar ..mitt namn och din bild =läskigt eller hur .
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
wolper:

Fanns ” inte fullt med bensin i tanken” enligt Sylwander efter matchen.
Men vi ska ju vinna ändå
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Såg man matchen i efterhand. Fyfan vilken skitmatch inte ett ändå farligt läge på fan hela matchen kände mest som de loja runt och vi ger bort målen i vanlig ordning. Dåliga pass, dåligt hemjobb osv. Sedan att domarn hade en agg mot Modo dag spelade nog inte så stor roll. De fick spela bra fult. Fyfan att man satt uppe för denna skiten. De kan då verkligen blanda... många var nog kvar hemma i soffan idag i modo...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hockey_21: min åsikt är att 3 lag från HA borde få gå upp i år. Gissa vilka.

Sedan ser jag gärna att Växjö, Örebro, Oskarshamn flrsvinner. Säkert något lag till.

Men så saknar jag den gamla goda tiden på 90 talet när nästan alla klassiska lag var med i elitserien.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Tycker inte heller att Olofsson har varit lika bra sen Rosdahl blivit skadad, känns som att dom två hade hittat varandra riktigt bra i spelet, känns skönt att han snart är tillbaka iallafall.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
modomille: Håller med, men då tycker jag att man kan rotera lite, använda extraspelare, bara för att visa att...nu jävlar får du skärpa dej. Men Bäckmans tid är förbi
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Woody: Jag gillar inte att hålla stilen. Jag gillar elakheter och ironi i alla former. Åsså gillar jag Rytter, han har börjat lära sig min ironi, och jag hans. Vi är som HS bröder...på min sida iallafall.
Ungefär som JFK och domarna...fast tvärtom.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Riktigt dålig match av oss, troligtvis den sämsta för säsongen. Hedberg och Norlinder har mycket att lära, men framförallt så måste dom börja ta stolthet i att spela försvarsspel. Det är prio ett som back. Flera indianare av dom två på senaste tiden. Förhoppningsvis så spelar dom och laget bättre i nästa match.

Nya tag på fredag och då vill jag se en överkörning!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hassan: Han raderar bara kommentarer som stör allmän ordning, har själv råkat ut för det. Så skriv trevligt , gärna ej för hånfullt så får alla läsa din poesi
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hassan: Då tar jag tillbaka det jag skrev(om man kan, haha) sorry
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Det var ju han Nucky som skrev att ni precis hade pissat på oss som vanligt eller nåt. Men det kanske är så ni svarar på ett grattis när någon gjort något bra där uppe.

Den kommentaren blev dock raderad av ivandrago,
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Woody: Jo, jag har besökt eran sida nån gång också, mest för att beklaga att Oskarshamn snodde eran SHL-plats, så tycker de flesta Timråiter är väldigt trevliga. Tror det är lite yngre personer som 'eldar' upp det ibland.

Men vill också ha 3 Norrlandslag i topp , och gärna länsderby i finalen
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Så länge det ligger på en lagom nivå har jag inget emot besök eller att besöka. Jag tycker nog själv att jag håller stilen här inne och grattar även när det går bra. I slutändan vill man ändå ha tre norrlandslag i topp. Ordningsföljden på de tre gissar jag dock att vi Hr olika åsikter om. :-)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hassan: Jag kommenterade en annan sak, som du nog vet. Det finns Timråiter som skriver väldigt bra saker och inte bara vill skapa osämja... Man kan ju vara vänner även om man råkar hålla på fel länslag

'Vissa av er är ju mer än lovligt lättretade måste man säga. Trots att ni nu precis varit med om ”den sämsta domarinsatsen sedan 1978” så måste man väl kunna ta ett grattis??!'
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Vad menar du? Jag svarade såklart på hanzons kommentar om J18 matchen, vad trodde du?

