1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480917 inlägg · 4078 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 980249 · » Till forumet


Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Hela Sverige vet att Ö-vik är den kanske mest hockeygalna staden i Sverige räknat till hockeyintresserad per capita. Att det beror på att hockeyn inte slåss med så många andra sporter är en annan diskussion, men det är ändå något INGEN ifrågasätter förutom fåntrattar som du. Vad säger det dig, i denna diskussion om komplex?

Om du gjort din läxa som omväxling hade du vetat att Modos svåra år på 2000-talet hade mycket att göra med uteblivna sponsorpengar.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Hawerchuk: Skönt. Jag har i a f ingen aning om var du hamnade.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Aha. En elegant variant av 'du är bara avundsjuk', må jag säga. Oväntat att resultatet dock blev detsamma: ni vann, jag förlorade. Fan också.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud, shinzwai: Sponsorer är en sak. Att inte ens med deras hjälp kunna lösa sin sits utan att få hjälp från ovan (för att använda ett i sammanhanget passande uttryck) är väl...inte ett styrketecken i a f?

Och näringslivet i Övik är väl jättebra? Är det inte Hellge som brukar skriva om 'Sveriges mest expansiva region' o dyl? Eller är det kanske ytterligare en s k 'Öviksk kullerbytta' i stil med 'hockeyfanatisk region'?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Ok, då vet jag var jag har dig.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Nej inte OK. Du flummar runt i en malström av subjektiva betraktelser och motsägelser.

Jag tror vi förkunnar dig som förloraren och slutar här.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Hawerchuk: Nu börjar de krångliga ordens inträde också. Deficitet?
Och jag tycker att det låter lite hårt att jag gör mig 'lustig på mindre bemedlades bekostnad'. Jag försöker ju bara språka med er.

Vad gäller bevisa påståenden som saknar faktisk grund...hm. Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Om du pressar min morsa kommer hon säga att hon är timråit. Något som klubbens ledning förmodligen är jättetacksamma över varje gång dom gör bokslut.
Och jo, klart man får mäta intresse i publiksiffror. Men man kanske inte ska stirra sig blind på enbart de senaste 1,5 åren. Eller, jo. Vi kan göra det om du då gör ett avstamp med orden 'jag vet att Övikare aldrig gick på hockey förut, men sedan SA byggdes...osv'. Ok?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: "Hag tror att jag talar för en överväldigande majoritet timråiter när jag påstår att vi hellre går på hockey i Eon än Swedbank."

Och hur många Mora-fans går hellre på hockey i Eon än i FM Mattson? Herregud vilket menlöst inlägg. Klart att man trivs bäst där ens eget lag spelar. Kom igen, bättre kan du!
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Inte alls. Jag vill bara veta om du vill göra dig lustig på mindre bemedlades bekostnad, och diverse andra åskådare på den andra sidan med samma deficitet, eller om du verkligen försöker bevisa påståenden som saknar faktisk grund. Man kan väl säga att mycket du tar upp inte går att fastställa objektivt. Vad är dina bevekelsegrunder?

Jag vill helt enkelt veta förutsättningarna i debatten.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger:

"ja, det är ett svaghetstecken vad gäller ekonisk skötsel att Modo inte kunde stoppa sin blödning och var beroende av hjälp - återigen - när läget visade sig ohållbart."

Eller kanske ett svaghetstecken på näringslivet i regionen?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Du svamlar, modos underskott var budgeterade, och såhär i backspegeln även nödvändiga.

Och att modo var i behov av hjälp för att stoppa blödningen? Du får gärna ge exempel på lag som själv ansvarar för sina inkomster utan hjälp från sponsorer.

