Paddan: Det finns, i länken, dryga 30-talet nya bilder från Swedbank Arena att beskåda.
27 dagar kvar till första isträningen.
Poffa: Ser fint ut, frågan är hur många från Sollefteåmaffian som kommer att åka över kajkanten efter matcherna ;-)
Blir nog till att åka upp en torsdagsmatch till er eftersom Brynäs inte möter er denna säsong på en helg.
65selander: Det är bäst du säger till i god tid då så att det hinner ordnas med avspärrningar på ståplats och kravallpolis och allt sånt.
Som jämförelse ur kvalitetsperspektiv så kan man ju ta sparkbollens lågbudgetsatsning Emirates Stadium...
Om jag minns rätt från rundturen så bör kontoret i mitten på bild 35 i bildspelet vara Eckes kontor. Flitens lampa lyser, som ni märker...
knaskamilla: Självklart för att jag ska ha någon vettig att prata med...
Kan väl inte säga att det var särskilt snyggt när lysrören var blottade, ungefär som en stor mängd neonrör på vägg och tak, fast det där som jag tyckte såg ut som ett innertak kanske är någon form av filter eller något sånt.
hellge: Vilken tur att man är kvicktänkt, kom ikväll på en fråga som man kanske borde ha kastat ur sig på årsmötet. Nämligen om det, som det från början var tänkt, skall finnas något liknande ett hockeymuseum i Swedbank Arena.
En annan fråga hade ju kunnat vara hur man tänkt profilera "The heart of Hockey" i souvenirsammanhang, om det bara blir genom det stela typsnittet eller om det finns någon uttänkt strategi.
knaskamilla: Tja, typ att man har lite egna produkt- och designidéer istället för att vända sig till leverantören av de billigaste souvenirerna med sämst kvalitet.
Nicke är väl Evenemangsansvarig nuförtiden, så det bör väl vara på Mias bord det hamnar... eller hon kanske lämnar över det till Fredrik.
Har suttit och försökt räkna antalet sålda platser i arenan och då utgått från de siffror på antalet sittplatser som nämns på hemsidan, fast jag förmodar att den siffran ska justeras uppåt med tanke på bland annat rad 0.
Enligt mina siffror har man sålt 1540 sittplatser av 2780 på etage 2 och, märkligt nog, även 1540 sålda sittplatser på etage 4. På etage 4 ska antalet sittplatser vara 2130 enligt uppgift från hemsidan. Det gör alltså 3080 sålda sittplatser och jag har för mig att de nämnde siffran 2.800 sålda seriekort på årsmötet.
Paddan: En liten fågel sa att de av företag köpta platserna inte markerats på "stolskartan" men det trodde inte jag på då de kartorna man delade ut på visningarna visade lediga platser.
Den lilla fågeln (som var en fd öviksbo numer bosatt i storstadsvimlet jag råkade på på Stockholms Stadion) sa dock att hans fars företags (som även sponsrar via sargreklam bla) platser INTE var markerade som sålda på den.
Lustigt sa Bull.
Paddan:
Nåja, det är väl trots allt bra mycket mer än den normale Bjästafödde personen kan.
Salle:
Det där tror jag heller inte på. I så fall skulle försäljningen av sittplatser gå så bra att de måste bygga ut innan arenan är klar. Ungefär 50% av alla sittplatser i Kempis var väl företagskort.