1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531669 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
pratarn:
God jul. Du skötte dig bra. Kanske vi kan byta finländska importer på julafton. På köpet får ni några av Krizans kvarglömda saker, lite rosa olja, ett svenskalexikon några böcker om andar och medium :-)

pratarn: Du stör inte mig, knappast någon annan heller.
Men det iciing ove skrev stämmer ju, pavlovs hundar verkar ju torra i käften om man jämför med vissa i er bok när någon nämner Halh fanny osv..

spud: Om ni stör er så mycket på att jag skrev några inlägg här inne hos er så ber jag om ursäkt, OK!

Varmt välkommen ner nästa gång det ges tillfälle för derbystämning.
Det är mina favoritmatcher i alla fall.

Tills dess, God Jul till alla i Örnsköldsvik.

Poffa: Ja, jag kan lova dig att jag inte försökte reta någon heller.

Sedan är väl dock liknelsen som du gör lite skev i mina ögon eftersom jag menade att man skulle ta det ursprungliga namnet samt det nuvarande i en och samma presentation ev med lite kort historisk förklaring om när det startades (vilket år) osv...

Nu kan jag ju ha fel men jag trodde att just Alfredshem var "vaggan i MoDos tillkomst" alltså där allting startade, eller?

Timrå IK's motsvarighet skulle således vara Vifstavarvs IK (senare efter sammanslagning med Östrands IF) Vifsta/Östrands IF osv fram till dags datum då bara Timrå IK används.

Ni hade ju Modo AIK innan delningen då nuvarande MoDo Hockey används bara som ett exempel på hur er väg till nutid har sett ut.

ST-Hockey däremot är en helt annan liten historia i sig som ej hör hemma i denna jämförelse mellan ursprung/nutid men vad jag har förstått utan att ha kläm på vad som riktigt hände så verkar känslorna ha svallat lite på den tiden det begav sig. Varför vissa verkar vara bitter på andra vet jag som sagt ej men sammanslagningen av Sundsvalls samt Timrås hockeylag var väl ingen succé så här i efterhand.

Historisk tillbakablick i Swedbank Arena skulle jag personligen tycka vara kul i samband med Länsderby.

Arenan är för övrigt riktigt läcker både i samt utanpå.

Frisco: Inte Timrå Red Eagles?

Poffa: Vi hälsar domare, publik och Wifstavarvs IK, Wifsta/Östrands IF, Wifsta/Östrand-Fagerviks IF, Timrå IK, IF Sundsvall/Timrå Hockey, ST Hockey och Timrå IK välkomna till kvällens match i Swedbank Arena.

pratarn: "Tanken slutade vid just en tanke och det blev aldrig något av med det."

Det kanske du borde fundera på här inne också.

I övrigt skulle det killa väldigt skönt om du kallade oss Alfredshem, hyser verkligen inget förakt för hur MODO har vandrat för att idag vara en av sveriges bästa klubbar.

pratarn: Nu var det inte jag som siktade på någon öm punkt.

Kallar du oss för Alfredshem så lär du knappast bli "hatad" av MODO-fansen, vi är stolta för vår historia. Jag önskar jag hade en gammal tröja som det stod Alfredshem på. Jag önskar också att jag hade en tröja från ST Hockey.

Hur skulle ni reagera om vår speaker sa det när ni var på besök i Swedbank, förresten?

spud: ...och de mogna kommentarerna fortsätter... (ler)

Poffa: GHAA, HAA, HAA, Haa, ha, ha...

...nej, någon öm punkt träffar du aldrig på mig...

...fräck banner ovan för övrigt...

Fick för mig att jag kanske skulle hälsa erat lag varmt välkommen i ett länsderby någon gång genom att använda det historiestinna namnet "Alfredshem" och sedan då komma fram mot just Mo samt Domsjö.

Detta sades till en mycket äldre kollega som avrådde å det bestämdaste eftersom han trodde att merparten av tillresta MoDoiter då skulle ta illa vid sig och således bli stött.

(störtlöjligt, tänkte jag)

Vad skulle detta vara att måsta bli sned över?... ...nåväl...
Tanken slutade vid just en tanke och det blev aldrig något av med det.

pratarn: Är det något du inte tycker stämmer valpen?

pratarn: Oooh. Sour spot.