Du vet mer om mig om den koniska skötseln kring arenan, men den har säkert ingen större inverkar på laget.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Om man inte får mäta intresset i publiksiffror är du ännu mer ute på djupt vatten. Jag har inte träffat många från medelpad som bryr sig om hockey. Jag har inte träffat många från Modo-regionen som inte varit Modoit.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Jag tror att jag talar för en överväldigande majoritet timråiter när jag påstår att vi hellre går på hockey i Eon än Swedbank.
Frågar du ett antal vinintresserade tjejer på torget i Sundsvall kan du dock alldeles säkert få ett annat svar.
Har jag påstått att det är ett svaghetstecken att Modo fostrar spelare? Däremot: ja, det är ett svaghetstecken vad gäller ekonisk skötsel att Modo inte kunde stoppa sin blödning och var beroende av hjälp - återigen - när läget visade sig ohållbart.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Hawerchuk: Hmm. Varför får jag känslan av att du, inlägg för inlägg, långsamt vill vrida bort diskussionen in i någonting annat där du känner att du kan börja slå mig på fingrarna? Jag har varit löjligt konkret. Producerat sisådär en meter komprimerad text med ursprungstanken sprungen ur en uppmaning. Nu får du bestämma dig. Svara snajdigt tillbaka och få mig att se ut som det fån du förmodligen anser mig vara, eller skriv att jag är avundsjuk och därför inte värd att ta på allvar.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Anledningen till att jag tog upp er låda var att du i ditt första inlägg antydde att du hellre gick dit än i den amerikainspirerade arena vi hellre beträder.

Och poängen var att du är nog relativt ensam i din klubb, behåller den till förmån för en ny vacker och tidsenlig arena.

Att modo har fostrat spelare som kan gå in som sponsor till klubben ska vara ett svaghetstecken för oss får du gärna förklara.
Om det är någon sida som är avundsjuka så är det fan inte från de norra delarna av länet.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Tvåtallar: Ja. Säsongen innan Swedbank stod färdig hade man över 80%. 04-05 hade man 96,4%, och innan det 82,7%.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Ta gärna upp de nämnda lagens hockeykultur genom exempel så att vi får något att relatera till i diskussionen. För nu finns det inget att komma fram till, igen.

Vi är alla jättetacksamma för Foppas insats. Jag tror det är ganska klarlagt vid det här laget. Vad gäller Modos ekonomi så har den i jämförelse med andra klubbar skötts på ett mycket bra sätt genom åren, mycket tack vare duktiga farbröder som Tore Erkén och den framlidne Åke Eklöf. Att den blödde i början av 2000-talet är i det stora hela ganska ointressant då det fanns tillgångar att ta av. En klubb klarar sig inte utan sponsorer, det märker du säkert när du sätter foten i E.ON Arena.

Du måste fortfarande bestämma dig vilken typ av inlägg du vill skriva, för just nu är det bara en massa dravel som inte håller för någon vidare granskning. Visst, det är svårt när vi diskuterar ett område utan fasta ramar där subjektiva tankegångar dominerar. Men vi kan fortfarande hålla oss till ett problematiseringsperspektiv.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Timrå har, mig veterligen, aldrig gjort det till sin egen sanning att man är 'Sveriges mest hockeyfanatiska region' såsom Modo/Övik gjort. Det hade så klart varit pinsamt. Lika pinsamt som det var när Modo gjorde det, eller om Mora/Malmö/What ever skulle göra det.
Vidare vågar jag påstå att Modo, givet att man hade en arena av Eon-snitt, hade haft sämst publiksiffror i serien. Kul för er att arenan drar, men förväxla det inte med 'genuint hockeyintresse' bara.

Vindrickande tjejer kan väl visst vara hockeyintresserade. Precis som falconerare kan vara det, om dom skulle dyka upp i betydande antal när man utrustat hallen med sittpinnar och kör 'fånga duvan i mittcirkeln' i periodpauserna.

