1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480345 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - Modo 2021-02-08

« · 2143463 Till forumet


Almtuna - Modo 2021-02-08
Matchdags igen då! Skall vi kunna bygga vidare på lördagens fight? Själv är jag faktiskt lite nyfiken på dagens match. Skall Sundqvist och piva gjuta mod i grabbarna idag också med minimalt insläppta? Gooo Modo
Kommentera


Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
ante08: Det är ju konstigt över huvud taget att det är tillåtet med hockey. Inte tror jag det är mindre smittorisk i närkamperna invid sargen och dessutom skriker mot varandra så saliv flyger omkring.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
ante08: Det var i för sig damerna. Men vi brukar inte få så många anledningar att kramas på en match.. :-)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Silly: Vinner vi och Hästen idag tror jag vi faktiskt redan skakat av oss kvalspöket.
Då säger jag som Harald, spar pengarna på nya spelare till nästa säsong, för denna är redan körd.
Vi kommer inte kunna vara med och utmana på allvar ändå.
Hans analys var klockren i det avseendet.

Det är ju inte så att vi helt plötslig efter 40 matcher, kommer spela som en SHL kandidat, det tåget gick för länge sedan, tyvärr.
Kanske det Toker väntar på nu, kvällens resultat, sen får han väl agera utefter det.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Är det hyggligt billigt är det en signal till sponsorer och fans att vi inte lägger oss ned och dör också. Kan vi få en bra avslutning där vi får spela en eller två omgångar slutspel är det väsentligt bättre för säsongskortsförsäljningen...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K: Alternativt då att spelarna vi signar gör det över nästa säsong 21/22.
Inte ta in nåt dyrt/överbetalt för de resterande 15 matcherna, det är att kasta pengarna i sjön och helt onödigt i mina ögon.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Belov sjunde back?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Hoppas nu vi kan göra en gedigen insats mot Almtuna.
Vill se ett lag som bytt lite skepnad och inställning och att Hästenmatchen inte bara var en engångsföreteelse.
Vill se ett villt kämpande manskap, utan hängskallar och helst inte ett 1-0 mål efter tre minuter, som brukligt!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Div1-klass på backsidan ikväll
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Nucky: 27 sec
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
hk: ingen vidare bra aktion i egen zon direkt mål för almtuna då baaah
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Nucky: Styf och Mikkelson känns inte som nåt stabilt backpar precis...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Djuunaz: Samtidigt var det en forward som tappade pucken och forward som missade markering på målet.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K: 1-1 känns rättvist, Modo har ägt efter målet
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Gavelo: Tycker man hanterar den här dåliga starten på ett riktigt bra sätt. Lovande!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
wolper: yeeej skönt!!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
wolper:
Magnus ”Mourinho” Sundqvist
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Tarasov: SÄMSTA POWERPLAYET I LIGAN

BOOOM
1-2
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
wolper: yeeees å i pp med^^
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
wolper: Jäklars vad de åker och sliter, turbojäst i brödet imorse?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Känns som ett helt nytt lag denna perioden, säg vad man vill om 1-0 målet men fan va dem sliter!!!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Sir: Jo, men det är också lättare att åka mycket när man vet hur man ska åka. Tydligheten gör stor skillnad.

Dock är jag missnöjd med spelet defensivt i mittzon och egen zon. Det finns mer att göra där...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Sir: Oavsett hur det går så känns ishockey något roligare för tillfället...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K: självklart, han behöver nog någon vecka att få ordning på dem delarna av spelet. Den tiden ger ja honom
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K: Man kan säga vad man vill men det är ett nytt Modo vi ser,helt annat.
Fart, intensitet, åkningar och skapande av målchanser.
Vi är minst tre klasser bättre än under Styfs ledning.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Bad_Brett:
Ja verkligen
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Så jäkla synd om Peters, får släppa in en jäkla skitpuck p g a ett miserabelt försvarsspel. När ska han få sin välförtjänta nolla?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K:

Vad fan är det för utvisning på wallinder, det är ju för fan kamp om ytan. Det där är så jävla uselt är det hockey eller inte vi ser på?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Rytter: Såg väldigt billig ut
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K: Defensiven känns darrig, iofs väldigt tunt bakåt.
Dock är det en väldig skillnad hur vi spelar oss genom mittzonen framåt, liten puckbehandling och mycket direktpass skapar bra fart genom zonen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Rytter: Om Wallinder åkt i vägen för honom, men han försöker i princip gena igenom Wallinder. Märklig utvisning.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K: Tycker Modo spelar mer rejält genom mittzon, ser lovande ut för er. Dock finns mer att önska i egen zon. Men anar en ljusare framtid...
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Gavelo: Jag håller verkligen med. Vi har till och med vågat pincha med backarna då forwards jobbat hem. Fortfarande för passivt defensivt i mittzon. Vi backar hem så långt att vi inte kan få stopp på dem på blå.

