1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532771 inlägg · 4126 ämnen

Bäva Brynäs!

Sv: Bäva Brynäs!
Björn VII:

Gött. Sex MoDomål till, bara, så blir det som jag tippade.

Undrar förresten hur många som får in rätt resultat på HV-MIF på Rinksite i afton...

(Frisco: göööööt!)

Björn VII: Haha! Vad skoj för oss. Nu har vi en liten chans. Vi måste komma ihåg att vi ska sarga ut pucken resten av tiden också. En uppgift som är nog så svår.

Men vad håller Timrå på med?

knaskamilla:

1-3
Fladder-Ram strikes again, Wännerbärj i protokollet.

scim:

Haha. Så lustigt. Ni kanske ska komma överens om att man modorerar sig själv? ;)

knaskamilla:

Vi var lika ivriga att rätta till misstaget, jag var dock aningen långsammare. Nu åtgärdat dock!

NuMountain:

Du får helt enkelt lära dig att behärska dig. Det funkar inte med mitt Stig-trick då? (Att trycka på stopp i webläsaren och hoppas att det man skrivit hunnit skickas iväg...)

knaskamilla: Jag svarar nu och hoppas att vi gjort några fler omotiverade mål innan inlägget framträtt i gästboken. Det går extremt segt på HS för mig i kväll. Inlägget ligger i flera minuter när jag postat det. Andra perioden brukar ju vara Modos, så verkar det vara ikväll också.

westerlind:

Vad konstigt. Varför det?

Björn VII:

Man undrar lite varför bägge hans inlägg försvann...

knaskamilla: Det gör inte jag - jag hoppas att Brynäs vinner.

NuMountain:

NuMogun - skjuter inte snabbare än sin dubbelpostande skugga?

NuMountain:

Fan vad roligt. Hoppas att MoDo vinner stort - och rejält orättvist... =)

2-1 Modo. Helt omotiverat och orättvist. TP glider ifrån alla.

Björn VII:

1-2, sordin och rullgardin i Gefle.
Tommygun.

knaskamilla:

Ett Hasse-omdöme från augusti 1988:

"Lyckas bara Jens med den mentala biten och börjar skjuta när han väl hamnar i skottsektorn kan han också bli en matxhvinnare. Vill annars gärna göra en dragning för mycket. Har dock förutsättningar att bli en stor målskytt. Styrkan nr ett för Jens Öhman är dock defensivarbetet..."

Jag hoppas hur som helst att Jonas Almtorp får en mer jämn utvecklingskurva än den ovan nämnde och snart är kapabel att konkurrera ut 33-åringar...

Björn VII:

Nejdå. Däremot tycker jag att Jensa visat en bra vilja och fart i de matcher jag sett. Det är en rolig spelare att titta på.

knaskamilla:

Äsch, du bara drömmer om svunna tider, du.

knaskamilla: Jaaa! Ett under! Jag kan se, jag kan faktiskt det.

poffa:

Vad tråkigt med Jensa. Hade gärna sett honom fortsätta i MoDo.

S Ö D E R B E R G!!!!

Björn VII:

Jahapp, 0-1, helt ok.

poffa:

Ingen fara på taket, enligt HockeyLive har Hirsch släppt tre returer också (minst).

Enligt sportradion står det 0-0 och Brynäs har haft 3 frilägen.

Wewillwintoday:

Och inget HockeyLive för mig idag heller. Faan, jag hade ju glömt att skaffa ett nytt lösenord.

poffa: swehockey.se verkar inte funka speciellt bra i afton.
Enligt den har matcherna inte börjat, förrutom Hv-Mif..

Wewillwintoday:

Ja, det kanske beror på hur han sköter sig ikväll mot Brynäs.

poffa: Hmm undrar som flundran om Jonas Almtorp kommer tillbaka, eller om han får fortsätta spela i ÖSK. Det känns väl lite så, när de flesta kommer tillbaka från skador...?

Klart är att Jensa Öhman återgår till ÖSK innan den 31 januari. Henrik Gradin bekräftade detta. Det enda som kunde hindra detta var en ny långtidsskada på någon ordinarie MODO-it.

65 Selander:

Naturligtvis bjuder jag på fika. Går det bra med vad som helst?

Dagens dummare i Gavlerinken är Lars-Johan Ryhed.

Vad som är värre är att Hedin inte är med ikväll. Någon som vet om det är magsjukan som slagit till eller?

Ser ut som om Brynäs kanske har chans ikväll...
Hedin spelar inte enligt laguppställningen på swehockey.se

Vi har 5 spelare borta ikväll:
Hedin, Warg, Staal, Hlinka och Lindström.

knaskamilla: Prepare to dance, må sämsta lag förlora *ler*

Förlorar vi i kväll, bjuder du då på fika när vi skall upp och möta
Skellefteå?

westerlind:

Ja ska alltså beteckna SM-guldet som klart. Det låter väldigt storsint av dig att redan förklara oss som mästare. Jag väntar nog till efter sista finalmatchen.

Zigge:

Nej tack, jag tycker inte om våfflor.

För övrigt har du rätt i att det är spännande att åka på en bro som nästan inte finns.

Hockeyrelaterat:
"I övrigt beträffande den stundane jubilaren kan vi konstatera att han inte har någon vacker näsa för närvarande.
– Jag fick en tryckare av en Luleåspelare senast i Kempis. Näsbenet gick av, men jag fortsatte att spela. De har tryckt till den i dag och den är lite rakare."
Yeah, man! Det är vår Werner, det.

westerlind:

Jag måste då säga att en Brynes-polemiker är något av det tyngsta man kan ta sig an i forumssammanhang, men börja icke ta ut segern ännu, ty här kommer en replik med kraft samlad ända utifrån Banafjäl.

