1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480355 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1982177 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
dempa: skulle vilja säga att 12 är dubbelsexigt jag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Förstår inte hur man som tänkt poängspelare väljer att ta nr 12. Maken till osexigt nr tror jag inte finns..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille:

Tycker Karlqvist för det mesta tar rätt beslut, känns stabilt.
Hittills iallafall
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Måste hålla med Madhawk om att vår målvaktsida känns som den svagaste lagdelen.
Hanses vet vi var vi har sedan länge, han kommer fortsätta göra plattmatcher blandat med att vara rena väggen emellanåt, men jag tror aldrig han kommer bli en målvakt som stjäl matcher åt oss under en längre tid.
Tycker inte heller Lundin håller för en förstaspade, att döma av det man såg ifjol då han var på tok för ojämn.
Hade hoppats på att Dackell skulle ta en av av två platser, men då måste han nog spela bättre än ikväll(om man ska döma av kommentarer från matchen, ser den ej själv)

Jaja, ännu tidigt på säsongen. Ska bli kul att se dem lira nästa vecka
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
#13: Snygg snipe av Berglund!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
#13: Berglund! 4-2.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Bra Berglund. Kul att han får fortsätta göra poäng.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag tycker det har sett bra ut, tycker dackell kunde tagit iallafall två av målen sen var wallinder me på två baklänges mål. Om vi hade haft våra normala startuppställningen hade de varit lungt tror jag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Tycker Wallinder har sett bra ut offensivt men han är alldeles för klen i defensiven han måste bygga på sig några kilon.

Dackell tycker jag har sett skakig ut tycker Lundin är mycket bättre hans positionering och spelförståelse är grym.

Vårt pp är alldeles för långsamt mycket beror på att backen på blå tar alldeles för lång tid för att passa, istället för att göra en direkt pass så tar han och håller i pucken. De måste gå snabbare att få över pucken till andra sidan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag tycker att vi spelmässigt är klart med. Orutinen defensivt lyser igenom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Det är försäsong, skulle resultatet stå sig idag och vi mötte Brynäs i morgon så kan det mycket väl bli omvända siffror.
Bra att man testar lite unga killar och ser om dom håller iaf.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Inte för att jag tycker de som spelat varit dåliga. Men klart det blir tunt med två div 1 backar och en 17-åring. Avsevärd skillnad i styrka mot de du nämner.

Svårt att dra så stora växlar på detta men man ser att brynäs har mer individuell skicklighet, sedan är det kanske inte brynäs och nu i tid vi ska försöka matcha ett shl lag. Vi ska matcha ett shl lag när dom blivit misshandlade i 52 omgångar och vi har pumpat upp självförtroendet i 52 omgångar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Jag skulle inte sagt något om Dackell. Men som du säger så gäller det ju andraspaden och då tycker jag ändå att Dackell känns minst lika intressant, men han får nog steppa upp då för han kommer inte få så många chanser till att visa vad han går för.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tror han sitter på Grönland och tar samtal från Donald medan han kommenterar... nåja, det är ju försäsong för honom också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Modo vinner skotten i andra. Tycker Brynäs var bättre, men 4-1 bättre har de inte varit. Ersson ser fantastisk ut. Där har man nog gjort ett jätteklipp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja laget ikväll är väldigt försvagat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nieminen: Får Vi Wiklund kan vi mycket väl spela med våra fyra bästa backar borta i Toby, Wiklund, Öberg och Norlinder...