Egen zon är dock sämst. Oerhört otydligt och spelare försöker vara aggressiva, men när det inte är samordnat får det motsatt effekt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
J F K: Enligt tidigare statistik så ska vi torska ikväll, men en riktigt bra period sett med våra enögda ögon. Paus, dax för en grogg.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Gavelo: Gillar att man har slutat med att jaga puckhållare bakom.målet deras. Nu stannar vi framför målet och skär av passningsvägarna i stället för att kasta bort en gubbe bakom!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Gavelo: Men kolla hur vi ställer upp i anfallszon när Almtuna ska på börja sina uppspel, vi checkar och styr dom dit vi vill och vinner tillbaka pucken.
Vi rör oss åker skriller och uppträder som ett lag.
Visst finns det brister men det har alla lag o vi får slipa på våra.

Helheten är dock 100% bättre än på mycket låååång tid
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Silly: Ja, spelarna är för skickliga ändå. Även om tanken är att man stressar fram uppspelet så är det ändå enklare att ta sig till anfallszonen. Tror aldrig jag har sett ett misslyckat uppspel bara för att man åker och jagar bakom målet.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Lub:
Ja bara lättnaden av att vi sannolikt slipper kvala neråt gör ju en på bra humör🥳🥳😊
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Silly: Verkligen, det hände inte sällan att vi tappade tre stycken där tidigare.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Fortsätter spelet med den här utvecklingen vet jag vilka tränare/coacher jag vill se i Modo nästa år..
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Japp, vi är ett annat lag, även Ztorken
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L:

Håller med dig, även om det finns mycket att jobba på så är det ju sjukt mycket stabilare än tidigare. Speciellt styrspelet och forecheck ser man skillnad på, tidigare var vi väldigt naiva och gick på med tre forwards och fick vi inte fast motståndare så spelade dom förbi och kom i spelvändningar mot våra två ensamma backar.

Nu checkar vi när vi har bra läge annars ställer vi upp och styr motståndarna dit vi vill, vi har dessutom brutit flera uppspel i mittzon och vänt spelet. Det är alltid en forward med i hemgången också så att backarna vågar gå ut och försöka få stopp.

Stundtals virrigt i egen zon, men tycker ändå vi fredar oss bra. Vad säger skottkartan Tarasov?

Sedan går det undan i uppspelen, just detta raka spel gillar jag, flera gånger vi kommer med fart från egenzon och får till vändningar. En rolig sekvens var när Rockwood håller puck i egenzon väntar in att alla byter, sedan släpper han till back på motsatt sida och går för fullt efter sin kant, backen kan inte hitta honom direkt men slår istället ner den djupt och rockwood slår backen upphäver icing och skapar ett anfall från detta. Gissar att detta är inget man han sett under Hellkvist och Styf.

Tycker också offensiven ser bättre ut eftersom vi får färre långa anfall mot oss och har kraft att anfalla när vi vinner puck.

Gillar det jag ser även om det finns en hel del att jobba på, men å andra sidan är detta endast fjärde perioden under Sundkvist så man vet ju inte ifall spelarna bara går på energin som skapades i och med coach byte.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Ja, det är väldigt stor skillnad.
Ser lite svajigt ut i egen zon, men ska komma ihåg att vi är hårt skadedrabbade just nu:

Laget idag:
Styf-Mikkelson
Wallinder-Boivin
Öhman-Enström
Arvidsson

Ohlsson-Jellvert-Sylle
Karla-Nieder-Harju
Sven-Aagaard-Rocky
Åhs-Tjerna-Lindewall

Möjligt lag om en vecka:
Corrado-Viklund
X-Dalroth
Boivin-Mikkel
Wallinder/Styf

Karla-X-Harju
Sylle-Nieder-Muzito Bagenda
Sven-Rocky-Aagard
Åhs-Jellvert-Lindewall/Häggström
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Sven Tuta: Ny positiv livsåskådning.
Spelar vi så här i 60 minuter men ändå lyckas torska, då köper jag det, för då har Almtuna gjort det jävlig bra.
Då kan jag sova gott ändå🙂
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Robin Ztorken L: Nu har Modo gått tillbaka lite gamla stirra pucken synder, skulle inte bli förvånad om 2-2 kommer snart.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Vilket jävulskt dåligt PP, det blev 5 gånger bättre när Almtuna blev fulltaliga 😂
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
wolper: spännande att vi var bättre efter pp^^
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Gavelo: Niederbach långtifrån den spetscenter vi önskar. Vet inte hur Glader tänker där. Max har otroligt svårt att få igenom målskotten oavsett vilka lägen han får hela tiden i matcherna. Precis som Sebbe och Svenningsen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Silly: Han letar ju Center?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo 2021-02-08
Den här perioden får vi glömma fort som attan!
Kommentera

« · 2143463