1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528049 inlägg · 4121 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Poffa: Eftersom vi inte haft något hot framför mål har motståndarna kunnat spela med en stor box mot oss. En Wernblom framför mål tvingar fram en mindre box vilket gör det lättare att få in pucken på mål. Lätt som en plätt!

Wayne Gresky: Vem ska ta in pucken i zon då? Enström sticker väl till Atlanta, då får vi förlita oss på att Adam tar in pucken.

Men du har nog rätt, in med Werner i boxen så löser sig alla våra PP-problem. Adam kommer inte skjuta över hela tiden, samtliga MODO-backar kommer klara av att föra in pucken i anfallszon och Salle, Susse och Svarten kommer aldrig mer hålla pucken för länge vid sargen.

Han är grym, den där Wernblom.

Poffa:

Ja' ä' inte bitter!!!

Ja just, vi lär ju få lite mer utvisningar med oss också. ;)

Gidde: Faktiskt inte ett dugg. Jag tycker det är extremt roligt, just nu. Jag ser en enorm övertro till Wernblom bara.

Gör han MODO:s PP bra, säg att han gör 15 mål och så vidare. Då kommer jag erkänna att han överbevisade min misstro. Men tills dess vi sett det tänker jag vara... skeptisk. Jag tänker i alla fall inte springa glädjecirklar som vissa gör.

Poffa:

Du får se det positiva, du slipper sitta och reta upp dig på att han faller så lätt ;-)

Men det är klart, det kan ju bli några fler DIV-utvisningar för MoDo nu, denna säsong hade vi väl ingen (eller har Blatny/Döme kanske fått sig någon) ?

Poffa:

Kan bara meddela att jag är lika tveksam som dig, men jag tror på Werner som spelare, speciellt i PP.

Däremot gillar jag INTE om han blir överbetald, för så mycket pengar är han inte värd...

Poffa: Spela in dum nu. Givetvis behöver vi fler nya verktyg till vårt PP än Wernblom. Men jag skulle gissa att bristerna är rätt uppenbara varför Ecke även denna sommar kommer att försöka hitta pjäser som kan förstärka den biten. Du har säkert också märkt att det inte bara finns ett fel med vårt power play utan det havererar på massvis av olika sätt.

Lite off topic: På tal om PP, har ni sett vad enkelt HV kan glida in med pucken i zon på samma sätt, gång på gång utmed sargen utan att bli attackerade?

Poffa: Jag är inte direkt bombsäker på success, men jag är HELT klart beredd att ta chansen med Werner. 14+ mål varje säsong sen 94-95. 25 mål i år i ett skitlag. Visst, mycket istid, men sämre pass, färre anfall osv.

shinzawai: Jag bryr mig inte så mycket om vad han producerar. Det viktiga är att han ser till att vi vinner guldet. Bidrar han till det så räcker det med att han avgör den avgörande finalen för mig.

Wayne Gresky: Jag spelar inte dum. Jag överdriver lite, men det är för att kompensera den övertro som vissa verkar ha. Werner kommer dessutom enbart bidra i MODO:s PP, känns det som.

I spel 5 mot 5 har vi allt för många andra som ska ha mer speltid för att Werner ska komma till sin rätt. Han kommer bli cementerad i tredjekedjan och få spela PP. Kommer han nöja sig med det? Innebär en sur Werner att det kommer bli lite dålig stämning i truppen, osv.

Jag är dessutom skeptisk av en annan anledning. Jag minns Werner i MODO-dressen som en strålande spelare. Jag är rädd för att jag kommer få ett solkat minne av Wernblom under nästa säsong. Genom att försöka dra ner förhoppningarna kanske man kan döva detta lite. Redan nu så har jag sett tendenser som jag inte gillar. De senaste året har han börjat falla mycket lättare, det hoppas jag han lämnar kvar i Skellefteå. Annars kommer jag uppgivet sucka varje gång han ramlar och med det förpassar sin gloria allt med på sned.

"...gloria allt mer på sned."

Poffa: Det snackas allt mer om rollspelare, att ha sin roll och utföra den i dagens hockey. Varför skulle Werner stå över detta?

Poffa: Werner kan bidra med annat än bara i pp-spelet ! Han har ett grymt bra spelsinna å en jä_la massa rutin.. Han kan med sitt sätt att spela dra med sig många , skapa hopp å mod. Han e inte den han en gång va men han har mycket att lära ut... Jag säger välkommen werner

Poffa:

Jag får nog hålla med Poffa trots allt. Wernblom kommer knappast platsa i någonting annat än en tredjekedja och jag tror att en av anledningarna till att han flyttade till Skellefteå, var för att han visste att han skulle bli en hyllad stjärna i laget. Min uppfattning är att han vill vara en rubrikernas man och inte har någon större lust att arbeta i det tysta, vilket han kommer bli tvungen till nu.

Nåväl, vi kan ju hoppas att det blir ett 1-årskontrakt till att börja med, så vi får se vad han går för.

Såg att Nevalainen eller hur han nu stavar var på väg till Luleå. Tycker annars att det hade varit en intressant spelare som borde kunna vara med och fajtas om en plats på backen. Men man kanske siktar högre och anser att lillhedman är nog med nytt och ungt.

Nu när SSK gick upp så känns det svårare att få de gamla sskarna som det snackats om.

Bad_Brett: Har det hänt nått idag? Har vi värvat Tony Schälin?

Wennerholm tippar att HV går vidare, det är fina nyheter.

