1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532426 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Ambroo: Men i helhet så måste väl backsidan ändå vara jämnare skulle jag tro med Marttinen och Jonsson. Jag menar ni får 2 helt ok elitspelare och tappar en ruskigt bra. Samt då att ni som jag förstår jagar ytterligare en back om nu inte snacket bara var snack. Hur bra en spelare än är så spelar det ändå roll om han har en halvbra eller dålig spelare vid sin sida.

Tror inte ni skall vara allt för orolig. Just nu ser ert lag riktigt farligt ut. Vilket iofs det tar emot att säga men kanske skall sägas ändå.

MorganaLefaey: TIKs största frågetecken står i båset (eller på travbanan). Laget har trots allt tappat en av landets absolut skickligaste tränare.

Wayne Gresky: Zacke till Oskarshamn?

"Jag har pratat lite med Harald Lückner (Modotränaren) tidigare om Michal, om att eventuellt få hyra honom i och med att han inte fått så mycket speltid. Men jag har inte pratat mer med Harald sen SM-guldet, så det är väl inte det hetaste spåret, påstår han."

Paddan:
Alltid något nytt kring denna Foppa. I detta dokument kommer jag att lägga in Foppa och alla andra nya bänknötare allt eftersom. Tusan vad 4:e kedjan ser jobbigt ut att möta..

Icing-Ove: Har du Timander med? Jag trodde han var klar för Columbus.

Frisco: Det där låter oroväckande. Bäst jag kilar ner till grannen och frågar hur läget egentligen är.

Frisco: Det där låter ju inte bra. man blir ju orolig.

Frisco: Ryktena säger att han även skall göra en omvänd Foppa och ta sina business till nya marknader och lansera Lusse-bullan där borta.

Salle: Fast det inte är skottår i år? Otroligt i så fall.

Frisco: Columbus erbjudande innehåller visst fri bil.

Poffa: Bara på min skärm den där folkan ser ut som i ett jordskalvs epicentrum?
Gummi-schassi?

Frisco:
Åh fan, jag tyckte denna Timmy-intervju i radioprogrammet Istid lät konstig, lyssna i slutet hur han tvekar lite om sin Modoframtid...

Icing-Ove: Bara att önska Timmy lycka till i Columbus.

I dagens pappersvariant av ÖA så kan man läsa att det går ett rykte om att MODO är intresserade av Tomas Surovy. Hans agent kan inget säga.

När kvällstidningarna frågade för två dagar sedan påstod agenten att Surovy redan gjort klart med en svensk ES-klubb.

Utan Timmy i försvaret ser det fantastiska försvaret plötsligt ihåligt ut. Fuck fuck fuck!

shinzawai: Lugn, inte sticker Timmy till Columbus. Förra gången det stod i ÖA om att bullkungen var på glid från MODO så gick det två dar, sedan hade han skrivit på ett tvåårskontrakt (tror jag det var).

Allt det här är en listigt ihopsatt mediaanka som kommer sluta med att Ecke på måndag skickar ut ett pressmeddelande.

"MODO är extremt glada att vi kommit överens om en förlängning med Sveriges bäste back, Mattias Timander. Kontraktet gäller i två år till.

- Vi är hur glada som helst över detta. Timander var en jätte under hela fjolårssäsongen och kommer tillföra massor med rutin för våra unga spelare. Det säger Ecke Holmberg.

- Hur skoj som helst att jag får avsluta min karriär i MODO, säger bullkungen Timander."

Poffa: Hehe, ja jag tror också rätt hårt att han stannar, men jag gillar inte att behöva våndas i en månad.

shinzawai: Det verkar som om ett par NHL-säsonger blivit bortglömda: "Det är Columbus Blue Jackets, hans senaste anhalt under sejouren i NHL"

Timander bröt väl kontraktet med Philly för att vara hemma i Sverige trots att de verkligen ville ha honom kvar. Hur populärt skulle det vara i Flyers om han dök upp i Columbus?

Det måste förresten vara duktigt bra betalt för att han ska känna för att spela i skräplag som Blue Jackets. Lär inte bli några titlar där direkt...

Wayne Gresky: Det är samma coach som vill värva honom i alla fall :-)

Någon som vet hur länge Perra och Salle hade på sig att bryta sina kontrakt?
Tänk er mardrömmen: salle, svarten, timmy och enström lämnar.

Fick för mig att någon sa att det snackades om surovy i pappersbladet. Vad stog det? Lät det som om det fanns en chans att han skulle hamna i modo?

Måste dock säga att även om surovy signar så måste vi ha en högerskytt. Forsberg, Jonasen och Warg är de vi har nu och det känns inte direkt som om någon av dem kommer utveckla sig till en enorm sniper nästa säsong.

MorganaLefaey:

"Tänk er mardrömmen"

Sluta att tänka på mardrömmar, tänk på trevliga drömmar istället, det är bättre för hälsan.

"Just nu har vi tolv forwards på kontrakt och vi kollar av vad som finns på marknaden. Det kan också bli så att vi tar in en av våra egna spelare som vi inte har skrivit kontrakt med ännu.

- Vi får se vad som händer helt enkelt, avslutar Holmberg."

Vad menar Ecke? Vilken egen spelare har inte MODO skrivit kontrakt med ännu? Jag fattar inget. Eller menar han Foppa?

Martin S: Skulle det inte kunna tänkas betyda att man väljer att plocka in någon av juniorerna som försäsongstränar med A-laget i truppen?