Icing-Ove: ...Kollar man på valparna i söder så sitter de fortfarande och skriver snyftbrev till Krykov, Manderville, Fanny och Hahl. "Snälla, kom tillbaka! Vi är Timrå, vi ger aldrig upp!"...

Moget uttalande!!!
Roande framförallt.

Händer det inte något på värvar sidan innan den 26e så har Ecke grävt sin egen grav i mina ögon. Karln ställer ju till mer elände en vad självaste Bengt Hedin lyckades med.

Icing-Ove: Och inte att förglömma Starostenko ( dimman)

källan:
Skönt ändå att gå vidare och komma ihåg Krizan och Werner för det de gjort för MoDo. Kollar man på valparna i söder så sitter de fortfarande och skriver snyftbrev till Krykov, Manderville, Fanny och Hahl. "Snälla, kom tillbaka! Vi är Timrå, vi ger aldrig upp!"

hellge: Ja röstade nej !

hellge:
Haha, tackar! Kul att se igen...

Icing-Ove:

Här, mitt i inslaget har du ditt favoritcitat med Wikegård.

Men återigen, fy fan vad Krizan var bra i den här matchen

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=65939&a=804909

Lehman: - "Varför har LHC så svårt att vinna i Örnsköldsvik, de har inte vunnit där på hela säsongen"

-"Nä men det är inte så konstigt, Modo har Sveriges mest enögda publik! Jag hade i och för sig gärna själv spelat inför en sån publik"

MODOJohan:
Ecke verkade ju mer spana in cheerleaders än M.K

NuMo: På allehanda.se är det inte så lungt...

spud: Och jag vet ju med all säkerhet att "vi kör på Zajkowski och Svedberg" är kvalificerat" skitsnack.. En viss Mr. M.K dyker snart upp i målet hos Modo. :)

MODOJohan: Jag ser hellre till att få nån som kan begränsa motståndarnas poängspruta, om han sedan kan spruta in poäng, ja då kanske han kan motivera en lön kring 30k/månaden, förutom äran att spela i modo då.

Nämnde jag någonsin en poängsprutande forward? Nej, men däremot nämnde jag aldrig en poängsprutande back heller... :)

spud:

Krizan har tillsammans med Gerber och Lunkan spelat det bästa målvaktsspel jag sett i elitserien, 05/06 var ohyggligt bra i serien. Finalserien var också helt enastående, närmast magiskt och paranormalt. Hur ska man någonsin kunna glömma hans målvaktsspel i sudden mot LHC hemma. Utan honom hade vi inte tagit vårt andra guld. Jag kan fortfarande få gåshud när jag tänker på hur jag nervöst står och hoppar upp och ned på ståplats bakom Krizan när LHC bombarderar vår f.d fantom.

Just dessa minnen kommer alltid finnas i mitt Modohjärta

Men precis som du säger finns det nu något att enas kring, en förändring som kan ena gruppen. Jag väljer att tro att just detta kommer att vända skutan MODO. Vi har ett på tok för bra lag för att spela så usel hockey. Jag tror att pyspunkan snart är lagad.

knaskamilla: Relativt. Uppenbarligen så råder det delade meningar om hur man borde behandla krizanproblematiken. Det är ju riktigt jobbigt för dem som satt honom på sin piedistal hemma i finrummet.

NuMo:

Lugnt på åffisjella också?

MODOJohan: Ja smart tanke, ska vi inte kicka Timander också? Då finns det ju ännu större utrymme?
Det är väl rimligen i de bakre regionerna som det ska stärkas upp.

MODOJohan: Jag tyck man skal lägga pengarna på en målvakt i 1:a hand och sen en back i 2:a hand.

Poängsprutor har vi ju redan bara MZA kommer tebax.

Så nu när man lösgjort Krizan och Werners löner, sammanlagt, ~400 tusen, någon som vet? Borde det inte finnas pengar över för att knyta till sig en riktig jävla poängspruta?

spud: Du ser alltid allt från den ljusa sidan du.

Man hade ju hoppats på lite rabiata tongångar från medlemmarna nu när det är kris. Fan det är ju kav lugnt.

hellge: Jag gillar läget vi har nu, nu har laget gjort sig av med en spelare man kan lägga skuld på. En form av nystart. Perfekt läge för gruppen att knyta näven och visa hur man ska bete sig i modo tröjjan.

