1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan:

Spelprogram SCA-cupen 2007
Onsdag 5 sepetember
19.00 Timrå IK–MoDo Hockey

Torsdag 6 september
19.00 Sundsvall Hockey–Brynäs IF

Fredag 7 sepetember
17.00 Sundsvall Hockey–MoDo Hockey
20.00 Timrå IK–Brynäs IF

Lördag 8 september
13.30 Brynäs IF–MoDo Hockey
17.00 Sundsvall Hockey–Timrå IK

Paddan: Jag fattar inte varför man lägger huvudmatchen på fredagen 17.00.

Frisco: Ajfan, inte match mot Timrå på en helg alltså. Då lär det ju bli halvsvårt att ta sig ner, om jag nu bestämmer mig för det där jobbet.

Paddan: Det du nyss skrev kan äga sin riktighet.

Frisco: Sadan var det väl tal om att man ev. skulle att lägga matchen Timrå-MoDo i E.On Arena, allt för att kunna ta in så mycket folk som möjligt. Nu vet inte jag om det dyker upp fler än 3 300 hockeytörstande själar till en match i början av september, men lite het lär den allt vara. En av anledningarna var visst att Timrå ville göra det man kunde för att stärka ekonomin i Sundsvall Hockey, då ntäkterna från matchen tillfaller arrangörsklubben.

Dream Team: Vi får väl se vart matchen spelas. Blir det i Gärdehov kanske man åker ner?

Dream Team: Det där är nog den värst vinklade nyheten av alla. Timrå har blåst upp vilken otrolig fin och stor gest som just timrå ger till sundsvall i proportioner som är vidriga. TIK ger ju inget, sundsvall som bestämmer var den matchen ska spelas.

Äger ens tik isladan i timrå?

spud: Oj vad du verkar förnärmad över detta. Ska du döma någon, döm mig som valde att skriva på det sätt jag gjorde. Men det var på inga sätt meningen att få något som Timrå gör att komma till sin fördel i den här gästboken. Inte alls. Det ber jag å det djupaste om ursäkt för. Förlåt.

Det Timrå ger är väl i såna fall de intäkter som Sundsvall Hockey inte kan bära i det fallet att det kommer fler än de 3 300 som är taket i Gärdehov. Om intäkter från kringförsäljning i kiosker och annat ska räknas med vet jag inte, men det kan nog bli lite pengar i slutändan.

Ja, Timrå tog över ägandet av arenan när den fortfarande hette Timrå Isstadion, alltså innan ombyggnationen.

Dream Team: En fråga som kanske skulle passa bättre i ert forum eller i en annan tråd. Men tog de rätt och slätt över ägandet av arenan? Ja menar man köpte den inte eller något? I så fall måste man väl säga att kommunen var ganska snäll.

MorganaLefaey: Nej, man köpte den av kommunen, något pris vet jag  däremot inte.

Dream Team: Ägare av arenan är väl Conferera i Timrå AB?

Frisco: Det stämmer:

"Conferera AB
Conferera AB är föreningens helägda dotterbolag. Bolaget svarar för drift och skötsel av E.ON Arena och bedriver även restaurangverksamheten i densamma."

Hur ser det egentligen ut inför nästa säsong....
Vilka har vi tappat och vad har man ersatt dem med.

Enström - Hållberg
Viklund - V.Hedman
Morrison - Warg
Kuusela -  Wernblom
Blatny - Jonasén
Horava - T.Forsberg
Micke P - T (den yngsta) Enström
Hällström - ?

Nog har man tappat lite i bredd, men det bör inte vara ett allt för stort tapp eller plus i övrigt.
Sedan skall väl kanske en spelare till dyka upp innan starten och då jag nu jämför i förhållande till truppen som slutade säsongen så kanske modo också denna säsong köper in några artister när man närmar sig årets slut.

MorganaLefaey: Hmm, Morrison kan väl bli ersatt av sig själv... fast då innebär det väl att Hellström ersätts av Warg, förhoppningsvis med bättre poängutdelning som resultat.

Paddan: Om morrison skulle komma in som sista spelare innan säsongen börjar så ser laget ruskigt bra ut på papperet. Då återstår bara frågan om man fått de spelartyper som behövs. Skall bli ruskigt intressant att se vilket spelare som blir den sista, men jag tror nog man får vänta tills efter den 15e Juli innan man får veta något där.

