1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480484 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1948925 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Jo det kan nog stämma, både ang Robban och självgodheten men i ärlighetens namn fanns den redan när dessa personer skrev här.

Iblan kan jag till och med acceptera en viss sjävgodhet då personerna i fråga besitter mycket kunskap och har god insyn. Men smakfullt är det inte 😁
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Monno:

Rolig läsning. Han verkar ha rätt inställning och brinna för det han gör. Det kan räcka långt. Hur många andra i laget går upp 06 och sedan drar iväg till hallen och förbereder sig. Vi behöver dessa typer av unga spelare och får de med sig några andra unga så kanske man kan få fram en light variant av -73 årskullen.

Litet kvitto på att Björn är rätt person att leda detta lag. Äntligen ser vi spelare som kommer upp och bidrar och inte behöver en säsong med lite spel i fjärdekedjan innan de är redo.

Framtiden känns ljus.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Du fick en like av mig så bli inte mallig nu ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
pean: Tjafs samt hat och hot mot MoDo dödade det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Har inte själv twitter men är där ibland och snappar upp både det ena o andra. Rent allmänt så tycker jag tonen på twitter är rätt osympatisk, särskilt då det kommer till politik. Det verkar inte handla om att argumentera eller framför vettiga åsikter öht utan snarare att förlöjliga sina motståndare utan att behöva lägga energi på hur de faktiskt resonerar och föra en debatt utifrån det.

När det gäller Modotwittrare så gillar jag ”Mrpm10” som rätt tidigt var ute ang Norlinder, och även Alfred Awful har intressanta synpunkter. Finns några andra också men har tyvärr glömt dem så jag hittar dem inte igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag vet att den här tråden passar för det mesta, men politik passar ganska dåligt i Modos gästbok. Så jag kväver den här påbörjade debatten så att den inte tar fart här.

Skulle kunna tänka mig att man kan diskutera politik i ett Café. Så den boken kanske passar?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dagens spådom om framtiden.

Ett Timrå i total panik sparkar Andersson och Modo värvar honom som sportchef.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Inget större fel på Andersson men hoppas nog på nåt annat
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö: Håller med till 100 procent. Målvakter ska man akta sej för i ledande position. Nu krävs endast 19 raka innan vi är i SHL igen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Händer det något med Ritolas avstängning?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Bra fråga, vad händer där? Hur många matcher missade han innan överklagandet? Leksand tänjer på reglerna igen, men hoppas han får sitt straff till sist. Men vem överklagar man till? Vore kul att veta gången, eftersom det är så många incidenter som leder till avstängningar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: blev han inte avstängd i sin första match för en hög klubba, tror det var 5 matcher, tyckte jag nån match efter det hörde tränaren säga att "då får Ritola möjlighet att träna mer o att det kanske var väl tidigt då han debuterade"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Roligast vore väl om det drog ut på tiden och att dom avslår överklagan lagom till slutspelsserien så han missar hela den istället.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe:
Surfade runt och hitta detta, verkar som det stanna vid 4 matcher.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Steken84: Det är inte ens ett rykte, så inget att bry sig om.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Steken84: Vad står det i texten då?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nieminen: fast, ändå bäst om han spelar. Inte många som är så överskattade som han.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Starkt av aik att tappa 3-1 hemma mot Västerås. 3-4 nu.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
puffe: AIK övertygar inte direkt i kvällens match, loja o slarviga, hade 3-2 nu 5-3 till Vik, möter väl även Ssk två gånger innan slutspelet synd om de inte bjuder till
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Vad gör ni AIK? fan också, den såg jag inte komma. Västerås går dock inte om oss, vi har en ensam men stabil pinne mer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: jo, men Modo behöver bara ligga på samma nivå som senaste bortamatcherns. Nu många hemma matcher. Vi ner vi hemma är vi med o slåss om bättre tider
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: usel svenska från min sida, men Modo har allt i egna händer. Topplagen tappar poäng, men vi vi ner våra matcher. Det räcker långt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: usel svenska, igen, från min sida, men Modo har allt i egna händer. Topplagen tappar poäng, men vinnar vi våra matcher då... Det räcker långt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Tredje gången gillt 😂😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Nåt i stil med att han är sugen på att fortsätta inom hockeyn, Modo verkar inte varit i kontakt med honom. Huruvida han är intresserad av jobbet tar han direkt med Modo om de skulle fråga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nu är lucas sandström ute i farten igen. Måste ju fan ha rekord på matchstraff han.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
hk:
Gradin - nej tack. Då handlar det givetvis inte om att han ev är kompis med Foppa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Verkligen inte, han vill jag inte se.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö: Utveckla gärna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
pean:
För det första så tycker inte Henrik riktigt lyckats med något han företagit sig innan gällande hockeyn. Visst han är scout för ett NHL-lag samtidigt är en kille som har en fot i hockeyvärlden så det känns som man kan få ett sådant på rena kontakter.