Sen vad gäller att byta arena. Återigen fånigt. Du har tydligen info om vad varenda styrelsemedlem vill. Coolt. Det ger mig en del följdfrågor vad gäller lagbygget som jag kanske kan ta via dig, men det tar vi vid ett senare tillfälle. Hursom: jag förstår inte vad det har med mig att göra.
Eon ä r ett jävla ruckel. Det vet väl du som inte missat ett ord som någonsin skrivits på Timrås sida att de flesta timråiter anser? Det gör dock inte erat plötsliga intresse för snoppmätning i arenafrågan mindre fånig.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Hawerchuk:
Vad gäller Kempehallen publiksiffror så förstår jag inte riktigt vart du vill komma med att dra upp dem? De sista åren hade man en beläggning på en sisådär 80-90%,.........HaHa



Har du nån källförtecknig till dina påsåenden
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Att Ö-vik är en hockeytokig stad märker man inte minst här nere där hockeyn mer tas med en klackspark. Även om många går på hockeyn är det inte alla som bryr sig nämnvärt mycket. Ja alltså i relation. Hemma andas folk hockey, den tas nästan för given. Den finns dag in och dag ut i folks medvetanden, man kan prata med alla och alltid få feedback. Det är ett ämne med aldrig sinande åsikter och funderingar, från såväl Agda, 92 till Tim, 5 år gammal. Hur det är i Timrå vet jag inte då jag aldrig satt min fot där. Men jag antar att det diskuteras flitigt över rediga groggar. Gärna i arbetskläder och med en dosa general i fickan.

Vad gäller Kempehallen publiksiffror så förstår jag inte riktigt vart du vill komma med att dra upp dem? De sista åren hade man en beläggning på en sisådär 80-90%, vilket är mycket bra för en gammal hall på ett närmast katastrofalt läge. För du har väl varit där någongång? Dra gärna upp jämförelser med dagens arena som ligger på ett mycket gynnsamt läge. Speciellt med tanke på kommunens geografiska befolkningsspridning och de intilliggande modoitiska städernas avstånd.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Du måste skoja? Kan man absolut dra paralleler mellan kulturen och åskådare antalet ska väl för helvete ni bara hålla käften? Ni har ju frånsett nåt år varit tillryggalagda med hur många åskådare som helst.

Och som sagt tidigare, S/T hockey är "egna ben"?

Kan inte vindrickande tjejer vara hockeyintresserade? Men hembrännande alkisar på en konsumtrappa?

Sen gillar jag hur du försöker bita dig fast i det förgågna, det finns inte en enda i er styrelse som inte skulle vilja byta ut er låda mot vår arena. INTE en.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Min poäng med hockeyintresset var att visa att ni - för två år sedan och överskådlig tid före det - hävdade att Övik var en hockeyfanatisk stad som levde andades och dog för hockey. Allt medan all statistik i frågan snarare gav upphov till frågan: om Övik var en 'hockeyfanatisk stad', vilken stad i Sverige med ett representationslag i någon av de högre serierna är det inte?
Det tarvades ju en nybyggd, bekväm och mingelvänlig, arena för att locka de jättefanatiska vintjejerna till arenan så att snittet kunde komma upp på den nivå en 'hockeyfanatisk' stad ansåg sig generera förut, även om man så klart inte gjorde det på långa vägar.

Din slutpunkt angående komplex: ålrajt. Det tror vi på. Hoppas du tror på mig när jag säger att jag är helt ointresserad av Modo och alla dess förehavanden också.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Nästa gång får du gärna komma med fakta som underbygger dina högst subjektiva tankegångar. Du måste bestämma dig om du vill göra dig lustig; dvs. klackarna i taket med vinstänk på skjortan-approachen, eller om du på fullaste allvar försöker ge oss en hypotes där storebror kontra lillebrors-perspektivet förklaras och ett resultat sedan presenteras. Om det nu är det senare så kan just dina tankegångar väldigt enkelt falsifieras, så därför hoppas jag för din egen skull att det var det förra du ville uppnå. Något som jag säkert tror kan gå hem väl hos den delen som söker svar genom sin egen lilla världsbild.