MorganaLefaey: Satt och funderade på en sak. Hur är reglerna gällande namn på matchtröjor, är man tvungen att ha efternamnet på matchtröjan eller skulle det kunna stå ett smeknamn där istället?

Paddan: Man kan tycka att det vore helt i sin ordning att ha vad man vill där då det är tillåtet att spela med en tröja utan namn på. Men det är nästan något som man borde kolla upp.  

Paddan: Morgan Toad har iaf inte Paddan på ryggen...

MorganaLefaey: Varken i regelboken eller i Utrustningsdirektiven står det något om namn på tröjorna, vad jag kan se. Därför borde det inte vara otillåtet att ha ett smeknamn på tröjan.

Poffa: Intressant. Vore lite småroligt om modo gjorde någon form av namnkupp bara för att försvåra för publik och kommentatorer när de är på bortaplan.

MorganaLefaey: #60 KrazyKarol?

MorganaLefaey: Tror för övrigt att vi kommer att ha minst tre forwards till innan transferfönstret stänger i januari.

Wayne Gresky: Håller du reda på tipsen? Jag tror två.

Hawerchuk: Vad är frågan? Hur många som anländer efter det att serien startat eller hur många ytterligare från dags dato som kommer?
De gick väl ut med information om att i alla fall en forward till skulle komma innan säsongen började samt då att de arbetade på att morrison skulle dyka upp under säsongen.

Jag tror i alla fall att man kommer värva en back och 1-2 forwards efter det att säsongen börjat.

MorganaLefaey: Jag säger antalet forwards som kommer att vara i truppen vid deadline som inte finns där nu. Jag räknar iskallt med #21, Justin och en mystisk storskytt med högerfattning. Allt däröver är bonus! :)

Wayne Gresky: Inte är väl Blatny särskilt mystisk

Wayne Gresky:

Hehe, ja jag förstår att man inte kan förvänta sig mindre än Foppa och Morrison som spelare som ansluter under serien. Allt mindre vore skandal. :)

Sen så lär väl den där mystiska målskytten som skall komma innan säsongsstarten i alla fall ha lite rykte om sig. Jag menar man var väl ändå och bjöd runt 250.000 i månaden för blindöga och för de pengarna så kan man få en ganska hygglig spelare.

Paddan: Blatny hade jag faktiskt inte tackat nej till. Men då han visade sig ha sina bästa kunskaper i defensiven och forchecking så har jag svårt att se att man värvar honom. Men visst Blatny plus en kille till skulle inte sitta fel. Men det kanske är att hoppas på allt för mycket.

MorganaLefaey: Sedan så värvar vi tillbaks Kuusela lagom till kvalseriens början... ;)

För jäkla synd att vi miste Kuusela, en liten kille men med en otrolig massa energi i kroppen.

MorganaLefaey: Jag ser förresten att Döme har lagt ut en video där man kan se hans försäsongsträning.

skriver Foppa på innan Morrison så tror jag inte att Morrison kommer alls .
Så jag hoppas att Morris skriver på snart och att Foppa ritar senare så vi får båda. Nån som förstog ?

Poffa: Pratade nyss med en från hockeyligan som sa att man inte får ha något annat namn på ryggen. Endera sitt eget eller inget alls. Det är därför de klistrar över namnen på junisar som lånar andras tröjor.

Gusse:

Näe :/

MorganaLefaey: Frågan är väl vad som räknas som ens eget namn? Skulle den regeln gälla för brasilianska fotbollsspelare så skulle det bli upplopp...

Gusse: Förstår inte heller vad du snackar om. Det vi saknar är högerfattade målskyttar. Morrison behövs till Susse och Skröder. Om Foppa kommer så behöver vi en målskytt till honom också och då gärna en riktigt vass med högerfattning.

Wayne Gresky: Tror inte Modo tar sig råd med Morrison om Foppa redan skrivit på..men skriver Morrison på tidigare än Foppa så tackar ju knappast Modo nej till foppa om han vill komma . Skulle vara otroligt kul med båda i laget.

Wayne Gresky: Det vill säga att om vi inte värvar foppa så behöver vi bara en rikgit bra målskytt till laget för att vara nöjd, men om vi får hem foppovic så behöver vi värva ytterligare en målskytt för att vi skall vara nöjda.

