1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480970 inlägg · 4078 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 4

« · 863879 · » Till forumet


Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
NuMo: Jag har väl inte lusläst vartenda inlägg i den här tråden. Har vi sagt vilket jätteproblem det är att vi förlorar så många tekningar klart i egen zon? Igår gav det ett par utvisningar och HV kunde sätta igång och spela direkt i power play varje gång.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
spud:

Tja, om dom ska ha sin egen "rejäla klubba" mellan benen på motståndarna så tror jag att C+ blir tvugna att sända matchen lite senare. :P


NuMo:

Soppatorsk, nej, det händer aldrig HV, men ibland glömmer vi skridskorna hemma. Exempel: Semi 1.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: Vad är det för utvisning om det räcker att ha en klubba mellan benen på motspelaren?
Det är nog bara i jönköping det är förbjudet med en rejäl klubba mellan benen. :)
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
EDIT:

Tittade på reprisen Hv-modo.
Situationen då det blir 5-3 vid 2-3
är klockren.På reprisen ser man hur
Hedin har klubban mellan benen
på Davidsson.En solklar utvisning
då man åker ut om man har klubban
mellan benen på motståndaren.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
El Aka Ali: Jag såg bara sista fem, men dom minuterna verkade sammanfatta hela giget! 
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: Det kallas för soppatorsk. Det händer Modo ibland, knappas HV, men Modo. Så grishockey kan du stoppa upp.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
orion: Hv var inte bra. Hoppas de skärper till sig på torsdag och börjar lira riktig hockey.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Att Luckner propagerar för en defensiv hockey är väl ingen nyhet.
När Luckner var i Hv försökte han införa ett defensivt spel
men som tur var så blev inte Luckner långvarig i Hv.Hv kan inte spela
defensivt men i vissa matcher skulle Hv tjäna på att spela lite mer
defensivt.

Tycker synd om Modo fansen som får se sitt lag spela
grishocket t o m på hemmaplan.Kolla bara förra hemmamatchen
uppe i Ö-vik.Modo tar ledningen med 1-0 och sen ställer upp
på egen blå och slår typ 30 icingpuckar resten av matchen.
Stackar satar till Modofans som för sina surt förvärvade
pengar får sina hjältar spela tråkhockey på hemmaplan.

Men i kvällens match spelade Modo faktiskt överraskande offensivt
det skall de ha cred för..
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
NuMo: våga tro! 2-2! 
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team:

Det är väl det som är problemet, vilket vi Modoiter är väl medvetna om. I finalspelet kan man inte "mer eller mindre säkra" någon matchserie. Därför är det heller inget misslyckande. Det är inte ens säkert att det kommer att kännas som något mislyckande ens om vi åker ur finalspelet.

Petrasek är visst en riktig sanningsguru för timråiter.

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&l=uk&code=d84d51a7547696e3da195ca77caadb7d
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Nu gör Dream Team som vanligt, fortsätter skriva efter han själv satt punkt.

Ingen är förvånad.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
spud: Det tar nog betydligt kortare tid än fem minuter för den användaren att bli avstängd, tror du inte? Nej, helst inte.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team: Om du vill att jag ska börja skriva i er gb så kan jag göra det, jag uppskattar att det tar ungefär 5 min att få en användare. Vill du?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team: Men det är ju så ni spelat, sen skyndar ni er ut ur periodpausen och slänger er framför en tv kamera och berättar hur jävla spelande lag ni är. Vi slog ut er, trots att vi inte spelade hockey märkligt?

