1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

Biljettåtgången

« · 419869 · » Till forumet


Sv: Biljettåtgången
yaqop:

Tja. Var det inte något om att de inte skulle sälja ut alla biljetter på seriekort? De hade i alla fall ett gäng sådana där biljettbuntar kvar, så än finns möjligheten att slå till...
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Snart kommer hela Kempis vara utsåld med förköpta säsongsbiljetter. En identisk publik varje match.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Ah. Nu har jag äntligen fått min biljettbunt. =) Känns tryggt.

Har precis varit till Kempis för att köpa ut ett ståplatskort. Eller, en ståplatsbiljettbunt. När jag sa att jag skulle hämta ut ett bokat sa killen i luckan "vi har inte fått dem än". Undrar hur de jobbar egentligen? Det står i tidningen att man ska kunna hämta ut bokade ståplatskort, men sen har de inte ens levererat de undanlagda till han i biljettluckan. Nu var det inga problem att få en biljettbunt ändå, men...det kändes aningen onödigt.

Nåväl. Han visste inte ur många seriekort de sålt sammanlagt, men idag hade han sålt 20-25 stycken, sa han. Detta på typ 50 minuter.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
lhfpower:

Är osäker, men dom kan mycket väl ha gått åt.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
yaqop: jag kollade på ticnet men deras sida ligger nere till i morgon tänkte bara om någon visste om det finns biljetter kvar eller inte
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
lhfpower:

077-1707070

Biljett Direkt
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
lhfpower:

Kolla ticnet.se.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Nån som har någon koll på om det fortfarande finns kvar några av de 200 biljetter som släpptes på ticnet idag?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Frisco:

Damn. Det har du rätt i. Undrar när jag får dem, förresten.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Du har ju inget sittplatskort. Du har biljetter till varje match.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
NuMo:

Nej.

65selander:

Fast det har ju liksom eventuellt kanske hänt förr att de har råkat släppa in några för många... Är det alltså så då, att om jag vill köpa ett ståplatskort nu så får jag inte gå på torsdagsmatchen? Shit. Vilken osis. Tur man har sittplatskort redan.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
65selander: Alla vet vi hur viktigt det är med nådiga länstyrelsens brandskyddsinpektion, många lagar och paragrafer... Inga försök till bestickning av tjänsteman på dragande kall vill jag veta av heller... men man kanske skulle kunna tänka sig en liten, liten...
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
65selander: Jag funderar lite på om man får släppa ut fler än vad som är tillåtet att ha där inne. Jag menar om det blir brand åtminstone.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Slutsålt är slutsålt om dom inte har en buffert på några platser som inte säpps för försäljning!

Hallägarna får inte släppa in mer än som är tillåtet för Brandskyddsmyndigheten.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Jag fattar inte vad du menar. Skulle du inte kunna vara lite ironisk så jag förstår något?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Nu har jag en fundilering kring biljetter igen. Nu är alltså alla biljetter till torsdagens match sålda. Om jag skulle vilja köpa ett ståplatskort nu, skulle jag få gå på den matchen ändå då? Om 200 personer vill köpa ståplatskort nu, släpper de in 200 för mycket i Kempis på torsdag då?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

upps, hade inte läst den ens, såg inte att du länkat.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Läste att svartabörs handlare i Calgary ville ha 20.000:- för de bästa och 3500:- för de sämsta platserna för final 6 som gick inatt där Calgary också losade. Undra vad priset är för matchen den 23/9 för en bra sittplatsbiljett.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Detta citat av Nicke Andersson är taget från TÅ. Detta innebär att samtliga sittplatsbiljetter minus 50/100 säljes som säsongsbiljetter. Jag antar att vi också kan ta bort lite fribiljetter till kansli och övrig personal.

