1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Rytter: Zakke håller inte i ett ES-lag, inte ens om man siktar på tolfte plats.

Poffa: Men det var ju liknande med Oscar Hedman, SF gick ut tidigt och skrev om det, och de hade helt rätt.

Och nu hänvisar de till en presskonferens som ska hållas nu..

Rytter: Jag är faktiskt inte så orolig angående Krizan jag. Nhl valde att inte plocka över han i fjol endå fast han slog i sort sett alla rekord i hela elitserien som målvakt. Sedan gjorde han ju bra Vm och Os för slovakien. Näe jag tror han kommer bli kvar i MoDo jag.

spud: Som ska hållas, ja. Samitdigt som presskonferensen hålls går pressmeddelandet ut och det kommer upp på hemsidan. SF tar inte sina uppgifter från något officiellt pressmeddelande.

Poffa: "Zakke håller inte i ett ES-lag, inte ens om man siktar på tolfte plats"

Nej i dagsläget är han då ingen föstamålis för nått lag, men på sikt skulle han förmodligen kunna bli en bra backup.

Tycker lite synd om Zake som har haft väldigt otur med skador och stannat upp i sin utveckling rejält. Han gjorde ju helt ok ifrån sig som backup åt Salo under lockout säsongen. Men efter det så har det inte varit mycket som varit positivt.

...och där försvann nyheten från svenskafans.

yaqop: Nu står det att det är ett rykte.

yaqop: Jo såg det, men det ligger forfarande online :D. Men tycker det är konstigt att dom går ut med det på Radio Sporten och säger att han är klar för Modo om dom inte har någon trovärdig information ? :D

yaqop: Går att höra denna nyhet på radiosportens senaste sändning.

yaqop: Den är väl kvar?

Zacke har haft sina chanser men hans kapacitet räcker inte för ett topplag i ES, för min del får han gärna vara kvar i 10 år då han duger bra som backup, rimligen en rätt billig sådan Arnmark typ.

Cyklob: Det är ju en kombination av vilken tillgång och efterfrågan som råder på målvakter som är lämpliga för NHL-spel också, inte bara drivet av efterfrågan. I den utsträckning det försvinner målvakter måste de också ersättas.

Sedan slog han endast ett klubbrekord för MoDo när det gäller räddningsprocent och inga rekord när det gäller Elitserien som helhet, men jag antar att du använde den delen av inlägget som något slags retoriskt kitt. ;-)

Rytter: Zakke kommer inte hålla i ES någonsin. Det är han inte tillräckligt bra för. Möjligt att han kan vara en skaplig förstemålis i ett lag som hamnar 5:a - 6:a i allsvenskan.

Timrås nye andremålvakt är t ex i mina ögon bra mycket bättre än Zakke.

spud: Vart hänvisar dom till presskonferensen ?.

Cyklob: i Den förra artikeln hänvisade dem till en sådan, och inte "om nu värvningen.."

spud: Oops. Är det en liten nyhetsanka som presenterats av Svenska Fans tro?

Poffa:

Nu har jag inte sett Zake så pass mycket i år så att jag kan göra en rättvis bedömning av honom samma gäller ju Timrås nya andramålis. Baserar mest mina åsikter om Zake på det jag såg under lockout säsongen och året efter.

Under lockout säsongen tycker jag han gjorde en helt godkänd instats, men hans orutin lyste igenom vid vissa tillfällen främst då iform av positionsspelet i kassen.

Som jag sa så verkar hans utvecklingskurva ha stannat upp, och de främsta orsakerna till detta är nog att han varit skadad så mycket samt att han knappt fått stå nått.

Skulle gärna se att Modo lånade ut honom i en hel säsong till ett lag där han får vara förstamålis. Sedan kan dom utvärdera ifall han är värd att satsa på som backup.

Kan svenska fans verkligen vara rätt ute? Han lär vara dyr och vi har redan 4 backar av toppklass (då räknar jag inte in Enström).

Men visst vore han en underbar ersättare av Enström :) Men det känns ju lite väl att ha t,ex Hållberg som 5e-back.

Dragan 2k: Det verkar inte bättre, men jag tycker det är konstigt att radiosporten går ut med det.

Dragan 2k: Jag tror inte det, det har snackats om det länge och det jag hört tyder på att det ska vara så.
Men de blev lite försiktiga.

hellge: Se där :)

Deas: Så du håller Hedin före Hållberg?

Ecke försöker få hit fd sskare så de har nåt gemensamt.. Var väl därför umisevic var ett rykte får man hoppas, skulle hellre se Steen II komma.

spud:

Tror att vi gärna klarar oss utan Steen II, såvida du inte avser Alexander Steen.

Poffa: Mja, osäkert. Och jag skrev "t,ex Hållberg" =) Men visst växte Hedin eftersom. Ska någon ersätta Enströms pucktransportering är det väl Hedin om han kan se ut som han gjorde sin bästa säsong i Modo.

Deas:

Tror nog att Dicken kan transportera en och annan puck han också.

susse werner skröder salle svarten weinis hedin hållpa dick..

Modo borde få böta om man är under 30% i PP

spud:

Du glömde Foppa!

Jag menar, du rabblade ju upp andra spelare som inte heller är med i truppen (än!)....

Bad_Brett: Det kan han =)

Att han vann Pittsburghs interna poängliga året innan lockouten säger väl egentligen mest om Pittsburgh det året men samtidigt går det inte att förneka Tärnströms offensiva färdigheter.

