1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531709 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey: Timrålogik? Vi har väl aldrig hymlat om våra utländska importer som ni så friskt har häcklat i ett antal år.
Det som är lite intressant är att ni nu har minst lika många som oss, ni som förespråkar svenskt o hemvävt.

Själv hade jag nog varit lite besviken om jag varit Modoit, Tuokko istället för icke hemvändaren Kempe. Missräkning.

Hahl Bundy: Troligast måste väl en del ha tagit illa vid och velat haft det lite annorlunda då man måste kontra när man har lika många. Skulle som jag skrev lite längre ner tro att även ni skulle vilja ha ett lag med så gott som bara svenskar i laget och om de flesta dessutom skulle komma från klubbar inom inom tätorten där klubben hör hemma även vara ganska stolta över det. Sen så skrev jag väl också att jag dock skulle se bra utlänningar än medelmåttiga svenskar.

Visst hade jag gärna sett Kempe i modo men när vi inte har möjligheten att ha allt för många som ska ta det sista steget och bli ES-spelare så kan man inte ta hem alla. Ja jag vet att hem kanske inte är Modo för Kempe, men då han gått hockeygym här lär det nog finnas lite gott för klubben i hjärtat. Vi får hoppas Molinder, Enström, Bjuhr, Forsberg eller någon annan från Juniorleden tar något steg frammåt denna säsong.

Hahl Bundy: Uttjatat, gammalt, urk. Jag orkar inte ens svara. Kan vi inte hitta något nytt att tjafsa om?

shinzawai:

Timander-Hedman
Aasen - Sundström - Skröder

Jonsson-Wargh
(Yetman)-Svartvadet- ..............

Hedin-Hållberg
Tuokko-Warg-Wernblom

Westin
Enström-Molinder-Forsberg

(..) Artist, okt.

MorganaLefaey: Modo är väl lika mycket hem för kempe som för Molle Enströms Bjuhr och framförallt Forsberg?

spud: Visst är det så. Men de spelar väl kvar i modo.

Icing-Ove: För tillfället så ser det ruskigt blekt ut. Har svårt att se att man ska köra med 2 artister tillsammans med Svarten. Ska man köra de första 10-11 matcherna med

Aasen - Sundström - Skröder
Molinder - Svartvadet - Forsberg
Tuokko - Warg - Wernblom
samt en blandning av Enström, Holm, Mattsson och Cederborg-Nilsson i 4e?

Ser gärna ett man har en plats i laget åt Molinder samt en ledig bredvid Svarten medans Yetman är och tränar samt att man ger en plats i 4e till Forsberg, Enström och Bjuhr mfl. Fler platser än så har vi inte råd med på förhand. med lite tur tar de för sig och petar någon, men ska vi ha chans på att utmana om guldet så ska det inte vara någon form av välgörenhet.

MorganaLefaey:
Blatny och Döme är väl så gott som klara hoppas jag....

Icing-Ove: Varför skulle dom vara det?

källan: Återvändare.

Hahl Bundy: Men är det rykten eller?

källan: Nej det är inga rykten. Bara Hahl som tycker det är roligt när de flesta som en gång varit i modo kallas för hemvändare skulle jag tro.

MorganaLefaey: Undra om Karol Krizan kommer att stanna kvar i Modo. Det finns väl inga NHL klubbar som är intresserade av honom längre?

källan:
Jag hoppas på spelartyper av deras kaliber, lite galna med vinnarskallar. In och kötta till varje pris. Jag hoppas att Tuokko kan bidra med lite där.

Har väl säkert tagits upp förut. Men här kommer alla mål från Aasen denna säsong.

www.frisktigers.no/Downloads/Video/takkmats.wmv

Synd att det inte går att läsa hela artikeln men ni kan få ett citat från papperstidningen:

- Jag tror att jag kommer att utvecklas bättre i Hudik.

T T: Jag kan förstå honom, själv har jag fruktansvärt svårt för utveckling av kartor i Öviksområdet, men här i Krokom har jag inte känt något behov av att utveckla något... snarare inveckla.

MorganaLefaey:

Gud vad liten han är allså :), men han har verkligen en fin teknik och skridskoåkning. Kan han göra 20 poäng första säsongen är det grymt bra gjort av honom :)

Cyklob: Jag har faktiskt inte en blekaste aning om vad man kan förvänta sig av honom. Men man får väl hoppas han bygger på sig lite kilon i alla fall inför kommande säsong.

MorganaLefaey:

Jag förväntar mig absolut inge stordåd av honom under hans första säsong här, han måste få lite tid på sig att komma in i den svenska hockeyn och allt. Men som jag sa kan han göra 20 poäng så är det riktigt bra av honom :). Han är ju knappast värvad för att vara en poängkung under sin första säsong här utan en spelare som man kan ha nytta av i framtiden :).

MorganaLefaey: Muskler, muskler och åter muskler. Du är så storleksfixerad, MorganaLefaey :) Vi har ju muskler i Enström, inte behöver vi mer av den varan.

Själv hoppas jag att han likt en pensionär krymper en aning och därmed kan ta kortaste vägen på mål, mellan båda benen på motståndarbackarna.

Uppenbart att vi och hundarna är sugen på mer norskt.

