1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532362 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
ria-ra: Yes härligt

ria-ra: Som Gert Fylking skulle sagt: ÄNTLIGEN!

Icing-Ove: Eller så har Anders Eriksson redan sett till att Timmys agent har fått fel faxnummer till Blue Jackets, för enligt vad Gunnar Nordström påstod så kunde det bli så att ett eventuellt kontraktsskrivande av Timmy kunde få påföljder på Antes fortsatta vistelse i klubben.

Paddan:
Ge mig ett bra faxprogram till datorn så tar jag kontakt med Columbus.

"Nobody fax with MoDo! Leave Timmy alone"

Salle: Det här är väl något som är rykande aktuellt, förmodar jag.

Icing-Ove: Nä Conny kommer att bli BäPa's svar på Foppa på alla sätt och vis.
Han kommer att köpa g:a Konsum och den bangolfbana som inhyses där. Sen kommer han även köpa upp "Hotellet" ute vid E4:an.

Salle:
Haha, kände på mig att det skulle börja dyka upp lite österländska videoklipp igen. Är rätt säker på att Conny S kommer att bli en sliskig agent någon gång i framtiden också, eller tror du att han värvas som affischnamn i indiska hockeyligan?

Icing-Ove: Tyckte han påminde om nån så jag ransakade mitt minne och kom på vem det var.

[url=www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=3a54e3d14fe1e88f467fd978cfbe9100]Peter Wallen inom kort...[/url]

Icing-Ove: Här förhandlar om lite samlarprylar.

skojigast.mine.nu/bus/leifi/Leifi%20-%20Elvis.mp3

Vad fan anlitar du för en snubbe, Timmy? En gammal DiF:are som vill se ut som Travolta. Nä, jag skulle inte ens köpa en begagnad bil av Herr Peter Wallén.

Dessutom.

"Timander har två år kvar på kontraktet med Modo och hoppas på en förlängning."

Det talar ju för Modo, han har ju redan en förlängning och oavsett hur Modo höjer lönen för Timander så är man ju chanslösa mot NHL. Relativt sett torde Modo redan vara chanslösa oavsett vad man kommer med för kontrabud vilket innebär att det inte finns någon anledning att gå in i förhandling. Goodbye Timmy, eller så, Keep on working.

Wayne Gresky: Jodå, nog har jag min beskärda del av småsyskon. Och visst, jag mínns också hur jag brukade reta dom till leda genom att, så fort tillfälle gavs, diskutera deras förehavanden med mina kompisar. Minns också att jag tyckte att det var märkligt att mina kompisar tyckte att jag var fixerad och tycktes lida av någon sorts komplex gentemot småtelningarna. Förstår inte varför, jag var verkligen inte alls intresserad ö h t. Däremot var småsyrrorna jätteavis. Det borde dom ju ha varit, för en gång fick jag en cykel som var jätteny och alla ville provköra den i flera veckor. Fast sommaren efter hade alla kompisar lessnat, och ville kasta frisbee istället. Då tog jag det som ytterligare bevis på att mina småsyrror hade komplex, och så försökte jag prata ännu mer om detta med mina kompisar. När dom slutade lyssna började jag ringa upp nummer på måfå, och berätta om hur avundsjuka alla var på mig.

knaskamilla: 50/50 är ju ganska bra om "inget" talar för Modo, jag håller med. Jag hoppas ändå att det är för mycket som talar emot Colombus, jämfört vad som talar emot Modo. Att Timmy redan har ett förhandlat kontrakt med Modo kan ju inte vara något som är emot, i alla fall inte mer än det är för.

Icing-Ove: Jag måste säga att Walléns agerande börjar framstå som aningen desperat. Nya artiklar varje dag...

Paddan:
Agenten sätter press på Modo, helt klart. Fattar inte problemet, vill killen åka så är det väl OK. Bra stålar och cool liga. Vill han mysa i Ö-vik och slippa kuska runt i Staterna så har han 2 år kvar och får spela Europacupen med ett svenskt topplag.

Förstå bara inte varför Timmy kom hem från Philly. Om det räckte med att vinna ett guld, så säg det då och gnäll inte på klubben nu.

knaskamilla: Då svarar jag med ett litet videoklipp.

knaskamilla: Jag håller med bisterfinnen här. Det luktar agentplanterad artikel för att sätta ytterligare press på MoDo i förhandlingen. Med tanke på det tilltaget så skulle jag gissa att han stannar.

