1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532764 inlägg · 4126 ämnen

Bäva Brynäs!

Sv: Bäva Brynäs!
MartinSedin: Jag vet inte alls. Det jag vet är att han var väldigt stor när jag såg honom på Domus i Ludvika där han och ett par andra Leksingar hade nåt jippo. Men det var många år sen.

Konstaterade just att resultaten i övrigt inte gick MoDos väg i afton. Mesigt av Timrå att inte kunna vinna mot Leksand, och LHC kunde väl ha fått en liten tröstvinst?

Frisco: På tal om Kjell så är han väl tränare i någon farmarligalag och jag läste en intervju med han där han sa att han siktade på att bli första svenske tränare i NHL.

MartinSedin: Hur Kjell Samuelsson kunde få NHL-kontrakt en gång i tiden undrade då 100 personer av 100. Idag undrar ingen.

Björn VII
Intet problem :)

Starkt av MODO att vinna ikväll med 5 spelare borta,
kanske får vi se 3 vunna matcher i rad nu?

Aben:

Hehe...ok då, SM-guld säger vi! Du måste bara övertyga poffa, Martin Sedin och några till på den här sidan också. Jobba på med det...:-)

Wewillwintoday: I och för sig så har jag bara sett Hedlund som center i en match. Hedlund spelade bra i den matchen och det är inte alls omöjligt att centerplatsen blir hans i framtiden(är Hedlund våran nästa Janne Öberg).

Det är två matcher kvar denna vecka som jag ska se jag hoppas på se mera av Hedlund som center.

Björn VII:
Herlev ville så absolut være sjovere at se som mestre end Rødovre eller Rungsted... :)
Kvartfinalen?....nej du, så snart Hlinka og Staal er klar igen så bliver MODO svære at stoppe tror jeg...De betyder meget for holdet i mine øjne... helt sikkert SM-Guld :)

MartinSedin: Vad tycker du om Hedlund som center?

Jag visste nästan att han skulle passa med det, den läckra skridskoåkningen..

Wewillwintoday: Jag trodde aldrig att jag skulle få säga detta men Fredrik Warg har varit MODOs bästa forward i de två senaste hemmamatcherna och han verkar trivs i sin centerposition.

Däremot anser jag att Wargs utvisning i slutminuterna senast mot Luleå inte var speciell smart och höll så när på oss att kosta matchen.

Aben:

Det går väl ändå att leva med om mini-klubben Herlev skulle gå och stjäla mästerskapet framför Köpenhamnskonkurrenterna va? Staalmannen måste ju få något kul att åka hem och titta på när MODO åkt ur i kvartsfinal...:-)

poffa: Hehe, jag var lite ironisk :)

Jag vill dock inte hävda att han är SÅ DÅLIG som du och Martin vill göra honom.

poffa: Med tanke på Daniel Sondells säsong för J20 så kanske även han kan vara ett namn för alaget inför nästa säsong. 21 poäng från sin backplats så här långt och därmed har han raderat Johan Agus poängrekord. Agu satte förresten rekordet som första års B junior.

MartinSedin: Nja, försök vara lite ödmjuk nu. Om jag inte misstar mig så sa du något tyket om Warg för ett halvår sen, om att han aldrig skulle bli en etablerad elitseriespelare. Jag skulle vilja hävda att du hade fel, och det verkar som om han börjar visa det också...

Detsamma kan hända med Wilde...

Wewillwintoday:

Nu får du väl ändå ta och låta bli pillren ett tag. Wilde, backklippa? Ja om du bara tittar till rörligheten kanske men tittar du på helheten så måste han vara elitseriens sämsta back.

Ska MoDo hinna jämna till målskillnaden till ickeminus innan grundserien är färdigspelad? "Bara" -15 nu (väl?)...

Arrrrgh, mit elskede Herning Bluefox tabte, og så til Rungsted....grrrrr, nej, det hjælper heldigvis at MODO vandt :)

poffa: Det känns som om Wilde var Brithéns värvning. Kanske Wilde i LHC nästa säsong? Hur den mannen kunde få NHL kontrakt är än idag en gåta.

65 Selander:

Nåja, du är ju faktiskt värd ett grattis du också - där sparade du lite pengar! ;)

poffa: Schhh. 3 poäng ikväll..

Wilde är en back-klippa! GO WILDE!

Uppenbarligen så tycker även Pirro det eftersom han har bänkat Milo före Wilde hitills...

Hvad var det lige der skete i HV-MIF-kampen...0-5 til 5-5....tsk tsk

MartinSedin:

Ja, jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan anse att Agu är sämre än Wilde. Jag menar, INGEN är sämre än Wilde.

Härlig seger!!

