1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan:

Spelprogram SCA-cupen 2007
Onsdag 5 sepetember
19.00 Timrå IK–MoDo Hockey

Torsdag 6 september
19.00 Sundsvall Hockey–Brynäs IF

Fredag 7 sepetember
17.00 Sundsvall Hockey–MoDo Hockey
20.00 Timrå IK–Brynäs IF

Lördag 8 september
13.30 Brynäs IF–MoDo Hockey
17.00 Sundsvall Hockey–Timrå IK

TIKbiff: Hahaha, vilka datum var det SCA-cupen håller på?

Paddan:
Den sittplatsen betydde otur så det är en annan rad denna säsong, glöm det ;-)

TIKbiff: Tja, får jag låna samma sittplats som sist så, jomenvisst ;)

Annars har jag ett jobberbjudande att fundera på först innan jag börjar planera nästa hockeysäsong.

Paddan:
Tydligen börjar Aftonbladet ledsna på bomben med.

"Kämpa för att få bort BOMBEN"

Dom har nog tröttnat på Poffas inlägg.

Paddan:
Nog pratat om det, ser fram i mot nästa säsong,
SCA cupen kanske?

TIKbiff: Åfan, det har jag missat. Vad vann jag det i? Grekisk-romersk stil?

Ja, förutom en som jag förmodar ursnygg gameworn matchtröja som tidigare burits av vår store målkung Mattias Hellström

Paddan:
Tror det var ett SM_guld i april eller nått, kommer inte ihåg så noga.

TIKbiff: Tack så mycket, jag visste väl att jag skulle vinna. Vad har jag vunnit?

Paddan:
Grattis Paddan.

Paddan: Det blir hur mycket läsgodis som helst!

Hmm, är verkligen MoDo-publiken redo för tre böcker från Hasse Andersson på knappt ett år?

Han ligger tydligen bakom "Guldboken" som kommer i slutet av september och bör väl också ha ett antal fingrar med i årsboken som dyker upp lagom till första isträningen.

Äh, vi kör väl in den här på den här platsen.

Det har kommit ett nytt nummer av Heart of Hockey Magazine.

Guld-DVD:n dröjer dock ungefär två veckor till, enligt de i souvenirshopen.

knaskamilla:

okej, tack för det. Bara att hoppas..

MoDoFille:

Det senaste är väl att det eventuellt blir ett artistkontrakt den här säsongen också.

Vet nån vad som händer med Justin M ? Han står ju varken med i spelarlistan eller i listan över förluster..

Poffa: Har du träffat Tony Tiger eller har du hört något tissel tassel?

Today might be a greeeeat day?

Wayne Gresky:

Jag tycker att det var överdrivet att skriva Micke P som förlust 2 ggr också, även om han var en viktig kugge.

Paddan: Att snubben anser att MoDo har en vassare forwardstrupp än backtrupp säger ju det mesta. En riktigt inkompetent sammanställning.

Borde det inte stå (J20) på Svedberg och Forsberg, och möjligtvis (try-out) på Jonasén?

516 TIKare har nu varit in o röstat me hjärtat.

Wayne Gresky: Gjorde inte finnen Mykko Littonnen ett kort inhopp i ES? Så kort att ingen såg det.
En ENströmare är ALLTID ES-mässig.

Paddan: Här skulle jag vilja se
MoDo: P.Forsberg M.Näslund senare i höst.

Paddan: Vem är tidernas kortaste spelare i elitserien? Har Thomas växt till sig under sommaren? Är han verkligen elitseriemässig? Frågorna hopar sig...

Poffa: Då väntar vi väl bara på att Tina får kontrakt, hon också....

Ka-Boooom!

Eller, nä, men den Enströmska klanens representation fortsätter i A-laget. Thomas Enström har skrivit på för ett år med MODO.

Gidde:

Det var ju någon som skrev det häromdagen, att han hade skrivit på för en rysk klubb...

knaskamilla:

Nja, det skedde ju inte direkt förra veckan, utan tydligen idag.
Men OK då, du hade rätt! :)

Wayne Gresky:

Jag sa ju att han redan hade skrivit på för någon annan klubb! Då svarade folk att han inte alls hade gjort det...

Deas: Du kan sluta oroa dig. Horava är tydligen klar för Severstal Cherepovets i ryska ligan.

