1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545811 inlägg · 4160 ämnen
« · 2671373 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
Mano: Absolut 👍🏼
Men jag ser större uppsida i Hugo än Ludde, iofs är jag inte tänd på någon av dom i någon större utsträckning men som jag skrev, måste jag välja så tar jag Hugo alla dagar i veckan!

Sv: J F Ks SHL tips
Nu är vi sugna på att få veta hur det gått... :)

Gavelo: Jaja, det där kan vi träta om. Det är ok att tycka olika. Jag tycker att Ludde - om pengarna är rimliga - är ett alldeles utmärkt alternativ för tredje backpar. Vi lär väl märka.

Mano: Nej men Hugos 6+13 i Hästen skulle nog ligga i samma klass som Luddes i Kärpät.
Som jag skrev, Ludde är lite bättre än Hugo men verkligen inte mer, 3+11 i Tyska ligan imponerar inte heller.
Jag skulle säga att många lever i ett parallellt universum kring vad som är kvalitet eller ej i Liiga.

Men för att sätta det i ett sammanhang, Nick Haloran som inte fick plats i Shl varken i Timrå, Örebro eller i nykomlingen Modo står på 19+24 och +14 i Tappara

Gavelo: Ska man tolka det som att Hugo Styf - 0+7 och -3 i Nybro - skulle lägga sig strax under Luddes 22-29 poäng i Kärpät om han fick chansen i Liiga?
Byström är ju inte Cale Makar, men många här verkar leva i ett parallellt universum kring vad som är kvalitet och ej i SHL.

Mano: Inte helt säker på att Byström skulle vara en uppgradering. Han har spelat i ett tyskt bottenlag den här säsongen av en anledning.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-03-12
{5647}: jag vet inte om jag tycker ha är så mycket sämre ändå, vi har varit klart sämre Mora är väll ungefär lika,djurgården lite sämre aik å Södertälje är bättre än ifjol och Brynäs antar jag är likvärdiga med det ni var ifjol så jag tror helt ärligt inte det är speciellt stor skillnad på top 6 i alla fall

Ludvig Byström är en värvning jag tycker känns lite grå... men låt gå som ersättare för Folin då...

grimiss: Walli har väl inte kontrakt? Han känns lämplig att skicka, för någon offensiv uppsida har jag inte sett på 52 omgångar...

Nesse: walli måste väl gå givet att det finns en ekonomisk lösning? Topping tycker jag är svår. Gissar att han stannar om vi kan skeppa Walli och hinken/Karlin gillar det dom såg i omklädningsrummet?

Nucky: Jag skulle säga att Ludde är lite bättre än Hugo Styf och har mer erfarenhet av seniorspel på högre nivå, dock är Hugo 21, bra storlek och väldigt formbar så om jag behöver välja så tar jag Hugo före Ludde

Vill man vara konspiratoriskt lagd vore det fränt med en återkomst för Viktor Lööv, lagkamrat senaste säsongen med Jeppe dessutom. Om man bortser från den lilla detaljen att han har ett kontrakt för nästa säsong också.

Mano: Förstår inte heller det där.
Isåfall skulle vi aldrig fått se Susse nåt mer i MoDo heller eftersom han spelade en NHL-lockout i Italien.

Frågan är däremot om han är bra nog, men det har jag ingen koll på.

Koff: men har vi gett upp Rubins helt?

Koff: Jag har också funderat en del på Hägg och helt ärligt är jag tveksam.
Han har i princip bara spelat på liten rink och har absolut ingen annan skill än att vara defensiv.
Jag vill inte ha en ny Anders Eriksson eller en spelare som sitter utvisad hela tiden eftersom man inte får tacklas i svensk hockey

Padrone78: Tror man kan räkna med Ludde. Det här med att Modo skulle vara sura på honom för att han gjorde klart med annan klubb förra året innan Modo spelat klart är väl mest något som ÖA-podden kommit på alldeles på egen hand.
Om det är rätt eller fel kan man diskutera, men förhoppningsvis blir det lite fler pass på bladet i uppspelen jämfört med Rubins och Brickley.

