1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532192 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
shinzawai: Aha på så sätt. Du har inte blivit kontrakterad på något arbete med intro och liknande än?

Paddan: På så vis. Det var Karol som drog på en öldrickarturné i Tyskland och det är DÄRFÖR han kom tillbaka så glad.

shinzawai: Nja, det tror jag väl inte. Ecke är väl på Sliperiet nu.

Paddan: Mycket antydande där.. Drog Ecke till Slovakien och piskade på Karol?

shinzawai: Varför tror du jag bytte ut mig själv? ;)

Vad jag har förstått så var Ecke minst sagt upprörd över att Krizan skulle sköta sin försäsongsträning hemma i Slovakien, sedan är det väl som sagt inte alltför genialiskt att vissa passade på att boka in en utlandsresa precis när försäsongsträningen drog igång.

shinzawai: Salle (jag själv alltså) räcker lite skamsen upp armen.

Men det var väl kanske inte det du ville veta. :-)

Wayne Gresky: Själv vill jag veta vilka konditionen sviktar för..

Paddan: Hasse bjuder faktiskt på ganska trevlig läsning. Och för alla de som missat det trycks det återigen hårt på faktumet att Molinder inte missat ett enda pass. Låter som om det kan bli många assist där i vinter med andra ord.

Tydligen ansågs korrekturläsningen av den nyss publicerade artikeln inte vara nödvändig, vilket nog var ett felbeslut.

Poffa: Är det inte så man ska göra då?

"Gullängetbo lurad av Sportbladet"

Det har kommit till vår kännedom att den stora kvällstidningen Aftonbladet använder sig av andrahandsuppgifter från mindre landsortstidningar. Dessa uppgifter presenteras i en modifierad form som skulle kunna ge skenet av att tidningen själv har kommit över dessa uppgifter. En av de läsare som känner sig svikna, Per Lundgren, uttalar sig så här när vi fick tag i honom för en kommentar:
"Den där jävla Emil Karlsson, jag skulle vilja ge honom en smäll."

LÄS MER I TISDAGENS UPPLAGA AV HS

Paddan: Och Aftonblaskan tar en artikel ur ÖA och skriver om den lite, för att skapa en intressant rubrik.

Paddan: Tror säkert att viktor är en av dom sex bästa backarna i laget.Frågan är om han kan blir den offensivt starka backen som laget saknar idag?

Alltid intressant att läsa denna blogg, särskilt nu när den är kryddad med en sommarintervju med Victor Hedman.

"Dina personliga målsättningar, hur ser dom ut?
- Jag ska ta en plats bland de sex bästa backarna i MODO. Jag vill spela mycket mycket mer powerplay där jag vill vara den som styr på blålinjen. Jag har ett bra skott som jag vill utnyttja. Sedan vill jag givetvis ha mycket speltid i boxplay också. Ja, man kan väl säga att jag vill ha mer speltid och utvecklas ännu mer. Men framförallt vara en av de sex i MODO"

Så är det då dags för sånt där testande igen... nej, Håckla, testande sa jag....

"Resultaten vid fystesterna som ägde rum innan spelarna gick på semester gav positiva indikationer.

- Jag tycker att det såg jättebra ut. Testvärdena var bättre än i fjol, både vad det gäller styrka kondition. De flesta av de yngre hade gjort framsteg och de äldre låg kvar på ungefär samma nivå som tidigare, säger Fredrik.

- Oscar Steen och "Zacke" har gjort bra i från sig och Andreas Molinder har varit fantastisk. Han verkar ha insett vad som krävs för att lyckas och den ökade mängden speltid förra säsongen sporrar naturligtvis."

Då får man väl snart se hur mycket spår grillfester och sånt har satt på spelarnas form.

Och den 4:e är det då dags för spelarna att kliva på is.

Intervju med Yeti i dagens Allehanda. Där berättar han bland annat att han älskar att fiska och campa, att Susse måste ha ögon i nacken, att han stortrivts i Övik och att den kommande säsongen är guld det enda som gäller. Själv lovar han i varje fall att alltid ge 100 procent under matcherna.

Petey21: Verkar som att han inte ville vara kvar i Columbus eftersom det står att ifall Columbus skulle velat behålla honom så skulle det ha blivit spel i Europa för honom. Där förmodar jag att Skellefteå legat bra till.

Såg också något rykte som placerar Milo i VIK eller MIF den här säsongen, sedan han tydligen fått sparken från sin nya ryska klubb.

Om nu någon suttit och hoppats på Jocke Lindström så verkar det som att han blir lagkamrat med Samuel Påhlsson i Anaheim framöver.

Paddan: Ja finns det kryphål så är det klart att de kommer användas, men annars är det upp till berörda parter att hitta en ersättning som gör att kontraktet kan sägas upp. Tycker verkligen inte LHC agerar på ett dåligt sätt, och tror knappast att mange heller tycker att lhc agerar på ett felaktigt sätt.

spud: Hockeyspelare, eller idrottsmän överhuvudtaget. är väl ändå rätt bekymmerslösa vad gäller eventuella konsekvenser av ett kontraktsskrivande. Det är väl upp till deras agent att försöka hitta ett kryphål så de kan krångla sig ur kontraktet.