Vad ska jag be om för råd tycker du?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Långben: Förvisso, men vi försöker klara målet att undvika kvalserien, så vi ligger bra till.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Ni måste va i nån stor svacka nu,skulle nog bytt ut hela laget mot Svedjeholmen så ni får lite fart i laget!!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Rytter: Hur känns det att gå på en sådär oförklarligt mina ,,man vet inte var dom ligger gömda ...i serien.
Jäklar vad överraskad man blir när dom kommer . inte ofta men ändå .
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hassan: Det finns ju en hel del vettiga och bra personer som skriver för Timrå. Be dom om råd
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
jonsson: Jo, men så länge det finns 'snillen' som är MoDoiter, som skriver dynga på Timrås sida, så fortsätter det. Det finns faktiskt vettiga skribenter hos Timrå med, dom syns nog inte just nu bara
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hakning-Henrik: Vissa av er är ju mer än lovligt lättretade måste man säga. Trots att ni nu precis varit med om ”den sämsta domarinsatsen sedan 1978” så måste man väl kunna ta ett grattis??!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hakning-Henrik:

Det är då dom dyker upp
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hassan: när timråiter är här och härjar, ja då är det betyg ej godkänt till modo.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Hassan: Hur kan du lägga ner tid på att se Almtuna-MoDo? Låter ju nästan perverst
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
hanzon: Jamen då är det bara att gratulera till en strålande insats. Jag såg matchen, det var verkligen välförtjänt. Inte ens domaren kan jag gnälla på en kväll som denna. Återigen, ett stort grattis! Nu mår ni bra va?! 😉
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Dundee: Nej, vi vann ett antal matcher innan sviten sprack, där vi egentligen inte var så bra, men vi hade en enorm offensiv. Idag ex.vis är alla poäng-maskiner på semester(Tambellini försökte dock, han är ju proffs, men var fanns hans kedja?)

Laget skulle behöva ruskas om ibland, men från bänken, intet nytt

Varför ta med extra-spelare?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Dundee: njae men vi blixtrade till långa stunder och försvaret var exemplariakt där vi inte släppte till billiga mål. De fick väl 5 skott från farliga situationer per match el liknande medan vi hade 20 avslut från liknande. Då vinner man
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K:
Hmm det är ju anmärkningsvärt, lite som jag plockade ihop 5 av 6 första säsongen i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
J F K: Det är en dyster och mycket svårslagen serie denna säsong😂

Tror dock vi kommer ut som ett nytt lag på Fredag, så ta en sväng till Övik och snygga till din statistik.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Gavelo: Jag är inte förvånad, många matcher vi vann när vi hade flytet imponerade vi inte heller spelmässigt men vi var otroligt effektiva. Vi ska vara glada vi lyckades plocka så många poäng vi gjorde då, för jag tycker inte att poängen speglade spelet. Men i slutändan handlar det om att ta poäng :).
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Monno: Har suttit nära isen. har sett domarna in action. har nog sällan sett en sämre domarinsats, men den överskuggas av Modos sjukt usla agerande. Var man ens intresserade av att vinna?

Har fantastiska tre poäng på fem matcher den här säsongen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Rytter: Dom var väl och såg Timrå förlora mot oss i J18
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Nucky: Precis, vi har blivit mätta(naturligt) och spelare som Norlinder gjorde det svåra i nödsituationer förut(bländande), nu gör han allt svårt. Han är dock inte ensam, så oerhört besviken på vår ledning som inte låter några nya få chansen, när vi verkar så ointresserade. Man kunde bänkat nästan vem som helst idag, men vi rullar alltid på. Litea coach-mentalitet vore önskvärt
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Rytter: Ja, det är fan patetiskt..
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Våra J18 tog den 13:e segern på raken på bortais mot Timrå med 3-7
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Rytter: Ja, den var solklar, men tycker du vi har ett PP som skulle vänt matchwen efter att ha gett bort 2 mål tidigt?
Kommentera

« · 2008395 · »