1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530926 inlägg · 4122 ämnen

Banner

Sv: Banner
Dawidovski: Nänä, det där är en bild hemifrån Leif Strömbergs bostad.

Paddan: Jasså det är sådär det ser ut i kempehallen när det vankas slutspel;-)

En riktigt strålande banner, en spetsprodukt kanske man skulle kunna säga.

Albert Hall: Ja, om du går tillbaka sisådär tio år i tiden.

Först trodde jag att bilden i bannern var från E-On arena, men sen såg jag ju att läktarna inte var lodräta och insåg att den var från Kempis. Fast det är lätt att bli misslett, så där tomt är det väl inte i Kempis i slutspelstider?

Mycket snygg banner, Pelle, Karl-Sören och Limpa. Som nostalgisk romantiker är detta finfin kultur och ett underbart minne. Härlig också med de ordentligt fula M-sporttröjorna. Om jag inte är helt fel ute var det Tommy som har Bjästabacken som även ägde sportaffären M-sport och var MoDosponsor. Pelle bodde nere på Älvgatan alldeles vid slussen och Karl-Sören på Kempevägen ett hus från Sandlin. Limpa, kaptenen var väl från stan, Ösk tror jag hans moderklubb var.

Vackert är det i varje fall.

*musik

Paddan: Jaha, Mmsikensemblen Anthrax...

Salle: Tja, de har ju gjort ett album som heter Sound of White Noise

Paddan: Mjältbrand menar du? Hur menar du?

Salle: Jag som trodde att det var en tribute till Anthrax.

Lumber Jack: Är det en hyllning till Tom Petty eller är det bara det mentala tillståndet så här i ES-vilan som åskådliggörs

Frisco: Kreativ banner! Det är bara att plocka fram white board-pennan och fylla i vad som faller en in. På bannerfronten är det ständigt fortskridande och nytänkande. Trevligt.

Lumber Jack:

Huvudet på spiken, min vän. Jag böjer ner huvudet för att visa min vördnad för en sån korrekt bedömning av situationen.

Poffa: Eller kanske Inkonsekvens är min kompetens?

Lumber Jack:

Alltså, Scim snackade om att det var blåsigt ute. Tror jag.

Men vad man ska kalla det du skriver, vet jag inte. Men jag gissar på "Patetiskt!".

Poffa: Hur då vända kappan efter vinden? Menar du, för att ta ett rent hypotetiskt exempel, att man som sportchef inför säsongen beklagar sig över hur värvningshysterin driver upp priset och lönerna för spelare. För att man senare in på säsongen själv börja att vräka pengar över spelare i ren desperation?

Är det att vända kappan efter vinden, eller kanske att såga av grenen man sitter på, eller tomma grytor skramlar mest, eller den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri, eller hur menar du?

scim:

Vända kappan efter vinden? Här är det i princip vindstilla.

Förresten, gå och lägg dig!

Poffa:

Det är till att vända kappan efter vinden märker jag! Jag har inte hunnit med något av det du nämner då jag inte gått och lagt mig ännu.

scim:

Äh, din förbenade studentajävul. Vi har ju ett ansvar, till skillnad från dig. Vi har redan klarat av det här med att ligga, sova och stiga upp.

Poffa:

Gå och lägg er!

Stilfullt...

Salle: Äh. Läs lite i matchtråden.

:ocsirF ?lef tån tivilb etni ted raH

Så enkelt, så rätt, så vackert.

Cudos till ansvariga.

65selander:

Det där är inte jag. För smala ben, för liten överkropp och för litet huvud. Jag är bra mycket tjockskalligare än så där.

westerlind: Själv så ser det ut som Poffa som har hamnat i trångmål med "Trekanten"  VAAA FINNS DET INGEN RÄKA TILL KORVEN!!"

(ännu ett värdelöst inlägg från mig)

Frisco:
Ser ut som en bomb med två stubintrådar. Eller är det Peter Harrysson? Är det inte det så gissar jag på Wernblom.

Paddan: Kulon? Nej nej nej...

Nalle Sjuh:
Förstår du inte? Det gör jag, det räcker:
1) Jag antar att det är Foppa Tour på gång.
2) Där brukar du vara med
1+2 = 3) Du kör folkabussen.

Enkelt.

westerlind: Jag förstår då rakt inte, får bli min sista kommentar för ikväll.

Ingen t-shirt fick man heller. ZZZ

Frisco: "sanningen i knappnålsögat."?
Jag säger som Hardy: Sanningen ljuger. Att få åtta modoiter att sitta i och hitta tillbaks till en folkabuss är som att åka slalom i uppförsbacke - har någonsin lika många modoiter återvänt som åkt iväg på en resa?

Hmm, skulle tro Husum-Nalle är med på ett hörn på den där resan, sjåför kanske?

westerlind: Det är ingen rebus alls. Det är bara sanningen i knappnålsögat. Folkabussarna måste vara med på hela turnen. Väl hemma får grabbarna köra Transporter.

Frisco:
Va fint: Huskvarna, en folkabuss och datorpapper. Är det en presentation av Jönköping/Huskvarna? Äh, jag tror det är en rebus HV71 - MoDo. Strecket är naturligtvis folkabussen - det vet ju alla att de går som ett skott.

Poffa: Nope Österrikare med rödvita flaggor får känna på smisk med matchprogram.

Frisco:

Jag bugar mig i ödmjukhet för en underbar banner. Klubbar de gäspande sälar där inne?

Salle:

Den var iskall!

Salle: En riktigt kristallklar, cool och snygg banner igen.

Man bugar och bockar åter en gång åt kvickheten och kvickheten.

Med risk för att låta som "alla andra", men återigen ett mkt bra jobb med bannern...! Helt underbar :)

wap.hockeysnack.com
Westerlind och Pisk-Hasse är en och samma person.

Frisco: Underbart välgjord banner. Den enda som jag saknar i det där gänget vore väl westerlind i mitten och Di Leva på ytterkanten mot Scheike till. Då vore hela Brynis-gardet samlat.

The Fat Bastard: Äh, Groko är bara lite bättre på att maskera sina formsvackor än oss för tillfället. Men snart kommer Renberg att ta sitt ansvar och grina illa över sina knän och ljumskar. Då har vi helt plötsligt en jämn kamp igen.

Lumber Jack:

När jag kollar in Timråklacken så ser jag inte såna där "tunna" killar, men annars så var bannern fin.

Vi är lika "dåliga" vi på Norrlandskusten, utom Isbjörnarna från Groko förståss.

Frisco: Haha, du blir bara bättre och bättre. Lysande! Till på tisdag väntar jag mig något riktigt elakt, och jag har höööga förväntningar! ;-)

Hardy Bacardy: Det är lungt, imorrn är vi alla lika lyckliga som Westerlind vid den här tiden. Norrlandsluften gör susen även i gamla kroppar. Heja!

Lumber Jack: Förbannat läcker banner, faen också, vi förlorade. Det är jobbigt att vara hängaråndare i dessa tider.

Frisco: Vilken fingertoppskänsla du visar i bannerarbetet, varenda svängning avspeglas snabbt, snyggt och effektfullt. ;-)

Hardy Bacardy: Jag väljer banner.

Snabbt jobbat och lika klockrent som vanligt. Ära till banneristerna.

« · 687821 · »