1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530087 inlägg · 4121 ämnen
« · 2664662 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
Sigge:
230 000 netto ger en rätt hög bruttolön, du kan lägga på det dubbla för inkomstskatt och sen tillkommer sociala avgifter. Så den totala lönekostnaden blir kring 6 miljoner. Lite mer än 10% av vår budget. Tycker iofs han skulle vara värd det men inte kattskit

Sigge: Ja det tycker jag också var förvånande! ghh

hompa90: Förvånande ändå att han bara får 230 000 euro från Rögle. Det var på dom nivåerna jag trodde vårt bud låg på.

Sanny tror att Dicken kommer få en roll som tredjecenter i Rögle. Snacka om att Big Dick kan ha tagit ett riktigt felbeslut?

Men oavsett vad, vill han inte vara här kan han dra all världens väg. Den principen släpper vi aldrig!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Ser lovande ut!

{10015}: ”Vi hoppas innerligt att du stannar,, men du ska veta att vad du än tar för beslut kommer du alltid ha en plats i våra hjärtan som en av de som tog upp MoDo till SHL igen” Så kan man t ex skriva, det räcker.

Rytter: Instämmer till 100%. Dessutom kör vi ju stenhårt på linjen "Vill man inte vara här ska man inte vara här" och jag tror faktiskt det skulle bli ännu effektivare om fansen hängde på.

Det är nog delvis därför Färjestad kan trycka ner lönerna så pass mycket. Spelarna vet att det går att komma till en mer välskött förening, åtminstone inte i Sverige, som dessutom har chansen att vinna varje år.

Rytter: Så är det ju. Om vi vill påverka ett beslut det minsta ska vi bara vara tacksamma och visa uppskattning (som sagt t ex med en banderoll el liknande). Uppskattar initiativet, men sånt här skrämmer nog mer bort honom tyvärr, även om ett enskilt mail nog knappt påverkar överhuvudtaget.

Rytter: Håller med helt och håller. Tycker det är fel att skriva till dem sådär.

Padrone78: Ja lite så, kanske var lite väl mycket det kortet men man får inte plats med allt i ett twitter/x-inlägg. Men aja tror nog inte han fattar beslutet vad en meningslös supporter ändå skriver men då har han säkert sett det i alla fall och får tänka till både en och två gånger

hompa90:

Jag ska vara ärlig. Meddelande som dessa till en spelare tror jag ger noll och ingenting.

Skulle jag vara mottagare av något liknande i mitt arbetsliv skulle jag faktiskt bara bli förbannad. Att någon som inte känner mig personligen ska försöka sätta sig in i min situation och komma med påpekanden kring mina val i livet och vad jag borde välja och varför. En person som kanske inte vet på vilka grunder jag väljer att ta mitt beslut. Det är ju som att dumförklara mig (i detta fall spelaren) och påpeka uppenbara saker som att ens välbefinnande är det viktigaste.

Vem vet kanske Josh har tagit detta beslut på andra grunder än pengar, att han faktiskt tänker på sig själv och sin familj först och främst och när det dessutom är mycket pengar inblandat så blev det ett ännu självklarare val.

Om man nu ska ge sin syn till en spelare tror jag personligen att ett respektfullt "hejdå" utan att ifrågasätta ens val har mer effekt och kan få en att fundera på ifall man valt rätt. Att t.ex förklara att man är tacksam för de två säsonger han spelat hos oss, hur han varit en favorit på planen, tacka för att han var en bidragande orsak till att vi tog oss tillbaka till SHL igen samt att önska honom lycka till i sin fortsatta karriär och att han kommer bli ihågkommen och är välkommen tillbaka ifall han skulle önska det i framtiden.

Detta är vad jag tror och min personliga åsikt.

hompa90: Bra att du skriver! Viktigt att han får veta hur mycket vi fans uppskattar honom. Kanske ska vara försiktig med att skuldbelägga bara, brukar sällan vara särskilt effektivt om man nu vill påverka ett beslut.
Men å andra sidan är det nog pengar, vilken roll man får, allmän trivsel som påverkar beslutet mest. Kanske någon skön banderoll på någon hemmamatch skulle göra åtminstone liiiite nytta?

mrpm:

Vet att det fanns personer som ansåg att Norén var tillräckligt bra för att ta en plats redan denna säsong, jag tillhörde dock inte den skaran.

Tycker överlag det var rätt mycket puck-dräll när han sattes under press och något som inte direkt kompenserades upp av offensiva färdigheter.

Har dessutom varit rätt tyst om honom denna säsong så jag undrar om han verkligen har tagit tillräckliga kliv i Mora för att ta en plats i nästa års bygge?

hompa90: Haha...var det medvetet som du körde på "dåligt samvetes-kortet"? :P

{9315}: Såg Hägg några matcher med Detroit och det är ju ingen raket på skridskorna, känslan är att han passar bra på liten rink, buffla, slå sarg ut och hålla 0-0, en defensivt väldigt väldigt enkel med skicklig back.

