1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey: Nä, men ett snabbyte mot Snellman vore inte fel någon part.

Någon som också hört ryktet om att Torkki är på G?

Har inte orkat läsa igenom allt som skrivits den senaste tiden. Men ryktet är så tråkigt så man börjar fundera på om man verkligen har tankar på guld egentligen.

källan: Haha ja jag förstår de :) Nä men seriöst, en vinst ikväll smäller nog högre än en vinst mot timrå =)

Berka: Vi vinner inte ikväll har aldrig varit se säker på en förlust som nu.

Berka: Nu vill ja verkligen att vi vinner !

shinzawai: Vinner vi ikväll ska jag dricka upp vattnet i akvariumet. ;) Jag tror Weber nätar ikväll=)

Petey21: Torkki och Tuokko i samma kedja? Aj aj motståndarbackar.

Sami Torkki i kontakt med MoDo-ledningen, åtminstone enligt pappersversionen av ÖA (trist att de ofta klipper av artiklarna på nätet). Inte fel med någon fler brunkare som kan göra skitjobbet, om det nu skulle bli så.

NordaBoy: han var riktigt duktig under vm av det jag såg.

Vi har ju hadt tur med våra norskar så nästa säsong kanske denna kommer

Petey21:
Håller med, han var en nyckelspelare när vi tog guldet. Han var inne och köttade framför mål och är en riktig kämpe. Det är bara att titta på videoklippen från den säsongen för att inse att han trivdes i laget och gav allt.

Lumber Jack: Vad gäller Blatny tycker faktiskt att man borde slå till och värva tillbaka honom om han nu själv är villig att komma tillbaka. Dels behöver laget en brunkare som kan gräva och böka, och dessutom vara lite elak. Nu finns väl ingen i laget som har den rollen, speciellt inte sedan Werner la av. Det är väl ingen större poängmakare men alla lag behöver ju folk som gör skitjobbet med, och inte bara små, lätta lirare.

Och dessutom verkar det som att han själv vill spela här om han nu självmant erbjudit sina tjänster, och det är ju inte helt fel heller, det finns nog ett MoDo-hjärta där och det är ju aldrig fel heller.

Cyklob: han kollar in Tjeckiens målvakt Miroslav Kopriva noga ?

Ska vi han en till målvakt eller?

Eller så kollar han bara på förra mod spelare miloslav horava ?

Ecke på plats i Finland.

http://blogg.aftonbladet.se/5

Kanske man ska hoppas på att det kommer något nyförvärv endå.

Lumber Jack: Alltså, jag är kluven. Jonte har ju gjort en kanonsäsong så här långt och varit en av Timrås bästa spelare. Att få in en världsspelare samtidigt som vi snor honom från vår värsta konkurrent kan ju tyckas vara rena drömmen.

Määän, å andra sidan är det en back i PP som vi behöver. Och där är Niskala ett tänkbart alternativ.

Ååååh, beslut, beslut, beslut.

Lumber Jack: Intressant. Och en aning oväntat. Man tackar för uppdateringen.

Poffa: Du tycker inte att vi ska ta och satsa en 5-8 miljoner på att överta Jonte kontrakt

Lumber Jack: Blatny. Jag minns honom. Mannen som sparkade in 2-2 i match 6 mot LHC.

Lumber Jack: Nog för att jag är svag för Blatny, han var verkligen en pina för motståndarna, men jag ser hellre att man lägger pengarna på Niskala.

Om vi nu ska värva.

shinzawai: I en artikel kallad "Elitserien så här långt" står det:

"Höstens...

... eventuella värvning 3: Zdenek Blatny till Modo. [sic] Vinnarskallen har tydligen erbjudit sina tjänster, och visst, en bra tvåvägsspelare är alltid välkommen, men han är inte den naturlige målskytten. Och inte högerfattad poerplay-back."

Det är alltså Blatny som visat intresse av att komma tillbaka, vilket kanske inte framgick av mitt förra inlägg.

(Dom två andra värvningarna har inte med MoDo att göra, utan handlar om Jämtin till HV och Jonte till Moskva.)

För oss som Allehanda inte tycker om - utsocknes webbläsare, that is - kan detta med Blatny utvecklas lite?

Lumber Jack:

Men. Hur ska både Blatny och Alf få plats i laget?

Lumber Jack: Det var som fan. Vi behöver spelartypen men jag ser inte var vi ska placera karln. Kan du återge exakt vad som står?

Enligt Allehanda är Blatny, mannen som aldrig förlorat en finalserie, på väg tillbaka. De gäller sig alltså bara att krångla sig till finalen.

NuMo: Kanske för att en kritik mot Djurgårdens ishockeysektion bara skulle resultera i en axelryckning i Stockholmstrakten, då är det mycket lättare att "häckla" andra lag vars supporters blir mer upprörda över Stockholmsmedias inskränkthet. Eller var det där en fördom jag nyss gav utlopp för?

