1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532444 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Nikki:

Då får vi snart veta att "som Expressen avslöjade redan den....."

Nikki: Som jag skrev på officiella så tycker jag att det är en spännande värvning.

Nikki: Beskrivningen av honom låter mkt lovande. Och det går sällan rena nötter så högt som i 3e rundan.

Deas:
-Han har en uppåtgående kurva.
-Verkar väldigt sugen på att spela i MoDo.
-Är antagligen inte överdrivet dyr.
-En spelartyp vi saknar.
-Kontraktsmässigt så har Ecke verkligen garderat sig så vi inte kastar några pengar i sjön.
-Högerskytt.
-Nästa slutspel blir nog inte lika snällt så vi har säkert användning för honom.

Känns intressant och bra.

shinzawai: spännande? Ja, kanske. Däremot så är jag tveksam till förklaringen som Ecke ger.
"- En powerforward som vi hoppas mycket på, säger Ecke Holmberg sportchef i MODO Hockey.
Han är stor, stark och har hittills producerat varje säsong samt dessutom är han högerskytt."

Vet inte om jag skulle vilja kalla detta för att producera.
2005-2006 Almtuna Allsvenskan378917157
2006-2007 Almtuna Allsvenskan45141226143

Snittar runt en halv poäng och 4 minuter i båset per match. Om man vill få det till en producerande kille så känns det lite fel. Sen visst är det positivt med en högerskytt, men killen verkar inte vara den som lossar skottet allt för mycket.

Däremot så ser jag det inte alls som någon tokig värvning (då det är ett try-out) då vi verkligen saknat en riktigt tung pjäs som går rakt på mål och skapar en massa oreda överallt de far.

Skall bli intressant att se om han lyckas slå sig in i laget och vad han i så fall kan göra.

MorganaLefaey: Vi kan ju spjälka upp utvisningarna den senaste säsongen:
34 x 2 min
1 x 5 min
3 x 10 min
2 x 20 min

spud: Så kändes den här tråden bättre...
Verkar som att Ecke misslyckats med i varje fall en värvning, om man får tro Sportbladet. Weinis får enligt deras uppgifter 300.000 i månaden under två år framöver när han nu tydligen skrivit på för LHC. Det känns som att han inte skulle ha legat i närheten av de summorna ifall han skrivit på för MoDo

Paddan: Ja kanske,

Nog ycker jag att man hade kunnat fimpa lönen till #9 för att få hem en vass rightare i #13. Men 300 000 är han inte värd, killen är ju väldigt beroende av en vass passningsläggare, fast det är väl kanske alla målskyttar förvisso. Men hade han velat ha pengar borde han åkt till alperna, vad ska han förstöra för oss för...

spud: Då blir man ju fundersam, när nu Weinis inte verkar komma tillbaka till oss vem är i sådana fall den där spelaren "med stort MoDo-hjärta" som Ecke skulle kontraktera.

får hoppas att det är en ny tärnström.. Men de brukar ju tyvärr ha rätt när de skriver sånt här. Ofta har ju nån agent eller nån klubbdirre ett intresse av att sprida sånt här.

Paddan: Martin Wilde?

Paddan: Han hade nog trott att weinis skulle skriva på.

Portello: Äh, nu är han ju nybliven italiensk mästare så då ökar ju hans marknadsvärde explosionsartat. Ecke har aldrig råd med hans lönekrav.

surt att inte få hem Weinhandl :)

spud: Om det nu är sant blir jag förvånad. Jag trodde Weinis hade större ambitioner än Linköping med sitt liv. Är det möjligen smålänningen i honom som tagit över?

Lumber Jack: På tal om MoDo-hjärta, kan inte mannen i länken se till att skicka över Paul Stastny, Wojtek Wolski, John-Michael Liles och Marek Svatos på ett litet träningsläger i Öviksområdet. Sedan "råkar" man glömma att skicka tillbaks spelarna.

Lumber Jack: "Större ambitioner"... humor. :)

Paddan: Helber gjorde ett ganska självsäkert intryck när det gällde stjärnnyförvärv under paussnacket i gårdagens landskamp så jag tror nog att det stämmer.

Wayne Gresky: Tråkigt om det är så att Weinhandl går till LHC, jag hade gärna sett att han spelat i MODO. Men stämmer summorna som Aftonbladet skriver om så förstår jag att han inte kan tacka nej till LHC. Det är säkert dubbelt så mycket som MODO var villiga att erbjuda.

Jag skrev tidigare att vi borde struntat i Werner och lagt de pengarna på Weinhandl, just nu känner jag just det, fast mycket mycket starkare.

Poffa:

Han hade hursomhelst ALDRIG varit värd några 300k. Skönt att nån klubb tar sitt ansvar i den här lönekarusellen.

