1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532477 inlägg · 4126 ämnen

Arenan klar?

Sv: Arenan klar?
MODOJohan: Tja, det är det säkert, fast innan dess bör man väl ha hunnit sitta in sin plats på första isträningen... eller träningsmatchen mot Luleå, om jag inte minns fel

Paddan: Det kan det väl vara värt?

Poffa: För de som undrar så kommer biljettpriserna till invigningen av arenan att vara följande: Nedre etage 595 kronor, Övre Etage 495 kronor. Show från 20.00 till 23.30 därefter rock´n´roll i sportbarerna.

hellge:

Sittplatserna markerade på den där platskartan har räknats av en kille på Svenska Fans. Logeplatserna baseras på vad som är sålt. Ståplatserna har en fågel viskat i mitt öra. Så de två första är väl något sånär nära sanningen, det sista är ren hörsägen.

Poffa: Du skrev att:

"Rykten gör gällande att man sålt 2823 sittplatser, 516 logeplatser och 902 ståplats. Samt att man räknar med full beläggning i restaurangen.

Det gör att man borde sålt närmare 4300 förköpsbiljetter per match."

Hur har det ryktet tillkommit? Om det är sant är det ljuv musik i mina öron. Har du mer info i ärendet? Nåt lite smaskens, snälla!

Vad väldigt långt från isen det känns som att man sitter när man kollar bilderna från övre etaget, fast det lär man väl snabbt bli van.

Modoante: Börjar se riktigt spännande ut, det där. Nu gäller det väl bara att man så snart som möjligt kommer igång med webkameran så att man kan följa vidare händelser, som när westerlind provsitter sin nyinköpta stol i arenan...

Paddan: nu har dom lagt upp nya bilder på Swedbank Arena på modohockey.se

Poffa: Äh, vi föredrog väl att sitta på en sida som motsvarade vår sektion i Kempis, jämfört med att ta plats på någon sån där konstig sektion som H4

Paddan:

Tog ni inte med det i era beräkningar? Vilka sopor. För egen del så hade vi allting planerat, in i minsta detalj. Vi behöver närhet till en pub, närhet till toaletter, 22 platser fördelat på två rader och snabba personer på ytterflankerna som snabbt kan ta bord i puben.

"Lysande Sickan..."

Vilken tur att det blir billigare nästa säsong att ha sittplats, för hur skulle man annars stå ut med att få bättre standard och större utrymme mellan bänkraderna. Dessutom har de ju utökat antalet handikapplatser i arenan, så nu kan nog exempelvis Sjödin och Molin få rum med sina rullatorer också. Det som väl var en liten nackdel ur vår synvinkel var att sportbarerna hamnade på fel sida. Innan man hunnit dit har ju Poffa tömt baren

knaskamilla:

Japp, äntligen har du också sett ljuset ;-)

(A)

Gidde:

Jaha, så om det är värt 3000:- mer så kommer de med andra ord inte att byta ner sig? Ja, det låter ju lite rimligare.

knaskamilla:

Fråga dom som vet, men även det kanske är just nyhetens behag?

"Varför ska jag ta en sämre plats i nya arenan, när jag suttit på den platsen i 10-20 år i Kempis?

Jag kör en säsong och kollar om det verkligen är värt 3000 kr mer än ifjol!"

Typ så kanske?

Gidde:

Hmm. Förklara varför man tar "sin ordinarie plats" till ett dyrare pris första säsongen för att sedan "byta ner sig"?

Poffa:

Det var också en bra variant! (Y)

Jag hoppas som dig, men tyvärr tror jag inte att det blir så... :'(

Gidde:

Å andra sidan så känner jag flertalet som inte ens tagit något kort i år, utan istället kommer man köpa lösa biljetter och sitta på olika platser för att till nästa år köpa säsongskort där man anser sig se bäst i förhållande till priset.

Jag räknar stenhårt med att det här inte är något nyhetens behag, utan intresset kommer växa.

Frisco: "Jo, lite dyrare blir det allt. Men jag tjänar in det på resekostnaden:-)"

ASG!

Där fick du till det ;-)

//Gidde

Poffa:

Som sagt, nyhetens behag.

Jag känner minst 10 som tagit sin ordinarie plats i år, till ett mycket dyrare pris, och sedan tänkt byta "ner" sig inför nästa säsong.

Nackdelen med den varianten är ju att de bra, billigare, platserna då är upptagna redan.. :-S

//Gidde

Gidde:

Det som motsäger din teori är ju att de dyraste platserna är de som är mest uppbokade.

Gidde: Jo, lite dyrare blir det allt. Men jag tjänar in det på resekostnaden:-)

Frisco:

Det har väl inte du heller?! :-P

Men ditt pris gick väl upp antar jag?

