1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481650 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1982177 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
dempa: skulle vilja säga att 12 är dubbelsexigt jag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Tycker att Det var en snygg hakning av klubba av Hedman jag. Under handskarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:

Vi kommer ju ändå igång bättre i sista, tyder ju på att det inte sitter i orken iaf.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: ah synd att vi ger bort så mycket i egen zon bara. Mycke chanspuckar. Eh i målgård bah haha
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Varför tar inte Wernblom vara bort pucken? Ibland blir han för het och bara måste ta bort motståndaren, även om han skulle kunnat ta pucken istället.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Håller med, JARÅÅÅ Berglund blir nog grym i vinter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Cirkus i modoförsvaret
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Samtidigt är det så vi alltid spelar. Framförallt i början sitter det inte och vi skulle tjänat på att spela enklare, men det är mer utvecklande i längden och kaxig mot ett SHL-lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Dackells närspel är ju katastrofalt uselt, lär bli utlånad pronto.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Golden boy : Sjukt korkad utvisning av Sigalet. Det blir aldrig mer interference än sådär för Björklund hade aldrig varit nära pucken.
Kommentatorn förstår inte ett smack.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: haha ja hoppas man kan ha lite roligare kommentatorer i år men är ju cmore så lär väll fortsätta så^^ sudda bort denna match ja. Dåligt pp och mycket slarv i egen zon å sådär målvaktsinsats. Men många icke ordinarie backar och shl motstånd. Var endel fart på vissa iallafall va ju kul och se. Vad såg ni för positivt med denna match? Ne nu hoppas jag att de tänder igång på scacupen när det är ordinarie motståndare så man ser vart vi ligger.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Det positiva ikväll: Berglund och att Olofsson fick göra ett snyggt mål!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Ja vad ska man säga. Konstig match, kändes inte som en 6-3 match, vi ger oss själva inte chansen genom att vara dåliga i försvaret och bjuda på för mycket. När sedan Dackell inte kommer upp stort utan ser skakig ut så har vi inte en chans.

Det vi kan ta med oss är att stundtals fungerar pressen och vi lyckas vinna mycket dueller i anfallszon. Första perioden samt delar av sista var bra. Kul att Olofsson och Berglund får producera poäng.

Det som måste förbättras är spelet ur egenzon och defensiven, vi bjuder på för mycket och kommer inte ur den med fart för att kunna skapa farliga vändningar och offensiv.

Sedan är vi ganska svaga i pp, visst det är tidigt och vi har nog inte tränat på detta så mycket. Men det måste sitta från omgång 1 om vi vill ta poäng.

Vi har haft tufft motstånd i första tre matcherna, och på förhand är det ju tre förluster. De svar man vill ha nu är att vi kan ta med oss detta till matcherna mot motstånd på samma nivå. Väldigt intressant med sca kuppen för att se hur vi står oss mot löven, Timrå och Mora.

Sedan ska vi inte glömma att vi än så länge inte matchat starkast möjliga lag, alltid någon rutinerad som vilat och med våra två div 1 inlån blir vi lite svagare (även om dom inte gjort bort sig på nått sätt).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: Inte bara slarv i egen zon generellt, utan alldeles för passivt framför eget mål. Flera av deras mål är ju returer eller skott där vi hade markeringen, men var alldeles för mesiga. Vi måste vara mer resoluta och smarta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Tycker ändå Hanses kan vinna matcher en längre period. Nu med rejäl uppbackning borde han kunna avlastas så pass att han klarar vara på hög nivå åtminstone 95% av säsongen.
Om han ger fan att göra bort sig på krogen och fokuserar på träning så tycker jag han gott och väl är en som kan ta oss till SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vi kan ju vrida på det, Dackell släpper för mycket returer ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vi kan ju inte heller glömma att det saknades 4st ordinarie backar i bröderna Enström, Norlinder och Öhman
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: känns spännande nyförvärven from,olofsson och rosdahl!! Var bra fart på björka och berglund idag med😊 vill dock se mer från karla och jonsson! Hamnar de i skymundan av de nya spelarna? Då känns det ju iof verkligen som vi förstrkt om de ändå kan producera
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Hanses visade att han kunde höja sig i slutspelsserien. Jag tror på Hanses.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: tycker ändå Nordenberg var stabil!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Hanses har mkt bättee fysik iår, själv tror jag mest på Lundin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan:

Absolut, ingen skugga över nordenberg och de andra två, inte deras fel.

Men klart att truppen blir svagare med två div 1 backar och en junior jämfört med rutinerade etablerade backar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Tycker inte Lundin visade samma topp som Hanses ifjol. Och är lika ojämn.
Men ny säsong nya förutsättningar. :-)

Spontant så har vi en bra målvaktssida så länge Lundin och Hanses inte har sina svackor samtidigt. :-)
Och förutsatt att vår MV tränare kan avgöra när dom i den som vi slipper upptäcka det i början av en 7e avgörande. ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Rekryteringen av ny målvaktstränare har vi inte diskuterat så mycket om. Andreas Eriksson känns som en klar uppgradering över Magnus Helin, Eriksson är 10 år yngre men har redan ett bättre CV än Helin. När Helin kom upp så kändes det mer som en billig lösning. Tror att Eriksson kan lyfta Hanses till nya höjder.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Tycker inte man kan säga att Lundin var ojämn vet inte hur många matcher han spelade i rad på en kort tid pga Hanses situation.Då är det inte konstigt att man har en sämre match.