Att er raggar hockey ska vara så jävla spelande måste antingen en av velourdamerna på espan kommit på, eller så att nubben satt och blev packad som vanligt och kom på att hans lag minsann var spelande.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team: Ja, och det utnyttjar du in absurdum.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
spud: Jag får i alla fall posta inlägg i eran bok. Gonatt.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Lumber Jack: Så man använde sig alltså av en liknande taktik som MoDo, menar du? Ja, fast det var ju inte ens nära att det skulle gå vägen för vår del med det spelsättet.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team: Om jag vore du skulle jag gå å lägga mig.
Du är bara pinsamm när du som tikare försöker pika oss, som just spöat er rättvist, genom att ta fram ett annat elitserielag. Glömmer du att det står 2-2 i vår serie och vi hade rejält hugg på dagens match?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
spud: Spelar vi så? Ja, det kanske vi har gjort. De gånger man nu vinner pucken med det spelsättet så kan det väl bära frukt om man lyckas få tryck på motståndaren, alternativt att man gör mål. Var kommer Espan in i bilden menar du?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team: Annars så kontrade ju Timrå in sina flesta mål mot MoDo, men det kanske du redan glömt?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
NuMo: Nej, det var MoDos oerhört offensiva satsning som fick Timrå på fall, inget annat.

På tal om "avslöjande" av taktiker. Spelarintervju efter matchen i söndags:

"– Det var skönt att se pucken gå in. Vi var verkligen värda det målet och segern i den här matchen. Vi dominerade spelet och skapade mest med chanser, sade David Petrasek.

Men så såg ju Modos matcher ut mot Timrå också - och vi vet ju hur den fighten slutade?

– Ja, det är ju så här Harald Lückner vill att matcherna ska spelas. Motståndarna får föra spelet och så ligger Modo och försvarar sig och väntar på att motståndaren ska göra misstagen. I dag gjorde vi ju inga misstag och då fick Modo bara till ett mål. Vi får fortsätta och spela så här bra och disciplinerat så ska det gå vägen. Jag spelar ju hellre i ett lag som spelar ishockey och för spelet än i ett lag som bara försvarar sig och slår pucken till icing, sade en riktigt segersugen Petrasek.

Modo hade chansen att mer eller mindre säkra semifinalplatsen – men misslyckades."
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team: Men ni i timrå har ju fått för er att det är kreativt och att man är spelande lag om man har 2 hyper destruktiva forwards som raggar puck som en idiot. Är det på espan ni kom på den taktiken?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: skulle inte vilj påstå att hv spelade speciellt bra idag.. att modo inte lyckades utnyttja de bättre e ju lite synd i sig. känns som att modo läst sönder hv:s spelplan..den man tagit efter tikarna.. forchecka öerhört hårt på modos backar å söker alltid ett diagonalpass i mittzon så även i alla PP. men de får torsdagen avgöra om jag har rätt eller fel. =) spännande e de iaf
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Dream Team: Javisst. Timrå avslöjade det verkligen.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
spud: Men det spelsättet från MoDos sida är det ju fler än Pelle Mårts som har avslöjat.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Sånt där larv med spela på motståndarens misstag får ju ni lägga av med. Varför skulle modo anfalla när de inte har pucken?
Ta andraperioden, antingen gjorde HV konstant misstag efter 2aminuten till den 14e eller så var Modo kreativa.
Det där är bara nåt larv du hämtat från Mårts som försöker intala alla att HV är mer värd en seger för att de skulle spela så jävla mycket.

Och tro mig att det inte var modos bästa du såg idag.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: HV har 2-2 på grund av ett lysande PP. Av de senast sex målen är fem PP-mål. Med några mindre utvisningarna hade MoDo haft 3-1 eller kanske 4-0.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban:

Du har rätt, Modo gör sin bästa match på hela säsongen, nä man gör nog sin bästa match i modern tid. Men ändå lyckas ett underpresterande HV vinna övertygande.

Jag ser inte ens vitsen med att fortsätta denna semifinal.

ZZZ
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Starkt av Hv att lyckas vinna trots en mardrömsstart
och att laget inte kom upp i normal standard.

Modo gör en bra match och spelar på toppen av sin
förmåga trots det vinner man inte..

Prrecis som mot Brynäs så spelar motståndarna på
Hv misstag och nte pga sin egen kontruktivitet.
Idag bjuder Ersberg på två mål men Hv lyckas ändå
vända på matchen.Hade Hv haft Modos stabila försvar
så hade Hv lett denna matchserie det är jag helt
övertygad om.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Salle: Börje?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Paddan: När vi ändå är inne på de randiga... Vem (o)dömer på torsdag?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: Jomenvisst, Morrison föll märkligt enkelt i den situationen det kan jag hålla med om. Han kanske ville ispimpla.