JoJo2613: Har dock intel som säger att LB är klar... Har själv ingen riktig uppfattning om kapaciteten på honom, lämnade för tidigt och följde inte honom i FBK av naturliga skäl...

KB:
Önskar jag var miljardär då😂
Då hade jag köpt mögle bk och lagt ner det.

Tarasov:
Hitta inget bättre ordval 😂
Säger ”Chara” då 😂

Koff: 2m, tung, elak OCH snabb på rören. De finns knappt utanför NHL. :)

Koff:
Gillar inte sheriffer 😂

Tarasov:
Vi skulle behöva 2st defensiva sheriffer. Hägg eller värre. Helst en 2m, tung, elak men ändå snabb på rören.

Greg P:
Tror Norlinder ligger bäst till

Nesse:
Jag har gillat det jag sett, men tycker det är för kort tid. Men tror det kan bli en bra SHL-spelare

JoJo2613: Rätt säker att vi kommer lasta ett rätt fett typ 5års kontrakt på Sellgren i försök att bygga backsidan kring honom när hans kontrakt går ut i Luleå.

Nesse: rakt upp och ner så hade jag inte sagt nej till det. Men samtidigt så har vi en rätt så bred forwards sida redan. Och vi kommer nog köpa ut 1-2 st. (Troligtvis AP/EJK)
Största fokusen är att hitta vår 1a line m.m. Bred kan man lösa senare.

Nesse: tycker han var godkänd men inte så mycket mer. tror att modo kan få bättre spelare nu när det finns mycket tid

Nesse: Inte alls omöjligt

{9315}: vad är det slutgiltiga betyget för topping? Jag har inte sett honom avhandlas här, men har säkert missat något.

Skulle man kunna behålla honom och låta Walli gå, det känns på förhand som en uppgradering, men är den nog stor?

Greg P: Ludde B är nog långt ner på Hinkens lista. Då han valde att gå till tyska ligan ett år istället för att komma hem i år så att säga.
Sellgren skulle kunna vara ett alternativ i framtiden när hans kontrakt går ut i Luleå.
Just nu är väl dröm värvningarna på backsidan, Hägg och Norlinder. Skulle kunna vara ett fint 1a backpar tillsammans.
Norlinder - Hägg
Bernhardt - Näsén
Rundblad - Winberg
Berg - Norén
Ser ju inte helt fel ut 😁

Tarasov: Ser att Linus Fröberg har bra statistik i Liiga , kan det vara något ?

Det ryktas om honom va ??

Vilka fler hemvändare siktar Modo på?
Sellgren? Victor Berglund? Ludde Byström? Norlinder? Hägg? Djuse?

{9315}:
Även om JD är ett tapp och det inte är lika ”enkelt” att uppgradera backsidan så bör det vara en någorlunda enkel operation att förbättra laget.

som costanza var inne på igår, vad ska ersättas?

roma - bör inte vara svår att ersätta
dickinson - blir såklart jättesvår att ersätta
oregan - olofsson, krävs inte mycket för att vara bättre
walli - återigen, krävs inte mycket för att vara bättre

brickley - winberg, rapporterna säger att winberg är bra, brickley otroligt ojämn. blir säkert en liten uppgradering
rubins - ?
folin - ?
wahlberg - ? (noren?)

tråkigt att texten om att modo tittar på att köpa ut rundblad försvann, hade varit bra.

kommer inte krävas några mirakel av hinken att sätta ett bättre lag på isen, sen är det såklart också i relation till dom andra lagen

Keriksson:
Ja jag tror Oskarshamn inte är helt ofarliga. Dom har verkligen haft god tid på sig att förbereda sig.
Så vad experter säger, har Modo visat, är inte något att luta sig mot.

Det ligger något i de du säger med Karla.

