1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480550 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1835791 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Eller:
Även J18 vann tidigare i veckan, kanske inte tuffaste motståndet. Man matchade en "landslagskedja" med Simon Andersson mellan bröderna Wahlgren. Även två underåriga backar Philip Eriksen/Hugo Styf fick spela.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: Ja det har oroat mig mer om han sagt samma om de ledande spelarna. Framförallt då typ alla är kvar. ;-)
Junisarna kan ju i princip tänka helt annat än för 6mån sen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: stats.swehockey.se. ;)
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: står uppsatt som extraforward på swehockey
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: 4-1 seger för j-20 borta mot DIF
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ingen Gurra possler i dagens Djurgården, skadad eller svårt att ta en plats?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Deutsch beskrivs som en lagspelare av ledare inom Modo Hockey. Täcker skott och gör vad som krävs för att vinna. Jag kan inte minnas att han agerat lojt på isen.
Nej, Bäckman syftar nog på dom flashigare spelarna. Lindgren, Stenqvist etc. Men som Monno skrev nedanför. Dom är ju fortfarande unga. Att mogna kan ta olika lång eller kort tid. Det kunde dock ha kostat Modo allt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
Deutsch är helt säkert undantagen iom att han inte lira när Bäckman var ansvarig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Lindgren var det med all säkerhet. Troligen även Stenqvist.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Kan faktiskt tänka mig att han menar Jesper x 2, Sellgren är riktigt duktigt men kan vara lite omständlig ibland. Vilket är ok eftersom det positiva handlingarna väger över.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Tkr Bäckman lägger orden ganska skickligt. Hägglund har nämnt några ggr att Bäckman lyfte fram Hedman prestationer. Blev lite förvånad, men som jag förstår intervjun så tryckte den gode Bäckis på rakt och enkelt spel. Omdömen handlar snarare om spelarna förmåga att tillämpa dessa direktiv snarare än spelarnas inbördes skicklighet. Sett till artikeln så får man intryck av att det rör sig om flera snarare än en två.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Svårt att säga då man inte känner dom personligen. Sen är det ju frågan om det är något att lägga energi på?
Att en 17-18årig kille överskattar sin förmåga är ju knappast unikt.
Det kan ha växt bort. Det är en ny grupp i år och nya förutsättningar. Samtidigt är det ju upp till tränaren då att plocka ned spelaren på jorden igen. Alternativt bänka om det inte går in.
Fast Bäckman hade väl iofs dåligt med andra alternativ...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mr_brasco:

Gissar på att Stenqvist är en av dom, han fortsatte att spela svårt och anpassade inte sitt spel trots att vi var ett lag som behövde säkra defensiven och tighta till det. Han spelade som han trodde att han var bättre än han var.

Vilka det andra är har jag svårt att gissa, har alltid tycket att OSL, Alba och Wahlgren verkar ha fötterna på jorden och jobbar hårt först och främst. Kan Deusch vara en av dem?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Vilka juniorer pratar Bäckman om?
Min gissning är att två av dem är kvar i laget....
Kommentera



Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Skulle Sedinarna komma hem skulle det vara av yttersta vikt att det blev offentligt så tidigt som möjligt. För efter det skulle vi kunna värva betydligt fler spelare.
Rätt säker på att spela med Sedins gör att man hellre väljer det.

Men, jag är inte heller särskillt övertygad om att dom kommer. Dom är som sagt 38år. Kommer från lyxliv och privatjets och spela den bästa hockeyn som finns. Att spela 2a division och kuska buss vid 40års ålder kanske inte är aslockande. Skulle vilja hävda att spelar dom för Modo i allsvenskan vid 39års ålder visar dom ett klubbhjärta motsvarandet Foppas utan tvekan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tror det handlar om att deras barn vuxit upp där borta i kombination med att de faktiskt är odödliga där. Sen ska man tänka på att de faktiskt kommer vara 38 år när nästa säsong börjar. Skulle de ha kommit över så tror jag de skulle ha hänt innan de skrev på förra kontraktet. Men då de inte vann cupen så blev det nytt och nu är det för sent.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo:
Behöver inte nödvändigtvis handla om hjärta, kanske "bensinen" är slut. De är trots allt 38 nästa år, vid 38 har ingen av de som varit en längre tid i NHL varit aktiv.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: De skulle verkligen bevisa sig, tvillingarna ifall de kom hem och spelade upp Modo i eliten igen. Men som sagt De kommer antagligen inte ta den chansen att bli odödliga i klubben.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson: Instämmer helt med dig, ser ut som deras (Sedinarna)Modohjärta stannat av.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson:

Tyvärr tror jag du har helt rätt.

Tänk om dom + Enström skulle vilja ansluta samtidigt som man har ett gäng ungdomar som utvecklas samt etablerade att bygga på. Detta skulle kunna vara vår väg tillbaka till SHL, för tyvärr tror jag inte vi kommer utmana i år och nästa säsong med nya tv-avtalet så kan glappet bli ännu större.

Skulle Sendinarna ansluta så skulle vi ha en kedja som skulle sätta skräck i ett SHL-lag och på egen hand kunna vända matcher. Dom skulle bli odödliga i övik och vara större än alla hemvändare som var med och tog sm-guld om dom spelade upp modo till SHL igen.

Nej vi får istället drömma om att våra andra NHL spelare typ Hedman och Steen vill komma tillbaka i framtiden, och dessa får gärna ta med ett kompisgäng med spelare från andra sidan med mål att spela upp Modo ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sedinarna tror jag vi kan glömma. Dom känns inte sugna att spela överhuvudtaget i Modo.