Jag förstår fortfarande inte hur Patrik Sjöberg kunde få döma i semifinalen. Har han någon hållhake på domarbasen?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
scim:

Visst var det så och det erkände jag också något som
flera Modo supportrar knappast kan beskyllas för.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: Titta på reprisen igen. Puistolas klubba träffar Justins skridsko/vad med sån kraft att foten viker sig. Ändå är det nära att Justin klarar att stå.

Rådbjer bjuder även MoDo på en straff/utvisning när Hjalmarsson fäller Skröder precis framför mål. NOT!!!
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: Om du tittar på situationen med Morrison igen, kommer du också tycka att det är utvisning. Jag sa också filmning först, men ändrade mig efter att ha sett reprisen.

Att han hjälper MODO med minuten kvar håller jag med om, men det är ingen kompensation för att han missade då Skröder blir trippad i ett "nästan-friläge".
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Paddan: Jodå, Kuusela åkte på en likadan, så det var förbjudet idag.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban:

Ska du börja om diskussionen om Ward igen? Konstaterade vi inte att du hade fel?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: Du vet säkert själv att man ser sämst av alla när man ser en match live.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Paddan@

Ok...men Modo fick med sig några billiga utvisningar
också.Tänker på när Morrison spelar döende svanen
i en situation med Puastila.Märkligt att en så stor
kille 100 kg? ramlar så lätt.

Sen när det är 1 min kvar så bjuder Råbjer Modo
på en kvitteringschans bär han tar ut Hrdina.
Hela situationen börjar med att Sundström fäller
Hrdina utan att Råbjer agerar.Hrdina lackar till
(onödigt i detta läge) och slår tillbaka och då
väljer zebran att ta ut Hrdina för slashing.

Så snacket om dålig domare etc brukar jämna ut sig.Kolla
bara i Fredags då Sjöberg hade spelat en två på tipset.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Frisco: Själv skulle jag säga Timanders utvisning för hakning (visste inte att det var förbjudet att lyfta motståndarens klubba) och Hedins utvisning för interference där han vänder sig om och får HV-spelaren på sig. Fast, jag är säkert väldigt mycket enögd ifall jag tycker att de utvisningarna var extremt petiga.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: hedins 2a som försigår 3-3 målet är enligt mig en skänk från ovan, om hedin istället släppt klubban och låtit Davidson ta hand om den, hade det blivit en 2a på davidsson för holding the stick då?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Frisco:

Jag var på matchen och hittar fortfarande inte
några situationer där Modo åker på tveksamma
utvisning...
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Laban: Ett tips är att titta på matchen. Då ser du.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Salle: Vi har väl ett par kronor i skuld på vårt skrytbygge.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Martin S: "Ekonomiskt så tjänar väl MODO minst 500.000:- på en extra hemmmatch på lördag där man avgör. Bara att föra över pengarna till Weinhandls konto."


Jag tycker det är bättre att satsa pengarna på vård, skola och omsorg. Väldigt mycket sorg.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Fy fan vad spännande...

Oerhört stark att vinna trots att Hv eller rättare sagt Erik Ersberg
bjuder Modo på 2 mål.Hv visar en otrolig moral när man lyckas
vända matchen.

Ser att vissa av er skyller förlusten på domaren.Vilka specifika
situationer anser ni er förfördelade?

2-2 i matcher nu ,,syns på Torsdag.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Salle: Föreslagsvis underbetalda lärarvikarier på Herrskogsskolan...
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Salle: Vi slänger lite pengar på en PP-back och resterande del sparar vi. Någon som vet om ryktet om Dick Tärnström har någon sanning bakom sig?
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Some players loves the playoff. Svarten snitter över en poäng i slutspelet så här långt, i grundserien snittade han mindre än .7 per match.

Om man kan få önska något så hoppas jag att Döme avgör på fredag och lördag, I wanna see him go super crazy.
Kommentera

Sv: Det Heliga Kriget, kap 4
Martin S: Vem skall få alla pengarna från finalseriens matcher dårå?
Kommentera

« · 863879 · »