Paddan:

Det finns inget som talar för MoDo, men det är ändå 50/50? Det tycker jag låter ganska bra. Om bara en enda liten sak kunde tala för MoDo, då borde vi väl snabbt vara uppe i 100/0?

Wayne Gresky:
Äh, Timrå vill jag inte ha nåt släktskap med. De känns mer som en sur granne som är avundsjuk för att vi har högre inkomst och snyggare hus :-)

Wayne Gresky: Det här känns jävligt illa

"Vad händer just nu?
– Det förhandlas för fullt.
Vad talar för att det blir Modo?
– Just nu ingenting. Motbudet som Modo har kommit med motsvarar inte vad som krävs för att säga nej till Columbus bud.
Så det lutar åt att det blir NHL?
– Det är 50/50.
– Det är ingenting klart. Det återstår fortfarande ett par pusselbitar kring kontraktet med Columbus, säger Peter Wallén."

Bragd-Birger: Har du inga småsyskon? Om du hade haft det skulle du vetat att det är ett ganska roligt nöje att reta dem när man inte har något bättre för sig. Även fast man är både större och starkare.

NuMo: Ok, jag förstår. Jag ska inte lägga mig i. Men de enda Timråiter jag kan tänka mig sa något i den stilen var väl förmodligen de som skriver här på HS. Talande, om något.

Dream Team: Haha. Jag pratade ju internt med oss modoiter så jag känner inget som helst behov att försöka bevisa för dig vart man hitta bevis för de uttrycken från timråiter. Vi Modoiter känner nog igen oss i det utan att behöva veta de exakta källorna till det.

scim: Okej, jag ska vara nykter i kväll. Står du fortfarande upp, eller slog jag undan fötterna på dig?

Poffa: Jag skrev väl precis det du säger. Jag gör det inte igen.

Poffa:

Men kom igen, överraska oss!

NuMo: "Spelar ingen roll att vi åkte ut mot Modo, vi hade varit chanslösa mot Färjestad i vilket fall, precis som Modo kommer att vara....osv. etc."

Var nånstans nämndes detta? Här på HS?

Dream Team: "Överraska med att peka på något som inte redan gjorts hundra ggr"

Kasta inte sten i glashus, eller nått åt det hållet.

Dream Team: Second place is first loser. Vi har två SM-guld, hur många har Timrå?

scim: Överraska med att peka på något som inte redan gjorts hundra ggr, t.ex. Men återigen, varför jag hänvisade till 1800 kallt, typ, var för att någon av era skribenter kanske inte kände till att det funnits en tid i hockeysammanhang när spelarna inte hette Peter Forsberg eller Per Svartvadet. Och att MoDo alltid har varit bättre än Timrå det stämmer ju inte. Detta var mitt enda skäl till att jag gick så långt tillbaka i tiden. Att MoDo varit bättre i elitserien krävs det väl knappast lupp för att få grepp om.

bisterfinnen:

Nyss tittade jag på en av hemmafinalerna, i repris på C+, där vi piskade Linköping. Micke P. gör en av sina bästa insatser för säsongen, synd att det var lite otätt med dominerande framträdanden från honom under året. På vägen till finalen slog vi ut HV71 och så spöket Timrå, som vi valde trots att vi visste hur svårt vi har mot det laget. Linköping blev ju i jämförelse en lätt historia, tvärt emot experternas tips. Linköping krossade ju Färjestad och alla vet ju vad TIKarna tröstade sig med efter att de blivit utmanövrerade av Modo. "Spelar ingen roll att vi åkte ut mot Modo, vi hade varit chanslösa mot Färjestad i vilket fall, precis som Modo kommer att vara....osv. etc."

På något sätt har jag svårt att smälta att vi blev odiskutabla SM-vinnare ännu en gång. Det här är nog en känsla som jag delar med de flesta TIKar. Har vi vunnit SM-guld?

- Två gånger t.o.m! säger du. Jaså? Javisst ja. Jag som tyckte att det var nog häftigt att Modo har en inteckning i bucklan redan. Overkligt redan det.

Otroligt skönt då det emellanåt går upp för mig att vi vann. Nyss framför teven t.ex. Kunde inte zappa över till någon annan kanal, trots att jag redan sett matchen och trots att jag visste slutresultatet. Förhäxad levde jag mig in och min sambo började fundera hur det var ställt när jag reste mig upp och suckade högt och höll för ögonen med utspärrade fingrar för att ändå se hur det skulle gå, när Linköping höll på att göra mål. - Bra gjort Salle!, Eller - Jobba hem Döme!

- Förbövelen Tony, lugna ner dig, ni vann SM-guld varför är du så upphetsad, frågade sambon.