Tycker Lundin är en grym backup målvakt i allsvenskan. Han är stabil och läser spelet bra man vet var man får. Förväntar jag mig att han ska göra några super atletiska räddningar nej.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Absolut! Tycker dock att Sylvander ser riktigt klumpig och trubbig ut...han är stor och stark och med rätt omgivning kanske det räcker hyffsat långt. Hoppas han kommer igång!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
#13: Anledningen att Lundin är i HA är att han är ojämn. :-) Det är bara inte det han gjort här utan det är så det varit.
Det gäller typ alla MV i HA. De målvakter som klarar hålla en jämn hög nivå brukar flytta uppåt i seriesystemen rätt fort.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: Precis, en riktigt bra målvakt på vår nuvarande nivå,
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Hanses är tillräckligt bra i serien vi spelar i. Han behöver dock inte påminnas om krogbesök mm, han har väl redan visat sej ångerfull. Lägg ner detta, tack!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Minns en Nordenberg från min ungdom(Kennet Nordenberg) är unge Herr Nordenberg någon släkting, ganska ovanligt efternamn
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Du tänker att Hanses läser mycket på Hockeysnack?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan:

Ja han har inte fått upp farten än, men å andra sidan har han ju en gigantisk kropp att få igång. Tror han kommer igång bättre längre fram. Vi behöver en spelare som kan spela fysiskt och tufft i vissa matcher och skapa väg för andra.

Tycker ändå vi fick ut förväntat av honom förra året.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Det har nog varken du eller jag nån aning om. Men många andra läser väl förhoppningsvis denna sidan. Alltid någon som triggas fel av detta. Han har väl blivit dömd o varit ångerfull, borde väl räcka med det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Någon som har sett matchen ikväll och kan ge en liten resumé och även lite spelar betyg ??
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Tycker bästa spelarna var Öhman, Berglund och framförallt Olofsson, han skapade massor av chanser tycker han påminner lite om Molin.

Överlag tycker jag pp såg mycket bättre ut nu med Öhman, vi transporterade pucken väldigt snabbt och då hängde motståndarna inte med.

Annars kan jag tycka att man kan gå in lite mer på kassen vilket man gjorde i slutet mot matchen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
#13: Tusen Tack för en bra resumé
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
#13: Håller med! Även Rosdahl riktigt bra tycker jag! Berglund kommer bli grym i år!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan:

Inget nytt om nån sportchef?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Oskarshamn är intresserad av Cumiskey
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Inte hört något nytt, tyvärr!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: :" Är någon av Öviks målvakter tänkbara till nästa säsong?" Jag tror mycket på jägbring och satsar hellre på han!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Inte om Modo fortsätter att satsa på tveksamma målvakter!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Det var kanske hårt sagt, men det förefaller lite märkligt att man valde att satsa på Dakell när man har 2 på förhand mycket bättre målvakter så nära i Örnsköldsvik hockey, man hade ju kunnat låta dom spela kvar i 1:an och lånat in en om Hanses eller Lundin blir sjuka/skadade.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Man trodde väl att Hanses kanske skulle dra vidare eller att Linus skulle dra?

Vill minnas att man tecknade med Dackell ganska snabbt,
Och Hanses sist av dem 3?

Man riskeliminerade helt enkelt!
Man ville väl sätta målvaktssidan så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ser att folk prisar Öviks målvakter, för ett år sen var det väl just Dackell som folk var imponerad över när han stod på huvudet mot Modo. Det tycker jag är lite roligt.

Sen angående hans insats mot BIF, det är väl rätt sannolikt att det var hans första match för säsongen? Med typ halva backbesättningen borta. Tycker folk kan lugna ner sig. Även om det sannolikt blir Hanses-Lundin.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:
Som jag förståd det ville man ha 3 målvakter, så Dacke är 3 målis. Man får då tänka på att det begränsade urvalet, många div 1 målvakter kanske inte är så sugna på att gå till allsvenskan för att få vara 3 valet. Andra klubbars 3 målisar är J20-vakter så tänker att Dacke är en ”lyx”. Urvalet är klent men de matcher jag sett honom har han iaf gjort ett ok jobb. Annars tror jag mkt på Lundin men det har jag tjatat om tidigare;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ska bli intressant att se vad den nya måvaktstränaren kan göra för avtryck på våra målvakter.
Har tidigare kritiserat Hanses för att inte hålla över en säsong, och för en svag höstsäsong ifjol, men hade glömt att han då hade åtalet hängande över sig.
Enligt Jon på Allehanda verkar han mer engagerad än nånsin, vilket bådar gott.
Han är också ”bara” 29 år vilket inte är mycket för en målvakt. Skulle inte alls bli förvånad om han har sina bästa år framför sig.
Tror också det är svårare att fuska med fysen under Hellkvist.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Har även en Small svart stock.

Även en grön large stock, den är dock använd någon gång. Hel och ren är den.

Bortskänkes mot frakt eller hämtas
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
‪Ny lagerstatus‬

‪Tummen mesh vit‬
‪1 M ‬
‪3 L‬

‪Tummen mesh turkos‬
‪2 L‬
‪1 XL‬

‪Stock‬
‪1 svart S‬
‪1 svart M‬

‪SM Guld‬
‪1 L‬
‪1 M‬
Kommentera

« · 1982177 · »