Spännande med rykten, skulle också vara intressant med lite fler rapporter från A-lagets sommarträning.

Martin S: Kom just på att MODO sagt att de förhandlar med Blatny, dvs Blatny är nog den egna spelaren som Ecke pratar om.

Martin S: Eller Micke P. Fanns det inte ett önskemål från de övriga spelarna om att få behålla honom?

Lumber Jack: Micke P är väl klar för Grenoble?

Martin S: Antagligen är Justin ett intressant namn också. Ecke har ju tidigare kommenterat att han kunde vara aktuell för nästa säsong också. Blatny har det ju också verkat som man vill behålla, om man får honom billigt.

Wayne Gresky: [url=www.norran.se/sektion_c.php?id=7232310&avdelning_1=101&avdelning_2=0]Jocke Lindström[/url] intervjuas i Norra Västerbotten om hockeylivet i Syracuse (nåt för Timmy och lussebullarna kanske) mm.

Martin S: Är det totalt omöjligt att vi kritar på ett nytt kontrakt med Milo? Han har ju trots allt 15 mål i kroppen.

Mano: Omöjligt är det väl inte, men personligen föredrar jag både Blatny och Morrison, framför allt Justin.

Poffa: Själv föredrar jag varken Blatny eller Horava. Blatny ser jag ingenting i och Horava skulle bara sura ihop av 7-8 minuter per match.

shinzawai: Foppa då, skulle han kanske falla herrn i smaken? Han måste väl falla in under denna formulering?

"Det kan också bli så att vi tar in en av våra egna spelare som vi inte har skrivit kontrakt med ännu."

Lumber Jack: Sí, klaro. Men jag tror inte på tomten.

shinzawai: Får Horava nytt kontrakt blir jag ledsen på ögat.

Deas: Själv skulle jag bli betydligt mer ledsen på ögat ifall Timander skulle bege sig till andra sidan Atlanten igen. Horavas eventuella återkomst till MoDo skulle ju givetvis föregås av en substantiell lönesänkning baserat på det mindre goda fjolåret... om man nu kan kalla något för fjolår när det nyligen avslutats.

Och apropå stora varelser så är Shrek the third (eller var det Rooney the third) riktigt trevlig underhållning.

Paddan: Hmm, 'Norrbottens envisa o tjuriga åsnor', eller hur var det?
Var säkert MR o hans Persbrandt-advocaat som stängde sajten, när det brände till som värst.

Tyvärr tror jag Timmy sticker o drar ihop de 15 millarna, se upp med var Du placerar dem, inget Obol-liknande!! Vem ska då ta Timmy's plats?

Nikki:

Jobbigt, dessutom gissar jag vår gigant, elitseriens överlägset bästa defensiva spelare, Timmy kritar på för nordamerikanerna inom kort. Jag förstår honom men känner mig ändå sur, pro-sur.

Skulle han be mig vattna blommorna medan han var borta skulle jag neka.

Nåja, än har han inte skrivit på något.

Nikki: Satan så lhc lyckas värva...Dom kan bli ruggiga nästa säsong..

Berka:

Offensivt ja

yaqop: Jo de e ju lite sämre bakåt.. men nått säger mig att de inte är färdigvärvat för deras del.... verkar finnas bra med pengar i deras fickor

Inte nog med att han varit bäst av de tre, nu blir han nog också bäst betald av de tre.

yaqop: "Timander: ”Det lutar åt Modo”
Modo-fansen kan andas ut. Backstjärnan Mattias Timander nobbar NHL.

– Det lutar åt att jag stannar i Modo, säger han till Sportbladet.

Mattias Timander återvände hem 2004 - inför lockoutsäsongen - och har sedan dess varit en av elitseriens absolut bästa spelare. Han var med och tog VM-guld med Tre Kronor 2006 och SM-guld med Modo i våras."

Wayne Gresky: Åååååh, må det vara sant.

MODO:s backuppsättning med Timander: Tveklöst bäst i ES.

MODO:s backuppsättning utan Timander: Top 3, men utan det där extra.

Wayne Gresky & Poffa:

Och jag hade inga mardrömmar. Jag sov som en bebis.

Stannar Timmy så är det oerhört mycket värt. Han är skillnaden mellan två insläppta och fyra. Han är elitseriens bäste defensiva spelare.

Men det är nog bäst att ta det lite lugnt ännu, Aftonbladet har väl knappast gjort sig kända som den trovärdigaste källan.

hellge:

Nä!

Enligt dom så ska ju Foppa tillbaks till MoDo i slutet av varje NHL säsong.
När/om han till slut kommer hem igen, så kommer dom väl att slå på stora trumman och skriva:

"AB först ut med nyheten om Foppa!!"

Inte så konstigt när dom skrev det för sex år sedan första gången! ;-)

Gidde:

Exakt, man kan säga att det är lättare att ha rätt om man helgarderar.

hellge: Likväl är det roligare att läsa "det lutar åt att jag stannar" än "jag hinner inte prata nu, ska just kliva på planet till USA". Ingenting är ju säkert så länge övergångar är tillåtna.

Wayne Gresky: Längre artikel i Ljugbladet.

hellge: Nu var det ju dock tydliga citat från Timmander själv och de har väl inte ljugit ihop får vi hoppas :)

För en vecka lät det som på Timmanders citat att han tänkte åka, men nu har han själv vänt i sitt resonemang. Jag är optimistisk. Säg 80/20 att han stannar =)

« · 884289 · »