Boliden-pajka mot MoDo
spud: Vad har modo för dyra spelare tro? Tror knappast att någon av hemvändarna har någon jättelön precis, å några sjärnor utöver har vi väl inte?
Ja ja skit samma..
"oscaaaar:Ett bra exempel av dig där! "
Var det verkligen ett bra exempel? Fanns Noronen ens ledig när vi värvade Morrison? Jag har för mig att Noronen nyss släpptes av sin förra klubb och kom ut på marknaden för bara några dagar sedan.
Ecke
Steen
Hedin
Molinder
Kurvinen
Westin
Warg
Snellman
Ulmer
Zacke
Morrison
Svartvadet och Hasse får en rejäl lönesänkning men får vara kvar. Bäst vi byter sportchef snarast så denne hinner hitta en tio-elva spelare till nästa säsong.
titt på linköping, får noronen och vi? morrison... vare inte ecke som sa att det fanns några spelare på transfern ?
oscaaaar: När ska harri avgå?
När ska hållberg,molinder,warg,snellman,kurvinen,hedin och halva styrelsen sparkas?
När ska man försöka scouta bättre spelare?
När ska man våga satsa på kvalifiserade och något dyrare spelaköp?
När ska ledningen sluta tillåta lagfester dagar före matcher?
När ska man börja jobba som ett desperat lag?
DETTA E FAN DE VÄRSTA I KÄMPAVÄG JAG SETT, INTE EN JÄVEL SOM GER 100%
P E N I B E L T ! ! !
Och dessutom HITTAR Sjöberg med för god hjälp av linjemannen en felaktig utvisning på Ulmer. Felaktig på så sätt att det inte var en hög klubba.
NuMo: Jag orkar inte ens skriva mer numo! Men jag tycker det är tämnligen pinsamt att vara modoit nu?
Det är ju pinsamt. Djurgårdsmatchen samt den här visar ju att man dippat ner på samma nivå som under kristiden för några veckor sedan.
Nu har vi snart inga skadade kvar att skylla på, men vad spelar det för roll med de där isterbukarna på isen. Att det är så jäkla skoj att spela chicago på bussen fram och åter till Skellefteå.
NuMo: Enligt uppgift har modo haft lagfest i dagarna...
Kan ha med det att göra?!
shack matt 3-0
Nu var denna match förlorad, nu är väl bara frågan hur mycket förnedringen kommer bli?
6-1 låter rimmligt
PS. Byt ut morisson för han är värdelös
Nu får de mata Victor med lite pellet söver sommaren så att han får upp finmotoriken lite.
Snyggt mål av Skellefteå mot ett gäng statister. Jag undrar om det inte beror på uppehållet. Varje gång Modo haft uppehåll på mer än fyra dagar så går man ju ner sig totalt. Stoppar man i sig fläskkorv hela loven eller vaddå?
Jaja. Bättre fyra mot fyra, antagligen.
Nåväl vi hade ett riktigt bra läge att kvittera efter ett snyggt anfall lyckades svarten spela fram den men Ulmer eller salle lyckades miss.
Om detta var vår dåliga period då vinner vi, men om alla är lika illa ja då är det kört.
Det verkar som att man spelar något jäkla zonspel i försvarszonen. När en spelare får pucken så är närmaste modoit ofta fyra meter därifrån.
Har man blivit tillsagda att man skall stå still och beundra motståndarna ikväll? Man funderar ju.
Framåt är Hedin, hör och häpna en av få som är kreativ. Salle försöker också med hjälp av tacklingar och lite aggressivitet.
De övriga behöver inte duscha.
NuMo: Ja man lär väl tyvärr få se det när det blir paus. Ack va jag hade hoppats på en bra start.
Sen måste jag säga att jag redan stod upp och skrek när Svarten la passet förbi målvakten.
Man skulle kunna tro att det var Zakke i mål. Mo täckte som Pecka på sin tid, men med bara ett ben efter stolpen, vid ett vinkelskott. Pucken gled alltså mellan benen och styrdes in via honom själv.
Ähh! Varför skulle jag försöka förklara för. Jag fattar inget av det där.
Det är väl klart det finns oskrivna regler för hur en matchtråd ska se ut. Hur länge har vi haft sådana här? Matchtrådar, alltså.
Frisco: Skit i datumet, vi fattar att matchen är i morrn ;)
Däremot tycker jag man kan ställa molinder el. snellman åt sidan å låta tommy wargh spela forward där ist. Wargh ska inte spela back det har vi sett flera gånger, däremot som forward gör han det mycket bra, mycket bättre än molinder och snellman.
Linköping - MODO Hockey Cloetta Center 4 - 2
MODO Hockey - HV 71 Swedbank Arena 1 - 5
MODO Hockey - Linköping Swedbank Arena 3 - 5
Djurgården - MODO Hockey Hovet 7 - 0
Frölunda - MODO Hockey Scandinavium 6 - 1
Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 1 - 2
Luleå - MODO Hockey COOP Arena 4 - 2
Skellefteå - MODO Hockey Skellefteå Kraft Arena 4 - 0 and counting...
Vi hör rykten om lagfester, vi vet att tempot på modos träningar är lågt och vi vet att vi köpt en ny målvakt som inte klarar av att hålla klubban i isen.