Kommentatorn är helt bedrövlig. Är han på matchen eller sitter han på Grönland?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Nä han har inte försäsongstränat alls verkar det som...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Förstod inte varför Björklund inte sköt, han kunde lätt göra mål därifrån. Var ju fan nästan i slottet hela tiden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: oj pp är inte bra.. haha å kommentatorn hänger ju inte med^^
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Härlig vinkel på kameran tycker jag, Som när man spelar mot Pantern borta typ.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Man vill nog ge Dackell chansen. Med Hanses är känslan att det nog varit 1-1, typ.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Varför Dackell idag, Lundin då?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Matchen är bortkastad, blir nu att bara försöka se linjer i spelet och njuta av individuella prestationer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: ja denna match ser inte allt för lovande ut. Lite slarv och enkla mål😕 men men första tre är ju verkligen träningsmatcher. I scacupen vill jag se något lovande om jag skall känna att det vankas chans som topplag annars får det gå bra långt på säsong innan jag tror nå^^
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ett till alldeles för billigt mål av Dackell. De hade ju bara pucken på utsidan och det kändes inte ens farligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Dackell känns inte speciellt het...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Tycker inte Dackell varit bra hittills. Kanske borde han tagit undan returen på tvåan bättre och trean var väldigt billig.
Tycker inte alls att Brynäs imponerar än så länge, men nog hade jag gärna sett Toby och Öberg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:

Ja, han blev ganska enkelt bortfintad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: oj slarvigt redan från hedberg till mål. 3-1...

Haha ljudet hänger då inte med här för lät som de blåste för blockering före målet^^
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:

3-1 nu efter ett pp för modo. Tycker nog Dackell var svag där och inte hade koll på pucken. Slarvigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: hittils hänger han ju med hyfsat tycker jag. Fan tycker jag inte sett mycket av karla i matcherna. Ser mest seg ut. Men plötsligt dyker han väll upp^^

Edit: skönt å se olofsson få in pucken i off zon i fart, snabbt i pp. Känns sm vi behöver mer fart där
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske:

Håller som andrakeeper. Känns inte redo som etta än, snabb och fin plock på ett faligt läge för brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: För litet arbetsprov än så länge, släppt ett friläge och ett självmål. Men gillar det jag såg av honom ifjol.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: kommentatorn är glad i allafall, gick upp i falsett när Brynäs gjorde 1-1
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:

Dackell i mål. Olofsson nätade efter en vacker individuell prestation.

Sådär första, ingen höjdare. Sett till hela perioden tycker jag nog modo var snäppet bättre och det aggresiva laget, men brynäs har utnyttjat sina lägen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Har han sett bra ut?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Freddy Olofsson! Dragskott upp i krysset. Dackell står. Jag är nästan mer sugen på Dackell än Lundin...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Var helt övertygad om detsamma, snopen man blev nu när man slog på tv:n och dom redan spelat 1 period :(
Vem har gjort vårt mål, och vem står?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Kommentatorn hade såklart ingen aning om att Hedberg slog in den, han verkar sällan förstå vad som händer ute på banan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Vafan börjar inte matchen 19?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:

Ja, men glädjer mig åt Olofssons aktion istället, väldigt vacker bortvändning av motståndaren och sedan en distinkt handledare som avslut. Det gillas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: synd att werner inte fick sätta den sista där😊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:

2 minuter kvar och 2-1 till brynäs efter lite flipperspel framför mål. Ganska ologiskt sett till spelet. Oavgjort hade varit rättvist med kanske lite övervikt spelmässigt för modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: 2-1 hedberg. Till brynäs^^
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: ah å nu kändes det som slarvet betala sig 1-1. Lite rörigt. Men spännande spel av rosdahl, werner,from o olffson tycker ja
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:

Brynäs bjuds på ett friläge och det blir 1-1.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:

Lite skakig inledning. Ett pp för brynäs och ett för modo men inga farliga lägen.

Sista minuterna har vi får ganska bra tryck och snurr genom att vara aggressiva i anfallszon.

Ojoj vilket mål av olofsson. Hög klass på den vändningen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: wohoo!!^^
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Pp ser inte ut att uppgraderats något än iallafall. Äsch inte ordinarie trupp helt och försäsong men ändå. Hoppad de går in för att vinna sca cupen
Kommentera

« · 1982177 · »