1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479811 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna - Modo

« · 1917797 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo
Nucky: Alla lag får en svacka så är det bara och det gäller bara att komma ur den så fort som möjligt. Serien är lång så upp med hakan alla Modo supportrar, årets upplaga av Modo är bra och kommer att vara med att slåss om en SHL plats till våren.
Heja Timrå och lite heja Modo !!
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Eller: Matchen igår var det värsta jag sett i år, utan konkurrens. Såg ganska exakt ut som vi spelade hela året ifjol.
Ser att många är missnöjda med JE(vilket jag håller med om till stor del, men han har iaf en del spetskompetens) men tycker Hagelin verkligen inte är bra. Långsam på skridskorna, slår slarviga pass och är inte alls sån energispelare som man trodde han skulle vara. Har svårt att se någon vits överhuvudtaget med den värvningen. Han skulle ersätta Marklund, men är inte i närheten. Den platsen har istället tagits av Werner, som gör en kanonsäsong såhär långt.
F.ö tippar jag att årets första hedersamma förlust kommer på Fredag. Men det skiter jag i, för jag ska dit ändå;)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Tarasov: Man kan ju undra vad du går på för medicin?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
bisterfinnen:
Själv kör jag på som vanligt tror nästa 5 matcher kommer ge 15p;)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Ää lägg ner skiten. Inte ens satan skulle kunna få Modo att spela bättre
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K:

Det intressanta är, att under de första 5-10 omgångarna, så kunde jag känna även när vi låg under att matcherna var roliga och sevärda. Vi spelade en fartfylld, frejdig ishockey som förvisso ledde till många misstag, men som var förbaskat underhållande.

Det här däremot, det är inte bara oerhört dåligt, utan också fruktansvärt tråkigt att titta på. Hade ångrat att jag kollat på matchen även om vi vunnit.

Svårt att sätta fingret på vad det är. Lyckas Almtuna dra ner på tempot så att vi blir frustrerade och slutar åka skridskor? Har de haft en redig partyhelg? Eller är det nonchalans?

Hoppas Björn ryter till lite ikväll, för bättre än såhär är vi.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Ursäkta, jag vill bara kolla? Har det blivit ok att inte vara odelat positiv nu? Har statistken vänt, corso och skottdiagram etc. Har vår tränare gett ok att komma med synpunkter?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Nej, sämre än ikväll kan det inte bli. Kolla så att man inte hade vallat skridskorna fel med fästvalla på glidytan?

Man skäms minst från till fredag efter det här.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Heyerdal: Possitivt är ju att nu kan det inte bli sämre iaf.... eller!?

100:- på att nästa match blir chockerande lite sämre, vid eventuell förlust skänker jag pengarna till hundstallet.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
hk: Det börjar bli trist att förlora för att man inte ens orkar göra jobbet. AIK var väl den enda matchen man förlorat där det känns som om man i alla fall försökte helhjärtat. Möjligen också mot Pantern.

jag tycker att vi är ett topplag när vi är uppkopplade, men det hjälper ju inget när vi gång på gång kissar på klubbmärket.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: bland de sämre matcherna jag sett Modo spela o pp i slutet var katastrof, va fasiken sysslar de med på sina resor bedrövlig insats, efter en blek insats mot Oskarshamn, vågar inte förkorta...., hoppades o trodde jag på ett hungrigt lag men icke blev ännu sämre
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Å folk som klagar till att det är lite folk på hemma matcherna !!!!

Det är just sådant här skit vi har fått uppleva i årtioende
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Robin Ztorken L: Nämen en bra genomförd match av Modo, man pressar på duktigt i 3e och visar kraft i sin forcering, 6 farliga skott på mål visar på handlingskraft i jakten på reducering.
Laget jobbade verkligen hårt och spelade med fart, man satsade även hårt i andra och gick för en ledningspuck, tyvärr var dom 4 skott man orkade med i den perioden lite för svaga för att slinka in.
Nä denna match behövs inte brytas ned till videoanalys och material, inte mycket som var dåligt idag.
Nöjd å glad med raset, ny sats nedåt i nästa omgång
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: 23 skott på mål, 23 skott utanför mål, 13 blockerade skott och kontrad två gånger i rad.
Hedman utan Tommy är ingen höjdare.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Robin Ztorken L: var sugen att åka å se matchen mot aik men vettefan om mitt hjärta palla det
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Steken84: Börjar likna det Modo vi är vana vid att se, slarv, hafs och uddlöst.
Dackell klart bäst, det säger en hel del om insatsen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Steken84: Håller med kommer med prioritera annat framöver.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Inte är det bra för välmåendet iallafall
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Ett jävligt dåligt dessutom
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Haha men vad är detta för skämt
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Vart tog kämpaviljan vägen?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Har valt att inte titta på matcher längre då jag bara blir förbannad över hur man spelar i matcherna.
Visste att det skylle komma en dipp närsom.
Valde att slå på tvn i 2:a perioden ikväll. Sämsta jag någonsin sett.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gusse: för övrigt. Klart att almtuna ska bryta trenden mot modo. Känner vi igen det?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Hakning-Henrik: att vi är ofarliga idag är ju för att vi inte åker skridskor. Vi kan oroa oss för att vi inte ids göra jobbet, men man ska inte bedöma annat.