Poffa: På sitt sätt kan man känna så, samtidigt är jag lite emot att en spelare ska ha dubbelt så hög lön som alla andra bara för at han är villig att spela någon annanstans.

scim: Nej, men MODO hade kanske kunnat konkurrera om man erbjudit 220 000, och det tror jag han varit värd. För jag ser Weinhandl som en potentiell skytteligavinnare med 35 mål på en säsong.

scim: Jag är med dig där. 

Sen är man lite skeptisk till AB:s nyheter och med denna astronomiska summa så blir det inte bättre. Det är ju "bara" Weinis som kommer hem.
Vi som igår ansåg att Loumas (ev) lön i HV var ett felsteg i lönekarusellen.

Poffa:

Och då hade Linköping erbjudit 350k och situationen hade varit exakt den samma. Fast värre.

scim: Det är möjligt att de hade gjort så. Men det är absolut inte säkert och det är kanske så att Weinhandl kunnat tänka lite annorlunda då, men det vet ingen.

Poffa: Själv hoppas jag på att skytteligavinnaren spelar i MoDo och har 21 på ryggen kommande säsong.

Annars ser det ut som om Weinis drar till Linköping i två år och lägger pengar på hög, för att sedan tigga och be om att få komma tillbaka till MoDo och spela med Sedinarna. Då blir han billig. Sjyst uträknad vårbudget av Ecke.

Poffa: Det funkar om han # 19 också.

Lumber Jack: Kan de inte dela förstaplatsen?

Lumber Jack: Om detta nu stämmer är jag förbannat bitter. Det där enögat kan dra åt..

Lumber Jack: Är inte weinis lite överskattad ändå? Jag vet att det låter lite som en dålig förlorare nu, men visst känns det väl som att man skulle kunna få en likvärdig spelare om man hostar upp 200k/månaden ute på marknaden. Eller?

300 lax, sjysta pengar. Nu blev man lite avis.

shinzawai:

Ja, jag håller med. Tråkigt. Men iofs mycket mer förståeligt nu när det tagit slut med tjejen än om de fortfarande hade varit ihop. Han kanske redan har hittat en ny brud, förresten, från Östergötland?

Nikki: 2+1...

Nikki: Jahapp, det var det det. Då blir alltså Weinis östgöte de kommande två säsongerna. Bara konstigt att man dragit ut på det om nu "LHC känts rätt hela tiden".

Nikki: Det var synd. Men har dom betalat så mycket för honom så får man väl gratulera Ecke till ett bra jobb. Kan man inte få spelaren så lurar man av det andra laget ofantligt med pengar.

Paddan: Han har väl försökt pressa ut några ören extra ända in i det längsta...

knaskamilla: han måste väl känna fler människor än sin gamla flamma..och det finns väl fler brudar i övik åxå....nog valde han pengarna ..blir nog lite konstig för han att spela mot Modo nästa säsong ....Nu lär väl han inte bo i övik i sommar ..

Paddan: Tror ändå han kommer att stå i öa och säga att det varit ett av hans svåraste beslut i hans karriärer..

Ä vafan, det är inte så märkligt att han vill lira i östergötland, med tanke vart han kommer ifrån. Han har väl inte så många vänner kvar i modo just nu heller. Sen tror jag verkligen att det går att hitta likvärdiga spelare för de pengarna.

Ääääh, är ju bara att sätta Svarten och Susse på Mårtensson så kommer inte Weinhandl göra en enda poäng.

spud: "med tanke på vart han kommer ifrån" 
Han är från Ljungby det är 240km till Linköping. Som jämförelse så är det 202km till Göteborg, 112 till Jönköping och 168 till Malmö...

spud: Rätt beslut av Ecke o MoDo tycker jag. Samtidigt har MW inte spelat för drömlöner i NHL/AHL, som vissa av våra återvändare.Money Talks.
Jaja, behålla Duracell kanske? MoDohjärta - om inte e-mailet spräckt det?

Salle:

Ja. Han kommer väl ifrån södra Sverige, och Linköping ligger i södra Sverige? =)

Salle: och 1000km till övik, och då valet tydligen står mellan övik och lkpg så kanske avståndet till malmö gbg och jönköping inte spelar någon roll?!

spud: Jag kanske skulle tagit med ditt "lira i östergötland" i citatet för att förtydliga min avståndsliknelse.
Men sen är ju 10 mil extra ingentning för en som bott i Norrland ett tag så där föll det kanske ändå... :-)

"- Vi presenterade ett helhetskoncept för Mattias redan i januari, säger Johan Hemlin."

Märkligt då man inte får kontakta spelare med kontrakt på andra sidan som står under kontrakt.

spud: dubbel kontrakt.

spud: Det där förvånar mig att man säger faktiskt. Jag trodde man inte vågade gå med sådan info tack vara den stränga förordning som gäller angående kontakt med kontrakterade spelare i NHL / AHL.

spud:

Undrar om helhetskonceptet innehöll "i år tar vi silver, nästa år blir det guld...då vill du väl vara med?"...?

Dragan 2k: Ja mig med, antingen har LHC blivit kaxxiga igen, eller så är han korkad.

« · 874923 · »