1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530810 inlägg · 4122 ämnen

Djurgården - MoDo 110917

Sv: Djurgården - MoDo 110917
Blir intressant att se vem som plockas bort när Dicken är tillbaka i slutet av veckan.

Samuelsson? Nog för att han tar lite för långa byten, men han har en del bra kvalitéer och är vår största talang (och tränarens son). Känns inte som att han plockas bort.

Både Nyström och Westin har gjort ett väldigt bra jobb och jag vill inte heller att någon av dom plockas bort.

Någon av dessa lär det bli, för inte plockar Uffe bort en seniorspelare.

Nikki Nine: Samuelsson borde plockas bort, han är tyvärr lite för dålig

Nikki Nine:

Min röst faller nog tyvärr på Westin, även om han har gjort det bra. Det är inget snack om att Samuelsson har högre potential, även om han är lite omogen i sitt spel i dagsläget. Problemet är att han får alldeles för mycket istid.

Detta är emellertid ett tämligen angenämt problem. Få juniorer orkar spela bra i 55 matcher och dessutom blir det ju alltid skador. Låt dem alternera lite tills vidare. Sedan vill jag gärna se Byström få chansen också.

Bad_Brett: Jag tror man plockar bort Nyström och sätter Samuelsson i tredje. Förhoppning, av det man sett hittils skall sägas, är dock att man plockar bort Samuelsson och låter resten vara intakt.
Nu är väl dock inte Dicken tillbaka redan på torsdag va? Laget lär väl se likadant ut som senast då, även på backsidan.

McFire: jag tror också att Nyström blir Odd man out. Att ta ner Samuelsson känns inte alls troligt. Han bidrar med hög arbetsmoral och sätter med sitt aggressiva spel ribban för övriga. Att han tar någon onödig tvåa får man ta på köpet med en sån typ av spelare. En viss Peter Forsberg hade liknande tendenser vilket ofta kostade en tvåa men hjälpte till att tända laget.

Men han borde som flera andra tycker, ta kortare byten.

Bad_Brett: Va? Vill du se Byström få chansen? Det hade jag aaaldrig kunnat tro ;)

Axelsson tillbaka på lördag, om man ska tro honom själv. Kommer spela med specialskydd. Och vem ska då få stiga åt sidan? Jag tror tyvärr det blir Erik Nyström. Tyvärr, eftersom jag tycker att han varit den bästa junioren de här matcherna.

Skulle jag ställa över någon så skulle det bli Samuelsson Jr. Ge honom ett par matcher i J20 och låt Westin och Nyström fortsätta gnugga i tredje och fjärdekedjan. De passar bättre där än vad Samuelsson Jr gör.

Poffa: Håller med till fullo!

Ett tillägg som jag måste få göra. Såg för övrigt att andra nämnt det, men jag kan inte låta bli att ta upp glädjen som spelarna visar i samband med målen. Vid 1-0 är det TV-pucksglädje från NikkiD och Skröder. Jag gillar det skarpt. Både för att det bidrar med energi i laget och för att det borde dra med sig publiken.

Marie Hallman anser sig numera vara ett offer för näthatet eftersom det finns personer som tycker att Meyers tackling var ok och dessutom har fräckheten att sakligt förklara varför för henne.

Wayne Gresky: Länk?

Wayne Gresky: Ska hon köra det stora "jag är utsatt för en näthatar kampanj" med bok och föreläsningsturne?

Wayne Gresky: Har naturligtvis hittat det själv o läst.

Johnny Bravo: Tyvärr skriver en del personer lite väl aggressivt och dömer ut henne för att hon har en åsikt (i mina ögon en direkt felaktig åsikt, men hon får faktiskt tycka vad hon vill. Det hade varit snyggare om man som de flesta skrivit sakligt om varför hon hade fel, istället för att skriva att hon är en partisk nolla.

J F K: Tyvärr så hycklar hon lite för mycket för att få ha kvar sin åsikt att djurgården blev felaktigt bedömd på något sätt omkring interferenceclippingtrippingutvisningarna.

NuMo:

Hon skjuter sig själv i foten ganska rejält med sin "men du'ra?!"-mentalitet, samtidigt som hon insisterar på att hon är opartisk. Att försvara sin egen syn på en situation med argumentet att många enögda MoDoiter hade blivit upprörda ifall det var Ölvestad som hade tacklat Meyer, är såklart en retorisk dunderfadäs.

Varför inte bara skriva "Jo, jag inser nu att tacklingen var juste, men Djurgården ligger mig varmt om hjärtat och ni vet själva hur svårt det är att vara objektiv ibland"?

Bad_Brett: Jag håller med dig fullständigt, men några som kritiserade henne tycker jag var ännu barnsligare. Som du säger så är hennes åsikt uppenbart felaktig och hon skulle vunnit rätt mycket på att vara lite ödmjukare i sin framtoning eller uttryckt att hon håller på Djurgården. (Rent generellt så verkar hon väldigt stockholmsk då hon även favoriserar SSK och AIK.)

Vad säger ni här då, clipping eller tripping?

Redigerad kommentar

J F K: Jag tror faktiskt att SSK är laget i hennes hjärta. Hon skriver väl dessutom till stora delar om just Stockholmshockeyn vilket också står på hennes blogg.

Dirigo:

Flipping. Det syns ju på rubriken!

J F K: Hon sysslar med lokaljournalistik på den där bloggen och väl varken mer eller mindre färgad av sitt upptagningsområde än folk som Fahlman, Leman eller för all del Hägglund. Däremot verkar hon ha svårt att inse det själv, vilket är synd.

Och visst, nog hade diskussionen kunnat bli något mer nyanserad om inte de som kritiserar henne närmast tvångsmässigt bestämt sig för att hugga huvudet av henne samtidigt. Nu hamnar hon direkt i försvarsställning och verkar inte kapabel att stå över de som ger sig på henne.

« · 1402395