Har man någonsin sett Karlqvist sämre? Idag skulle jag vara snabbare på rören.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: Tror spelarna också trodde på det. Man verkar inte klara av mentalt att vara ett lag i toppen. Man slutar göra jobbet och hoppas Modologgan på bröstet gör jobbet åt dom. Det är nu Björn ska visa att han är den som ska vända på den trenden.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Almtuna IS - MODO Hockey 2-0
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Hakning-Henrik: Ja.....man blir nästan "mållös". Men å andra sidan verkar jag inte vara ensam om det😉
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: något shl blir det nog inte på ett bra tag
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Hakning-Henrik: Snacka om grundlurad, man trodde på storheter och började drömma om shl kval..
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo:

Ja om 3/4 till av serien så vet vi om det är så det kommer se ut.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Webmaster: Man får skottlägen i slotet. Åker bort chansen och då går backarna bom igen mitt i banan.

Jag tror att vi är ett topplag, men det verkar spelarna inte bara tro utan ta helt för givet. Så djävla nonchalant man tar sig an den här matchen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: nu börjar jag bli orolig på riktigt. Vir totalt ofarliga
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Rytter: Raset är över oss, snart på en 10e plats och sprattlar..
Kanske inte så illa men nästan
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Almtuna IS - MODO Hockey 1-0
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K: rädd att Modo blir ett mittenlag i år trots den fina starten. blandar o ger allt för mkt.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Tarasov: Jag har svårt att förstå varför Hedman går ut på kanten och stöter där. Det har hänt oerhört ofta i vinter att man som sista gubbe chansar.
Lite synd då vi var lite på gång till någon form av spel nu i tredje, men det var väl retroaktivt för våra synder i andra perioden.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Oskar Hedman visade inte direkt rutin på det målet. Klev på och lämnade hela zoon öppen
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Tarasov:

Började tredje bra med många fina anfall och skott i ribban, sedan går vi bort oss och åker på kontring och vips 0-1. Tror inte vi orkar vända detta tyvärr.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Jahopp men säg godnatt då se om det blir nå fart nu
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Almtuna 1-0
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper:
Min känsla var att man kom ut rätt bra i andra perioden, Almtuna tog dock över initiativet rätt tidigt fick bra tryck och hade dessutom ett bra PP. Modo lyckades aldrig svara upp. Det räcker att man börjar tvivla lite på sig själv, tappar lite tilltro på sitt spel för att bli steget efter. Det är väldigt svårt att vända på det, det är iaf min analys.

Så det offensiva spelet kommer nog fortsätta.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper:

Vad laget har för kapacitet vet vi, det har vi visat i vissa matcher, det är trots allt 14:e omgången med ny tränare och spelsätt, så att det kommer svaja i prestation tror jag många räknat med.

Sedan är det ju så att ju mer man försöker ju mer låser det sig, just nu verkar vi tänka extra i defensiven pga tidigare svaga resultat och då ser det ut som vi är långsamma och inte orkar ta i. När allt rullar på och man går helt på instinkt och slipper tänka så blir per automatik spelet snabbare och ser bättre ut.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
wolper: Jag tror verkligen inte det. Man har hittills aldrig försökt spela så och ingenting tyder på att Hellkvist vill göra det minsta avkall på sin offensiva hockey.

Däremot är det ingen fart alls i benen. Vi kommer fel till passningar och dribbligar för vi är för långsamma så timingen blir kass.

Jag tror att det är svårt att åstadkomma nu, men om vi får upp farten så vinner vi lätt. Så dåliga är Almtuna (och vi hittills i matchen)
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Kan det här vara frukten av att modo försöker spela ett mer defensivt spel eftersom de släppt in så mycket bakåt? Eller är det laget det sitter i?
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Heyerdal: Står bakom målet och Dakell har varit riktigt riktigt bra, snabba förflyttningar och snabb att lyfta upp axlarna och rädda höga skott.
I första borde vi gjort mål, riktigt nära flera gånger.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gusse:
Blir skånsk idrottslärareuppläxning i pausen, hög volym. Man brukade skärpa till sig efteråt....
Kommentera


Sv: Almtuna - Modo
Heyerdal: Så fort vi blir ett topplag så viker vi ner oss. Klarar inte spelarna av att vara i toppen? Kreativiteten i anfallsspelet har försvunnit även farten. Dom tycks glömma att det var hårt arbete som tog dom till toppen.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
J F K:

13-1 var väl dessutom efter deras andra PP. Tyckte det var mycket skott från vinklarna i PP och såg ut som Dackell hade bra sikt. Dom kom inte riktigt in på kassen. Känns som vi var närmare mål i våra avslut.

Någon som orkar kan väl kolla skottkartan och se om känslan stämmer eller om jag svamlar.

Upp med farten nu i tredje och sätt en ledningspuck så Almtuna måste öppna sig lite, får Almtuna första målet tror jag inte vi orkar att vända, ser tröga ut idag.
Kommentera

Sv: Almtuna - Modo
Gavelo: ja tillsammans med andra mot Hästen, Dackell har hållit Modo med i matchen men känns som Hellkvist hockey är lång långt från det han förespråkar vad felas tro
Kommentera

« · 1917797 · »