"Visserligen är årskorten slutsålda på sittplats, men det kommer ändå att finnas ett visst antal sittplatsbiljetter tillgängliga, jag tippar på runt 50 till 100 stycken."
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
YaQoP:

Nej, läser man artikeln så säger ju Nicke att det blir 50-100 som inte säljs som årskort. Själv vet jag ingenting, annat än att folk köper årskort på rad 1...
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Vet du hur många sittplatsbiljetter som släpps för årskort?
Kan ju inte va alla.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Frisco:

Ja, det är det jag menar. Hade de gått till final hade du fått ännu fler slutspelsplatser gratis. Dessutom behöver man väl inte köa för slutspelsbiljetterna, va? Eller det kanske man behövde... Länge sen jag hade ståplatskort, jag minns inte riktigt hur det var... ;)
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: >>>Jag menar, ståplatskorten var ju hur förmånliga som helst då!

Man betalade för alla 25 grundseriematcher och fick därför 3 slutspelsmatcher gratis. Är det dessa 3 matcher du menar var hur förmånliga som helst eller är det nåt jag missat?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Ur TÅ:
"Ishockeyn är glödhet i Ö-vik
- alla säsongkort på sittplats såldes slut i torsdags"

Frågan man ställer sig: före eller efter presskonferensen? ;)

"Till och med försäljningen av årskort på ståplats har fått en uppsving.
- Vi har redan sålt runt 100 sådana kort, det är lika många som vi sålde under hela fjolårssäsongen."

Folk garderar sig.... Undrar om det skulle bli megarusning till ståplatskorten om de skulle offentliggöra att Foppa skrivit på? Lite underligt i övrigt att de inte sålde fler än 100 ståplatskort ifjol. Jag skulle ha gissat på fler. Jag menar, ståplatskorten var ju hur förmånliga som helst då!
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Jaha. Nu har man fått svar på sin fråga om biljetterna då. Typ.

"Säsongsbiljetterna går åt som aldrig förr, finns det något mål från eran sida att sälja slut hela säsongen nu i sommar eller kommer ni att spara ett antal biljetter till varje match?
-->Vi har sålt ca 240 nya årskort, i år säljer vi också för första gången på länge säsongskort på rad 1. Vi kommer dock inte att sälja ut samtliga biljetter som säsongskort. Ett antal biljetter kommer att vara undanlagda för bortasupportrar, bussresor, media samt matgäster."

(Det vore intressant att veta vad "ett antal biljetter" är... ;))
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Förutom rent formella regler, så kan det ju tänkas att en spelare som inte är hundraprocentigt säker på att han verkligen avslutat sin NHL-karriär har ett intresse av att bemöta en klubb han i framtiden kanske vill spela i igen på ett bra sätt - och därför lyssna på eventuella bud.

Sen kan det ju hända att vissa spelare vill uppleva en midsommarafton med en tonårsaktig och lössläppt attityd igen, och samtidigt slippa behöva tänka på svettig barmarksträning. Men det är ju bara en konspiratorisk tanke. Ve sådana.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

Jaha. Det sätter ju saken i en helt annan dager. Varför svamlar alla om 1:a juli, då? Vilka spelare är det som inte får skriva kontrakt förrän då? Är det någon överhuvudtaget?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Ja, om han vill.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

Okej. Så han får alltså skriva kontrakt med MoDo nu?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Foppa får förhandla med MODO redan nu om han vill. Finns inget krav på att de måste vänta till efter 1:a juli.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

Jag tar den väl igen, då.
"Jag blir alldeles förvirrad här, när jag sitter och försöker förklara för en luling varför Foppa inte får förhandla med MoDo före 1:a juli när vissa andra NHL-spelare skrivit på för elitserielag tidigare än så. Faktum är att jag insett att jag inte har någon som helst aning om varför det är så. Någon som är insatt i reglerna och känner för att lämna en liten förklaring? Anyone?"
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Som är?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

Då tycker jag att du ska svara på min fråga om 1:a juli.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Jag skrev att kansliet har platser på ståplats som de har fördelat på andra lags ledare/styrelsemedlemmar och egna kanslimedarbetare. Där hade jag inget fel. Tydligen har man haft fler platser att dela ut men rätt vad det är så är de sålda i säsongskort.