Modo spelade fantsastisk hockey, enligt mitt sätt och se det. Calle som bisittare tyckte att Modo drog sig tillbaks för mycket och snart skulle det nog straffa sig, bedyrade han. Fast vaddå? Modo hade haft enledning med 3-0, inte tokanfaller man då, eller? Jag kommer ihåg att den extra timmen när ljuset i hallen vägrade samarbeta var en välsignelse, men hann få i sig ett par öl i puben i vår blygsamma arena, vilket lugnade nerverna.

Jodå, det är euforiska känslor som överväldigar en emellanåt. Jag antar att det bara är TIKare som känner så här oftare än vi Modoiter. Därför är det så skönt att få små godbitar av påminnelser ibland, så att man verkligen vet att det som har hänt, har hänt, oavsett hur osannolikt det kan te sig.

Det är som terapi. Terapi mot de "underdogskänslor" man får när tikar och Modoiter bråkar om vem som är storasyster och lillebror, vem som är avlad, eller inavlad. Det är de här små detaljerna som gör att man mår lite bättre, trots oket att alltid var nummer två, när det gäller hockeykultur, talangproduktion, arenor och sportsliga framgångar i jämförelse med Timrå Ishockeyklubb.

Dream Team:

Överraska vem? Vi vet ju båda att Modo är det historiskt överlägset bästa elitserielaget, så där kan vi bara överraska genom att ljuga.

spud: Men varför gå så långt tillbaka som 1980? Under de fem senaste säsongerna, 2002/03 till 2006/07, har Timrå varit bättre under tre säsonger och ni under två. Ja, då har vi ju verkligen släppt stenåldern, eller vad det nu kallades.

Dream Team: som under 1980-2007 till och med.

spud: Som under 2003 till 2005, menar du?

scim: Det hade ju varit roligare med ett svar som kanske hade kunnat överraska lite.

Dream Team: äsch ni får gärna fortsätta prata om den tiden, det påminner bara alla andra om vilket otroligt dålig lag ni haft länge.

Dream Team:

Haha, ja alla modoiter är ju som bekant väldigt avundsjuka på timrås framgångar parallellt med andra världskriget.

scim: Bara för att det var under den tiden som Timrå var bättre? Den svenska avundsjukan kan vara jobbig, jag vet.

Dream Team:

Dumpa forntiden (dvs tiden innan elitseriens start).

Berka: Historiens vingslag påminner oss dock om den verklighet som några kanske väljer att bortse från. Länktipset nedan tydliggör att Timrå varit det bättre laget av de två under ett flertal säsonger.

Räknar vi tillbaka inte mindre än 70 säsonger - ända sedan klubbarna startade upp med hockeyn - så har Modo varit det bättre laget under 37 av dessa, medan Timrå varit bäst under 33. Då denna uträkning endast gäller t.o.m säsongen 2004/05 så får man helt enkelt ro ihop de två senaste säsongerna på egen hand. Och just detta torde väl glädja den sanne MoDoiten, då dessa s.a.s gått in på ert pluskonto utan pardon.

Lumber Jack: Dess värde har ökat explosionsartat sedan den fick vara med på SM-guldkvällen, fast då delvis täckt av en stilig t-shirt med trycket "SM-guld 2007"

Paddan: Den är alltså snart uppe i ett plusvärde.

Wayne Gresky: Jepp, skulle ju innebära att min Wildetröjas värde ökar med ännu en 50-öring.

Paddan: You wish!

Wayne Gresky: Skrivet av Gigaset "Plussidan är att Peter som sagt är en av världens bästa spelare och kan göra Martin Wilde till en 40 mål per säsong spelare." Hmm, betyder det att Wilde är på väg tillbaka till MoDo?

Poffa: Som jag skulle skriva för en knapp timme sedan, när datorn på AF plötsligt dog, så satt Timander tillsammans med några lagkamrater på Gastronomia Italiana och såg väldigt avslappnad ut.

Hörde förresten att Timander varit ute och sprungit imorse med en kille som var "bred som en lagårdsvägg och hade groteskt stora vadmuskler". Tro om det skulle kunna vara Jonasén?

Poffa: Ska vi gissa att det ryktet är grundat på det gigaset skrev på officiella igår? Denne användare utger ju sig iaf för att sitta på insider och i timanderfallet har det stämt lite för bra med vad sedan kommit ut för att bara vara en slump. Vi får väl se om det börjar svamlas om bomber så småningom, i så fall försvinner väl allt förtroende...

« · 888938 · »