1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479944 inlägg · 4078 ämnen

BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10

« · 1839347 · » Till forumet


Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Från Hörnefors: Vet ej vad det är för fel med Björklund,han hade behövts speciellt i en sån här match. Vi har en hatkärlek till dom flesta klubbar i Norrland,mest till Björklöven och Timrå såklart. Men är så himla viktigt att vi Norrlands lag går bra så fansen kommer tillbaka och så att SHL pamparna ångrade att dom inte införde några Wild cards.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
MoDo måste se upp med Trojas vilda västern hockey, få stopp på dem tidigt. Ska bli intressant att se hur länge de orkar köra den stilen, för det känns lite som "gsg"... Går det så går det över deras spelsystem..

Jo håller med om det Du säger, även om man måste imponeras lite över Växjös resa som de har gjort från div4 och dessutom kryddad det med ett SM guld...
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Från Hörnefors: Tycker det var lite dåligt med känslor med tanke på vad det var för match jag? För tidigt på säsongen?
Missade som sagt vissa delar men t.ex. när någon Löven spelare touchade Wallin när han tagit pucken så var det inga handskar i ansiktet eller annat gruff. Utan man typ accepterade det. Visst kan det vara lite löjligt men nog ska man vara lite förbannad iaf när det är en "stor" match.
Tycker inte Löven var nå direkt aggressivare på det heller.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Jaca: Överlag är många heta matcher i HA nu. Blir väl så då många klassika lag är med och är i toppen. Men nog finns det sisådär här nere a.
Matchen mot Troja på lördag känns ju inte jätte het t.ex...

Tror supportrar till klassiska lag i SHL som FBK, DIF, Brynäs etc. börjar tycka det är lite tråkigt att möta vissa plastlag med klappor. Ingen nämnd ingen glömd.

Tror Timrå blir att räkna med. Man verkar ha ett bra LAG. Är värt mkt det. Sen om det räcker hela vägen fram är en annan femma.
Man har en målvakt som visat att han kan vara överjävulsk när det vill sig. Inte att underskatta.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille: Löven hade fattat att det var derby, och hade mycket högre fart i allt och mer fighting spirit. Modos spel var för långsamt och överkreativt. Jag förstår inte varför man ställer andremålisen i ett borta derby, nu var han inte dålig på något sett, men det sänder signaler som att det är vilken match som helst.
Domaren tycker jag la en bra nivå det ända jag tycker är att han missade en tripping på Johan Eriksson.
Vad var det för fel på Björklund?
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Modano: Spelare som har gjort över 30 poäng någon säsong. Fan kom på ni har faktiskt en men han är visst skadad varranan match.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno:
Dels det och sedan trycket på arenan, vad hade SAIK i premiären hemma? Tror det var 4200 typ ;-)
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille:
Ser Timrå som en outsider, verkar ha bra moral och stabil vakt i Haukeland. Ja både tror och hoppas på att vi tre stannar där...
Det som talar emot Leksand är Åkerblom, bra tränare men sämre match coach utan att döma ut honom alltför hårt...
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
modomille: Hahaha verkligheten kommer ikapp er till slut va fan har ni då ??? Tur kan man inte ha 52 omg som ni haft första fyra
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Jaca: Helt sjukt att det är typ mer SHL/Elitserien rutin i föreningarna högst upp i HA än de högst upp i SHL... (Ja ja, Djurgården och FBK räknar jag inte med. ;-) )
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Jaca: Ja men tror att Timrå inte kommer kunna hota topp 3 då dom saknar spetsen som vi och ni till exempel har. Tror att dom som är i topp nu kommer att stanna där,leksand ser ut som oss förra säsongen.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar:
Ja även MoDo ser bra ut med tanke på de många unga spelare.
Det var som ett högre tempo i denna match över 60min än i många andra matcher. Timrå ser starka ut också och AIK fick för första gången möta ett topplag. Ser bra ut för Norrland i år!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Monno: Jo vi hade en del oflyt idag också,två skott i stolpen och ett precis bredvid.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Nu spelade vi ju i SHL när Fredric Andersson var hos oss, men den offensiva sidan han visar nu måste jag säga är en aning oväntad.