Dom har spelat sin A-lags hockey i Modo men det är väl allt. Sedins känns inte ha samma Modohjärta som Foppa, Skröder eller Dan Hinote (till och med) som exempel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Säcken grillas i dag. Ställ era frågor till chatten redan nu.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6776289

Tyvärr verkar det som smartfiltret på jobbet spärrar möjligheten att ställa frågor. :(
Men ni kommer säkert på massa roligt att fråga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Verkligen trist när man ser fram emot återvändare, vi får hoppas att det inte inträffar igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: ang skador : Per Edblom meddelar i Hockeypuls att hans hockey karriär är över !!!
Tråkigt

MODO och dess återvändare 😰😰
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
O tack, nu blev det genast lättare att leva:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Sry ;)

Chansen finns ju såklart att possler den äldre kan återvända på lån från Shl om han får svårt att ta en producerande plats i shl pga lite speltid, killen spelade inte ens en halv säsong i fjol och missar han delar av denna så kommer han få svårt att ta en plats i en producerande kedja, därför kan en utlåning til allsvenskan bli aktuell.

Men det är måna OM och MEN :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Snacka om glädjedödare ;) här försöker jag sätta igång lite spekulation och du kommer och drar in en div 1 lirare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Och vi får nöja oss med Oscar possler, om han nu lyckas ta steget upp från 1:an?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Possler har verkligen haft skit efter skit efter att knäet rök. Känns som han inte riktigt kommit in i allt igen efter det.
Jäkla Salmela.

Ja har Possler huvudet att arbeta på känns det dom att han kan bli ett rejält klipp för klubben han är i om det väl släpper en dag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Possler inte med, skadad kanske, tar han plats? Possler du är välkommen:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: För något år sen så sa dom att dom inte kommer att avsluta i Modo och att dom troligast kommer att bo kvar i Vancouver.
Enligt en insider i Modo, så har Enström sagt att han kommer när hanns kontrakt är slut, om Modo spelar i SHL. Men jag tror att han kan komma även om Modo spelar i HA.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Fram tills deras pappa sa att de nog skulle lägga av efter denna säsong trodde jag att de kanske avslutar med en eller två säs i Modo. De tydde iaf signalerna på i de intervjuer man läste. I deras fall tycker tom att det vore rätt kul om de tog 1-2 säs till i NHL så de stiga lite på "alla tiders poänglista". När det gäller Tobias Enström däremot så tror jag chanser är rätt höga att vi ser honom i Modos dress framöver.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Jag kan inte tyda på om dom avslutar sina sista i Modo eller ej, man hoppas att dom känner, och vill göra nåt för sin moderklubb.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
www.theplayerstribune.com/daniel-and-henrik-sedin-dear-vancouver/

Hade missat att Sedinarna fått vara med i Players Tribune. Läser man den känns det ju vääääääldigt tveksamt att vi ser dom i Modo igen.
Sen måste man ju säga att det är lite roligt hur det finns olika spelare.
Sedinarna går ut och säger att det må väl så vara om dom inte vinner SC i Vancouver, dom tänker ändå spela där.
Doughty som vunnit 2 SC går någon dag senare ut och säger att om LA inte är en contender kan han lika gärna lämna. :-P
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Matchen mot ÖHF är uppgraderad till DM-final :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
De nummer som står under retired numbers, är det dessa vi har i taket? Visst har vi även "Kabben Berglund" i taket. 7 st känns spontat som några för mkt. En wall of fame är däremot inte så dumt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Fullsatt är en bra början :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Hyllning plus Leksand räcker förhoppningsvis för att få fullsatt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Håller med dig där, dock är jag av åsikten att spelare (egna produkter) typ, svartvadet, susse, Foppa, Enström mm mm som gjort en betydande del för föreningen samt internationellt (stjärnor) ska kunna hissas i taket. Utländska spelare bör ha gjort något extraordinärt, typ spelat stora delar av sin karriär i föreningen, varit en tydlig anledning till framgång och någon som verkligen förknippas med Modo, där tycker jag skröder nog är en av få utländska spelare genom tiderna i svenska ligan som förtjänar en sådan hyllning.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille:
Jag rycker man skall vara försiktig med att hänga upp tröjor i taket, värdet av en tröja i taket devalveras lätt annars. Om vi talar om att pensionera nr. Det finns en tröja som däremot är given i taket, och det är nr 21. Sen är olika former av hyllningar aldrig fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Klart som tusan att hans tröja skall upp i taket, vore tjänstefel annars. Dock kanske det dröjer något år eller 2 innan man tar upp tröjan, för det förutsätter jag att man gör!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Märkte först nu att Skröders tröja inte ska hissas utan det ska "bara" vara en hyllning före match. Vad tycker ni om det?. Skröder var ändå trogen Modo i tio säsonger och är den utländska spelaren som har gjort flest mål i Elitserien/SHL. Visst så tappade han dom tre sista säsongerna och det har försämrat hans statistik men han har ändå snittat runt 45 poäng sen han kom till oss 06 (räknade inte med hans sista tre) .Sedan så har han vunnit två SM guld också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Eftersom Boork är älskad på HS;) trev lig lördag kväll på er alla!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö:
Det är så för alla tror jag, har påtalat problemet för driftansvarig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: En liten fråga...Verkar som kitt konto strular lite ,kan inte se händelser som är kopplat till konto och inlägg. Någon smarting/karlinare ;-) som har nåt tips?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo:
Helt ofattbara puckar som smet in....
Kommentera

« · 1835791 · »