Några av dina påståenden är tagna ur luften utan direkta anknytningar till verkligheten. Du nämner exempelvis att bygdens son pumpade in pengar i arenabygget. Visst, det kan vara så att du tycker att en försvinnande liten del av den totala kostnaden är en omfattande post. I relation till slutsumman är det givetvis inte det. I det här fallet var det några miljoner, som nu är återbetalda. Sen kan man också se det som väl investerade pengar av moderklubben när den i slutet av 80-talet satsar på talangutveckling för att på ett senare stadium få tillbaka en del. Där tror jag bestämt Timrå försöker (återigen) arbeta i en liknande modell på senare år. Vilket givetvis är smart. Det ser vi ju inte minst genom Modos SM-guld förra året. Inte en chans att det hade uppnåtts utan de "Hägglundare" du nämner. En klubb på en liten marknad måste arbeta utifrån de parametrarna om inte ett luftslott ska byggas upp.

Du återkommer också mycket till det geniuna, hockeykulturen. Det är givetvis rock & roll över plywood, finnar och alkisar på torget. Det håller jag med om. Men vilken verklighet lever vi i? Skulle det fortfarande vara som på 70-talet så skulle varken min eller din klubb leva kvar. Det gäller hela tiden att anpassa sig till de gällande förutsättningarna och utveckla produkten.

Sen nämner du även publikens och gemene mans engagemang i både städerna. Det är givetvis omöjligt för en inbiten supporter att avgöra på ett objektivt sätt. Däremot att Modo som klubb har bra mycket mer supportrar än Timrå finns det ju inga tvivel om. Det är egentligen det enda vi kan fastslå i ämnet.

För att ta några exempel.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Ett par Timrålänkar.

"- ett genuint hockeyintresse..."

www.hockeysnack.com/medlem/Dream+Team/filarkiv.php?showfile=timr_ik__publiksnitt_allsvenskan_superallsvenskan_1982__2000.jpg

"- en förening som genom åren ständigt stått på egna ben"

www.tikare.se/historia/Arforar/1990-1995/1.jpg
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger:

Dina subjektiva upplevelser, hela bunten. Förutom eventuellt att Timrå började med hockey före Modo, vilket knappast är något som någon varken vet eller är avundsjuk på. De som vet det råkar nog också veta hur många fler år Modo spelat i de högsta serierna medans ni torskat med Husum och andra storlag.

Du menar att hockeyintresset är större i Timrå för att ni hade bättre publiksiffror några år när ni var nya i ES? Men guud vad konstigt. Större region, nyhetens behag. I Ö-viks kommun bor ca 55 000. I Timrå + Sundsvalls kommuner (som fortfarande tillsammans är bara 2/3 så stor som Ö-viks kommun) bor det drygt 110 000. Hade ni INTE haft bättre publiksnitt ett par när ni var nya och dessutom gick bättre i tabellen hade det varit konstigt. Nu är vi dock on top igen och kommer att vara det ett antal år framöver till att börja med.

Nä, ni får säga vad ni vill om oss Modoiter, men något komplex finns inte på något plan. Och det vet ni.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger-shinzawai
1-0
shinzawai gör nu något som ni är bra på, kontra ;-)
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Ålrajt. You asked for it. Timrå har:

- sysslat med själva sporten ishockey betydligt längre än Modo ('den där nykomlingsklubben' som den heter i den medelpadske folkmunnen)

- ett genuint hockeyintresse, utan ett behov av att - på falskeliga grunder - hävda att detta är störst i Sverige. Modo gjorde som bekant precis detta, trots ungefär 4000 på sina matcher i något decennium. Om man frågat någon i arenan 'hur kan ni påstå detta?' är jag säker på att svaret blivit 'Jamen, he begrip väl alla!'.

- en förening som genom åren ständigt stått på egna ben, till skillnad från andra sponsorpumpade klubbar av Modo och Team Boro-snitt. Visst, dalarna har varit djupa och stålbaden många. Men det har samtidigt resulterat i något som ovannämnda klubbar saknar: självinsikt, -respekt och ödmjukhet.