Om han passar på stor rink i åldern 30+ är en väldigt svår fråga, speciellt med reglerna där du blir utvisad för minsta fysik.

mrpm: det känns väldigt rimligt

robert hägg och marcus björk hade varit kul, men känns inte realistiskt med björk. hägg möjligtvis, vet inte hur han ser på resten av hans karriär - eller för den delen hur hans skridskoåkning är. ingen idé att ha en kon på isen

Gjort mitt för att skriva till Josh en sista gång om att tänka över sitt val, ifall det är så att möjligheten nu finns kvar enligt tidigare skribenters "tro" att det kan finnas en out nu då MoDo klarat sig kvar..
Uppladdat:

500x0-josh.png

Hittade faktiskt en fin back ifrån samma lag.😉

Bad_Brett:
Här har vi ersättare till Josh Dickinsson.
Kopplingar finns från sin tid i Colorado.
Med Hinken,
Han har spelat med Riley Woods,
Sampo Ranta och Josh Dickinsson.

{9315}: Killen som ska lyfta vårt BP från sämst till bäst i världen!

Elysium: det var inget som framkom men han har spelat mest pk av alla i jyp så något har han nog

{9315}: är han bra på boxplay?

{9315}: gissningsvis något åt det här hållet, va? Två spetsbackar in.

X - X
Bernhardt - Näsén
Winberg - Rundblad
Norén/Berg

grimiss: ja. han, brickley, folin, wahlberg, noren

grimiss: Ja

{9315}: går Rubins kontrakt ut?

SKiLMY: jag fick en rapport på honom igår. det är en back som har fokus på att spela enkelt försvarsspel, det är ingenting flashigt över honom överhuvudtaget. fick inga glänsande recensioner, ingen superstjärna hinken värvat, men en förmodad uppgradering på rubins - stabilare, mindre tacklingar/fysik. är han bra så kommer vi inte märka honom, den typen av spelare.

ser initialt honom som en person som kan spela med rundblad, utan att veta hur övriga backsidan kommer se ut

SKiLMY: Jo men en stabil back förhoppningsvis. Rätt bra siffror för att ha spelat i 3e sämsta laget i finska ligan i år. Var med i landslaget senaste turneringen där Ranta och Lassi var med.
"Winberg är en allroundback, som kan hantera både spelet med och utan puck" beskriver Svensson honom på Expressen.

JoJo2613: känns som en ny Lehtivouri. En spelare man inte kan någonting om men som säkert kan vara väldigt stabil. Spännande! Ersättare till Brickley?

Enligt Svensson har vi gjort klart med en finsk back. Tobias Winberg

KB: Lite kul kuriosa. Vet ni hur många spelare från Gladers lagbygge 20/21 som har avslutat sina karriärer efter det?

16(!) av spelarna i den truppen spelar inte ishockey längre. Det måste nästan vara något slags rekord, det har ju trots allt bara gått tre säsonger sedan dess (känns rätt sjukt när man tänker på det).

Vi kan nog slå fast att Glader värvade lite väl många spelare som hade passerat sin prime...

KB: Kaut Vela Zykov nya legiom of doom 😄

Tarasov: Haha ja. Vilken stjärna

{7426}:
Jo men det var Näslund. Tomas Pöck

KB:
Oskar Steen får däremot gärna återvända

KB: Hade vi ingen som hette något med Puck? Pöck? Pjuk? Minns jag sa ”Med det namnet borde han vara duktig med pucken” tror jag fick äta upp det.

Tarasov: Haha! Där är ett namn man helt förträngt.

KB:
Mikko Louma

*1921*: Har haft stora problem med hjärnskakningar tyvärr.

{5647}: Ser nu att han bara spelat 4 matcher med FBK denna säsong. Skadeproblem?

Om nu Olle E E skulle vilja hitta en klubb där han får vara 1:a målvakt,
Så skulle Hinken kunna gör ett byte med AIK, det finns en anknytning där till deras briljanta målvakt

Alltså OM?

Bad_Brett:

Vid den här tiden förra säsongen hade J.D skrivit på för FBK.
Så allt är som vanligt :-)

Bad_Brett:
En motor rentav :P

*1921*: Björka har väl inte spelat på länge och det är klart tveksamt om han kan spela mer...

{5647}: Yes, Henrik ska det förstås vara! Toby vore given om fokus inte låg på vad spelarna skulle bidra med just nu, 2024. Annars hade Skröder också varit given.

{10322}: Vad tror du om man snurrar på hjulet och den här truppen dyker upp då..?

Marenis - MacMaster - Kangasniemi
Sveningsson - Rockwood - Modigs
Wahlgren - Wahlgren - Wahlgren
Johan Ericsson - Tobias Ericsson - Ludvig Elvenes

Boivin - Hasa
Öhman - Dalroth
Mikkelson - Ytterell

Dackell - Lundin

KRM: Sant! Klart att Big Sam ska med! Han kan få Rosdahls plats.

*1921*: Byter gärna Fredrik Björklund mot Henrik "Björka" Björklund.
Toby Orr måste få plats sett till första säsongen. Synd på skadorna.

*1921*: Jadu, den truppen hade inte legat i botten i SHL, det tror jag inte!

KB: Sam borde platsa isf

*1921*: Kaut - Vela - Zykov hade varit en rolig kedja.

« · 2664662 · »