Alltså har jag än inte haft fel.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

Ha. Jag tycker mig minnas att du skrev att de enda platser MoDo behövde tillhandahålla till andra än hemmafansen var de på ståplats... ;P
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Jag har INTE fel i sakfrågan. Kansliet HAR platser på lilla stå. Jag sa aldrig att de INTE hade det någon annanstans. Tror jag, jag sa.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Under en konstig finalserie i det förra årtusendet hade MoDos spelare en hel biljett per man, medan motståndarlagets spelare hade två per man i Kempehallen. Konstigt värre, men så var det tydligen.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Lumber Jack:

Haha. Så Per inte bara tolkade min fråga fel, han hade dessutom fel i det han hade rätt i? Så lustigt.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa: MoDo har ett antal sittplatsbiljetter reseverade till motståndarlaget och det är platser bakom motståndarbåset som någon tidigare nämnde. Exakt hur många biljetter och proceduren bakom det hela har jag ingen aning om, men jag tror man måste anmäla i förväg hur många man vill ha. Så är det, eller åtminstone var det så sent som ifjol.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Paddan: Höglandsskolan verkar ju behöva lärare då dom skall utöva celldelning på sina klasser för att få dom hanterbara. Satsa på de vetja.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa: Nordberg, Loob och alla övriga har alltid(iallafall de senaste tre säsongerna) suttit några bänkrader bakom det egna spelarbåset.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Man får väl förmoda att de som har sittplatskort i Kempehallen borde beredas förtur till platser i den nya arenan. Sen är det väl bara att hoppas att de blir någorlunda likvärdiga, fast det är klart skulle jag råka få sittplats i någon av sportpubarna tror jag inte att jag skulle klaga. Kan dock bli lite väl dyrt med sittplats i restaurangen varje match.

Antal publikplatser: (enligt faktarutan i Allehanda 5/5) 6750 enligt följande: 5000 sittplatser, 1000 ståplatser, 450 sittplatser i loger samt 300 sittplatser i restaurangen.

Någon som känner sig manad att betala mitt sittplatskort? ;)
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Martin S:

Som Nicke uttryckte det "det blir kul när folk ska köpa biljetter som vanligt och upptäcker att det inte finns några". (Eller hur han nu sa.)
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Martin S:

Jag har fått för mig att kansliet har ett antal platser som de kan fördela på personer på kansliet, bortalagets ledare/styrelsemedlemmar osv. Men det kanske är fel. Brukar vara ett antal platser på lilla stås sittsektion som har varit sådana platser.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa: Är det inte så att den arrangerade klubben måste också tillhandahålla sittplatsbiljetter till styrelse/lagledning för det besökande laget? Jag har sett Kent Norberg, Loob, HV familjen med flera på sittplats i Kempis.

Vad folk ska bli snopna när det är typ slut på biljetter efter den stora presskonferensen.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

Jag ska nog baske mig göra det. Chansen att de svarar är iofs inte så stor... ;)
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Ring kansliet och ställ frågan där. De kanske kan tänkas svara.
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

Jaha, då är det ungefär 170 biljetter som ska reserveras för bortasupporters då. Undrar om jag någonsin kommer att få svar på den egentliga frågan...?
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla:

Antalet biljetter till bortasupportar är väl väldigt olika beroende på arena och motståndare. Egentligen är det sagt 10% av antalet ståplatser, men riktigt så bra funkar det inte någonstans (utom i Globen där hemmalaget allt som oftast står för de 10 procenten av publiken).
Kommentera

Sv: Biljettåtgången
Poffa:

250 platser till ATG och...150 (?) till bortalagets fans, alltså? Resten kan de sälja som seriekort? Nog för att det inte känns särskilt troligt, men man vet ju aldrig...
Kommentera

« · 419869 · »