Bra i landslaget har han också varit. Må detta vara sant!

spud: Jo visst borde vårt PP stärkas ifall några av de namnen du nämner kommer.

Men jag tycker redan iår att modo hade tillräckligt bra spelare för att kunna ha grunden för ett bra PP.

I mina ögon är ett av problemen att det är samma spelare som spelar PP som är inne och spelar BP. Tror att båda spelformerna skulle få sig en uppryckning om man använde olika spelare i "Special Teams".

Drömmen vore ju att man tog och satt ihop två st PP femmor som nästan enbart spelar PP, och två BP fyror som nästan uteslutande spelar BP. På så sätt får spelarna chansen att vila lite mera än som nu är fallet när Susse, Svarten, Timmy, Salle mfl spelar både PP och BP.

Ser gärna att man värvar defensivt skickliga spelare för en tredje och färdekedja och plockar ihop sina BP fyror ifrån dessa kedjor. På detta sätt får man mycket tydligare roller för varje spelare. Dessutom är det nog lättare att motivera en spelare som spelar i tredje eller fjärde kedjan eftersom han känner att han trots allt har en viktig roll i laget och kommer att få mer istid utöver 5 mot 5 spel eftersom han ingår i en BP eller PP uppställning.

Rytter: Jag håller med. Skröver och Sundström var ju lysande i PK men samtidigt känns det fel att de sliter hund där medan MoDo under grundserien använde en massa folk i PP.

Tror dock det kan bli ändring på det nästa säsong. Risken är bara att Sundström blir änmer defensiv om vi får fler bra forwards. Jag vill verkligen se honom få visa sin talang ännu mer nästa säsong. Nöt avslut på träningarna och ge honom en friare roll. Hans 1 poäng per match förra säsongen kan säkert bli ganska mkt mer.

Det kommer väl inte hända dock, och han är väl nyttigast som tvåvägscenter ändå :)

Rytter:

Instämmer!!!

www.eurohockey.net/transfers/transfers.html?nationality=se&country=&lastname=&days=1

kan man också läsa det. Kanske använder alla samma källa.

Där står också att Stefan Öhman är klar för Espoo Blues

Rytter: Äääh, vi vann SM-guld. Jag är nöjd med hur de spelat. :-)

Jaha då är det bara glömma Dick om man ska tro på aftonbladet.

Cyklob: Oopsy. Då ska vi se hur Svenska fans reagerar om detta nu stämmer. Nyhetsanka var ordet. Konstigt bara att Radiosporten hakar på och vila fler det nu var som blint följde efter. Eliteprospects gjorde också det men ändrade sig f¨rån confirmed till rumours.

hellge: Ja det är skumt detta, men allså den enda källan av alla dessa jag litar på är radio sporten. Dom brukar ju enbart gå ut med nyheterna när allt är 100% klart som jag fattat det i alla fall.

Dragan 2k: Ja stämmar detta så har ju killen på Svenskafans en hel del att fundera över.

Allehanda verkar ha plockat bort nyheten också

yaqop: Holmberg själv dementerar det utan någon som helst tvekan.

Jaja, det var roligt att fantisera ett tag =)

Deas: Inte alls roligt, nu är jag skitsur! :)

Fy vad kul det skulle vara att veta hur detta uppstod, vem var det som stod med fjäderna som växte..

Nåja, hur fan det än blir så vann vi SM och är bäst i Sverige. Det duger alldeles fantastiskt gott.

yaqop: Aha, det var alltså därför jag tyckte det gick marginellt långsammare än vanligt att ladda ner Allehandas hemsida. Det är klart, alla nyheter som får rum i marginalen på den snudd på reklamfria sidan måste ju vara grymt tungladdad.

Easy comes easy goes.

Ecke kanske gör århundradets mörkning?

Hawerchuk:

Var inte Sallegrejen århundradets mörkning? Och jag tvivlar inte en sekund på att Ecke skulle kunna göra en sådan mörkning, btw.

knaskamilla: Århundradets mörkning måste väl vara Kameruns avbytarbänk.

Gidde: Problemet med att spela på följande sätt iår har väl egentligen varit avsaknaden av centrar, vi har ju ofta rullat på 3st Susse, Svarten och Steen och då måste ju någon spela dubbla byten i PP och BP.

Inför nästa säsong ser det väl bättre ut med fyra bra centrar i Susse, Svarten, Warg och Steen. Så då ska det väl inte vara omöjligt att skapa två PP och två PP formationer kring dessa fyra.

Kanske låter idiotiskt men jag skulle gärna se att Svarten tog hand om den första BP formationen och att Steen fick chansen i en av det två PP formationerna. Steen har ju visat prov på att ha bra teknik och blick för spelet och passar kanske bättre i en PP uppställning än en BP uppställning. Sedan är det svårt, ska man offra Sundrsöms offensiva kvaliter och ge han en ansvaret för den andra BP formationen och låta Warg som skulle fungera bra som playmaker(bra på att teka också) i en PP formation, eller ska man vända på det hela?

Ja ja det där överlåter jag till Guld-Harald att fixa =)

Hawerchuk:

Det är så skumt. Redan för flera månader sedan gick en kille ut på hockeymagasinet.com och sade att Tärnström nästan var klar för MoDo. Sedan så går svenskafans.se, som i vanliga fall brukar vara en ganska seriös sida, ut och presenterar honom som nyförvärv.

Nu säger Ecke att de inte ens är intresserad. Vad är det man brukar säga - Ingen rök utan eld. Jag är förvirrad.

« · 873781 · »