Brynäs - MODO Hockey 2006-12-02
Ingen rookie, som han spelar hockey
Oscar Steen, vilket fenomen
Vem saknar Sedinbröder när man har Susse och Skröder
Alltid full rulle och en och annan bulle
Hasse Jonsson - till och med Frisco får kåtslag
Hawerchuk: Susse har tackat nej till Rysslandsturneringen och verkar inte alltför sugen på att spela i landslaget.
" Som det känns är Tre Kronor ett avslutat kapitel och det vet Bengt-Åke Gustafsson om, säger Niklas Sundström efter det att han skjutit en poäng till Modo i tuffa bortamötet med Brynäs."
Han hade en skön formulering om Bäckström också:
"Efter tio mållösa matcher utan mål..."
Laget kan vinna SM-guld. Men det kan Brynäs också. Tredje mötet i vinter och än har Brynäs inte förlorat mot kvällsmedias kelgrisar från Foppaland.
Kelgrisar vad grundar han det på ..eller är det avundsjukan som talar
Jompe: Märkligt i sådana fall att FMMA är en lika STOR arena som er arena.
Förresten, har ni mycket pensionärer i publiken?
Så är det när man rapporterar från en STOR arena.
Jag uppfattade hela hans inlägg som allvarligt menat.
Höll du med den ironiska eller allvarliga delen av Paddans inlägg? Jag är rädd att du inte ens förstod skillnaden.
Varför är det pinsamt om man får fråga? Jag tycker att det var trevligt.
Skall dock sägas att er lina med Morrison, Skröder och Sundström var banans bästa.
Grattis till en poäng i alla fall.
Nä, tvärtemot(!)
Jag håller ju med Paddan. Hur kan det då vara ett tvärtemot-inlägg?
Det är era cykloper jag går på tvärs med.
Inte så konstigt iofs, att ni betraktar dom inläggen som tvärtemot.
En cyklop uppfattar som bekant ALLA inlägg från motståndaren som tvärtemot.
Hasse Jonsson riktigt bra idag också.
Poffa: Det som väl var mest häpnadsväckande med Lahti var att han, för ovanlighetens skull, inte hade lämnat kvar pipan i omklädningsrummet när tredje perioden började.
Annars får man väl säga att Enström och Hedman gör två hårresande misstag i egen zon som bäddar för två baklängesmål. Att man dessutom knappt kommer till avslut när man har 5-3 läge i mer än en och en halv minut är också skrämmande. Men Zacke är ju fortfarande obesegrad i mål denna säsong i varje fall
– Vi kom hit för att ta tre poäng, och jag är lite besviken att vi inte får in fyran och femman, för vi har de vassaste chanserna, sa Modobacken Tobias Enström till PPV.
– Självklart var det skönt att göra tre-tre, men jag är besviken ändå.
Fan vilken vinnarskalle, love it!
Hur länge har Lahti kvar till pensionen? Jag räknar ner.
Lahti verkar ha beordrat Brynäs att spela så, vi såg just ett fint exempel där Timander blir fasthållen länge i egen zon medan Lahti bara tittar på. Pinsamt är ordet.
Det är skönt att det fortfarande finns lag som behåller den gamla andan med ryggsäckshockey nu när så många gått över till en mer spelade hockey.
Linjedomaren gör en interference men Lahti skyller på Pettersson. Huge tycker nog det är rätt.
Nu kör man hejaramsor i högtalarsystemet för att få någon stämning också...pinsamt.
Lahti har gissat några Brynäsutvisningar nu...det kanske jämnar ut sig.
Där hade vi årets mest solklara höga klubba, Lahti tittar inte ens åt det hållet.