1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532490 inlägg · 4126 ämnen

Arenan klar?

Sv: Arenan klar?
MODOJohan: Tja, det är det säkert, fast innan dess bör man väl ha hunnit sitta in sin plats på första isträningen... eller träningsmatchen mot Luleå, om jag inte minns fel

Paddan: Jo-då, hoppas att första isträningen utannonseras på något sätt. Vore ju skandal om det satt 73 pers där då, som förra säsongen..

MODOJohan: Äh, för min del får det gärna vara lika mycket outannonserat som tidigare. Någon form av efterapning av Skellefteås första isträningar tror jag inte på.
Nä, då var det större underhållning att bara se upplägget på Haralds första isträning och skillnaden med Kents träningar samt en Zacke som var så slut efter halva isträningen att han nog helst hade velat kliva av.

Paddan: Inga platser på golvet framför scenen, som brukligt är vid konserter?

Petey21: Jag förmodar att de som köpt såna där plåtbitar är de som får första tjing på platserna på parketten, eller vad man ska säga.

lö 26 aug 2006, kl 19.30 - Invigning Swedbank Arena - 495-595 SEK - För närvarande helt uppbokat

knaskamilla: Och jag ska dit :)

knaskamilla: De skulle kanske ha invigning en hel vecka?

Frisco:

Jag är förvånad, för jag tänkte "vem vill betala 500:- för att se Wells spela i vår nya ishall?" (typ så). Det fanns tydligen ett gäng som ville det.

knaskamilla: Det är ju en helkväll. Det finns förresten ett fåtal biljetter just nu.

knaskamilla: Sedan så får du även tänka på att dom som har köpt dom mer avancerade byggplåtarna får ju biljetter också samt övriga sponsorer

Frisco:

Sant. Men mycket pengar ändå. Ska bli intressant att se vilka fler som dyker upp, för inte kan det väl bara var Wells m. orkester (och Pontare)?

Ojdå, här stod det ju lite. LaGaylia är bra, men hon är ju ingen Stenmarck. Tur att han inte nämnde Stenmarck!

knaskamilla: Mycket pengar? Ca 500 för en helkväll med artister? Njae. Ganska rimligt pris tycker jag. En massa andra också som det ser ut på biljettåtgången.

65selander:

Jaru, det var visst bara 1300 biljetter. Då kanske det inte var så anmärkningsvärt ändå.

Frisco:

Beror ju iofs på vilka artister det är, och det vet man ju inte riktigt. Jag skulle t.ex. aldrig ens fundera på att betala 500:- för att se Eminem och ett gäng andra hiphopare en helkväll. (Snarare skulle jag vägra gå dit om jag inte fick betalt.)

knaskamilla: 500 låter mycket om ni bara snackar svensk, "folklig" smörja. Eminem däremot skulle jag betala 500 för ;)

Betalade 500 för Metallica sist jag var på någon större spelning.

knaskamilla:

Hur ska man egentligen uttala Swedbank? Först trodde jag att det skulle uttalas med swid (swede) i början men upptäckte så småningom att det fattades ett e. Ska det ändå uttalas så, kanske? Och varför fattas det i så fall ett e?

Albert Hall:

Nä, man ska inte uttala det som att det heter Swedebank. Jag tror att man ska uttala det ungefär Swedbank, faktiskt.

knaskamilla: Svettbank alltså?

knaskamilla:

Eller svettbänk blir det väl då.

Nåja, man lär väl få lära sig det. Smart sätt av gamla hederliga Sparbanken att tuta i oss sitt nya namn och logga.

Albert Hall:

Nja. Nu blandar du ihop bokstäver igen, din gamle låtsasfinne. Jag tror inte att det ska uttalas med två t i sig.

Alltså, Svettbank, svettbänk, Swedbank låter inte sämre än någon annan tycker jag. Cloetta Center, Läkerol Arena, och för att inte tala om Löfbergs Lila Arena.

Eller COOP Arena, jaha...? Stormarknad i arenaformat?

MODOJohan: Äh, Pengapungen låter väl bra...

MODOJohan: Cloetta Center är trots allt lite fyndigt.

Lumber Jack: Hah! Jo-du, ser man det från den sidan så.

Lumber Jack: Fyndet Arena kanske vore ett bra namn på Ejendals Arena nuförtiden...

Albert Hall: Sväddbank är det korrekta engelska uttalet av den stavningen som arenan kommer att ha och den som dom inblandade förespråkar.

MODOJohan:

Swedebank hade varit snyggare. Sveddbänk låtter bonnigt. Ungefär som om Kurt Olsson skulle försöka säga Swedebank.

Albert Hall: bonnigt? är inte FSB böndernas bank? ;-)

Albert Hall:

Köp en aktie i FSB och säg det till dem på stämman. Jag håller med dig, men orkar inte bry mig.

Albert Hall: Tja, det är väl bra om det låter lite bonnigt, så en liten minnesbild av Föreningsbankens gula kepsar med grön plastskärm får leva kvar.

Poffa:

Jag är redan ägare av 100 aktier i FSB, har varit det ända sedan tiden dom hette endast Sparbanken, tror jag. Men nu är det dags att sälja, jag vill inte vara delägare ett företag som satsar pengar på vad som helst. Har dom inte fattat att etik ligger i tiden?

Albert Hall: Hmm, det där etik låter bekant. Är det inte någon gästbok på internet?

Paddan: Ska de byta ut kråkan på klubbmärket?

H Höger nekas att köpa en byggplåt i arenan! Skandal.

knaskamilla: På vilket sätt då?
Gillar dom inte erat namn eller?

65selander:

De gillar väl inte våra pengar...

"Vi kan tyvärr inte godkänna H Höger på byggplåten.

Vi ser gärna att du använder namn med/eller utan ort."

Undrar om man får "H Höger, Örnsköldsvik" godkänt?

knaskamilla: Dom kanske tror att ni är några sk Högeraktivister :-))

65selander:

Jag tror att de är fullt medvetna om vilka vi är, och att de ägnar sig åt mobbning. Snyft.

knaskamilla: Sektion H Höger, Kempehallen

Från: Lars Jansson
Skickat: den 13 april 2006 06:26:59

"Hej igen Kamilla!

Ja va fan, det är ju påsk.
Du kan beställa den igen på www.modohockey.se
eller så hör du av dig så lägger jag in den. Ok?

Jag kan tyvärr inte ge er någon förtur till invigningen.
Jag hoppas ni vill betälla plåten ändå.

Mvh Lars"

knaskamilla: Jansson regerar som vanligt.

Lumber Jack:

Själv gissar jag på att han tog det första beslutet (nej) själv och sedan rådfrågade någon annan och fick ja, eftersom någon annan vet vilka vi är.

knaskamilla: Som vanligt är han säkerheten själv och släpper inget förbi sig kan leda till någon fara.

knaskamilla: Eftersom man tydligen kan boka biljetter till invigningen av arenan via sajten i länken så undrar man hur pass slutsålt det egentligen är.

Paddan:

Det sas ju också på modohockey.se att en ny biljettomgång skulle släppas vid ett senare tillfälle.

Poffa: Aha, på så sätt, det har jag missat.

Paddan:

Jo, det var inte lätt att hitta det i pressmeddelandet från MODO. Du får en chans till:

Slutsålt till invigningen

De biljetter som idag släpptes till invigningen av Swedbank Arena tog snabbt slut!

Det kommer dock att släppas ytterligare biljetter i mitten av Maj. Det exaktadatumet återkommer vi med.

Så håll utkik på www.modohockey.se för mer information om kommande biljettsläpp.

Poffa:

Snygg autoformatering.

« · 704110 · »