1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

Damgaard e´ tebax på torsdag

Damgaard e´ tebax på torsdag
Känns skönt, nu får vi hoppas att han bringar lite stadga i försvaret.

Sv: Damgaard e´ tebax på torsdag
Lumber Jack: Då får nog unge Enström kliva åt sidan och ny backpartner till Hedin blir Martin Johansson. Milo/Damgaard känns ju gjutna. Det var ju det backpar som utkristalliserades snabbast under försäsongen. Milo har varit rätt anonym under de första matcherna. Kanske kan han höja sig ett snäpp nu med Damgaard tillbaka vid sin sida?

Lehtinen är och förblir en gåta. Stackarn måste ju få tag på en ny klubbadress snart. För i MODO lär han inte få spela. Var det inte nån som snackade om Bengt Hedin - tolk - statt - pappersskrivning, för ett tag sedan. Helst skulle jag vilja se Lehtinen ut, tjeckisk center på artiskontrakt in.

Jag lovar att jag har varit snäll i år tomten. Kan du ge mig den tidiga julklappen?

samjo:

Nja, du har nog fel, så här har Brithén tänkt ställa upp med laget i morgon.

Laguppställning inför Linköping - MODO Hockey, 3/10 19:00 Målvakt:
34 Juuso Riksman
(31 Peter Hirsch).

Backar:
16 Dusan Milo,
27 Martin Johansson -

23 Magnus Hedlund,
32 Martin Wilde -

3 Pierre Hedin,
6 Tobias Enström -

7 Jesper Damgaard,
44 Mika Lehtinen.

Centrar:
30 Miroslav Hlinka,
33 Stefan Öhman,
4 Jan Öberg.

Ytterforwardspar:
10 Anders Söderberg,
9 Magnus Wernblom -

11 Tommy Pettersson,
14 Peter Högardh -

29 Morten Green,
17 Fredrik Warg -

12 Jonas Almtorp,
26 Mattias Wennerberg.

Lumber Jack: Står väl att Damgaard förväntas göra inhopp. På den där listan ser det ut som om Lehtinen och Damgaard skulle bilda backpar. Kommer väl knappast att hända.

Lumber Jack: Var det inte du som startade tråden "Damgaard e tillbaks"?
Då fick jag såklart uppfattningen att han skulle spela också :)

Betyder lagformationen du publicerade att vi ska spela med fyra backpar helt plötsligt eller är det så att Damgaard kommer att matchas in försiktigt och kanske får göra nåt inhopp för att prova och se om knät håller? Jag får väl se själv... om...*räknar på fingrarna*...drygt 18 timmar!

Kl 19:00 Stångebro ishall. Tur att jag fick tips från en Club-medlem att det går gratisbussar var 7:e minut från McDonalds till ishallen, med start två timmar innan nedsläpp. Man vill ju inte traska i onödan, även om det bara tar (gissningsvis) 10 minuter att gå från resecentrum.

samjo:

Annars kan man göra som en H Högrare som bor i Umeå: han var för snål för att betala buss, så han gick till ishallen. Sedan var han för lat för att stå, så då köpte han sittplats.

Ha en trevlig match imorgon (ikväll)!

samjo:

Ingen aning hur Brithén har tänkt det hela, jag la bara ut den officiella laguppställningen. Jag tror emellertid inte att Tobias blir petad, han har imponerat hittills.

Lumber Jack: Läste att GB vill att MODO skall spela med militär disciplin, tycker dock att det mer sett ut som total anarki i försvarszon i hemmamatcherna den här säsongen. Inte många rätt där emellanåt. Men det är klart de kanske klarar att hålla ett striktare försvarsspel på bortais.

Paddan:

Mot Leksand var försvarspelet, ska vi kalla det underhållande? Mot riktiga hockeylag hade det aldrig gått. Fast i tredje såg det stabilt ut, lite Bäckman vibbar faktiskt. Leksand försökte trycka på men fick i stort sett inget uträttat.
Det tar vi med oss!!

Lumber Jack: Så länge vi inte blir kanonmat så kan man ju alltid hoppas på en riktig stabil insats ikväll. Får se nu då om stridsledningscentralen har planerna klara för ikväll och har sett till att alla "vapen" är laddade och skjutklara. Många spelare verkar köra med lösplugg.

Det jag också har svårt att förstå är varför MODO i nästan varenda hemmamatch gör en riktigt botteninsats i andra perioden. Det är precis som att allting går i baklås så fort andra perioden börjar.

Paddan: Mot Leksand var det första perioden som inte stämde sedan blev det bättre.

Paddan:

Det vore kanske ett bra försök att hålla alla spelare på plan och inte dra på sig en massa idiotutvisningar i den aktuella perioden, men vad vet jag...

Lumber Jack: Jo, i och för sig. Men jag tycker att det är precis som att det de två eller tre senaste säsongerna varit mer eller mindre obligatoriskt med ett totalras i andra perioden, med eller utan "idiotutvisningar".

« · 127030