För det första en analys av ditt debattinlägg, där du smått genialiskt målar upp; dels ett allmogeperspektiv ("ty ä-na är en pålaga från en illasinnad övermakt"), och dels det oundvikliga småborgerliga: "tänk om det kunde vara som förut, förr i tiden alltså".

Är det denna typ av mångfacetterad retorik ett helt lags supporterskara måste ägna sig åt för att locka till sig anhängare i sådan utsträckning att man får rätt att kalla sig "ett-lag-för-hela-Sverige" måntro? Vi säger att detta kanske är riktigt, och att de lydiga brynes-fåren kommer förnöjt bräkande in i Geflegården, från hela Sverige...vad kan då jag som MODOit erbjuda för att vända tidvågen?

Jag måste erkänna att det enda alternativ jag har är att måla upp Bryneserna som ena riktiga konservativa drömmare och beundrare av tider som flytt och MODO-alternativet är i kontrast till detta helt och hållet inriktat på att sopa undan alla spår av medeltid och "e"-drömmar.

Kom, bli MODOit och den ljuva världen...
*Med religionsfrihet
*Utan digerdöd
*Och självklart, en mycket begränsad tilldelning av SM-guld för Gefliga lag.

Nu: Fårza Wärnblom och Wännerbärj, 2-0 till MODO och Hirsch expanderar så klart sin rekordjakt.

westerlind: Brynes?

Du glömde Helsingborg förresten som har bytt tillbaka...

Björn VII:

Svenska bokstever? Eeh, de der A-na med prickar var det någon storsvensk med minderverdeskomplex som importerade från Tyskland. Hade inte de stellt till det så hade vi fortfarande kunnat gledja oss åt namn som: Gefle, Elfsborg, Brecke, Jemtland.

Du kan tacka det sinnrika geografiska leget att det fortfarande heter Godmersta.

westerlind:

Felstavning? Tycker nog att du borde se på de där skräckinjagande exemplen på självsvåldig "e"-användning på ett lite mer kritiskt sätt. Se bara på Helsingborg, en habil ä-stad under en stor del av 1900-talet, för att sedan hänfalla till: amerikanisering? medeltidssnyftande? dåligt självförtroende?

Nej upp till kamp för våra svenska, prickiga och riktiga bokstäver. F.ö. vill jag bara tillägga att när jag är i närheten är himlen alltid blå...

westerlind: Har Du förflutet i det vackra Ådalen? Kanske lite Modoistiskt blåblod i dig åxå då?
Ödmjukhet, ska en Brynäsa kunna ta det ordet i sin mun??
Ser på Er vrå, vilka fina förslag, typ 'Ta in Djoos me en potta',
'Kicka hela bunten', 'Skaffa Sponsorer i Fjollträsk' (!!) .
Ja ni är roliga ni.

Lumber Jack:

Hahaha, du är rolig du. Chansen att MoDo skulle vinna fyra raka bortasegrar är lika stor som att ni tar SM-guld. Brynäs vinner nu och Brynäs vinner i slutspelet. Försök nu att vara lite ödmjuka, modoiter.

Frisco: Kul sida, alltid roligt att läsa om gamla mackar mm.

westerlind: Här finns 4 bilder från Wästerlunds www.hatoil.com
Det är bara att klicka på Y och sen Lunde så hittar man dit. I övrigt finns många intressanta saker att se på sidan. Bland annat Uno-X vid Skarpens under W (Dalarnas län). Där åkte jag förbi en gång om dan under många år i min iver att få slänga av de sista tidningsbuntarna, stämpla ut och få åka hem.

Zigge:

Jag måste rätta dig, av någon anledning har de valt att skriva med två felstavningar i namnet: "Wästerlunds". Naturligtvis har jag varit in på det anrika konditoriet från 1943 ett antal gånger. Oerhört kul att det fortfarande finns kvar - men hur länge?

Tydligen är det som du säger att det inte går så bra. Det är (eller har varit) ute för försäljning.
www.geringimmobilien.se/svenska/ann0178.htm

Jag hittade också lite kul fakta kring starten på en sida med en del annat läsvärt om Ådalen:
w1.601.telia.com/~u60105008/adalingar.html "Huset i Huset"

Frisco/Knas:'Intressanta grejor?' Intressantast är väl rep. av Sandöbron, spännande att åka på ena sidan, med halva bron bortbilad! Westerlunds kommer alltid vara kvar, K-märkt hus. Men K-G. själv har svårt att få nånting gå runt där nu, utan turister. Han ville ju att (nån annan) skulle bygga världens jättevåffla vid södra påfarten HK-bron, va säger Knas, vill Du kränga våfflor i sommar? I Älandsbro gick det ju inge vidare....

Lumber Jack: ZZzzzzzz, ta hand om Nipstan.

Frisco:

I morgon den här tiden har Pirro dragit in sitt 18:e poäng. Då kommer jag att somna gott, då ock.

ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz

Wewillwintoday:
Jomenvisst, han lyckades ju släppa sargen några gånger...

Paddan: Oj! Tyckte du att Wilde var bra förra matchen??

knaskamilla:
Jomenvisst, en bergsäker seger med, tja varför inte 1-0, det resultatet funkade ju bra i vår förra match. Martin Johansson och Fredrik Warg gör riktigt stabila insatser och Wilde fortsätter att hålla samma kvalitet på sitt backspel.
En riktigt stabil niopoängsvecka grundläggs imorgon.

65 Selander:

Om jag hade inte hade velat ha mina naglar kvar så hade jag sympatibitit på dem... ;)

Skämt åsido - jag är inte säker på seger. Jag tror däremot att t.ex. Paddan är det.

« · 203347 · »