1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482668 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1835211 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Mike Morrison: Den enbente storken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Skröder är en superhjälte när man tittar tillbaka på spelare i vår klubb. Kommer att vara i Berlin då men lyfter en ljus öl mot skyn. Chefen har alltså chefat klart....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Tror det här med hemmaplan är lite överdrivet eller ett "falskt samband". Grejen med Modo är att man var lika dåliga hemma som borta, normalt brukar man vara lite mindre dålig hemma. Spelet föll ihop lite varstans man tog 31p hemma och 35 borta, egentligen ingen större skillnad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Nejdå:) Oskarshamn 2-1 och AIK 4-3, AIK matchen var en bra match dessutom. Året dessförinnan var det Rögle hemma, sen har det varit någon till som jag inte minns. Sen har jag varit lite selektiv skall erkännas.

Öht har jag haft flyt när jag sett Modo hemma, enda förlusten jag minns är när Mike "väggen" Morrisson stod i mål. Satt på övre läktaren bakom målet når han släppte in ett och tänkte "hur gick det till".

Tänkte gå mot ÖHF och Leksand då jag har en del ärende i Ö-vik den närmaste tiden, är lite fest när man går sällan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: haha ja skojaru! :D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Troligen inte, jag kommer vara där och då har det blivit vinst(visserligen på straffar två ggr men vinst) 4 ggr i rad på de två senaste åren. Måste vara ett i det närmaste unikt facit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Världens säkraste sätt att fixa en förlust !?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Alla till Lyan den 30/9 när Chefen skall hyllas !!!

www.modohockey.se/artikel/ipn9aj7by-4ij6i1/
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jag är gift med 22 man, i Fjällräven Center blir min kärlek sann!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Någon som vet om det kommer ske någon hyllning till Markus Olsson från Modos eller lumberjacks sida under hemmapremiären?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 🤣
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Hahaha !!!stendum tydligen ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe:
Apropå Djurgården, Possler lira inte idag tydligen skada. Frågan är om det finns plats för honom i DIF, nu är vi visserligen inte på jakt men blir Possler tillgänglig hoppas jag ändå att vi går för det.
Dels skulle han förstärka laget, dels så är det ofrånkomligt att skador uppkommer så man kommer kunna matcha in yngre spelare alldeles oavsett.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Å fan, djurgårdare? Här inne? ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Haha man kan ju hoppas, synd bara att Malux inte kommit på dom tankarna ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Härlig sida när det gäller Modos historia ang matchställen: www.modohjerta.org/Mikael_U/mode3.htm

Har ju passerat ett gäng olika matchställ genom åren i denna klubb.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Dom står fortfarande som huvudpartners på hemsidan iaf och enligt Widebro så låg alla sponsorer kvar med samma summa el mer till denna säsong. Kanske vill de bidra till ett snyggare ställ :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe: Sawchuk är nog blå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Alla här inne är mest röda personer; 75% röd och 25% grön....

Här inne finns 0% blå och 0% gul....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Noterar att Holmen är borta från herrarnas ställ, någon som vet hur mycket dom pytsade in varje säsong?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: själv är jag snudd på lysande på huvudräkning och har en smått fascistisk inställning till rättstavning. (Dock ställer telefonen ofta till det för mig). Tur att alla är olika.

Rekommenderar förresten boken "omgiven av idioter". Själv är jag mest röd...
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Själv så tackar min lathet sin lyckliga stjärna att det finns kalkylator att tillgå i princip i alla lägen idag.
Lite som rättstavning.

Sätt en annan i skogen och man framstår som en idiot. (Kanske man gör i vanliga fall också iofs...)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jo då förstår hur du tänker. Tycker mest det var lite kul klipp. =)

Hade en klasskamrat i gymnasiet som var en hejare på huvudräkning. Vill nog hävda att han inte räknas som en intelligent person trotts det...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Av egen erfarenhet vet jag att man kan bli en fena på huvudräkning pga lathet:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Han framstod som lite korkad tidigare. Fick bland annat höra att han hade hjälplärare. Han var verkligen ingen stjärna på poker osv.