- En aura av rockn'roll. Modo ger som bekant en doft av Ulf Ekman, IOGT-NTO och parodisk lokalpatriotism. På matcherna sitter man knäpptysta, undantaget buandet på domare och motståndare vilket sitter som en självklar reflex i ryggraden: dom är ju utsocknes, för bövelen. Och därmed Djävulens Apostlar. Denna hållning är f ö en av anledningarna till att man sällan finner en modoit på en arena utanför hemkommunen.
Timrå är då, givetvis, den totala motpolen. Här associerar vi en doft av diesel, dödsförakt samt - vilket ska erkännas - den typ av dödliga attraktion som ofta återfinns hos den kategori män som har en svårförklarad lockelse på vackra kvinnor.
Här är hockey passion. Även en match som timråiter självkritisk betraktar som 'helt död stämningsmässigt' skulle vara nog för att flytta hela Swedbank Arena en halv decimeter.

- Influenser utifrån. Kan kopplas ihop med den punkt ovan som behandlar modoiters syn på 'utomsocknes aktiviteter'. Detta hävdar givetvis den öviksfödde som varandes något positivt. Delar av forskningsvärlden som sysslar med specifika problemområden, liksom landets övriga befolkning fnissar överslätande. I Timrå är ögonen öppna för Det Nya. Här betraktas inte en som passerar länsgränsen som 'han den där nyanlände' i tolv generationer. Det berikar. Ökar förståelsen. Utvecklar, givetvis, sporten som sådan. Det är ingen slump att Timrå även under de mest krampaktiga av säsonger spelat en betydligt mer attraktiv form av ishockey än Modo.
Det räcker inte med att 'vara Hägglunds pöjk' för att få spela. Det tarvas mer än så.

- Ekonomiskt snille. Utan sponsorer med såväl hängsle, livrem och stege (se ovan) fick Timrå tidigt lära sig vikten av att ligga steget före ekonomiskt. Detta gör att man, år efter år, på ett oförklarligt vis kan vara med och utmana/utkonkurrera klubbar med betydligt större ekonomiskt utrymme. Modo ska dock ha en eloge för att man, mycket tack vare en bygdens son (känns temat igen) som pumpade in pengar i en arena som attraherade vinsugna tjejgäng. Detta stoppade den svårartade ekonomiska blödning som gjorde att man förlorade, vadå...14 mille på tre år? Be till Gud att klubben aldrig behöver förlita sig på sitt eget kunnande allena igen.

- En hockeyarena med kultur. Visst är det mysigt att vara i Globen eller SA. Många kiosker, toaletter, högt i tak. Sköna säten och behaglig ljudvolym. Som en bio, fastän det är hockey man bevittnar. Eller så gillar man det genuina: en dragig, trång, sextiotalsdoftande arena med läktare brantare än Mount Everets sydspets. En smaksak. Tradion eller nyamerikansk sportkultur. Fritt att välja.

--- Nu är det dags för lunch. Ett oerhört trevligt ämne som jag känner att jag enbart börjat skumma på ytan av. Ber ni snällt kan jag fortsätta detta alster lite senare.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
NuMo:

Så härliga passningar från Kapten Vadet!
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Borde vi kantra tillbaks ämnet så det passar tråden igen månne.

Hasse förutspår faktiskt Näslund till Hösten. Inte för attt jag tror på det, men det är ju antagligen bättre än ett abrupt nej.

www.modohockey.se/lopsedel.cfm?ID=221&read=senaste
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Hmm?

Inget SM-guld!
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: BB, när du snackar om komplex, vad pratar du om då? Vi är större, starkare och bättre. Vi vann guldet ifjol, vi har den bästa arenan, vi ligger före i tabellen, har fler svenskar, fler egna produkter, större tradition, mer pengar och så vidare.

Vad har ni, förutom fans som sjunger högre och klubbar på trumman hårdare (enligt er själva) som vi möjligtvis skulle kunna vara avundsjuka på? Vad?

Att vi relaterar till Timrå beror på att vi ogillar er honhundar, inte att vi har komplex. Vi njuter av att klå er på alla plan. Sen kan ni få vinna några seriematcher om ni vill pga bättre inställning, det bevisar ju bara ytterligare ert lillebrorskomplex.