Annars i matchen händer ju det man är lite orolig över. Att när 1a linan inte är lika produktiv som vanligt så blir vi lite trubbiga. Framförallt då Björklund även är borta så 3dje kedjan tappar mkt tryck.
OSL skulle fått trycka in nån eller några puckar snart. Han har mer i sig än han visat ännu.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Nucky: Björklöven fick mycket energi från publiken så som vi fick i lördags. Hemmaplan är ett stort övertag. Men rättvis vinst för Björklöven då dom hade lite mer energi och vilja idag.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Väldigt bleka framåt i afton, inte sett skymten av förstakedjan heller.
Med tanke på hur dåligt man faktiskt spelar, och med en juniormålvakt i målet är det ändå starkt att göra match av det hela.
Jaja..
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar: Ja håller med,kommer absolut bli ett topplag. Men men nya tag på lördag mot Troja!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
jeensen: Björklöven ser ju ruskigt bra ut iår.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Ben Perrault: Missat en del. Men tycker det är rätt dåligt med känslor för att vara den match det är.

Oskarsson tycker jag hade en del misstag ikväll.

Överlag så lite för mkt missar bakåt och lite för dåliga skärpa framåt blir kvällens betyg. Som skrivet, Löven är.nog det första lag som lyckats stressa våra backar såhär hårt.
Nåväl trots dålig insats är det inte samma plattfall som hände ifjol.
Blir intressant att se om vi kan studsa tillbaka på lördag. Om moralen är så bra som man tror.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Nej vad fan är det ingen som skjuter för. aja skit samma kan ju inte vinna allt.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: orkade inte ens försöka med en man mer
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
NuMo: mikrofonvåld
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Ben Perrault: skulle säga att vi blev sönderstressade. Haft mer problem i egen zon i denna match än totalt på alla tidigare
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Ben Perrault:
36-19 i lövens favör
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Ben Perrault:

Modo har lite bakhalt. Man får inget fäste i matchen så det här ser svårt ut.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Steken84: undrar hur tekningsstatistiken ser ut, känns som löven vunnit de flesta
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Steken84: Tiden tickar på så fasligt kvickt nu helt plötsligt..
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar:

Dåligt att släppa till ett friläge.
Björklöven har ju inte haft så mycket i 3:e.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Fasen också..
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: domaren släpper en hel del. Vore trevligt om han blåste lite. Ja i alla fall så vi får pp. :)
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov:

Har inte kunnat se matchen förrän nu i sista perioden, men mitt intryck av vad jag sett av Modo den här säsongen är att man är överlägset bättre att spela ut pucken enkelt ur egen zon. Framåt sedan är man faktiskt relativt kreativa. Kanske är det så att det ena ger det andra.

I flera säsonger har vi haft enorma svårigheter att få oss ur zonen på annat än överkrångligt sätt, vilket har inneburit att det blivit en rejäl kärringknut på laget om/när man väl kommit in i anfallszonen.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
hk: Då far jag på jour utryckning igen i vanlig ordning så nu vänder det!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar: Fan vad skoj att tiken, modo och löven spelar bra.. Så länge vi vinner..
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: Igen nu ska vi vara riktigt nöjda. Hoppas grabbarna tar denna chansen nu och trampar ner gasen nu i tredje.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: En situation som händer ofta i varje match, men likväl som med andra fasthållningar så får man inte hålla fast för mycket för då åker man, på samma sätt bör man inte kunna hålla fast en spelare och riva ner denne 2 meter före sargen eller ens någonstans på banan, känslan är odiskutabel , borde varit utv.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: det vore väl skit värre om carnestad blev skadad. Jag säger att han är orsaken till att Hedman blivit pånyttfött
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: håller fast runt kroppen och trycker till benen, farligt spel. Borde vara utvisning.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo:
Ser inte riktigt men den initiala känslan är utv.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Utv i situationen på Carnestad?!, åsikter?
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Turligt men ändå lite välförtjänt, känns som Modo spelat upp sig.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Oskarsson!!!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Costanza: tror jag gömt en modotröja på skarinska. Iväg o sök
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Costanza:
Bra!
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Attans Karlqvist.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: nu testar jag att byta kanal.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Löven leder serien. Nu skjuter umeåborna stora raketer i riktning Teg, det är galet här!! Måste ut på stan i min enda souvenir, en oanvänd MoDo-halsduk och lugna ner folk....
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Robin Ztorken L:
Point taken:) Min känsla är att Björklöven är ett bättre lag än oss just idag, som gör en bra match. Hoppas att de yngre i 3/4 kan växa under säsong. Björklund saknas i 3 en sån här match.
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Löven går ju högt med 3 gubbar och lyckas nästan varje gång, som jag sa tidigare så måste modo börja tävla igen
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: på tal om att ställa till det i egen zon.
Måste verkligen till lite enklare spel i egen o mer fart i offensiv
Kommentera

Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Nu blev det omständigt igen, varför ska det vara så svårt att spela ut pucken?!
Kommentera

« · 1839347 · »