NuMo: Ja otroligt korkat att ge sig på modo för att vi har en ambition att ta upp egna spelare men inte alltid når ända fram... Vi lär ju ändå ligga väldigt långt fram i ligan där andelen spelare kommer från närområdet.

Poffa: Jo, han tycker utan rannsakan om realitetsfakta.

Jag tror inte att våra landslagsmässiga spelare som tackar nej ens behöver tacka nej eftersom de inte blir tillfrågade eftersom BÅG redan vet deras inställning som baserar sig på välmotiverade argument. - Landslagskapitlet är slut.

Wikegård faller mediafällan när de tar ut sina orealistiska landslagstrupper.

Talangproduktionen i Modo har aldrig varit en faktor som påverkat antalet spelarimporter hos Modo. Det har alltid varit ett antal, varje år. Men tydligen är det mer provokativt att de är slovaker än om de vore stockholmare.

Att Modo inte är inne i en talangeuforisk period är ju sant. De flesta realister inser ju att storlagen har betydligt större möjligheter även till den grenen. Wikegård borde fråga sig varför inte Djurgården har bättre talangproduktion i stället.

NuMo: Han nämner Hedin och Timander som stabila backar och säger att Hasse J kan vara väldigt bra, typ. Men han glömmer Hållberg helt och hållet.

Sedan är det intressant att han återigen gnäller om Tre Kronor. Dessa spelare har konstant tackat nej, vad är problemet? Låt unga talangfulla spelare få chansen istället och var glad för det.

Här är han inte så kritisk trots allt.

www.wikegard.se/index.php?paged=2

Men en floskel ändå. Modo har sju importer. Konstigt, konstigt. Vi har väl alltid haft minst det antalet som inte varit fostrade i det direkta närområdet eller från upptagningsområdet Ångermanland.

Lumber Jack:

Djurgården?

Lumber Jack: Det var nog lika bra det, var min spontana tanke.

Lumber Jack: Bara bra passar oss perfekt att inte vara favorittippade.

Wikegård förnekar sig inte. I det lilla uppsnacket på TV-sporten inför säsongen lyckades han kommentera elva lag. Undra vilket han missade...

den hära backen skulle jag vilja se i Modo

Tydligen så har modo värvat en lettisk supertalang. Men den första tanken jag fick var: Måste alla vara så otroligt små?
Kan säkert bli duktig, men nog ser den lett som Brynäs lyckades skriva med klart mer intressant ut. Ja i alla fall för den här J-20 säsongen.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/19638.htm#art

Så har då Peter Öberg hittat en ny klubb, det blir Gazovik Tyumen i ryska andraligan som blir hans arbetsgivare det närmaste året.

MorganaLefaey: Va? jag som hade pörhoppningar p att han kanske skulle kunna bil 1:A målvakt.

Paddan: Vet inte om någon tagit upp detta tidigare. Men Zacke kanske kommer bli utlånad.

www.folkbladet.nu/?p=114959

Så är det då klart att det blir Storhamar för Yetman innan återkomsten till MoDo.

www.dragons.no/content.asp? enuItem=0&docID=51647&docDetail=on

Handlar det här om vem som kan svettas mest under intervjuer?

"Jens Westin som debuterade i elitserien förra säsongen, liksom Hedman, har visat sig vara en riktig hejare i gymmet. I vissa moment "stressar" han Hasse Jonsson till enorma höjder.
- Han är grym Westin, erkänner också Jonsson. Men det gäller att ta i lite extra och visa ungtupparna var skåpet ska stå, säger träningsfenomenet Jonsson vidare."

MickeASthlm: Uppfattat.

shinzawai: Jag är ändå av uppfattningen att de flesta brynäsarna här har förståelse för "Honkens" eventuella klubbyte (sen om man gillar det är väl en annan femma). Brynäs har tidigt gjort klart att man tänker satsa på våra två unga lovande målvakter i Markström och Lindbäck. Inte lastar jag Sundlöv för att "Honken" eventuellt spelar i VF i höst (även om jag lastar honom för en hel del annat...) .

Men det blir inte kul att se honom i indian-pajas-dräkt...

Paddan: Men det känns lite "ryskt lag på uppvisningmatch i sverige" att åka till övik utan sin utrustning.

spud: Javisst ja, han var ju med där också. Tänk vad man hinner glömma bort saker väldigt snabbt.

Paddan: Antar att det har med VM att göra.

shinzawai: Hmm, det här förstår jag inte. Har Skröder tagit med sig hela hockeyutrustningen till Norge? "Att sedan Per-Åge Skröder glömt det mesta av det han skulle ha i vinter i Norge gjorde inte så mycket." Eller menar de att han fått ut all lön i förskott och lämnat den i Norge, någon typ av skatteplanering?

shinzawai: De känns mindre bra.

Paddan: Klockrent! :)

shinzawai: Kort sammanfattat:
Fråga 1: Den där jävla Nubben!!!!
Fråga 2: Den där jävla Sundlöf!!!!

« · 1088220 · »