MorganaLefaey: Ungefär så. Har vi Foppa i laget behöver vi någon som kan vara på hans passningar. Annars kan vi ha en vass förstafemma och ett lag fyllt av brunkare.

Gusse: MODO har inte råd med Morrison om Foppa skriver på innan? Eh? Tror knappast att Foppa kräver 300.000:- i månaden eller så, om han nu skulle kräva dessa belopp så är det fixat med externa sponsorer på ungefär en halv sekund.

Frågan är om Foppa ens kommer att kräva en sexsiffrig månadslön. Hur som helst så är Foppas lön inget problem alls, oavsett vad han skulle kräva.

Gusse: Jag tror att Foppa om han spelar i MoDo gör det för en symbolisk summa. På samma sätt som Sundström dumpade lönen så att MoDo skulle ha råd att värva på slutet lär Peter också göra. Han struntar i hundratusen hit eller dit om han spelar i MoDo, då är det guldet han vill ha. Vilket ger att han hellre ser att man lägger pengarna på en vass kedjekompis. Vi ska dessutom komma ihåg att en #21 laget gott och väl lär finanseiera sig själv med ökade publiksiffror, ökad souvenirförsäljning och ökade reklamintäkter.

Martin S: Foppa är nog nöjd om större delen av lönen går till pensionssparande i Ebola.

Wayne Gresky: Då måste man väl också göra någon form av "dragspelslösning" på hela arenan så att man kan expandera lite till. Dessutom måste man ju ha en ny mediakub så att sponsorerna faktiskt får valuta för sina satsade pengar genom att publiken kan se reklamen på mediakuben (med ögonen i nacken samtidigt som man släcker törsten i sportbaren med det särskilda Golden Player Beer vars försäljningsinkomster går direkt till spelarförstärkningar )

Wayne Gresky: Joo ni har kanske rätt..framtiden får utvisa

Paddan: Sen tycker jag man kan ha något liknande det som de brukar ha på basketen i usa, när de tar fram en person från publiken som får en mille om de lyckas kasta in basketbollen i korgen från mitten av planen.
De skulle kunna göra som så att man täcker målet med en skiva som har ett enda hål i mitten av målet som är ungefär 1cm bredare än en puck och om man lyckas sätta pucken från mitten så får man en miljon.
Men skulle till och med kunna göra som så att man får köpa lotter för en femma eller något och den som vinner får 3 chanser på sig eller något.

MorganaLefaey: Eller så skulle man kunna göra något så enkelt som att faktiskt erbjuda publiken på etage 4 samma möjligheter till förtäring mm som på etage 2. För det är väl exempelvis bara på etage 2 det går att få sig en hamburgare, vad jag har förstått.

Fast, jag återkommer väldigt ofta känns det som till det där med att ha någon form av "Hall of Fame-rum" eller liknande i Swedbank Arena. Tills vidare får man nöja sig med vårt eget Hall of Fame, sportbaren bakom 401

MorganaLefaey: "De skulle kunna göra som så att man täcker målet med en skiva som har ett enda hål i mitten av målet som är ungefär 1cm bredare än en puck och om man lyckas sätta pucken från mitten så får man en miljon."

Bra idé. Men ge dig själv och de andra modoiterna en rimlig chans: Ta bort skivan. Om någon av Lumber Jack, Knas, Frisco, Paddan, Gidde, NuMo, Poffa, Moström eller scim träffar på en hel säsong så betalar jag en miljon.

Paddan: Haha, jag tror de tycker vi som sitter på övervåningen är för snåla för att köpa hamburgare under matchen. Det är den enkla förklaringen. Tycker faktiskt att det är dags för en skybar där man kan stå och se matchen ur fågelperspektiv. Varför inte ovanpå baren vid 401. För det anser jag är viktigare än födoämnen.

westerlind: Hahaha

MorganaLefaey: Det är en variant på det vi talade om förra säsongen, att det i hörnen finns en massa "luft" ovanför sportbarerna som inte utnyttjas och som vore lämpligt för en extra våning för sportbarerna. Fast det kanske blir lite för nära inpå för studioutrymmet för Kanal 9 och C+ så att risken finns att Petter måste vinka till publiken igen.

westerlind: Jag har ju träffat dig minst två gånger, så hit med två miljoner... snålfan...

« · 889810 · »