Apropå kryphål så har jag nu filmbevis på hur Nubben gjorde när han använde sin fingerkänsla i spelarvärvningar.
gizmodo.com/5025144/video-girl-cheats-claw-game-in-creative-way

Paddan: Knappast, har man skrivit på ett kontrakt så tar man dess konsekvenser. Det inser alla, även Mange Johansson. Tror inte alls det är några hard feelings mellan honom och LHC om de vill ha betalt för att strunta i ett gällande kontrakt!

MorganaLefaey: Vilket väl troligt kommer att betyda att Magnus Johansson försöker stanna kvar i Nordamerika och att han gjort sitt i Linköping.

Paddan: Hahahahah

LHC kör en annan metod. De säljer iväg alla spelare och säkerställer klubbkassan för framtida säsonger. Nu skall de ha 4-5 mille för Mange Johansson också och har då innan säsongen startat dragit in nästan 14 mille. Inte så tokigt och så länge klubben presterar någorlunda denna säsong så lär fansen inte gå i taket.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2903745.ab

MorganaLefaey: Så det kanske bara var Molinder som körde testet, vilket förklarar varför han hade imponerat.

Paddan: Hehe.. Ja och sen så hade Salle, Timmy och några till småskavanker som gjorde löpning omöjlig om jag inte missförstod någon tidningsartikel.

Tro förresten hur det går med det där "alla spelare ska vara med på barmarksträningen" när tydligen i varje fall Susse, enligt rykten, stack iväg på semester precis när barmarksträningen drog igång. Dessutom så var väl heller inte Krizan särskilt intresserad av barmarksträning i Övik.

Frisco: Jag minndes ärligt talat inte om han var signad eller inte. Jag hade någon minnesbild av att han lånades ut men samtidigt en av hur han skrev på för Modo igen. Jag litade sedan på listan under "kontraktsituationen" här i modoboken.

Deas: Zacke då? J20?

Om någon är intresserad har jag något av en "season preview" för Modo på min presentation nu.

Jag sticker inte ut hakan direkt, men det kan ju vara kul att jämföra med hur andra har tänkt/vad andra tror.

Horava kickad från Metallurg. VIK nästa?

shinzawai: Ungefär som vanligt då ;)

Paddan: Du får inga julklappar i år.

shinzawai: Tyvärr har jag inte kvar gårdagens tidning, den fick mina föräldrar med sig till stugan.

Paddan: Tar du på dig att skriva av, pweety pweese?

Icing-Ove: I dagens pappersupplaga av Allehanda är det intervjuer med Jens Westin och Oscar Hedman.

Petey21:
Sjukt att Pittsburgh snodde Pesonen från oss, det är ju nästan så att man tror att Nubben ligger bakom...

oscaaaar: Vet inte om MoDo lagt något bud på Pesonen, men han ska tydligen spela i Pittsburgh så det spelar nog ingen större roll egentligen.

Vi får inte se någon Bjuhr i MODO nästa år.

"I fjol gjorde tuffe högerforwarden Elias Bjuhr, 19, från Storuman elitseriedebut för MoDo. Totalt blev det 6 matcher där han gick poänglös från dom alla. Det gick bättre för Bjuhr i MoDos J20 lag där han svarade för 40 matcher, 14 mål, 16 assist, 30 poäng och hela 156 utvisningsminuter. Men till kommande säsong får Bjuhr leta sig efter en ny klubb.
- Nej jag blir inte kvar i MoDo och så här långt har jag inte gjort klart med någon ny klubb ännu."

Paddan: Hahahahaha

Lumber Jack: Kanske man borde ta kontakt med Robert P och konkretisera hans idéer

"Kom på en lysande affärsidé för sajten idag när jag åkte en sväng till Göteborg och hade tid över för att tänka.

Om man införde någon form av Gnäll Membership på sajten, och tvingade folk betala ett särskilt medlemskap för att få gnälla. Så hade vi kunnat dra in hur mycket pengar som helst varje månad.

Har man inget sånt medlemskap får man bara skriva normala inlägg. Inget om vad Jan Huokko gör i sovrummet, inget om att det är fel att i en rubrik kalla Janne Niskala för backstjärna och så vidare.

Gissar på att mamma och pappas kontokortnummer skulle printas in ganska flitigt på betalningssidan om vi införde något sånt."

MorganaLefaey: Håkan Loob pustar nog ut. Nu kommer nog hans målrekord att stå sig ett bra tag till.

Wayne Gresky: Då är det nog kört med Mackan i Modo. Tror inte att han som 37åring får för sig att han vill spela hockey i Sverige. Tråkigt när spelare är så bra att man aldrig får hem dem igen. Inte direkt så att han bjudit övikspubliken på speciellt mycket underhållning. Ja om inte publiken sitter framför tv'n nattetid då.

Bad_Brett: Nej 2 år a 4 M verkar det vara. Stod fel där jag läste.

Wayne Gresky:

Det stod två i Sportbladet. Är det fel?

Lumber Jack: Ganska väntat. Bara ett år dock. Då återstår väl bara Jocke bland de man kan hoppas på.

Portello: Tackar.

Det var fel länk av mig, här är AB:s.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/nhl/article2828716.ab

Gusse: haha, jaa x) säkrast att kolla här innan man säger nåt :P men man kan ju alltid hoppas (A)

oscaaaar: Har dina kompisar lurat dig förut?

MorganaLefaey: inte för att jag tror att han kommer men några kompisar hade läst på kärpets hemsida eller nånstans att modo hade lagt ett bud på ett treårs kontrakt och 450k i månaden men jag tror inte att ecke skulle punga ut så mycket så det är nog bara att drömma ;D

« · 1050565 · »