Samtidigt känns det som om han mognat rejält på senare år. Det är bara att erkänna att Han knappast kan vara någon dumskalle nu med tanke på hur fantastiskt han lyckats med Västervik.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Har inte du JFK snackat en del om att du upplever Karlin som lite dum? Eller blandar jag ihop det?

Just på det ämnet såg jag ett kul klipp. Nu innebär ju inte detta att han behöver upplevas som smart eller vara smart i övrigt. Men snurra ihop sifrror i huvudet verkar hjärnan hans klara galant.

m.youtube.com/watch?t=9s&v=LP0FaLSdxKU
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nu tycker jag att du glömmer hela sollefteå kommun.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Det svenska backundret lever:) Supertalangen Dahlin etta, följd av Boqvist. Kul. Dahlin jämfördes fö med Victor Hedman och Boqvist sades lika EK65 i spelstilen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Tror det räcker med en utmanande miljö särskilt då man ännu är "talang", visserligen är det inte dumt att få en ledande roll, men det behöver inte vara fel att jobba sig upp i en hierarki förutsatt att man får meningsfull speltid.. Även om OSL, Tim W och Oscar Ö inte hade ledande roller i laget förra året så hoppas jag att det var utvecklande för dem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Funderade en vända till på det där med vilken nivå man har på det lokala. Har det inte varit så rent historiskt att de talanger vi fått fram i huvudsak kommit från Övik/Kramförs och vidare ner mot Härnösand. Kan man fortsätta locka spelarna från det området, så borde det kunna räcka för att försörja oss med 1-3 spelare per säsong i allsvenskan åtminstone. Driver man bara på med hård träning mellan 16-19 så skall man väl förhoppningsvis kunna förädla ett och annat. 00 verkar vara en bra årgång, 01 har vi 4 som iaf fick prova på landslagsspel, 02 verkar vi ha iaf 2 bra backar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Jag upplever att man trycker lite mer på skicklighet även längre ner i laget, man kan tacklas osv men måste klara av att åka/spela.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SKiLMY: Det såg i princip likadant ut innan lönetaket så jag håller inte riktigt med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: anledningen till att det varit så i NHL är pga av lönetaket. Spelare i de två första femmorna är dyra och tvärtom i de två sista. Det handlar enbart om att kunna lägga krutet på riktigt bra spelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe: Sen är ju rollerna i princip mer gjutna i NHL.
Ska du spela i 1-2a linan ska du vara grymt skicklig.
Är du en superskicklig spelare i SHL, men inte nog skicklig för 1-2 i NHL så duger det inte att spela i 3-4e som du spelar vanligtvis. Utan då är det checking line som gäller.

Det är väl en stor anledning att spelare som Omark och Lindström inte klarade av att etablerade sig. Inte fullt nog skickliga att spela 1-2a och för "mjuka" för att spela 3-4e.

Sen vet jag inte om det är lite påväg bort i NHL? Alltså att man vill att alla kedjor ska klara av att behålla pucken inom laget (corsi etc.) och inte att 3-4e bara tacklas och dumpar puck.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Häggström kunde spela i Mora matchen tror jag det var men han kände sig såklart inte hundraprocentig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe: Man måste även ha i beräkningarna att många NHL lag vill att deras spelare hellre skall spela i Ahl än shl, lära sig det nordamerikanska spelet och små rinkar så dom blir mer elle är mindre tvingade att komma över till AHL spel ist för att lira kvar i Sverige.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Japp, jag håller med. Rollen i laget är jätteviktig. Att leda laget i allsvenskan är så mycket mer värt än att spela i 3:e i SHL.

På samma sätt som vissa spelare borde vänta med att åka över. Att leda laget i SHL är mer värt än att harva i 3:e i NHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tror inte jag heller. De har varit väldigt tyligt med att detta är det lag vi har. Sen sa väl säcken att han ogillade värvningar midseason.

Vore i alla fall intressant att höra hur läget är med Hägga och Enström.

När de pratat om Enström så låter det inte som i första början. De har gått från: Hade det varit match hade han spelat. Till att säga att jag har ingen aning hur länge han blir borta.