Nu vill jag ha en lista över avundsvärda saker med Timrå som Modo inte har.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: vad som släppts igenom har jag ingen aning om, men i mina ögon har det då inte varit över någon gräns so far.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Vad svarar du på nu? Det är väl ingen som har pratat publiksiffror? Kan aldrig tänka mig att ett sådant inlägg skulle släppts igenom censuren.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Egentligen är en gäspning ett lagomt svar.

De säsonger vi hade 4k i snitt hade ni 1300 mot boden, piteå osv..

Om ni i vanlig ordning värvar ihop ett lag till så kanske ni kan stå emot alla era skador.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Frisco: Ännu en rolig toppproduktion av Modo-TV. Sedin ser ovanlig nöjd ut efter vissa inslag.

Sedin och Andersson har verkligen hittat rätt forum äntligen. (Ja, Sedin är ju fortfarande en ung talang, men vart kom Hasse ifrån egentligen?)
Kommentera


Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Om du inte tog tik för att vara småsyskon då får du gärna berätta vad i mitt inlägg som referar till tik.

Ja jag är jätteintresserad av tiks resa ner till dit de hör hemma, jätteintresserad faktiskt, med tydligen är inte timråiterna själva det då publikintresset för det laget sviker en aning, under 5k denna säsong.. Nyckelpersoner finner större utmaning i andra lag..

Och ditt intresse för modos resa mot ett nytt guld är väl inte heller helt ointressant?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Gör jag? Jag konstaterar bara att ni är fruktansvärt nervösa över Timrå hela tiden. Och att det uppenbarligen inte räckte med kvartsfinalviktorian + ett SM-tecken för att spä på självförtroendet.
Sedan är det ett plus ur komikperspektiv när man hävdar ointresse för något som man skriver eoner av inlägg om. Givetvis.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
NuMo: "Styf skrev på för Timrå. Bara en sån sak"

En del har bara ett alternativ. Detta kan bero på olika saker.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Jaha.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Bragd-Birger: Det roliga med dig är att du tar för givet att tik är våra småsyskon.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
NuMo: Svartvadet är ett unikum. Han blir bara hungrigare och hungrigare med åren. Den här säsongen har han ju med löjlig övertydlighet visat att SM-guldet bara gjorde honom än mer taggad. Hualigen.

Och sen får ni Foppa på det. Lika bra att permanenta bucklan i Övik. Själv är jag glad om Timrås ras stannar i division 1.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Haha. Inte ens en kontraktsförlängning kan göras utan att omedelbart relatera till Timrå. Fantastiskt vilket härligt komplex ni har. Och detta är som sagt efter att ni vunnit SM-guld och slagit ut just Timrå i kvarten. Man kan bara spekulera i hur ditt psyke/självbild hade sett ut om situationen varit den omvända.

Men för din skull är jag glad. Tänk om 'Timrås kärna' hade stannat i Timrå. Då hade ju du enligt vad du skriver varit lite mindre glad just nu. Passa på och njut. Snart kommer ångesten över dig igen.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Steen får gärna fortsätta enlig mig. En av de mest stabila hårt arbetande spelare vi har.

Dubbel lycka är delad lycka. Svartvadet fortsätter till han blir 37 år minst. Sundström orkar kanske bara till han är 35, men jag tror han tar två nya år då för då är det väl dags för Foppa igen och Sedinarna.

Kommer Sedinarna så kanske Weinhandel har tränat färdigt i Linköping.

Styf skrev på för Timrå. Bara en sån sak.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Salle: 3 år till på steen?

Är det bara jag som hört rykten om att han inte riktigt är inne i gruppen?

Men han får gärna stanna för mig, tycker han är en bra irrationell spelare som tagit ett kliv till i modo.

Sen känns det extra bra med svarten och susses kontraktsförlängningr när våra småsyskon tycks ha svårt att behålla sin kärna.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Salle: Steen 3 år? Nääää?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Icing-Ove: Som enligt rykten i helgen vill skriva på för 3 år till...
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
MorganaLefaey:
Oscar Steen? :-)
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Nu saknas det bara en första center i kommande säsongs trupp.
Kommentera

« · 980249 · »