Poffa & knaskamilla:

Det jag menade var naturligtvis att fylla arenan...

Alla platser är ju inte billigare...

Jag tror nog att det kan vara svårt att få mer än max 5000 att köpa biljetter match efter match, speciellt efter att första säsongens nyhetsbehag lagt sig..

Tyvärr :'(

//Gidde

Poffa: Jo men du har ju ingen loge.

Gidde:

Personligen betalade jag mer i Kempis än jag kommer att göra nu.

Gidde:

Vilka priser? Det finns ganska många platser med bra priser...

Poffa:

Helt otroligt egentligen med dom där priserna.. :-S

Men det är klart, nyhetens behag.... :-)

//Gidde

Paddan:

Rykten gör gällande att man sålt 2823 sittplatser, 516 logeplatser och 902 ståplats. Samt att man räknar med full beläggning i restaurangen.

Det gör att man borde sålt närmare 4300 förköpsbiljetter per match.

Poffa: Ok, det finns i varje fall 230 lediga platser bland de dyraste sittplatserna. 104 på "er" sida och 126 på "min" sida.

Paddan: Fast efter att ha förstorat PDF:en så ser jag att det var tre och inte två lediga platser på sektion 416 och på det som marknadsförts som sektion H4 är det... tja fler än tre lediga platser i varje fall.

"ledare och tränare för.." det var givetvis "ledare och spelare i..." som jag menade.

Har för mig att jag läst någonstans att ledare och tränare för ungdomslagen i MoDo skulle ha ståplats på etage 5, men vad jag minns av ritningarna så skulle det väl bara vara utrymmen för media och ljud/ljus på etage 5.

Frisco: Nja, lite större än 3 platser är den allt. Sektion 416 (rad 2 tror jag det var min plats hamnade på).

Paddan: din egen sektion skriver du. Vilken liten sektion du verkar ha. 3 platser och bara din är såld. Hittar den inte på pdfkartan.

Poffa: Jepp, tänkte räkna på det själv, men mitt tålamod tröt redan efter två sektioner.

Paddan:

Synd att det inte står exakt hur många som är sålda.

Så har det då kommit en uppdatering av antalet sålda platser i arenan. På min egen sektion så verkar det vara rätt dåligt uppbokat, hela två platser är ju fortfarande lediga. Skäms!

Hawerchuk: "...det kommer att bli 79 sittplatser direkt mot plexiglaset, i två av sarghörnen.
– De är de mest eftertraktade i NHL och brukar vara svindyra. Ska bli kul att se hur populära de blir hos oss."

"Orange och svart är grundfärgerna."

"Sargen monteras i juni, i juli målas linjerna dit, ny is spolas sedan upp – och den 31 juli har Modo Hockey första isträningen."

Paddan: Finfina närbilder på väggar, dörrhandtag och räcken...

Vallin: Äh, den bästa bilden var ju den med vägglisten.

Paddan:

Fanns ju ett par intressanta bilder där, gillade bland annat dem på dörrhandtaget och på de skitiga golvplattorna...

En liten bildspecial från Allehanda om bygget av arenan.

Om det står att man ska flytta in webkameran under mars månad, innebär det då bara att man flyttar in den och låter bli att koppla in den, eller kommer mars månad att bli ovanligt lång?

Någon som läst artikeln i ÖA om någon Greta (tror jag hon hette) som var på sin sista match i Kempis? I nya arenan kommer hon inte att kunna gå på hockey för att "det är för dyrt", "man ser sämre" och "det är inte anpassat efter gamla människor (eftersom man måste gå i trappor, typ)". Borde inte någon kunna tala om för henne att det finns hiss, att man kommer att se bra överallt i arenan och att det inte alls behöver bli dyrare?

Dream Team: Eftersom det är en helt ny arena så finns det ju inget gammalt namn att använda. Fast jag kommer nog att säga GÅ PÅ HOCKEY i fortsättningen också.

Frisco & Dream Team:
Swedbank, visst hette Lill-Strimma det i efternamn?

Frisco: Spännande. Man undrar om ni undgår problemet med alltför mycket slipsnissar i publiken genom att använda ett "tjockt engelskt" v istället för "svidbank" i uttalet?

Salle: Sväddbank Arena

allehanda.se/lokalt/8738

Salle:

Swedbank Arena blir rätt snyggt. Nästan lika snyggt som Coop Arena.

då kan man väl sluta spekulera om vad arenanamnet blir.

[url=www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67159320_854__,00.html]Föreningssparbanken byter namn[/url]

« · 704110 · »