Häggström tycker jag också det varit ovanligt tyst om efter deras första påstående om 6v som med Hägga mått mätt borde bli 4v typ.
Nu bör inte laget falla ihop utan dessa, men det handlar ändå om 2 spelare som är tänkta för toppformationerna.¨

15 dagar kvar till vår premiär. Så än finns tid för rehab. Vågar man hoppas på att båda ställer upp i nästa försäsongsmarch?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Framförallt tror jag att föräldrar och agenter har svårt med den insikten
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Jag är övertygad om att det går alldeles utmärkt för en talafull spelare att spela på allsvensk nivå och sedan gå till NHL. Skillnaden mellan botten i elitserien och toppen i allsvenskan är inte milsvid. Men det är tyvärr få spelare som har den insikten själva utan lockas av pengar mm. Vilket inte är konstigt heller egentligen.
Att få vara dominant i allsvenskan och bygga självförtroende kan vara oerhört viktigt mot att harva i en 3-4 lina i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
www.hockeysverige.se/2017/09/02/erika-grahms-haftiga-satsning-blir-hockeyspelare-pa-heltid-en-flickdrom/

www.hockeysverige.se/mans-karlsson/2017/09/02/karlsson-alla-behover-en-pionjar-darfor-ska-hon-hyllas-mer-vi-anar/

Vet inte om detta tagits upp här. Men det är verkligen värt att ta upp. Grahm testar på att vara "proffsspelare"
Ska bli väldigt spännande att se om det gör någon skillnad och om det ger en märkbar skillnad även på isen. Den stora skillnaden lär ju vara privat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Tror ingen sådan lösning är aktuell förrän i februari
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: inte skulle jag säga nej till det. Men frågan är om vi först har råd med hans krav (med hans rutin och siffror så kan han nog kräva en del för spel i HA, men samtidigt så är han på slutet av karriären så kanske ingen annan som vågar).
Sen ska man väl fråga sig om detta är den smartaste vägen att gå om man har pengar över. Kan det vara bättre att lägga ut pengar på en annan del av laget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Det handlar nog inte om att peta utan snarare att man har en backup ifall Mora kalla tillbaka Wallin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Målvakten? Inför denna säsong så tycker i alla fall jag att målvakterna är den lagdel som är säkrast näst efter yttrar.
Förstår inte alls varför vi skulle peta Hanses. Hade vi haft han från start i fjol så skulle vi fått spela om chansen till en kvalmatch.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Evan McGrath blev visst ledig precis.. skulle man vågat chansa på honom? Center. Poängkung för 4 år sedan..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Ingen Jimmy I SAIK, Sundlöw
Där har du din center.! Kör han sparsamt så har vi han stark i kvalet ..
Kommer vara guld värd PP
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Yoda Marklund:

Spelar egentligen inte någon roll vart de går huvudsaken är att det går till en klubb där de kan utvecklas och snabbt få NHL kontrakt så snabbt som möjligt så vi får pengar för spelarna. Problemet för dessa spelare som inte är riktigt färdiga är att om dom går till SAIK så har dom Lindström,Holloway, Möller, Lindholm mfl som stå före i kön och tar speltid i två första kedjorna och i PP. Bättre för spelarna att gå till en klubb där dom får ta stort ansvar genom att leda laget och få mycket tid i PP/BP, detta utvecklar spelarna mest, genom att få ta ansvar och vara en ledande spelare kväll efter kväll. Se bara på utvecklingen som Nylander fick i ett bottenlag som Modo där han fick rollen som förstacenter.

T.ex Så har ju Olofsson och Grundström fått stora roller i VF och den sistnämnda fick ju kontrakt i NHL så vi fick 3/4 av NHL pengarna, hade hoppas på att Olofsson också skulle skriva men han får nog en bra roll i VF i år och skriver på nästa år.

Får se hur Possler lyckas i år i DIF, han hade ju återigen otur med skador, men en bra säsong så då måste väl NHL klubben skriva med honom för att inte tappa rättigheterna.
Kommentera

« · 1835211 · »