Paddan: Angående Werners vara eller icke vara så pratade jag med en Björklövare som tyckte att det var jättesnällt av oss att låna ut honom för att spela upp Löven till ES. Han tog dessutom gärna emot Adam Andersson och andra "rest"-spelare.

Sen ryktas det om att Werner fått anbud att sälja VW och Audi på Nordemans. Hur länge det kontraktet är på och ev klausuler förtäljer inte ryktena.

Det finns en och annan från Skellhell som anser att Werners roll i PP är något överskattat. Antos som förmodligen är en av landets bästa på transportera in pucken borde också en hel del kred.

hellge: fast fakta är ju att han skottat in 20 returer.. jag tror han blir bra i pp, nå andra krav har jag inte, jag hoppas faktiskt han får sitta på bänken och bara lira pp.

spud: Frågan är ju bara hur han ska lyckas med sina "karusellmål" i slottet i PP när han spelar med MoDo. För modoiterna brukar ju i 99 fall av 100 lyckas pricka allting annat än den medspelare som finns i läge framför mål.

Jag undrar... När var vi bra i PP sist? Var vi bra i PP innan Werner drog, och sen blev vi dåliga? Så långt tillbaka jag kan minnas har vi varit dåliga i den spelformen, alltså även när Werner spelade i MoDo. Frågan är: kommer han ändå att komma tillbaka och lyfta vårt power play-spel? (Det vore ju för trevligt om det blev så, men jag undrar.)

Paddan: Om adam spelar PP nästa år kanske vi får låna Werners fiskehåv och plocka ner Adam kanonskott med. Sen kanske magnus kan sprätta in dem.

Det blir säkert lättare för backarna att skjuta om man har en spelare som man litar på framför mål, då behöver de ju inte skjuta så jääääävla hårt de bara kan, då är det nog om pucken hamnar på målet.

spud:

Finns det extra förlängningsarm på den typen?
Jag menar, pucken kan ju komma var som helst inom 3 meter runt om målramen...

Poffa: Då är det bara att hoppas att han kan tillföra någre PP-mål dårå...

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2887&rows=5]Werner klar på riktigt[/url]

Salle:

Han bjuder på en typiskt Werner-kommentar också:

"Målsättningen med återkomsten till MODO Hockey är att försöka få till sig ett SM-guld. De har chansen redan det här året och det är bra, då vet de hur de ska göra nästa år också."

Hehe!

Nikki: MÄKTIGT! Vilken dag. SM-final klar igår och W x2 klara. Wow.

AM: Välkommen hem! Jag har semifinal nr 1 och 2 i divx-format om du vill "catch up".

Ser vi ett H dyka upp innan 17, tro?

Poffa: Ja.

En av landets bästa backar tillbaka!

Efter fem säsongers bortavaro kommer PER HÅLLBERG att göra comeback i MODO Hockey kommande säsong.

Hållberg har skrivit kontrakt med moderklubben som sträcker sig över säsongen 2009/10.

Poffa: Jag hann inte ens skriva det. :-)

Poffa: MUHAHAHHAHAHHAA!!!!!!!!!!!! Vilken dag.

Enligt forumet;

"Per Hållberg har skrivit 3-års kontrakt, likaså Fredrik Warg.
Pierre Hedin har förlängt med 2 år. Magnus Wernblom 1+1.
Källa SR Västernorrland, Christer Timrå Jonasson kl. 15.31."

Nikki: Hedin förlänger också? Herredjävlar, jag tror jag smäller av.

shinzawai: Lag som är utslagna har inte presenterat ens i närheten av dessa förvärv. MODO, som i morgon ska spela finalmatch 1, är redan nu vinnare på transfermarknaden.

En rätt okej, dag. :-)

En glädjens dag att vara MoDoit! Wernblom, Hållberg och Warg tillbaka, Hedin förlänger, och bara några timmar sedan det blev klart med SM-final! Livet leker! Skulle ha firat med en Lord Calvert om jag bara hade haft någon! :)

Petey21: Det var ju en större fråga om när än om de här killarna skulle komma. Känns som rätt bra timing att göra det dagen efter att man är klara för final. Alla tre på samma dag var väl inte helt oväntat. Hedin var dock en bonus.

Poffa: Sen ryktas det ju om Umicevic så man får väl säga att sportchefen våran lever upp till sitt epitet, Super-Ecke.

Undrar när man kommer att sluta le...

AM: Gött att höra och du är även välkommen till 401 på fredag. Dock med vissa förbehåll har jag hört. :-)

Wayne Gresky: Ja, för nu är även Hedin officiellt klar för två år till.

Hedin officiellt på officiella.

Nikki: OK, that's it. Nu ska jag hångla upp Ecke.

shinzawai: :)

Skönt att komma hem och se en hyfsad kvartett hemvändare med kontrakt på .se. Det är nästan så att det rycker i baguetten. Och antal år på alla signeringar är helt perfekt. Kan Ecke överhuvudtaget göra en besviken?

Hawerchuk: Fast shinza kanske kan svara på det när han smoochat.

Måste gratulera till finalplatsen samt dom 3 fina värvningarna ni gjorde idag!

Hawerchuk: Äh, vafaan, vad ska vi med alla dessa farbröder som uppenbarligen inte har råd att skaffa sig en rakhyvel. Nej, fram för nya och fräscha spelare som... Victor Hedman...

Good times, good times.

Aaah, som supporter av MoDo och Pittsburgh börjar allt bli så väldans trevligt :)

Paddan: Vilken tur då att jag köpte fyra nya rakblad idag. Det kanske var ett tecken?

Det känns nästan lite tråkigt att de presenterades alla på en gång.

« · 866492 · »