Sen kommer jag minnas Krizan för det bra han gjort för oss, en fantastisk målvakt som behövde en kompis för att må bra. Det hade han inte nu och då drog han. Tack för Guldet och lycka till utanför sveriges gränser.

Poffa: Apropå styrelse så döm om min förvåning när jag igår bläddrade i DN och ser Jerrys **** nuna. Han, tillsammans med några andra medborgare, blev tillfrågad om han skänker till välgörenhet och mer eller mindre än tidigare.

Han skänker och mer... Och till "stabila organisationer" som Rädda Barnen, Hoppets Stjärna och Läkare utan gränser.

Kan han inte idka lite annan välgörenhet och göra en ostabil organisation betydligt stabilare...

mattias - 74: Ja det skulle inte vara dumt..

knaskamilla:

Jag skulle inte bli förvånad om Norrena kom till MoDo.

knaskamilla: Eftersom det är uppehåll en dryg vecka till så saker och ting hinner lugna ned sig?

renen:

Ja, jag känner lite likadant. Det har ju varit illa ett tag, så varför sparkar de honom just nu?

Wayne Gresky: Undrar om inte Modo har så gott som klart med en ny målvakt.
Tror att dom inte skulle kicka Karol nu om dom stog på 'bar backe'

hellge: Problemet är att en kris är helt fel läge att stå med en darrig målvakt. Det är enklare att kicka en rutten forward.

Poffa:

Jag medger att vi har ett problem. Jag tycker inte att dessa två nuvarande målvakter duger på lång sikt, kanske på kort sikt. Samtidigt finns det många exempel på lag som höjt sig när man kickat spelare som snott energin.

Poffa: Eller så finns det verkligen en massa att berätta. Som att MODO fortfarande, i ledande positioner, är en klubb för inbördes beundran och att man håller varandra om ryggen.

Det där stämmer, men att Karol ska ha råkat ut för något av orättfärdigande av the topboys det tror jag inte.

shinzawai: Att han är sur som satan, och låtsas ha en massa skit att kasta på MODO, men väljer att låtsas vara storsint?

Eller så finns det verkligen en massa att berätta. Som att MODO fortfarande, i ledande positioner, är en klubb för inbördes beundran och att man håller varandra om ryggen.

Eller så det mest troliga, en kombination av de två. MODO:s ledning i form av sportchef och styrelse är inte helt lätt att ha att göra med om man inte är en produkt från klubben. Men samtidigt är Krizan en ego-trippad person som har svårt att acceptera en del saker och därför kört sitt eget race.

För i ärlighetens namn, det finns en del saker att säga om Krizan också, som inte kommit ut i offentlighetens ljus.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article4018420.ab

"– Jag har mycket att berätta, som jag vill berätta. Men jag får inte för Erik Holmberg, säger Krizan till sportbladet.se."

Vad betyder det där?

hellge: Ska vi verkligen förlita oss på Zacke och Svedberg? Zacke är i mina ögon en stabil allsvensk målvakt, men i ES håller han inte. Och Svedberg är ung och lovande, men att lägga ansvaret för klubbens framtid på en spelare som honom känns orättvist.

Om 1½ månad är det värvningsstopp. Innan dess måste en ny målvakt in, enligt mig. Och med tanke på att Norrena blev nobbad av LHC, samtidigt som han vill till Sverige igen, så är det bara att slå till.

Paddan: Svedberg ska ha första spaden. Basta

hellge: Äh, jag är ju nuförtiden diplomerad navelluddsletare. NuMo, däremot, han behöver nog en rejäl dos uppfostran av hellge. Se så, buss på!

NuMo:

"Paddan: "hellge: Samtidigt så funderar jag på om det kanske vore läge att låta Svedberg stå matchen mot Luleå, han bör ju trots allt vara mindre sönderläst än vad Zacke är.

Förresten, kan du inte köra lite forumuppfostran på åffisijälla och säga åt de att man inte behöver klippa in hela det tidigare rekordlånga inlägget i sitt svar när man bara ska skriva: "Bra skrivet!" som kommentar."

Bra skrivet. Kunde inte ha skrivit det själv."

Bra skrivet

Paddan:

Jag röstar nog också på Svedberg tills vidare.

"kan du inte köra lite forumuppfostran på åffisijälla"

Vadåra, det är ju du som är färdigutbildad högstadielärare :)

« · 1101378 · »