Synd att inte Timrå spöade Leksand bara.. Jaja. Man kan inte få allt :)

poffa:

Hmm, du får faktiskt skicka ett mejl till Marcus eller annan företrädare för Svenska Hockeyligan (f.d. Serieföreningen Elitishockey). Det var ett prov på visdom ur deras numera nedlagda tidning "Elit", köpt i Leksands isstadion för 14 år sedan. :-)

Man får gratulera fast det känns j-a tungt.

Sorry Knas vi får ta middagen en annan gång *ler*

BjörnVII:
Tak, jeg vil lige tjekke det ud...tak :)

MartinSedin:
Jeg kunne læse at man vist nok skulle have telia-internet, og det har jeg ikke. (ved ikke om man kan få det i DK endnu) Jeg vil heller ikke have det, bare for at kunne høre hockeylive gratis i en måned...

Aben:

Aftonbladets mål-för-mål funkar hyfsat iaf...
www.aftonbladet.se/vss/sport/malformal

MartinSedin:

Det kan du kanske ha rätt i. Fast om man skiter i ÖSK... ;)

Björn VII:

Jag har hittat ett ganska så rejält fel på din bild "Fabolous five!".

Inte ditt fel kanske men skillnaden mellan Kyösti och Pär Djoos är INTE 7 år. Det är ett år.

Björn VII:

Tydligen lite dålig uppdatering där, men SVTs Text-tv ligger också nere (internetdelen i alla fall).

Aben:

En nödlösning är att se på TV4:s text-tv...följ länken, och skriv in sidan 377.

www.tv4.se/default.asp?nav=1&innehall=/texttv/text-tv.asp

Aben: swehockey.se hade problem även under förra elitserieomgången. Varför kan du inte lyssna på hockeylive? Eftersom du har en adress i Danmark?

Björn VII: Ah, jag bugar och bockar.

Det finns ingen möjlighet att den här matchen kan visas på svt ikväll antar jag....?

Når man ikke kan tage hockeylive, så er det ret irriterende at swehockey.se ikke funker...arrrrghh

65 Selander:

På Höga kusten-hotellet har de god mat.

Wewillwintoday:

Ganska konstant press av Brynäs under första perioden, med dels några avancerade räddningar av Hirsch, dels några pinsamma retursläpp.

Allt lägre intensitet i Brynäs attacker ju längre andra perioden led och nu låter det som om de faktiskt...slutat spela helt, hallen låter väldigt tom nu också...vilket väl borde stärka den tesen.

De flesta av MODOs mål på kontringar/"snabba spelvändningar". 5-1 till MODO nu...och på stämningen man kan tro att man är på fotboll i Norrköping en kall och blåsig oktoberdag (innan Peking Fanz).

knaskamilla: Vart vill du käka någonstans, har du någon bra restaurang du vill besöka.

Björn VII: Vi gjorde mål i powerplay i starten av en period. Det tillhör ju det svåraste som finns. Nu inträder vi en ännu svårare fas; att leda med tre mål.

NuMountain:

Nu fattas det bara fem mål till min gissning.

NuMountain: Härligt att Wennerberg får näta igen..

Är det någon som hört hur matchenbilden sett ut?

Jag kan dock gissa. Brynäs har legat på och MODO spelat bra försvarsspel och kontrat in målen?+

knaskamilla: Jag anser att det är viktigare att Jensa Öhman hjälper ÖSK att klara sig kvar i Allsvenskan.

NuMountain:

När är det p.k. att börja uppmuntra honom - nu t.ex?
1-4, Werner nafsar J.Bergqvist i nacken...192-193.

westerlind: Glömde att du har modoismen i blodet. Nä, man ska inte sparka dem man ligger på. Besök gärna gästboken senare i kväll om du behöver tröst och uppmuntran.

westerlind:

Psch, du verkar lite purken? Vad är det ni skall ta er till i den där sista perioden egentligen - kalla in ungdomsfemman?

:-P

knas: ...att få...

NuMountain:

Det gör du visst det, försök inte. Själv har jag den stora glädjen att får rapportera till min vilseledde far på Kanarieöarna. Han är lika finkänslig och ödmjuk i sina svar som hela er gb tillsammans.

Vänta ni - än är det en period kvar...

Wewillwintoday: Almtorp är en av fem juniorer som är namngivna av MODO och kan byta klubb mellan MODO/ÖSK/MODOJ20 precis som de vill under hela säsongen(även efter 31/1).

Övriga spelare är Johan Agu(Snälla gör en trade med Wilde), John Lind,Mikael Zajkowski samt Kristofer Persson.

Westerlind: Kan du påminna mig om hur många mål jag trodde att Modo högst kunde vinna med ikväll. Jag kommer banne mig inte ihåg. Har för mig att jag trodde att det skulle bli "snålt".

« · 203673 · »