Sen när jag hörde på allehanda så tyckte han det det vore dåligt för Modo om Sundlöv slutade som SC, utan någon kritik som helst mot det Sundlöv företagit sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
pean: En "bygdens son" som lyckats i juniorleden då Modo även hade bra råmaterial. I övrigt har han väl inte lyckats i mina ögon. Är det en bra kille? Garanterat och dessutom rotad i bygden. Innebär det att Modo ska nöja sig med den kravbilden? Tror nog Modo kan bättre än så. Tkr vidare att Gradin inte besitter kunskap som på ngt sätt sticker ut och har satt avgörande prägel där han varit involverad.
Jämför man med en sådan som Widebro/ Hellkvist som däremot lyckats bra såhär långt så känns Gradin inte särdeles intressant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
pean: Håller verkligen med. Få upp björns familj hit också och skriv fast några år till! Kan inte just nu tänka mig att det kan vara en dålig idé än om vi går upp en division.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vår 3dje plats hänger i närtid en del på Västerås kan man säga. Ikväll Möter dom Leksand och på Lördag BIK.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vet inte om någon la märke på det i Cmores sändning när dem intervjuade VDn Johan W inför tredje perioden.
Han nämner där att Modo har kontrakt med 16 spelare inför nästa säsong, (60 min kvar av sändningen om någon vill se det i repris) men kollar man eliteprospects så är det följande som har kontrakt nästa år:

Jag får det alltså till 13 spelare men i sändningen säger han 16, några förlängningar som är klara som dem nämner när säsongen är slut eller vad tror ni?

Backar

2 Tobias Ericsson 19/20

5 Sebastian Walfridsson 19/20

29 Victor Aronsson 19/20

41 Oscar Hedman 19/20


Forwards

11 Kristian Jakobsson 19/20

14 Henrik Björklund 19/20

17 Magnus Häggström 19/20

22 Jonathan Johnson 19/20

23 Daniel Sylwander 19/20

31 Linus Petterson 19/20

38 Joakim Hagelin 19/20

50 Tim Wahlgren 19/20

89 Patrik Karlkvist 19/20
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hompa90: Intressant, lär vara några förlängningar som är klara isåfall. Kanske Jellvert, Wernblom och Norlinder?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hompa90: Förmodligen en felsägning, varför hålla på förlängningar?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:

Kanske finns klausuler i dessa så man vågar inte meddela nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Tittar på klippet nu. Då säger Widebro något i stil med, först skulle jag vilja backa bandet två år när "Micke" kom in mm. Grejen är att Sundlöv kom in för ett år sedan, så troligtvis sa han även fel med hur många dom har på kontrakt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Enligt EP så har dom 12 st på kontrakt nästa säsong + Mattias Norlinder Junior, glömde nästan Tim Wahlgren
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Sundlöv blev klar i början av april 2017 så det är nära på precis 2 år sedan nu!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Kontrakt eller inte spelar ingen större roll när shl kan plocka spelare från AS fram till slutet av juli oavsett hur spelarens kontraktssituation ser ut!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jaha trodde det var förra säsongen, dåså :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Nja. Intentionen spelar ändå lite roll vill jag tro. Ta Norlinder och Linus P så tror jag att de mycket väl kan stanna även om SHL lockar då de skulle må bättre av en full säsong med mycket istid och ansvar i alla spelformer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö:
Min personlige favorit är Anders Eriksen, och den här gångne tror jag mkt väl han kan vara aktuell.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Resultaten ikväll:
KHK-AIK 1-3
LIF-VIK 3-5

Med några minuter kvar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Nu är 4e platsen helt i egna händer. Och 3e kan vi få på förbättrad målskillnad.

Det är.uop till bevis nu om det blir som vi är van. Genomklappning och 6e plats innan allt är.klart eller om vi kan fixa den där 3e.
Kommentera

« · 1948925 · »