Modoante och spud: Horava vill jag aldrig se i MoDo igen =)

spud: Jag tror att Horava är en spelare som behöver spela i en första eller andra kedja för att göra sig själv rättvisa som det är nu så tar han inte en plats i första eller andra kedjan i modo.Tror varken Horava eller klubben gynnas av att han harvar i tredje linen en säsong till.tror det är bäst om han får röra på sig.

Modoante: Jag tycker det är jävligt märkligt med Horava, han var helt grym första halvåret ifjol och sen dess har han haft det tungt. Jag vet inte riktigt hur många pinnar han drog in i år 15-20? Hur som helst tycker jag att det är en kille som är värd en fortsättning, om de kan komma överens om en lön som ger rättvis ersättning och kravbild kring honom.

knaskamilla: Vad jag vet så har han inte skrivit på för nån annan klubb. Men han ryktas till ett antal olika klubbar.

NuMo:

Horava och förlängning. Var det inte någon som skrev att han hade skrivit kontrakt med en annan klubb redan? Eller har jag drömt?

NuMo: Ett långt och trevligt inlägg ..men framförallt ett bra inlägg

Poffa: Saxat från SvenskaFans-länken här intill...

[url=www.svenskafans.com/Hockeyzon/artikel.asp?id=176866]"Samtidigt som klockan tickade över 23.00 svensk tid den 15 juni blev det helt klart att Karol Krizan blir kvar i Modo nästkommande säsong."[/url]

Stämmer detta? Eller finns det nåt kryphål där en liten Krizan kan smita ifrån oss.

Poffa: Som vanligt så överträffar du mig med råge. Det jag lyckades göra på tre rader gjorde du med den första.

NuMo: Med glädje såg jag ett långt inlägg att läsa. Efter tre rader insåg jag att det bara var svammel som du hävde ur dig. Tråkigt.

Icing-Ove: Vi har ju alla våra favoritspelare, Blatny hör inte till mina. På samma sätt som jag hade svårt att uppskatta Miikas förträfflighet som back på den tiden han tog onödiga utvisningar varenda jäkl... match, så har jag svårt att se vad Blatny tillför laget. Dock måste jag ge honom viss upprättelse i slutspelet där han spelade ett habilt spel, men inte mer än så.

Själv så hade jag hellre sett Duracell få en förlängning. Jag tycker defenitivt att han platsar och gör sin roll absolut rättvisa. Tyvärr så tror jag att Harald har lite svårt att ge Micke den speltid och rättvisa del av kakan som Micke själv borde få. Ställs han mot andra spelare så visar han inte handlingskraft i sitt offensiva spel tillräckligt ofta. Ett dilemma säkert både för Micke som skulle vilja ha några minuter till/match och Lückner som inte kan ge honom det eftersom det är på andras bekostnad.

Silly Season är som sagt lite mer förutsägbar än tidigare år, men så här vill jag ha det om man tänker på hur det ofta sett ut med flera frågetecken nästan när säsongen har börjet. Det har ju också ofta resulterat i rena rama chansvärvningarna i sista sekunden, vilket sällan fungerat speciellt bra.

Vi får väl tacka Timmy för lite spänning nyss. ;o)

Man nog finns det väl ändå mycket att gotta sig åt när det gäller värvningar än? Foppas vara eller inte vara är ju gottis nummer ett. Själv har jag svårt att se att han inte skulle göra som alla andra levande NHL-legender som har Modo i hjärtat. Salle, Svarten, Hasse, Timmy har gjort det. Betalat av det de är skyldiga Modo och fansen på en sportslig nivå. Foppa har gjort det till klubben och byggden med hjälp av finansiering och en obetalbar goodwill till oss. Men jag saknar som sagt hans konster på isen. Jag hoppas och tror att Foppa själv vill avsluta så.

Macke har aldrig lyckats ge sin person till Ö-vik och Modo. En fantatisk spelare. Självklart vore det på sin plats att han avslöjar sina kunskaper i Modos dress även han vad det lider. Skulle vara tråkigt om det blir Suddenfasoner från hans sida. Det är svårt nog att bli profet i sin egen hembygd.