Fan vet vad han grundar det på men farbror Edlund verkar tycka att den utdragna kampen kring herr Steen har fallit väl ut:

hockey.folkbladet.nu/2008/04/15/steen-stannar/

spud:

Verkar vara en intressant spelare det där, dock kanske inte den klass värvning som många vill se på backen. Men vi kanske ska värva 2 backar?. Hur som helst så verkar han vara intressant och kan säkert göra några poäng, fast kommer han så hoppas jag man plockar in en klass back med eftersom denna kille är ett oprövatkort men säkert en spelare som kan bli bra om 1-2 år i elitserien.

Mano: YES F-N VAD BRA

Cyklob: Harald Lückner tar över Mora

Nu är det klart Oscar Steen stannar i Modo härligt.

Modoante: Härligt härligt.

Modoante:

Bra!!!

Hoppas det finns pengar över till lite spetskompetens också bara.

Gidde: ÄNTLIGEN!!!!!!1

Kändes som den absolut viktigaste pusselbiten och den som jag hade hoppats skulle skriva på först av alla. Men två år var väl i futtigaste laget, vad är det för fel på livstidskontrakt?

Frisco: Ett härligt för varje år, hoppas jag? För det här kan visa sig bli ett av de viktigaste kontrakten som Ecke skriver i år.

Modoante: Vem är Oscar Steen?

källan: Bror till Calle

Modoante:

Härligt att Steen stannar, nu hoppas vi på Salle med samt att vi plockar in 2 riktiga snipers och en eller två backar så ser det otroligt bra ut :).

Poffa: Jag hoppas verkligen att det finns pengar bra till en riktigt vass ytter och Salle. 2 år är iaf ett bättre tecken än ett år.

Wayne Gresky: "bra med pengar kvar" ska det vara, men det förstod ni säkert! :)

Ranking:

Sundström
Steen
Yetman
Svartvadet
Skröder
Warg
Wernblom
Tuokko
Aasen
Molinder
Enström
Forsberg

In med Salle och Jussi Pesonen så ser det fint ut...

På ett källan manér tänkte jag avslöja att Oscar Steen stannar i MODO, harald lückner däremot kommer att träna MIK.

spud: 2 år säjs det.... Steen alltså

Känns som det blir svårt att få holös. SKa vara att vi har en koloni norskar som gör att han väljer oss.

spud: Vilken tur, Holös kan gärna få spela i någon annan klubb än MODO. Kan vi inte fylla upp backplatsen med bättre än så, då kan vi låta Westin spela istället.

Poffa: Jag har aldrig sett han spela så jag väntar gärna med bedömningen av hans talang. Men tror knappast att vi(tillsammans med flera andra lag) skulle vara så het på honom om han var en råsop. Men visst ska våra egna likvärdiga talanger ha en förtur.
Om inte annat tror jag att MODOs marknadsvärde skulle öka i vårt västra grannland ochmed tanke på att tv sändningarna visas även där gör det säkert inte oattraktivt att som företag förknippas med det lag där norska framgångsrika spelare huserar.

spud:

Visas verkligen elitserien i Norge?

Poffa: Har du sett Holös spela? Eller hur kan du uttala dig om hans potential?

Wayne Gresky: Jag kan inte påstå att jag specialstuderat honom, nej. Men för den skull så ser jag inte honom som den spelare som ska lösa vårt egentliga backproblem. PP och skytte.

Värvar vi Holös så har vi åtta backar. Då tror jag knappast att det finns utrymme för ytterligare en back.

Ska vi ha in en back i det här läget så vill jag att det är den spelartyp vi behöver nu, inte någon som är lovande och kan bli något på ett par år.

Poffa: Det är ju precis det som skall vara hans styrka om man skall tro vad man läst om honom. Att dessutom de som följer norska ligan styrker detta späder ju bara på det hela.

Att han kanske inte är helt up-to-date vad gäller ES tempot tror jag inte, men nog fan skall väl till och med en back från norska ligan klara av att skjuta från blå i PP?

Tror att många ruskar på huvudet och säger nej tack bara för att det just är en norrman från den inhemska ligan.

Om det är så pass många lag som gett sig in i leken om hans påskrift kan han omöjligt vara rent ut sagt dålig.

Visst tusan ser jag hellre en etablerad tjeck eller finne som man känner igen rent namnmässigt. Men jag tycker inte att man kan såga någon utan att ha sett en enda match med spelaren i fråga.

Poffa: Lite av problemet på backsidan är väl att vi har väldigt mycket OM där. Om Hedman tar ytterligare steg, Om Wargh kan va frisk en halv säsong, Om Westin kliver fram ytterligare, Om Hedin fått bort all Tysklandsspel osv. Visst är det trevligt att ett antal OM speciellt om det handlar om utvecklingsbara spelare. Men nu har man satsat på Wargh, Hedman och Westin och då har man inte plats för så många fler sådana. In med en som kan spela 25 minuter per match och som redan bevisat att han kan göra poäng i massor.

qwertas: Jag har heller inte sågat honom. Jag vill dock att vi sätter ribban högre än så. Holös är säkert duktig och kan nog bli ett välkommet tillskott, om man inte redan har en i princip komplett backuppsättning. Och det har faktiskt MODO.

Om vi inte värvar den där backen som är en erkänt duktig skytt och med rutin, då tycker jag vi ska ge våra duktiga juniorer chansen.

MorganaLefaey: Har dock svårt att tro att MODO som klubb smäller upp 350k i månaden, för det verkar ju vara vad en sådan back kostar för elitklubbarna idag.

« · 1031039 · »