Koff: Oskarshamn kan mycket väl vinna bäst av 7 mot HV. Mycket skador, allt att förlora, 24 av 26 förluster på bortaplan. Blir definitivt inga 4-0 till HV.

Karlas bäst före datum tror jag passerat. Hade inte velat haft honom tillbaka i Modo.

mattias - 74:

Ja vi betalde ca 720 tkr för varje poäng.
HV betalde ca 1,2 milj för sina :)

Grattis MoDo till en bra säsong, tycker ni skall klappa er själva på axeln för den prestation ni stått för, att komma 11a i SHL med en i månt och mycket allsvensk trupp är såklart mer än godkänt.

Trist att det skiljer så jävla lite för att komma 10a

Detsamma kan man inte säga om Hv som värvat spelare för ca 70 MKR och får kvala.

Blir otroligt spännande och följa ert lagbygge kommande år.

Keriksson:
Du!
Jag håller på Oskarshamn i vår :). Då slipper plast Örebro få karla.

Ja lite besviken är jag på att Modo inte kunde knyta ihop säcken. Så nära. Men jag är ändå stolt och enögd modoit som är oerhört tacksam att vi gjort en sådan bra presentation i år.

De svårt att hålla på något lag i slutspel.
- Mögle Bk får gärna åka ut direkt!
- Luleå få gärna vinna. Även om publiken har bristande ordförråd.

Koff: Man får som Modo supporter ändå hålla på Timrå i åttondelen, bara Rögle får tidig semester blir jag glad. Oavsett vilket lag som vinner så åker de ut med dunder och brak mot FBK eller Växjö.
Men inga mer intäkter till spygröna RBK. 🤑

Luleå får gärna slå Örebro också men tror tyvärr de kan få svårt då Örebro är deras mardrömsmotstånd med 0 av 4 segrar i grundserien. Fan hade Luleå tagit en av dessa 4 hade vi varit där nu men man kan nog inte tänka så heller.

SuneMangs:
SHL borde införa nytt system i hockeyn.
4 forwards och 1 back istället för 3 + 2.
Blir lite mer offensivt då :)
Växsjö spelsystem går ut på 5 backar i uppställningen. :p

Bad_Brett:
Det smartaste HA gjort är att införa slutspelet. Sportsligt gynnas de bästa lagen, plus att det skapar bättre ekonomi i serien.

Bad_Brett: Eller så var det bra att O relley stannade kvar i Nordamerika. Tror inte att han presterat direkt efter tidsomställning och han lär ju inte tränat särskilt hårt under den här perioden då han ju säkert vetat lång tid att han ändå inte blir kvar. Det blev en större ekonomisk besparing än sportslig förlust att han inte återvände.

modomille: Nästa år går vi för guldet!

KRB: Färjestad - Frölunda i final hade ändå haft något. Färjestad - Skellefteå hade väl varit okej det med.

Bad_Brett:

Skellefteå spelar fortfarande anfallsspel, får se hur deras skador nu räcker till för att ta sig till final…
Växjö däremot, de lär om möjligt spela ännu mera defensivt nu när slutspelet drar igång,

Färjestad och Växjö i final?! de två tråkigaste lagen i SHL under flera år nu….

{5647}:
Genaralisering, vad menar du mer specifikt, och ”dom flesta” vilka är dom 🤣🤣🤣

Bad_Brett:
Något man absolut oroar sig för, sen Rahimi, jävla karriärdödare, magiskt att det inte blev någonting av hans otäcka huvudtackling på Holm (tror jag det var) så jävla dåligt, borde vara minst 3-4 matcher på den…. Löven är riktigt otäcka ur den bemärkelsen 😡

{10071}: De flesta är överens om att de allsvenska lagen presterat sämre i år än förra året. Mycket sämre

{8225}: ser gärna att vi blir tuffare i defensiven nästa år utan att dra på oss mer utv. Vinna mer närkamper. Även fast jag gillar näsen så får gärna någon träna kampsituationer med honom i sommar. 💪👍😊

« · 2671373 · »