Horava är väl inte ett avslutat kapitel än? Gjorde mer än väl ifrån sig för två säsonger sen, men ifjol hakade det upp sig rejält. Modohjärtat har han och potentialen har han ju redan visat. Jag hoppas på en förlängning. Han behöver ju bara bryta spärrarna för att börja leverera igen.

Ett annat ämne att prata om är publikfavoriten Dömes fetma. Lägg in honom ett par månader på Österåsens hälsohem så kommer vi att få en stenhårt arbetande publikfavorit med normal matchvikt nästa säsong. Jag tror alla som såg honom i underkläderna i slutspelet blev aningen chockad över hans rondör. Han lyckas ju dölja det när han har matchtröjan på sig, i alla fall så att det inte blir så uppenbart.

Adam Andersson är ett annat problem. Ifjol betedde han sig som en kon nästan hela säsongen. I slutspelet så skärpte han till sig när han fick chansen. Spelade enkelt och bra. Men som helhet så är han en besvikelse. Jag trodde att vi hade ett offensivt vapen i PP i honom. Av det blev intet i stort sett. Han verkar ju inte kunna åka baklänges.

Mest spänande för mig personligen är att se Wernbom tillbaks i Modo. Jag är övertygad om att det kommer att innebära succé och att han kommer att tillföra laget ovärderligt mycket i PP. Fast det ligger på Harald att träna honom rätt nu så att han inte gör oss besvikna vad gäller kondisen. Sen skall han spelas rätt. Tidigare coacher har slösat på Wernbloms talang och inte utnyttjat det han är bäst på. Det får inte ske i år.

Sen har vi ju Warg tillbaks. Ett dellikat problem. Talangen har han ju alltid haft men potentialen har han inte fått fram. Nu är det dags. Jag får lite gåshud när jag tänker på vår centerbesättning. Jag tror att Warg kan bli vårat offensiva val där. Synd om han tvingas bli ytter för där kommer han ofta bort. Men som sagt. Det hänger nog helt och hållet på hans eget självförtroende. Hans bästa tid åldersmässigt börjar ju nu.

Icing-Ove: Då gör vi som de schweiziska lagen gör lagom till slutspelet eller till cuper som Spengler Cup, vi lånar spelare av andra klubbar för en tidsbegränsad period. Det borde ju vara hur enkelt som helst, för alla världsspelare slåss ju om att få spela i MoDo om än bara för någon eller några veckor.

MorganaLefaey:
Håller med. Det är denna säsong man behöver bred trupp med Europaturnering och allt. Förhandlar man fortfarande med Blatny tro?

MorganaLefaey: På något sätt så tycker jag att det är skönt med en lugn silly season då jag fortfarande har svårt att förstå att MoDo vann SM-guld säsongen 2006-2007.

Men, nästa säsong torde det väl bli en mer kaotisk silly season då det är väldigt många kontrakt som går ut efter den kommande säsongen.

Det finns ju iofs också några ytterligare som är med och tränar med a-laget, men om det finns någon/några med potential att slå sig in i laget där det har jag ingen koll på.

Apropå silly season, så har jag hört sägas att en viss skinnplågare har tagit stockarna och dragit söderut mot westerlindska breddgrader. Där är jag ännu mer osäker på återväxten.

Denna silly season har varit en av de tråkigaste jag någonsin varit med om. Inget snack och inga rykten. Men om man tolkar eckes snack så lät det väl som om en till skulle dyka upp innan säsongen började samt att man kanske skulle fylla på med Morrison en bit in på säsongen.

Det skulle i så fall betyda att modo kommer ha en av de minsta forwardstrupperna av alla lag när säsongen börjar. I denna lilla trupp så har vi dessutom T.Forsberg, M.Jonsén och A.Molinder som inte direkt känns som säkra kort. Jag skulle vilja ha 2st forwards till i den trupp man startar med.

BIF 16st
DIF 12st
VF  12st
FBK 15st
HV 13st
LHC 16st
LHF 13st
Modo 12st
MIK 13st
AIK 13st
SSK 15st
TIK 12st

Visst, laget som börjar säsongen ser bättre ut än det lag som började förra säsongen, men det tycker jag det är många lag som gör. Modo's program nästa säsong medför fler matcher än de haft förut och då kanske det inte är fel att göra som vissa andra och ha lite backups som man kan plocka in. 

73Sjöbba: Helt klart.

« · 889810 · »